Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
i MiEV czyli prąd elektryczny i Mitsubishi
Autor Wiadomość
kordiank2 
Mitsumaniak
MojTytułJestZaDługi

Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 704
Skąd: Boćki - podlaskie
  Wysłany: 07-02-2009, 16:52   i MiEV czyli prąd elektryczny i Mitsubishi



to nie tylko opis elektrycznego pojazdu miejskiego, ale także obraz nowej misji firmy Mitsubishi

Zainspirowany zainteresowaniami tommicrazy'ola (oraz wykorzystaniem silnika elektrycznego przez mitsubishi w "sportowym" aucie miejskim) popełniłem jeszcze jedno małe wypracowanie na temat el-napędu i trzech diamentów, bo coraz więcej ciekawych informacji z dziedziny prądu elektrycznego dociera do nas z centrali mitsu. Firma na poważnie zajęła się napędem elektrycznym i rozwojem baterii litowo-jonowych. Chyba szefowie MMC wiedzieli co robią nie angażując środków w drogą technologię hybryd, która zamiast zwiastunem przyszłości - jak się okazuje - już stała się przejściową modą. Dowodzą tego wyniki sprzedaży w USA i brak zainteresowania autami z napędem hybrydowym w Europie. Obecnie na wyspach oprócz mitsubishi tylko nissan zajął się napędem elektrycznym - czyli dwie firmy, które nie traciły czasu i finansów na hybrydę. W czasie obecnego kryzysu ten wcześniejszy wybór kierunku można uznać za słuszny.
Oto konkrety. Rok temu w swoim biznesplanie MMC podjęła zobowiązanie by dbać o czystość środowiska i zapewnić równowagę dla przyszłości ziemi. Opracowano wówczas slogan reklamowy wyznaczający kierunek rozwoju korporacji: "Drive@earth", który ma wskazywać na związek pomiędzy przyjemnością z jazdy i szczególną troską o środowisko (również w kontekście jego poznawania). Idea tego hasła przedstawia się w skrócie następująco: "drive" (ang. jazda) - to nic innego jak nawiązanie do tradycji firmy, którą jest przyjemność z jazdy, dynamika; "@" - jest symbolem współczesności, miejsca, w którym obecnie jesteśmy, zaś słowo "earth" (ang. ziemia) - oznacza środowisko, symbol źródła życia. Szerzej rozpisują się na stronie głównej, trzeba tylko liznąć trochę angielskich słówek z dziedziny reklamy i marketingu. Jako Mitsumaniaki powinniśmy jednak być świadomi nowej misji MMC jaką jest "harmonijne połączenie" dynamiki jazdy z dbałością o czystość zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz samochodu. Zmierza to w prosty sposób do produkcji aut z napędem elektrycznym.
Oczywiście badania nad el-napędem i prace nad akumulatorami prowadzone były dobrych parę lat wcześniej niż opracowanie wspomnianego biznesplanu. W każdym razie slogan Drive@earth ma przejawiać się w konkretnych działaniach na trzech polach: 1. produkcji nowej generacji pojazdów - przełomowe technologie budowy baterii o dużej pojemności i minimalnym rozmiarze oraz wydajnych silników elektrycznych (i MiEV); 2. rozwoju istniejących technologii tak, by były one jak najbardziej przyjazne środowisku - chodzi o efektywność zużycia paliwa i emisji spalin; 3. to działania w sportach motorowych - tu mitsubishi ma wywierać naciski na limity prędkości oraz stosowanie czystych silników diesla.
Największe środki spośród tych trzech dziedzin MMC planuje ulokować w rozwój "elektryki" i swojego "i MiVEC'a", który już dziś technologicznie wyprzedza konkurencję pod względem efektywności w proporcjach rozmiarów i pojemności baterii oraz rozmiarów i dynamiki wydajnego, wciąż udoskonalanego silnika elektrycznego.
Co to jest I MiEV?
Jest to samochód o napędzie elektrycznym skonstruowany na bazie miejskiego mitsubishi "i" (i - to nazwa samochodu, nie spójnik) zasilanego silnikiem benzynowym o poj.660ccm.
Stop globalnemu ociepleniu!
I MiEV jest pojazdem wyjątkowo przyjaznym środowisku. Nie emituje dwutlenku węgla do atmosfery, to prawdziwy Mitsubishi "zero CO 2". Nawet jeżeli weźmie się pod uwagę emisję dwutlenku węgla z elektrowni, która generuje energię potrzebną do produkcji baterii zasilających auto. Stanowi to emisję tylko ok. 30% CO 2 w porównaniu z zasilanym benzyną maluchem "i" - dodajmy autem będącym wyjątkowo w swej klasie pod tym względem czystym.
Ważna jest także ekonomia.
Koszt przejazdu jednego kilometra "i MiEV" w cyklu miejskim - to jedna trzecia, w porównywaniu z kosztem jaki musimy ponieść za przejazd samochodem podobnej klasy lecz zasilanym benzyną. Jednak w zależności od kosztów energii elektrycznej, koszt za kilometr może stanowić nawet ok. jedną dziesiątą ceny benzyny, a nawet jeszcze mniej - zwłaszcza gdy jedziemy w mieście poza szczytem, nocą lub po prostu w trasie.
Lepsze przyspieszenie.
Duże przyspieszenie jest osiągane poprzez kompaktowy i bardzo wydajny elektryczny silnik synchroniczny skonstruowany na bazie magnesów stałych, który generuje wysoki moment obrotowy z małych prędkości. Gdy porównamy przyspieszenie i MiEV z osiągami podobnych aut benzynowych - silnik elektryczny okazuje się o jedną trzecią lepszy. Wykazuje się przy tym dużą elastycznością i na tym polu nie da się go porównać z autami benzynowymi. Jedno naciśnięcie pedału gazu miejskiego "el-malucha" daje naprawdę wiele radości z jazdy.
Cisza, która nie burzy snu.
Ponieważ pojazd korzysta z silnika elektrycznego, wolny jest on od wibracji pionowych charakterystycznych przy stosowaniu silników benzynowych, działa więc bardzo cicho. Kolejne porównanie z benzynowym konkurentem wykazuje, że przy pełnym przyspieszaniu od 50 kmh, "i MieV" jest o 5 decybeli cichszy.
Ładuj baterie gdzie chcesz
Za pośrednictwem pokładowej ładowarki, pojazd może być ładowany ze źródła 100V lub 200V instalacji domowej. Ponadto, możliwe będzie ładowanie pojazdu w krótkim czasie z "ładowarek-dystrybutorów" udostępnionych przez spółki energetyczne. Całkowite naładowanie baterii trwa w dwustuvoltowych ładowarkach domowych ok .7 godz., a w trójfazowych szybkich ładowarkach w systemie 80% - ok. 30 min.
Specyfikacja pojazdu
Dane z roku 2008
dł / szer / wys: 3 395 / 1 475 / 1 600mm
całkowita masa dopuszczalna: 1 080 kg
prędkość maks.: 160 km/h
maks. moc: 47kW
maks. moment obrotowy: 150Nm
system napędu: napęd na koła tylne
typ baterii: litowo-jonowe
łączne napięcie baterii: 330V
energia wytwarzana przez baterie łącznie: 16kWh



