Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Czarny Dym 1.6 16V 92r.
Autor Wiadomość
Bogusław Zakrze
[Usunięty]

Wysłany: 10-04-2007, 17:38   [CA4A 1.6] Czarny Dym 1.6 16V 92r.

Mój colt potrzebuje reanimacji , po rozgrzaniu się silnik nie zmienia obrotów ,kręci w granicach 2000obr/s i wyrzuca z tłumika czarny dym nie wiem co jest grane pomocy :cry: ! BOGDAN.
Ostatnio zmieniony przez karolgt 19-10-2007, 01:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gregfil
[Usunięty]

Wysłany: 10-04-2007, 22:47   

Sprawdz jakie błędy wyrzuca ECU.
 
 
Bogusław Zakrze
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2007, 13:25   Czarny Dym 1.6 16V 92r.

Czy muszę podłączyć się do komputera żeby sprawdzić błędy ECU?
 
 
sruba 
m3m&mitsumaniak
football is a drug

Auto: Toyota Auris II TS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 5702
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 11-04-2007, 13:52   

ale napisz cos wiecej:
- kiedy to sie zaczelo dziac (w jakiej sytuacji, itd),
- czy sprawdzales filtry,
- czy bylo dlubane cos przy rozrzadzie,
- itd.

odpowiadajac na Twoje drugie pytanie - zeby sprawdzic bledy nalezy podlaczyc sie do komputera samochodu.
_________________
 
 
Bogusław Zakrze
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2007, 16:10   Czarny Dym 1.6 16V 92r.

Zaczeło się dziać 2 tygodnie po wymianie sondy lambda , wyświetlił się komunikat chec engine i samochód stracił moc i od tego momentu leci czarny dym z tłumika po rozgrzaniu się silnika . Czy może to być problem z ssaniem? Rozrząd buł nie ruszany a filtr powietrza jest czysty. Chciałem dodać że po zdjęciu rury od filtra powietrza czarny dym zamienia się w biały.
Ostatnio zmieniony przez Bogusław Zakrze 11-04-2007, 16:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-04-2007, 16:14   

to zle ja ktos podlaczyl, albo wstawil byle jaka sonde (np. bosch czy inny syf)
 
 
Bogusław Zakrze
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2007, 16:21   

To była sonda
ngk uniwersalna , schemat podłączenia dostałem z tej strony tylko niepamiętam już od kogo.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-04-2007, 16:29   

a nie zatkal ktos ukladu dolotowego jakas szmata? trzeba by przejrzec co i w ktorym miejscu bylo robione - moze wymieniajacy sonde wlozyl jakas gazete, zebys do niego wrocil celem 'usuniecia usterki' i zaplacil ponownie
generalnie czarny dym = za bogata mieszanka (ktora to ustala ECU m.in. na podstawie odczytow z sondy)
bialy dym = woda w cylindrach (lub odparowuje z ukladu wydechowego, w ktorym ma prawo sie znalezc przy obecnych temp. w nocy)
 
 
Bogusław Zakrze
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2007, 19:35   Czarny Dym 1.6 16V 92r.

W którym miejscu znajduje się układ dolotowy? Czy niepoprawne podłączenie sondy mogło spowodować jej uszkodzenie? Nie wiem z której strony zatakować mechanika "PAPRAKA"
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-04-2007, 19:56   

Dolot to generalnie plastik doprowadzajacy powietrze z przodu auta + puszka z filtrem + traba slonia, przepustnica i kolektor ssacy. Skoro zdjecie traby slonia (czyli tej rury od filtra powietrza) cos sie zmienia - wniosek jest taki, ze cos moze siedziec przed nim - czyli w filtrze, plastiku itp. Ja bym to rozmontowal i przejrzal.
Nie wiem czy sonda mogla sie uszkodzic - na upartego mogly sie zrobic rozne rzeczy, bo ktos mogl tak podlaczyc, ze zasilanie grzalki sondy poszlo na wejscie jej sygnalu do ECU. To trudno przewidziec.
 
 
Bogusław Zakrze
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2007, 21:14   Czarny Dym 1.6 16V 92r.

Dzięki za poradę ,jutro rozmontuję dolot może się polepszy :wink:

[ Dodano: 12-04-2007, 15:31 ]
Dzisiaj przeglądałem cały układ dolotowy ,na pierwszy rzut oka nic nie widać żeby coś tam było zapchane . Chcę sprawdzić czy dobrze została podłączona sonda lambda . Z tego co wiem to kolory sondy uniwersalnej mają takie oznaczenia czarny-sygnał,biały-grzałka,biały-grzałka,szary-masa, a sonda oryginalna 2 czarne-grzałka tylko niebieski i biały nie wiem co oznaczają. Pomożecie?
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 14-04-2007, 13:45   

Bogusław Zakrze, http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=8874
4-ty post od góry jest rysuneczek - montowałem tak w CA0 1,6, przetestowane na laptopie - dziala poprawnie

Tylko pamiętaj że to rysunek wtyczki okalbowania auta - nie wtyczki samej sondy
 
 
Bogusław Zakrze
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2007, 14:33   Czarny dym

Czy żle podłączone przewody mogły uszkodzić sonde?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.