Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CS9W] łatwe przejście przewodami z kom. silnik. do kabiny
Autor Wiadomość
nubi 
Mitsumaniak
03556/KMM


Auto: czarny2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2017
Posty: 70
Skąd: LU
Wysłany: 07-12-2018, 14:30   [CS9W] łatwe przejście przewodami z kom. silnik. do kabiny

Przyglądałem się trochę i nie widzę jakiegoś przejścia kabli, którym mógłbym przepchnąć dodatkowy kabel gdzieś pod deskę/pod nogi. Robota pod blokiem i zimno, deszczowo ostatnio, więc szukam łatwego miejsca przejścia.
CS9W 2004 2.0

Wentylatory chłodnicy stoją. Muszę na szybko zastosować druciarstwo, a i chciałem podłączyć sobie potem wyświetlacz termometru w kabinie już na stałe (z chłodzeniem to dosyć częste usterki są). Odkopałem schemat i na przekaźniku (A-09X -taki największy w głównej skrzynce bezp. w kom.sil.) zwarłem duże styki no 2-4 i wentyle ruszyły na full - nawet bez kluczyka w stac. i na zimnym silniku, także chyba czuj. temp padł.
Czy ktoś kiedyś widział aby na wskaźniku temp. wskazówka poszła wyżej jak ta niecała połowa? Mam wrażenie, że to nie działa dalej.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 07-12-2018, 15:31   

Bardzo często padał moduł sterujący (rozlutowywał się), a nie czujnik temperatury. Ale zazwyczaj oznaczało to ciągła pracę...

Co do przejścia to ja kiedyś pociągnąłem kabel nadkole to tego miejsca gdzie jest wiązka od drzwi i do środka.
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 07-12-2018, 18:29   

Jeżeli padł moduł,a na 99%padł to jest on do naprawy. Trzeba go delikatnie rozbebeszyć i poprawić zimne luty.Jeżeli jesteś obeznany z lutownicą i nie masz dwóch lewych to ogarniesz bez problemu.
_________________
zbychu74
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 07-12-2018, 23:30   

Ale patrząc na przeboje z outlandera gdzie tam (z pamięci) sporo było klejone a płytka dobrze odbierała ciepło z lutownicy to nie było takie proste... Raczej dla świadczonego człowieka w reanimacjach.
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 12-12-2018, 12:55   Re: [CS9W] łatwe przejście przewodami z kom. silnik. do kabi

nubi napisał/a:

Czy ktoś kiedyś widział aby na wskaźniku temp. wskazówka poszła wyżej jak ta niecała połowa?


Też mnie to nurtuje, mam przed połową. Ktoś ma wyżej ?
_________________
Go MitsuGo
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 12-12-2018, 16:08   

Poszukajcie w manualu jakie wartości oporności powinien mieć czujnik w danej temp.multimetr do ręki,pomierzyć i porównać .
_________________
zbychu74
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 12-12-2018, 19:58   

zbychu74 napisał/a:
Poszukajcie w manualu jakie wartości oporności powinien mieć czujnik w danej temp.multimetr do ręki,pomierzyć i porównać .


Tyle, że chodzi nie o czujnik temperatury cieczy w bloku silnika a o wskaźnik w kabinie. To chyba każdy mający Lancera widzi każdego dnia i może podzielić się informacją jak jest u niego. Oporność pod maską można mierzyć i zpewne będzie różna na zimnym i zagrzanym ale nie o to chodzi. Mam krótko auto ale wskaźnik przed kierownicą połowy nigdy nie przekroczył. Miasto, trasa, korki - zawsze to samo. Ktoś jeszcze ma podobnie w 2.0 ?
_________________
Go MitsuGo
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20986
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-12-2018, 20:26   

Ogólnie większość miśków ma dwa czujniki.
Dwu pinowy daje info do ECU i jedno pinowy do zegarów.
Oba znajdują się w 2.0 koło siebie.
MitsuGo, podepnij się najlepiej jakimś elmem i sprawdź jaką temperaturę płynu pokazuje ecu.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 12-12-2018, 20:28   

Raz mi się zdarzyło,że po jeździe na autostradzie i zatrzymaniu przekroczył znacznie środkowe pole,ale to tylko raz przez trzy lata.
_________________
zbychu74
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 12-12-2018, 21:27   

zbychu74 myślę, że uspokoiłeś nie tylko mnie w kwestii odczytu temperatury.
Bizi78 podpinałem już i wynik z zamrożonej ramki jak mi wywalilo ostatnio błąd check wyniósł 82 stopnie.
Przy okazji błąd powstał przy prędkości 79km/h i obrotach <2500r/min przy obciążeniu 38%. Korekta chwilowa - 2,3%, korekta wtrysku 5,5%.
_________________
Go MitsuGo
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-12-2018, 22:06   

MitsuGo napisał/a:
Mam krótko auto ale wskaźnik przed kierownicą połowy nigdy nie przekroczył.

Obecnego miśka mam prawie 6 lat, poprzednika (CB4W) użytkowałem lat 7 - wskaźnik w kabinie, przy rozgrzanym silniku, zawsze sztywno stał ciut przed połową, bez względu na warunki. Ten typ tak ma, jak nic się nie dzieje z chłodzeniem. Jest to dla mnie już tak naturalne, że jak jadę innym samochodem i widzę wahania wskazówki temperatury to czuję niepokój :) .
Poszukaj wątków o sterownikach wentylatorów - ZTCP użytkownicy, którzy mieli z nimi problem widzieli wskazówkę powyżej połowy :)
 
 
nubi 
Mitsumaniak
03556/KMM


Auto: czarny2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2017
Posty: 70
Skąd: LU
Wysłany: 17-12-2018, 21:14   

Mam takie urwanie, że nawet nie miałem czasu coś napisać na forum, tym bardziej coś zrobić samochodem - na szczęście latam po trasach bez korków, więc przewiew jest.
W pewnym momencie wpadłem na pomysł wykorzystania takiego programowalnego termometru lcd z alle za 11zł, jest na 12V i z przekaźnikiem (sterującym tym A-09X), ale zaraz pojawiła mi się przetwornica step-up/down na te 12V (bo przecież napięcie skacze i zaszumione), no i czy nie prościej jakoś trafić na warsztat wreszcie.
Ale przy okazji rzuciło mi się w oczy to (nie znam sprzedawcy):
https://allegro.pl/uzytkownik/Dareltek?string=termostat%20bimetaliczny%20no
Czyli termostat normalnie otwarty, są na temperatury 100,105,115,120,125, .. i pomyślałem że jest to niezłe (dodatkowe) zabezpieczenie na takie sytuacje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.