CZTERY INNOWACJE
1. Optymalne rozmieszczenie elementów napędu elektrycznego
Bazujący na plarformie malucha "i" (tylno-belkowy układ nadwozia), "i MiEV" zastępuje konwencjonalny silnik, skrzynię biegów i zbiornik paliwa akumulatorami litowo-jonowymi systemu silnikowego, inwerterem napędu elektrycznego i innymi składnikami. Duży rozstaw osi, funkcja tylno-belkowego układu, zapewnia sporą przestrzeń dla baterii pod podłogą. Dzięki temu systemowi jest też odpowiednia przestrzeń do zamontowania silnika i inwertera, w miejsce, gdzie w bazowym "i" znajdował się konwencjonalny silnik i przekładnia. Kabina "I MiEV" zapewnia wiele miejsca dla czwórki pasażerów i rozsądną przestrzeń bagażową w tylnej części. Instalacja baterii pod podłogą czyni z "i MiEV" pojazd o niskim środku ciężkości, dzięki czemu auto jest stabilniejsze podczas jazdy.
2. Baterie litowo-jonowe wysokiej pojmemności
Baterie dla potrzeb napędu muszą posiadać dużą "gęstość" energii - "i MiEV" wykorzystuje więc taki rodzaj baterii litowo-jonowych. Zastosowany w aucie moduł składa się z 4 komórek a cały układ z 22 modułów. Dzięki strukturze modułowej, komórki mogą być instalowane w dowolnej pozycji pionowej lub poprzecznej. Można więc dowolnie ukształtować akumulator dużej pojemności i zmieści się on pod podłogą. Na fabrycznie zainstalowanych bateriach, można pokonać dystans 160 km w cyklu miejskim.
3. Mały ale wydajny silnik
Mimo niewielkich rozmiarów wydajniejszy silnik elektryczny posiada wyższy moment obrotowy niż silniki benzynowe i jest on jednocześnie dostępny już przy niskich obrotach.
Dodatkowa zaleta "i MiEV", to mała waga, dzięki której w połączeniu z niskim środkiem ciężkości, silnik synchroniczny zapewnia pewniejsze prowadzenie i moc wyższa od benzynowego turbodoładowanego silnika "i" 660cc.
4. Trzy sposoby systemu ładownia
czyli jak pisałem wyżej - pod różnymi napięciami w domu, na parkingu itp. oraz w szybkim systemie w "dystrybutorze". i nie ma mowy o pomyłce gniazda ładowania w aucie są różne i znajdują się po obu stronach pojazdu.

