Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
cari 1.8 116 km 97r. - brak iskry
Autor Wiadomość
mateusz310 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2015
Posty: 13
Skąd: Gryfice
Wysłany: 24-01-2019, 23:17   cari 1.8 116 km 97r. - brak iskry

Witam
Przyjechałem sprawnym autem po znajomych, 10 min później wsiadam do rozgrzanego auta i zaczyna się dyskoteka.
Pojawił się problem z prawidłowa pracą silnika, tak jak by na 2 cylindrach tylko i gasła po chwili.

Przystąpiłem do sprawdzenia cewek (układ 2 cewkowy), przewodów, świece nówki i podmieniałem przepływomierz. Oczywiście nic to nie zmieniło w pracy silnika ;/

Szukając dalej, sprawdziłem czujnik położenia wału, okazało się że poprzedni właściciel go reanimował (zakładając zworkę na pin 1 i 4, błąd 23), dobra zamówiłem i wymieniłem na nowy. Poprawą było nie gaśnięcie silnika po rozgrzaniu, ale dalej chodził jak traktor (strzelał i dławił się poniżej 1000 obr/min).
Zaciągnąłem samochód do siebie na warsztat (7 km), po tej misji auto już w ogóle nie chciało odpalić (brak iskry na wszystkich świecach).
Zapoznałem się ze schematami elektrycznymi na forum do mojego modelu, prześwietliłem wszystkie wiązki od cewek, czujnika położenia wału i czujnika wału korbowego. Napięcia na cewkach prawidłowe, podejrzane wydawały się bardzo małe napięcia na czujniki ale nie brnąłem w to dalej (nie wiem jakie są prawidłowe, prócz opisu na schematach 5V DC).
ECU wymontowałem, nie widać uszkodzenia, nie widać zimnych lutów, kondensatory nie napuchły.

Wygląda na to że ECU nie wysyła na cewki sygnału co skutkuje brakiem iskry. Czy coś jeszcze może odpowiadać za podawanie sygnału?
Może miał ktoś podobny problem, mi się już skończyły pomysły ;/

ps. mostek na złączu diagnostycznym nie ujawnia żadnych błędów, kontrolka abd i chek migają w tym samym tempie
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 24-01-2019, 23:32   

mateusz310 napisał/a:
Czy coś jeszcze może odpowiadać za podawanie sygnału?

Sensor ignition failure - czujnik moduł zapłonu, na schemacie 14627.

Profilaktycznie sprawdź czy rozrząd nie przeskoczył.

[ Dodano: 24-01-2019, 23:52 ]
Poszukałem w katalogu i manualu i chyba takowego czujnika u Ciebie nie ma :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
mateusz310 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2015
Posty: 13
Skąd: Gryfice
Wysłany: 25-01-2019, 00:02   

Takiego typu czujnik wymieniłem

Czujnik

Co do rozrządu, to raczej nie będzie miało związku z brakiem iskry na 4 świecach?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-01-2019, 00:07   

Ja bym jednak zdjął obudowę i sprawdził czy rozrząd jest na znakach.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-01-2019, 10:51   

Do sprawdzenia rozrządu wystarczy ustawić koło wału na znak i zdjąć małą górną osłonę rozrządu aby dostać się do znaku na kole wałka rozrządu.
A czy masz pewność że ten nowy wymieniony czujnik jest sprawny? Nie wiem jaki kupiłeś ale jeśli jakiś tani to wiele razy wychodziło że tanie zamienniki nie chciały działać.
 
 
mateusz310 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2015
Posty: 13
Skąd: Gryfice
Wysłany: 25-01-2019, 18:23   

Czujnik kupiony w sklepie motoryzacyjnym dobrany do modelu itp, żadne aledrogo.

Dodam jeszcze, że zarówno przed wymianą jak i po wymianie tego czujnika na nowy auto odpalało (czyli jakąś iskrę podawał).
Po holowaniu coś mu się odwidziało i dupa.. ;/

Dla tego zająłem się tematem braku iskry, a sprawę nie równej pracy silnika odłożyłem na 2 plan.

Przy pomiarze cewek było 12V po przekręceniu kluczyka na 1 poz. i około 8-9V przy próbie odpalenia. A jak mierzyłem czujniki zarówno przy 1 poz. stacyjki jak i 2 poz. to miernik wykazywał mniej niż 1V, i tu moje pytanie czy to jest prawidłowe (na schematach jest napisane 5 V DC)?

Rozrząd sprawdzę jutro.

Pozdrawiam :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.