Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CS9 2.0DOHC] Jak wyłączyć automat świateł-tryb skandynawski
Autor Wiadomość
Carloss 
Forumowicz
insane


Auto: Lancer Sport, Kadett E, Astra
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 166
Skąd: TSK
  Wysłany: 04-08-2015, 14:51   [CS9 2.0DOHC] Jak wyłączyć automat świateł-tryb skandynawski

Siemacie Mitsumaniacy :)

Zakupiłem kilka dni temu Lancer'a 2.0 Sport 2005r sedan i denerwuje mnie to, że po przekręceniu kluczyka zapalają mi się światła pozycyjne + oczywiście postojówki, pomimo tego że przełącznik jest w pozycji OFF.

Pojazd sprowadzony jest ze Szwecji i podobno ma "włączony tryb skandynawski" - da się jakoś to wyłączyć, ale jak ? Strasznie mnie to denerwuje i chciałbym się tego pozbyć. Żadnego dodatkowego przełącznika nie zauważyłem..
Dodam tylko że światła tak samo palą się w pozycji OFF jak i normalnie włączone, same postojówki w swoim położeniu również działają, ale tylko bez przekręconego kluczyka-stacyjki.

Ma ktoś jakieś pomysły ??

Pozdrawiam. 8)

[ Dodano: 04-08-2015, 15:51 ]
Przy okazji zapytam - czy ktoś z Was korzysta i może polecić interface diagnostyczny OBD2 na bluetooth ?? Na Allegro są takie od 25 zł nawet z wysyłką, ale czy jest sens coś takiego ?? O automacie świateł czytałem że niby w ASO za 150 zł robią, (czytałem post o ASX) ale czy tylko ?? Może przez jakiś dobry interface mógłbym to sam ogarnąć ?? Za 150 zł można kupić już jakiś lepsiejszy z oprogramowaniem, ale nie mam pojęcia czy będzie po nim dostęp do takich ustawień :roll:
Ostatnio zmieniony przez Carloss 05-08-2015, 10:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-08-2015, 18:05   

Tryb skandynawski ma odrebną wiązke dla DRL znajdującą się w komorze silnika, odpinanie modułu czy przekaźnika nie jest skuteczne, wymaga ingerencji elektryka aby przerobił zasilanie. Interfejsem diagnostycznym z allegro tego problemyu nie usuniesz, może gdybyś miał MUT-a a Twój ETACS obejmowałby opcje przełaczania tryby DRL (nie mam pewności czy Twój rocznik ma to wogóle dostępne z poziomu komputera kabiny pojazdu)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 04-08-2015, 21:18   

Carloss napisał/a:
po przekręceniu kluczyka zapalają mi się światła pozycyjne + oczywiście postojówki, pomimo tego że przełącznik jest w pozycji OFF.
Skoro dało się tryb załączyć, to da się go wyłączyć. Podobnie jest w lancerze CX/CY. Potrzebujesz MUT-a. Serwis ASO Cię czeka raczej.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-08-2015, 21:24   

No ale w CS-ie nie ma ETACS? Więc raczej bym podejrzewał jakiś osobny moduł który to jakoś realizuje...

Swoją drogą czemu chcesz z tego zrezygnować?
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 04-08-2015, 22:17   

krzychu napisał/a:
No ale w CS-ie nie ma ETACS?
Jest przecież komputer?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-08-2015, 08:48   

mjsystem - ETACS = moduł komfortu

:arrow: http://www.mitsubishi-mot...rary/etacs.html
 
 
Carloss 
Forumowicz
insane


Auto: Lancer Sport, Kadett E, Astra
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 166
Skąd: TSK
Wysłany: 05-08-2015, 09:31   

Panowie, co w takim razie ?

Zastanawia mnie tylko fakt, że mój Lancer ma spryskiwacze reflektorów, więc wychodziło by na to, że jest to wersja na rynek niemiecki, dlatego też może on coś tam na miejscu w Szwecji miał dołożone ?
_________________

 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-08-2015, 09:34   

A masz podgrzewana fotele?

A z tymi światłami to bym stawiał na jakiś dodatkowy moduł, który ktoś dolutował. Przeglądnij instalację od świateł. Może znajdziesz jakaś niestandardową puszkę.
 
