Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander II 2.4 177KM, automat
Autor Wiadomość
creazy 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 29
Skąd: kraków
Wysłany: 17-01-2018, 09:17   Outlander II 2.4 177KM, automat

Witam, chciałbym zapytać o wasze opinie dotyczące skrzyni biegów w tym samochodzie, koszty naprawy, serwisu. Na co zwrócić uwagę przed zakupem ?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 17-01-2018, 15:13   

zapomnieć o niepewnej używce - koszty potencjalnych napraw przekroczą wartość zakupu. Poszukaj na forum opinii o tym bdb silniku - zwłaszcza o kosztach części
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
creazy 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 29
Skąd: kraków
Wysłany: 18-01-2018, 06:29   

tak też uczynię
 
 
alegator 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 103
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-01-2018, 16:14   

Jezeli jest to skrzynia CVT to moga być wysokie , o ile ingerencja mechanika nie ograniczy sie tylko do wymiany oleju. Na pocieszenie dodam , ze inne skrzynie automatyczne, te bardziej klasyczne są równie drogie albo nawet droższe w naprawach niz ta w Outlanderze.
_________________
Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę
 
 
creazy 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 29
Skąd: kraków
Wysłany: 25-01-2018, 10:02   

szukam outlandera w benzynie 4x4, szczerze mówiąc nie ma zbyt dużego wyboru, budżet ok 40k, natomiast jeżeli dokładm jeszcze outlander w benzynie + manual to już wogóle wybór jest bardzo ogranioczony. Sprawdzałem też skrzynię i faktycznie problemem może być nawet sam zakup używki, ale zacząłem się zastanawiać czy w tym aucie w razie awarii można wymienić automat na manual czy wiąże się to z czymś bardziej skomplikowanym ?
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 25-01-2018, 10:10   

creazy napisał/a:
czy w tym aucie w razie awarii można wymienić automat na manual czy wiąże się to z czymś bardziej skomplikowanym ?

remont automatu wyjdzie dużo mniej niż przekładka na manuala,automat w tym aucie jest raczej bez awaryjny,jedynie co może mu się przydarzyć to przegrzanie ale to już ekstremalne przypadki,zawsze można mu dołożyć dodatkową chłodnicę oleju i po sprawie
 
 
 
alegator 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 103
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31-01-2018, 23:19   

skrzynia CVT (automat jak jest tu nazywana) nie wymaga dodatkowego chłodzenia bo go juz fabrycznie ma, przegrzanie skrzyni jest przypadkiem dość rzadkim i nie stanowi problemu. Automatyka pojazdu jest tak skonstruowana , ze w momencie wzrostu temperatury ponad wartośc dopuszczalną pojazd przechodzi na czas studzenia skrzyni w tryb serwisowy, co zapobiega trwałym uszkodzeniom. Koszty ewentualnej naprawy są wysokie , jak każdej skrzyni automatycznej. Skrzynia jest bardzo prosta i stosunkowo łatwo mozna ja zdiagnozować nawet nie posiadając specjalnych przyrzadów pomiarowych.
_________________
Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę
 
 
Mario_Luigie 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 MIVEC 147km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 24
Skąd: Tarnów
Wysłany: 01-02-2018, 14:40   

Ja spotkałem się z bardzo wieloma opiniami, że era bardzo dobrych skrzyni automatycznych już się skończyła dawno temu. Naprawy zwykle są bardzo kosztowne, więc podzielam opinię Rezon-a.
Sam jestem ciekaw jak sprawa naprawdę ma się w sytuacji Outka.

Mam doświadczenie z samochodem mojego przyjaciela- Toyotą Camry, egzemplarz z USA, rocznik 95, jeździ do dzisiaj, a skrzynia automatyczna podczas niezbędnych przeglądów jest przez serwis podziwiana, podobno "takich już dzisiaj się nie robi". Nie ma żadnych wycieków, chodzi płynnie, żadnych przeskoków czy coś w tym stylu, nie czuć kiedy zmienia biegi. Wierze w to, że dzisiaj jest o wiele gorzej.

