[CS9W] łatwe przejście przewodami z kom. silnik. do kabiny |
Autor |
Wiadomość |
nubi
Mitsumaniak 03556/KMM

Auto: czarny2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2017 Posty: 70 Skąd: LU
|
Wysłany: 07-12-2018, 14:30 [CS9W] łatwe przejście przewodami z kom. silnik. do kabiny
|
|
|
Przyglądałem się trochę i nie widzę jakiegoś przejścia kabli, którym mógłbym przepchnąć dodatkowy kabel gdzieś pod deskę/pod nogi. Robota pod blokiem i zimno, deszczowo ostatnio, więc szukam łatwego miejsca przejścia.
CS9W 2004 2.0
Wentylatory chłodnicy stoją. Muszę na szybko zastosować druciarstwo, a i chciałem podłączyć sobie potem wyświetlacz termometru w kabinie już na stałe (z chłodzeniem to dosyć częste usterki są). Odkopałem schemat i na przekaźniku (A-09X -taki największy w głównej skrzynce bezp. w kom.sil.) zwarłem duże styki no 2-4 i wentyle ruszyły na full - nawet bez kluczyka w stac. i na zimnym silniku, także chyba czuj. temp padł.
Czy ktoś kiedyś widział aby na wskaźniku temp. wskazówka poszła wyżej jak ta niecała połowa? Mam wrażenie, że to nie działa dalej. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 07-12-2018, 15:31
|
|
|
Bardzo często padał moduł sterujący (rozlutowywał się), a nie czujnik temperatury. Ale zazwyczaj oznaczało to ciągła pracę...
Co do przejścia to ja kiedyś pociągnąłem kabel nadkole to tego miejsca gdzie jest wiązka od drzwi i do środka. |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 07-12-2018, 18:29
|
|
|
Jeżeli padł moduł,a na 99%padł to jest on do naprawy. Trzeba go delikatnie rozbebeszyć i poprawić zimne luty.Jeżeli jesteś obeznany z lutownicą i nie masz dwóch lewych to ogarniesz bez problemu. |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 07-12-2018, 23:30
|
|
|
Ale patrząc na przeboje z outlandera gdzie tam (z pamięci) sporo było klejone a płytka dobrze odbierała ciepło z lutownicy to nie było takie proste... Raczej dla świadczonego człowieka w reanimacjach. |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 12-12-2018, 12:55 Re: [CS9W] łatwe przejście przewodami z kom. silnik. do kabi
|
|
|
nubi napisał/a: |
Czy ktoś kiedyś widział aby na wskaźniku temp. wskazówka poszła wyżej jak ta niecała połowa? |
Też mnie to nurtuje, mam przed połową. Ktoś ma wyżej ? |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 12-12-2018, 16:08
|
|
|
Poszukajcie w manualu jakie wartości oporności powinien mieć czujnik w danej temp.multimetr do ręki,pomierzyć i porównać . |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 12-12-2018, 19:58
|
|
|
zbychu74 napisał/a: | Poszukajcie w manualu jakie wartości oporności powinien mieć czujnik w danej temp.multimetr do ręki,pomierzyć i porównać . |
Tyle, że chodzi nie o czujnik temperatury cieczy w bloku silnika a o wskaźnik w kabinie. To chyba każdy mający Lancera widzi każdego dnia i może podzielić się informacją jak jest u niego. Oporność pod maską można mierzyć i zpewne będzie różna na zimnym i zagrzanym ale nie o to chodzi. Mam krótko auto ale wskaźnik przed kierownicą połowy nigdy nie przekroczył. Miasto, trasa, korki - zawsze to samo. Ktoś jeszcze ma podobnie w 2.0 ? |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20986 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-12-2018, 20:26
|
|
|
Ogólnie większość miśków ma dwa czujniki.
Dwu pinowy daje info do ECU i jedno pinowy do zegarów.
Oba znajdują się w 2.0 koło siebie.
MitsuGo, podepnij się najlepiej jakimś elmem i sprawdź jaką temperaturę płynu pokazuje ecu. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 12-12-2018, 20:28
|
|
|
Raz mi się zdarzyło,że po jeździe na autostradzie i zatrzymaniu przekroczył znacznie środkowe pole,ale to tylko raz przez trzy lata. |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 12-12-2018, 21:27
|
|
|
zbychu74 myślę, że uspokoiłeś nie tylko mnie w kwestii odczytu temperatury.
Bizi78 podpinałem już i wynik z zamrożonej ramki jak mi wywalilo ostatnio błąd check wyniósł 82 stopnie.
Przy okazji błąd powstał przy prędkości 79km/h i obrotach <2500r/min przy obciążeniu 38%. Korekta chwilowa - 2,3%, korekta wtrysku 5,5%. |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13-12-2018, 22:06
|
|
|
MitsuGo napisał/a: | Mam krótko auto ale wskaźnik przed kierownicą połowy nigdy nie przekroczył. |
Obecnego miśka mam prawie 6 lat, poprzednika (CB4W) użytkowałem lat 7 - wskaźnik w kabinie, przy rozgrzanym silniku, zawsze sztywno stał ciut przed połową, bez względu na warunki. Ten typ tak ma, jak nic się nie dzieje z chłodzeniem. Jest to dla mnie już tak naturalne, że jak jadę innym samochodem i widzę wahania wskazówki temperatury to czuję niepokój .
Poszukaj wątków o sterownikach wentylatorów - ZTCP użytkownicy, którzy mieli z nimi problem widzieli wskazówkę powyżej połowy |
|
|
|
 |
nubi
Mitsumaniak 03556/KMM

Auto: czarny2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2017 Posty: 70 Skąd: LU
|
Wysłany: 17-12-2018, 21:14
|
|
|
Mam takie urwanie, że nawet nie miałem czasu coś napisać na forum, tym bardziej coś zrobić samochodem - na szczęście latam po trasach bez korków, więc przewiew jest.
W pewnym momencie wpadłem na pomysł wykorzystania takiego programowalnego termometru lcd z alle za 11zł, jest na 12V i z przekaźnikiem (sterującym tym A-09X), ale zaraz pojawiła mi się przetwornica step-up/down na te 12V (bo przecież napięcie skacze i zaszumione), no i czy nie prościej jakoś trafić na warsztat wreszcie.
Ale przy okazji rzuciło mi się w oczy to (nie znam sprzedawcy):
https://allegro.pl/uzytkownik/Dareltek?string=termostat%20bimetaliczny%20no
Czyli termostat normalnie otwarty, są na temperatury 100,105,115,120,125, .. i pomyślałem że jest to niezłe (dodatkowe) zabezpieczenie na takie sytuacje. |
|
|
|
 |
|