CDN
można zadawać pytania, na które jeśli wiem to odpowiem w imieniu Mitsu :biggrin:

źródło tekstu i zdjęć: strony MMC
_________________
taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być

DZIEŁA na SZTUKI
 
 
kordiank2 
Mitsumaniak
MojTytułJestZaDługi

Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 704
Skąd: Boćki - podlaskie
Wysłany: 04-10-2010, 14:24   

Schemat najważniejszych składników i-miev oraz przebieg "procesów" od ładowania do jazdy



Obecnie elektryczny i-miev, podobnie jak colt ev i inne elektryczne, czy hybrydowe pojazdy mitsubishi wyposażane są w system "In-wheel motor", czyli silniki umieszczane są wewnątrz wszystkich lub tylko tylnych kołach...

poniżej jeszcze parę fotek - zwłaszcza wnętrza zabrakło







_________________
taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być

DZIEŁA na SZTUKI
 
 
4tepian 
Forumowicz
4tepian

Auto: Grandis 2.0 DID instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-08-2013, 10:00   

proste pytanie :D
czy ktoś tym już jeździł lub posiada i chciałby podzielić się wrażeniami, uwagami itp.
pzdr
_________________
4tepian
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-08-2013, 13:59   

4tepian napisał/a:
czy ktoś tym już jeździł




Ano jeździł. Co chcesz wiedzieć?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
4tepian 
Forumowicz
4tepian

Auto: Grandis 2.0 DID instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-08-2013, 14:13   

jak się spisuje w mieście , na ile realny jest podany zasięg, wrażenia z jazdy tzn. wrażenie jazdy meleksem czy też jazda jak normalnym wozem. No jak jest z eksploatacją tj. naprawy, przeglądy, awarie itp.
_________________
4tepian
 
 
Dadaj 
Nowy Forumowicz

Auto: eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 14
Skąd: Sopot
Wysłany: 02-08-2013, 14:47   

Co to znaczy "wrażenie jazdy meleksem" ?
_________________
:D
 
 
4tepian 
Forumowicz
4tepian

Auto: Grandis 2.0 DID instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-08-2013, 15:13   

wolno, bzyczy jak samochodzik w lunaparku a pisk opon i ryk silnika trzeba puszczć z mp3 . :D
_________________
4tepian
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-08-2013, 16:22   

4tepian napisał/a:
jak się spisuje w mieście



W mieście bardzo fajnie się tym jeździ. Parkowanie, manewry itd to bajka.
Co do zasięgu - realne jest około 220km (max 250, ale to jazda nie dla mnie). Jazda stylem emeryt, prawie bez gazu, 50 km/h i można, tyle, że bez klimatyzacji lub ogrzewania. Włączenie jednego albo drugiego i zasięg spada o 1/3.
4tepian napisał/a:
wrażenie jazdy meleksem czy też jazda jak normalnym wozem.
Normalny choć niewielki samochód, zaskakująco dużo miejsca z przodu (mam ponad 2m wzrostu)
4tepian napisał/a:
No jak jest z eksploatacją tj. naprawy, przeglądy, awarie

Eksploatacja jest śmiesznie tania - ładowanie pradem "do pełna" to 15zł? Czy coś koło tego.
STOEN kiedyś chwalił się, że wybuduje 200 stacji szybkiego ładowania, jest ich 6. "tankowanie" do 90% zajmuje tam 15 minut i jest darmowe. Ale kabel trzeba wypożyczyć od nich za kaucją.

Eksploatacja taka jak zawieszenie, hamulce itd nie różni się od zwykłego samochodu. Silnik z przekładnią jest własciwie bezobsługowy.

