Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Projekt HeadSwap, czyli rekonesans przed podjęciem działań.
Autor Wiadomość
Ethylowy 
Mitsumaniak
Gal Anonim


Auto: Mitsubishi Galant VIII 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 64
Skąd: Poznań
Wysłany: 31-01-2018, 12:45   Projekt HeadSwap, czyli rekonesans przed podjęciem działań.

Siema Maniaki!

Na wstępie chciałem napisać, iż jest to mój 4ty rok z Galantem, przejeżdżony szczęśliwie i bezawaryjnie, za co chciałem wszystkim podziękować, bo uważam, że to szczere życzenia w temacie misiaka (https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84171) nadal są dobrą kartą i wpływają na jego nienaganne działanie.

Te 3 pełne lata, i początek 4go roku obcowania z silnikiem 2.0 popchnęły mnie do dość dziwnego pomysłu, żeby zabawić się w "małą" modyfikację, mianowicie przeswapowanie głowicy RVR 4G63t z Lancera VI z 2-litrowym motorem. Jednostka o tyle ciekawa, iż fabrycznie generowała około 240 koni.

I tu pojawiają się pierwsze pytania, wątpliwości itp.itd.
Postanowiłem więc zapytać o kilka rzeczy w jedynym miejscu, pełnym znawców marki (oczywiście bez podtekstów ;) ) - Forum MM, bo być może już ktoś z was miał z tym doczynienia, lub zna kogoś, kto mógł robić podobne rzeczy.

O ile sama głowica plus splanowanie na lustro to chyba najprostszy element całej układanki, o tyle martwi mnie osprzęt, ECU, wężyki, tulejki, prowadnice. Na ile te elementy są kompatybilne. Nie jestem mechanikiem, a informatykiem, więc niestety potrzebuje rady w tej kwestii.

Kolejny temat to odchudzanie koła zamachowego - wiem, że musi to być zrobione perfekt, żeby uniknąć wibracji przenoszących się po elementach przeniesienia napędu, co może wpłynąć na żywotność silnika. Za żadne skarby jednak nie mogę znaleźć jednak gotowych zamachów, lub firm, które się tym zajmują. Byłbym wdzięczny za jakiś namiar.

Ogólnie mam w planach rozbicie tego wszystkiego na kilka etapów, ale tu z kolei wszystko zależy od tego, czy w ogóle jest to możliwe, może nie jako Plug&Play, ale w kwestii złożoności roboty, i tego ile ze stockowych rzeczy podejdzie do przełożonej głowicy.

Projekt na razie w wstępnej fazie, ale oczywiście będę wdzięczny za wszystkie opinie/rady/demotywacje lub innego rodzaju pomoc w tym przedsięwzięciu.
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24288
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-01-2018, 13:03   

Też nie jestem specjalistą, ale wg mnie przy takich mocach to korby dość prędko powiedzą dość. I kłopotem będzie też strojenie, bo tak naprawdę nie masz żadnej pewności, że na ECU i wiązce z RVR będzie to jakoś pracować.
Lepiej przeszczepić cały silnik a najtaniej przełożyć V6, które daje całkiem sporo frajdy.
 
 
Ethylowy 
Mitsumaniak
Gal Anonim


Auto: Mitsubishi Galant VIII 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 64
Skąd: Poznań
Wysłany: 31-01-2018, 14:29   

Z tym tylko, że 6A13 jest mniej podatny na modyfikacje niż 4G63. Co do korb, oczywiście też na jednym z etapów zakładałem wymianę na mocniejsze, tak samo jak tłoki, oczywiście zakute, no i wtryski plus pompa paliwowa od razu też będą wymagały wymiany.

No i właśnie dlatego pytam tu, bo wydawało mi się, że przeportowanie samej głowicy nie będzie się wiązało z niewiadomo jak duzo większym nakładem prac niż przekładanie samego silnika, a i będzie to coś innego niż tylko zwykły engine swap. Swoją drogą, najtaniej wyszło by kupienie Legnuma i przełożenie bebechów :P

Póki co więc, rozważam wszystkie za i przeciw.
_________________

 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-01-2018, 15:53   

Powiem krótko: wszelkie poważniejsze modyfikacje pogarszają niezawodność, pożerają dużo czasu i pieniędzy - jeśli nie jesteś na to gotowy, to lepiej się za to nie zabierać. W wolnossaku niestety nie jest to takie łatwe jak w silniku doładowanym, że na samej mapie można uzyskać dość spore przyrosty. Jeśli interesuje Cię moje zdanie, to polecam zostawić sobie miśka do bezpiecznej i bezproblemowej jazdy i kupić sobie zabawkę na weekendy, ewentualnie kupić dość mocnego następcę, żebyś nie chciał modzić :D
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24288
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-01-2018, 17:58   

Ethylowy napisał/a:
6A13 jest mniej podatny na modyfikacje niż 4G63
pod jednym warunkiem, że 4G63 ma na końcu literkę t :)
inaczej to wsio rawno
Ethylowy napisał/a:
wydawało mi się, że przeportowanie samej głowicy nie będzie się wiązało z niewiadomo jak duzo większym nakładem prac niż przekładanie samego silnika

to może tak - jak rozmontowałem swój silnik (4G37) tak auto stoi od 2.5 miesiąca - fakt, że się nie spieszę i robię to bardzo chaotycznie, części szukam i zamawiam na bieżąco, bez przygotowania itd.
ale dodam, że swap tego silnika w wersji 1:1 (bez elektryki i osprzętu) zajął mi niecałe 12 godzin...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.