Pewnie najlepszym rozwiązaniem byłaby skrzynia z pewnych rąk, a potem bardzo solidnie i terminowo serwisowana (wymiana oleju).
 
 
alegator 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 103
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-02-2018, 00:23   

No tak Mario to swiete słowa, zeby się cieszyc uzywanym autem to trzeba go dobrze kupic i tu jest problem. Jak ktos sprzedaje w Polsce auto to zwykle nie dlatego, ze mu sie znudziło a z powodu wzrastających kosztów utrzymania czyli czysto technicznych . Znacznie wyeksploatowany samochód wymaga wymiany wielu części ot i wszystko. Co do skrzyń automatycznych to są trzy rodzaje a ta zamontowana w OII 2,4 to CVT - paskowa, bezstopniowa, specyficzna konstrukcja. Jak wszystko i ona sie zuzywa . Kupujac uzywany samochód o duzym przebiegu z takim automatem trzeba liczyc sie z ewentualnymi kosztami, które mogą przy kompleksowej naprawie siegnąć nawet ponad 10tys zł. Sam pas kosztuje grubo ponad 2000 zł , a pas to nie wszystko, wazne sa koła stozkowe też drogie. Ale naprawa kazdej skrzyni automatycznej jest kosztowna. Tu nie ma tanich rozwiązań. Nie mniej jeżeli człowiek ma szczęście do uzywanych samochodów i kupi w miarę dobrze utrzymany egzemplarz to automatyczna skrzynia daje duzo przyjemności z jazdy. Skrzynia CVT ani nie jest specjalnie zawodna, ani drozsza w naprawie niż inna.
_________________
Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę
 
 
nonamed 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2018
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-12-2018, 11:42   

alegator napisał/a:
No tak Mario to swiete słowa, zeby się cieszyc uzywanym autem to trzeba go dobrze kupic i tu jest problem. Jak ktos sprzedaje w Polsce auto to zwykle nie dlatego, ze mu sie znudziło a z powodu wzrastających kosztów utrzymania czyli czysto technicznych . Znacznie wyeksploatowany samochód wymaga wymiany wielu części ot i wszystko. Co do skrzyń automatycznych to są trzy rodzaje a ta zamontowana w OII 2,4 to CVT - paskowa, bezstopniowa, specyficzna konstrukcja. Jak wszystko i ona sie zuzywa . Kupujac uzywany samochód o duzym przebiegu z takim automatem trzeba liczyc sie z ewentualnymi kosztami, które mogą przy kompleksowej naprawie siegnąć nawet ponad 10tys zł. Sam pas kosztuje grubo ponad 2000 zł , a pas to nie wszystko, wazne sa koła stozkowe też drogie. Ale naprawa kazdej skrzyni automatycznej jest kosztowna. Tu nie ma tanich rozwiązań. Nie mniej jeżeli człowiek ma szczęście do uzywanych samochodów i kupi w miarę dobrze utrzymany egzemplarz to automatyczna skrzynia daje duzo przyjemności z jazdy. Skrzynia CVT ani nie jest specjalnie zawodna, ani drozsza w naprawie niż inna.


A czy można coś powiedzieć o żywotności tych skrzyni? Przebiegi po których może wymagać jakiejś ingerencji?
Poluje na auto z tym silnikiem. W większości jest tam skrzynia CVT .
Czy jeżeli oleje były zmieniane zgodnie z zaleceniami jest się czym martwić? (przebieg 200k km) Na co zwrócić uwagę przy oględzinach/jeździe testowej autem z CVT?
 
 
elmundialo 
Forumowicz
elmundialo

Auto: outlander 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lis 2014
Posty: 136
Skąd: lesna
Wysłany: 10-12-2018, 11:02   

Kluczem do tego pytania wg mnie jest odpowiedź jaki styl jazdy preferowal poprzednik. Moje auto ma 218tys km i wszystko jest ok. Wydaje się że poprzednik go nie zajechał, a ja preferuje spokojny tryb jazdy.kupiłem jak miał 158 tys km. Olej w skrzyni wymieniłem jak kupiłem i nie dlugo będzie następna wymiana. Po za tym wszystko w porządku. Wg mnie każde szarpania i brak płynności sygnalizuje problem. Jak ruszam do pełnej prędkości nie czuje zmiany biegów. Tylko obroty silnika się zmieniają
 
 
KKrzysztof 
Nowy Forumowicz

Auto: Mercedes CLK W208
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2018
Posty: 4
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 31-12-2018, 06:12   

ja mam Murano z CVT jeszcze niedawno obawiałem sie wysokich kosztów naprawy a teraz na allegdrogo pojawiło się dużo używanych skrzyń w dobrych cenach.
Profilaktycznie mój specjalista od automatów wymienił olej metodą dynamiczną i przyznać muszę, że obecnie skrzynia działa najlepiej od czasu jak posiadam auto
_________________
Podziwiam linie niezależnie od marki
Moje auto
https://youtu.be/IByvojl43rw
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.