I jeszcze coś - da się tym jeździć dynamicznie i to ma odejście. Ale zasięg maleje w oczach. W mojej ocenie realnie można zrobić 150km z klimą w korkach itd bez stresu, że "prunda" braknie jeżdżąc "normalnie".
Czy to ma sens? Tak, jako drugi lub trzeci samochód dla kogoś kto ma dom a do pracy dojeżdżać chce samochodem, którym można wjeżdżać w strefy zakazu wjazdu.
A wszystko rozbija się o cenę...
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
4tepian 
Forumowicz
4tepian

Auto: Grandis 2.0 DID instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-08-2013, 21:25   

Wielkie dzięki :D w takim razie to pieśń przyszłości..... ale już chyba niedługiej...... może kupić rometa :D (joke)
w takim razie poszukam małego samochodu na ON :D

pzdr
_________________
4tepian
 
 
ozzy89 
Forumowicz


Auto: Honda Accord CH6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 192
Skąd: Paczyna
Wysłany: 05-08-2013, 20:40   

Ciekawe jak się ma zasięg zimą. Swego czasu w Renault Fluence Z.E. widziałem na własne oczyjak po pełnym naładowaniu zasięg spadał o 100 km w stosunku do letniego odpowiednika ;)
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-08-2013, 09:27   

Hubeeert napisał/a:
W mojej ocenie realnie można zrobić 150km z klimą w korkach itd bez stresu, że "prunda" braknie jeżdżąc "normalnie".


Te 150km to dobrze by było. Z klimą w upale i przy dynamicznej jeździe to ok 80-100km. Tak samo zimą. Włączy się ogrzewanie i przewidywany zasięg spada o 1/3, tak jak napisał Hubert. Do tego światła i jest naprawdę słabiutko. Dźwięki trochę jak w tramwaju. Jakość wnętrza na poziomie małego auta niższej klasy- dominuje plastik. Ja miałem wrażenie jakbym siedział w aucie klasy tico, choć miejsca jest sporo.

Maks ile udało mi się wycisnąć z niego to 140. Do 80 rozpędza się naprawdę przyzwoicie. Gdzieś nawet filmik miałem ;) Ale ten zasięg :roll:
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 13-08-2013, 11:42   

Myślę, że nawet z zimie, zasięg 120 km jest realny (w czasie gdy go testowaliśmy - początek września jak dobrze pamiętam - zasięg z wyświetlacza oscylował w okolicach 200 km) - co ciekawe po przejechaniu 15 km w mieście przy użyciu maksymalnego odzyskiwania energii kosztowało 7 km zasięgu.

Owczar napisał/a:
dominuje plastik


ale jego jakość nie jest na szczęście na poziomie tico - generalnie wnętrze sprawia wrażenie maksymalnej dbałości o niską masę w pierwszej kolejności, w drugiej o jakotaki wygląd, a dopiero w trzeciej o cenę ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
yoorek 
Nowy Forumowicz

Auto: Grandis oraz i-MiEV electric
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Maj 2017
Posty: 4
Skąd: Olkusz
Wysłany: 14-01-2018, 21:25   Baterie

Witajcie
A czy orientował się ktoś w kwestii wytrzymałości baterii i kosztu wymiany? Podobno powinny wystarczyć na 10 lat, a do 5 lat jest gwarancja. Zamierzam kupić 6,5 letniego I-Miev i zastanawiam się czy się to w ogóle opłaci pod kątem zużytej baterii.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-01-2018, 22:28   

A jak cenowo wypada z nissanem leaf?
 
 
tomtok 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsibishi ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-01-2019, 22:56   Re: Baterie

yoorek napisał/a:
... A czy orientował się ktoś w kwestii wytrzymałości baterii i kosztu wymiany? Podobno powinny wystarczyć na 10 lat, a do 5 lat jest gwarancja. Zamierzam kupić 6,5 letniego I-Miev i zastanawiam się czy się to w ogóle opłaci pod kątem zużytej baterii.

Jeżdżę od sierpnia i jest super zadowolony.
Jako jeździdło do miasta jest na prawdę super.

Zasięg na dzień dzisiejszy wygląda tak:
1. lato ok. 90-100 km, ale trzeba się pilnować z pedałem gazu, czasami używałem klimy,
2. zimą spokojnie 60-70, ale ja pocisnąłem miejscami do 120 km/h to 50 km ledwo dał radę .
Ten zasięg po naładowaniu pokazał mi 100, ale po włączeniu klimy-90, a po włączeniu ogrzewania-60.
Nie wiem skąd ten zasięg 150-200, bo mi najwięcej pokazał 100, może wersja ze słabszym silnikiem tyle pokaże.
Co do baterii to energia wpompowana zgadzałby się z z pojemnością baterii, bo jak mi pokazał 5 km zasięgu to wpompował ok. 16kWh. Moje autko ma 54 kkm i 8 lat.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.