[CA4A 1.6] Czarny Dym 1.6 16V 92r. |
Autor |
Wiadomość |
Bogusław Zakrze [Usunięty]
|
Wysłany: 10-04-2007, 17:38 [CA4A 1.6] Czarny Dym 1.6 16V 92r.
|
|
|
Mój colt potrzebuje reanimacji , po rozgrzaniu się silnik nie zmienia obrotów ,kręci w granicach 2000obr/s i wyrzuca z tłumika czarny dym nie wiem co jest grane pomocy ! BOGDAN. |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 19-10-2007, 01:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gregfil [Usunięty]
|
Wysłany: 10-04-2007, 22:47
|
|
|
Sprawdz jakie błędy wyrzuca ECU. |
|
|
|
 |
Bogusław Zakrze [Usunięty]
|
Wysłany: 11-04-2007, 13:25 Czarny Dym 1.6 16V 92r.
|
|
|
Czy muszę podłączyć się do komputera żeby sprawdzić błędy ECU? |
|
|
|
 |
sruba
m3m&mitsumaniak football is a drug
Auto: Toyota Auris II TS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 14 Wrz 2005 Posty: 5702 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 11-04-2007, 13:52
|
|
|
ale napisz cos wiecej:
- kiedy to sie zaczelo dziac (w jakiej sytuacji, itd),
- czy sprawdzales filtry,
- czy bylo dlubane cos przy rozrzadzie,
- itd.
odpowiadajac na Twoje drugie pytanie - zeby sprawdzic bledy nalezy podlaczyc sie do komputera samochodu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bogusław Zakrze [Usunięty]
|
Wysłany: 11-04-2007, 16:10 Czarny Dym 1.6 16V 92r.
|
|
|
Zaczeło się dziać 2 tygodnie po wymianie sondy lambda , wyświetlił się komunikat chec engine i samochód stracił moc i od tego momentu leci czarny dym z tłumika po rozgrzaniu się silnika . Czy może to być problem z ssaniem? Rozrząd buł nie ruszany a filtr powietrza jest czysty. Chciałem dodać że po zdjęciu rury od filtra powietrza czarny dym zamienia się w biały. |
Ostatnio zmieniony przez Bogusław Zakrze 11-04-2007, 16:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-04-2007, 16:14
|
|
|
to zle ja ktos podlaczyl, albo wstawil byle jaka sonde (np. bosch czy inny syf) |
|
|
|
 |
Bogusław Zakrze [Usunięty]
|
Wysłany: 11-04-2007, 16:21
|
|
|
To była sonda
ngk uniwersalna , schemat podłączenia dostałem z tej strony tylko niepamiętam już od kogo. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-04-2007, 16:29
|
|
|
a nie zatkal ktos ukladu dolotowego jakas szmata? trzeba by przejrzec co i w ktorym miejscu bylo robione - moze wymieniajacy sonde wlozyl jakas gazete, zebys do niego wrocil celem 'usuniecia usterki' i zaplacil ponownie
generalnie czarny dym = za bogata mieszanka (ktora to ustala ECU m.in. na podstawie odczytow z sondy)
bialy dym = woda w cylindrach (lub odparowuje z ukladu wydechowego, w ktorym ma prawo sie znalezc przy obecnych temp. w nocy) |
|
|
|
 |
Bogusław Zakrze [Usunięty]
|
Wysłany: 11-04-2007, 19:35 Czarny Dym 1.6 16V 92r.
|
|
|
W którym miejscu znajduje się układ dolotowy? Czy niepoprawne podłączenie sondy mogło spowodować jej uszkodzenie? Nie wiem z której strony zatakować mechanika "PAPRAKA" |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-04-2007, 19:56
|
|
|
Dolot to generalnie plastik doprowadzajacy powietrze z przodu auta + puszka z filtrem + traba slonia, przepustnica i kolektor ssacy. Skoro zdjecie traby slonia (czyli tej rury od filtra powietrza) cos sie zmienia - wniosek jest taki, ze cos moze siedziec przed nim - czyli w filtrze, plastiku itp. Ja bym to rozmontowal i przejrzal.
Nie wiem czy sonda mogla sie uszkodzic - na upartego mogly sie zrobic rozne rzeczy, bo ktos mogl tak podlaczyc, ze zasilanie grzalki sondy poszlo na wejscie jej sygnalu do ECU. To trudno przewidziec. |
|
|
|
 |
Bogusław Zakrze [Usunięty]
|
Wysłany: 11-04-2007, 21:14 Czarny Dym 1.6 16V 92r.
|
|
|
Dzięki za poradę ,jutro rozmontuję dolot może się polepszy
[ Dodano: 12-04-2007, 15:31 ]
Dzisiaj przeglądałem cały układ dolotowy ,na pierwszy rzut oka nic nie widać żeby coś tam było zapchane . Chcę sprawdzić czy dobrze została podłączona sonda lambda . Z tego co wiem to kolory sondy uniwersalnej mają takie oznaczenia czarny-sygnał,biały-grzałka,biały-grzałka,szary-masa, a sonda oryginalna 2 czarne-grzałka tylko niebieski i biały nie wiem co oznaczają. Pomożecie? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14-04-2007, 13:45
|
|
|
Bogusław Zakrze, http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=8874
4-ty post od góry jest rysuneczek - montowałem tak w CA0 1,6, przetestowane na laptopie - dziala poprawnie
Tylko pamiętaj że to rysunek wtyczki okalbowania auta - nie wtyczki samej sondy |
|
|
|
 |
Bogusław Zakrze [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2007, 14:33 Czarny dym
|
|
|
Czy żle podłączone przewody mogły uszkodzić sonde? |
|
|
|
 |
|