 
Carloss 
Forumowicz
insane


Auto: Lancer Sport, Kadett E, Astra
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 166
Skąd: TSK
Wysłany: 05-08-2015, 09:39   

Pytacie dlaczego chcę z tego zrezygnować ? Chociażby z prostego powodu jakim jest powiedzmy dłuższe oczekiwanie na kogoś, wtedy mam przekręcony kluczyk aby mieć sterowanie szybami - co w szczególności wykorzystuje mój syn.. ;-) a światła do tego ciągle zapalone, są całkowicie zbędne - przy odpalaniu również - to dla mnie zupełny bezsens..
Chętnie komuś dam ten moduł - o ile istnieje, jeśli sam sobie go wyjmie :roll:

[ Dodano: 05-08-2015, 09:44 ]
krzychu napisał/a:
A masz podgrzewana fotele?

A z tymi światłami to bym stawiał na jakiś dodatkowy moduł, który ktoś dolutował. Przeglądnij instalację od świateł. Może znajdziesz jakaś niestandardową puszkę.



Mam podgrzewane fotele, ale te przełączniki są raczej nie do końca sprawne i pod siedzeniem pasażera widać nowe kable z jakimiś przepinkami - przedłużkami..
Pod machą nic niestandardowego jak dotąd nie wykryłem..
 
 
 
Lancuś 
Forumowicz

Auto: Lancer kombi 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 46
Skąd: Kolbudy
Wysłany: 05-08-2015, 11:56   

Hej
Też mam taką wersję ze szwecji. Niestety po kilku próbach odpuściłem.( Wcześniej miałem Mazdę też ze szwecji to znalazłem dodatkowy moduł i zrobiłem wyłącznik na zasilaniu).
Tu nie znalazłem nic takiego. Spryskiwacze w zderzaku też mam i podgrzewane fotele i jeszcze grzałkę w silniku. To takie " standartowe " wyposażenie szwedów.
 
 
Carloss 
Forumowicz
insane


Auto: Lancer Sport, Kadett E, Astra
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 166
Skąd: TSK
Wysłany: 05-08-2015, 12:29   

Dzięki za pocieszenie... :?

[ Dodano: 05-08-2015, 12:48 ]
Ale żeby nie dało się tego w jakiś sposób pozbyć ??!
_________________

 
 
 
Lancuś 
Forumowicz

Auto: Lancer kombi 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 46
Skąd: Kolbudy
Wysłany: 05-08-2015, 13:21   

pozbyć się na pewno da, tylko trzeba to cudo znaleść. Ja odpuściłem sobie, ale jeśli znajdę to napiszę.
 
 
Carloss 
Forumowicz
insane


Auto: Lancer Sport, Kadett E, Astra
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 166
Skąd: TSK
Wysłany: 05-08-2015, 13:32   

Byłbym MEGA wdzięczny :wink:
_________________

 
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 05-08-2015, 15:06   

Byłeś w ASO ? Pytałeś się, czy taka opcja jest możliwa, a jeśli tak to ile kosztuje i czemu tak drogo ?
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Carloss 
Forumowicz
insane


Auto: Lancer Sport, Kadett E, Astra
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 166
Skąd: TSK
Wysłany: 05-08-2015, 15:33   

Jeszcze nie, bo nie zdążyłem go nawet przerejestrować. Ma pękniętą szybę i już prawie tydzień czekam na jej sprowadzenie, a bez tego nie chcą przeglądu podbić, bo pęknięta jest po całości - na całej szerokości..

Skontaktuję się z nimi zdalnie i zobaczymy co powiedzą.
Najpierw chciałem dowiedzieć się od kolegów z forum o co tam chodzi..

[ Dodano: 05-08-2015, 15:58 ]
Właśnie wysłałem 18 maili do różnych serwisów Mitsu w PL i jak mi odpiszą, to Wam opowiem :cry:

[ Dodano: 05-08-2015, 16:03 ]
Mam już pierwszą odpowiedź: "Światła w samochodzie powinno się udać wyłączyć testerem.

Koszt podłączenia testera 126 zł brutto i trzeba się wcześniej umawiać. " -- hmm...
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.