Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.3] Gaśnie po wymianie świec
Autor Wiadomość
tommo1982 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 104
Skąd: Piastów
Wysłany: 22-11-2018, 18:49   [MSS 1.3] Gaśnie po wymianie świec

Panowie,

spotkał się ktoś z gaśnięciem silnika chwile po zapaleniu po wymianie świec?
Przedwczoraj wymieniałem świece. Silnik odpalił bez problemu jeden, drugi raz, ale po dodawaniu gazu zgasł i przy każdej następnej próbie odpalenia pochodził z parę sekund i gasł. Dopiero jak odstał z minutę dwie odpalił normalnie. Dzisiaj pojechałem do Wawy i było w porządku, ale 20min później przychodzę i ledwo co ruszyłem z miejsca i znów to samo. Dałem mu chwilkę odstać i wróciłem do domu.
Kurde, jak nie urok to...

EDIT:
Szukałem na forum ale nic nie znalazłem.]
Ostatnio zmieniony przez tommo1982 07-12-2018, 16:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-11-2018, 19:08   

Załóż z powrotem stare na próbę. Sam wymieniałeś te świece czy mechanik?
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 22-11-2018, 19:17   

Jakie założyłeś świece ? Zakładam raczej, że dobry model kupiłeś ;)
Tak, czy tak, zainwestowałbym w świece irydowe - NGK BKR5EIX-11 (takie same mam w Carismie). Mają jeszcze dodatkową zaletę - irydówki są produkcji japońskiej, zwykłe świece BKR6E-11 na 99% francuskiej.
https://www.ngkntk.com/pl...KW/ZK_BENZINER/
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22-11-2018, 20:10   

apg2312 napisał/a:
zwykłe świece BKR6E-11 na 99% francuskiej.

Chyba, że oryginały to Japan, w ASO są w przystępnej cenie.

Sprawdź jw. i dodatkowo czy przewody dobrze siedzą.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 22-11-2018, 21:27   

Zawsze kupowałem świece BERU (cena po zniżce u znajomego 6zł szt.) także na gazie i nigdy nie było problemów, więc pytanie czy warto przepłacać za irydowe.

Co do odpalania/gaśnięcia, to zawsze na wszelki wypadek stare świece warto zostawić, np. na testy, czy to nie wina nowych świec - czyli tak jak pisze Bizi - dociśnij kable i cewki (zakłądam, że tak jak w 1.6, w 1.3 też są cewki na fajkach) a jak nie pomoże to wkręć stare świece.
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
tommo1982 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 104
Skąd: Piastów
Wysłany: 22-11-2018, 22:04   

RaVciO napisał/a:
Zawsze kupowałem świece BERU (cena po zniżce u znajomego 6zł szt.) także na gazie i nigdy nie było problemów, więc pytanie czy warto przepłacać za irydowe.

Co do odpalania/gaśnięcia, to zawsze na wszelki wypadek stare świece warto zostawić, np. na testy, czy to nie wina nowych świec - czyli tak jak pisze Bizi - dociśnij kable i cewki (zakłądam, że tak jak w 1.6, w 1.3 też są cewki na fajkach) a jak nie pomoże to wkręć stare świece.


Tak, cewki są dwie, na fajkach. Dzwoniłem i stare świece całe szczęście są, to będziemy jutro sprawdzać.

[ Dodano: 23-11-2018, 23:31 ]
Jednak to nie świece. Widać wymiana uwidoczniła inny problem. Wyskoczył błąd czujnika położenia wału. Zamówiony, będziemy wymieniać :)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-11-2018, 10:37   

Nie ma żadnego sensu przepłacać za świece irydowe. NGK się teraz nie kupuje, za dużo podrób, kupuje się DENSO K20TT (już od 7-8 zł/szt.) i gotowe :wink:
 
 
tommo1982 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 104
Skąd: Piastów
Wysłany: 30-11-2018, 23:28   

Wczoraj wymieniliśmy czujnik położenia wału. Samochodzik od razu lepiej pali. Ma też lepszą pracę na biegu jałowym. Jak to czasami z tymi samochodami dziwnie bywa. Coś wymienisz a ten, tu mnie też boli :)

[ Dodano: 07-12-2018, 16:39 ]
No więc, po wymianie czujnika było parę dni dobrze, aż do przedwczoraj. Jak jest zimny silnik pali bez problemu. Jak jest rozgrzany ponowna próba odpalenia po 10min kończy się gaśnięciem silnika po paru sekundach. Potrafił mi także zgasnąć w trakcie jazdy.
Akurat byłem w sklepie kupić OBD2 z bluetooth do połączenia się z kompem. Pojawiły się dwa błędy P0340 i P0420. Pierwszy to błąd czujnika położenia wałka rozrządu, drugi awaria katalizatora.

Tu pojawia się problem. Próba wymiany czujnika wałka rozrządu skończyła się ponownym montażem starego. Na nowym gasł i nic mechanik nie mógł zrobić. Przeczyścił styki, kostki, i miejsce montażu czujników w głowicy. Dziś było w porządku.

Jak by się znów problem pojawił to co może jeszcze być? Na razie to modlę się wracając do domu, aby mi na obwodnicy nie zgasł :)
Ostatnio zmieniony przez tommo1982 07-12-2018, 17:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-12-2018, 17:07   

Pewnie ten nowy też jest padnięty. Na forum w dziale Galant jest instrukcja jak czujnik wałka rozebrać i naprawić. W nich najczęściej robią się zimne luty czyli połączenia lutowanie się utleniaja i przestaje działać. Wystarczy wszystkie połączenia potraktować lutownicą i nową cyną i powinno być ok. Taka naprawa jest pewniejsza niż kupno nowego zamiannika.
 
 
tommo1982 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 104
Skąd: Piastów
Wysłany: 07-12-2018, 17:12   

plecho1 napisał/a:
Pewnie ten nowy też jest padnięty. Na forum w dziale Galant jest instrukcja jak czujnik wałka rozebrać i naprawić. W nich najczęściej robią się zimne luty czyli połączenia lutowanie się utleniaja i przestaje działać. Wystarczy wszystkie połączenia potraktować lutownicą i nową cyną i powinno być ok. Taka naprawa jest pewniejsza niż kupno nowego zamiannika.


Może coś w tym jest. Jak poruszałem kostką to niechętnie, ale zapalił. Jak czyszczenie nie pomoże, a podobno było tam syfu, to będziem pracować nad czujnikiem.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 07-12-2018, 19:27   

Ewentualnie wymiana na oryginalną używkę.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
tommo1982 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 104
Skąd: Piastów
Wysłany: 10-12-2018, 22:50   

No więc, nie chcąc zapeszać. Po oczyszczeniu nie mam problemów z gasnącym silnikiem. Jak narazie, samochód odpala normalnie jak silnik jest ciepły. Nie zauważyłem aby miał ochotę zgasnąć. Bardzo prawdopodobne jest, że bród który powodował klepanie popychaczy zaworów, przeszkadzał w pracy czujnika położenia wałka rozrządu.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-12-2018, 08:26   

Układ smarowania nie ma żadnego powiązania z czujnikiem wałka czy wału.
 
 
tommo1982 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 104
Skąd: Piastów
Wysłany: 12-12-2018, 05:44   

plecho1 napisał/a:
Układ smarowania nie ma żadnego powiązania z czujnikiem wałka czy wału.


Z czujnikiem wału nie, ale czujnik wałka rozrządu jest wkręcony w głowicy.

[ Dodano: 07-01-2019, 21:49 ]
Długo nie pisałem. Problem z gaśnięciem rozwiązany. Kupiliśmy lepszy czujnik położenia wałka rozrządu i po wymianie silnik odpalił bez problemu. Ma też równiejszą pracę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.