 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
cari 1.8 116 km 97r. - brak iskry |
Autor |
Wiadomość |
mateusz310
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2015 Posty: 13 Skąd: Gryfice
|
Wysłany: 24-01-2019, 23:17 cari 1.8 116 km 97r. - brak iskry
|
|
|
Witam
Przyjechałem sprawnym autem po znajomych, 10 min później wsiadam do rozgrzanego auta i zaczyna się dyskoteka.
Pojawił się problem z prawidłowa pracą silnika, tak jak by na 2 cylindrach tylko i gasła po chwili.
Przystąpiłem do sprawdzenia cewek (układ 2 cewkowy), przewodów, świece nówki i podmieniałem przepływomierz. Oczywiście nic to nie zmieniło w pracy silnika ;/
Szukając dalej, sprawdziłem czujnik położenia wału, okazało się że poprzedni właściciel go reanimował (zakładając zworkę na pin 1 i 4, błąd 23), dobra zamówiłem i wymieniłem na nowy. Poprawą było nie gaśnięcie silnika po rozgrzaniu, ale dalej chodził jak traktor (strzelał i dławił się poniżej 1000 obr/min).
Zaciągnąłem samochód do siebie na warsztat (7 km), po tej misji auto już w ogóle nie chciało odpalić (brak iskry na wszystkich świecach).
Zapoznałem się ze schematami elektrycznymi na forum do mojego modelu, prześwietliłem wszystkie wiązki od cewek, czujnika położenia wału i czujnika wału korbowego. Napięcia na cewkach prawidłowe, podejrzane wydawały się bardzo małe napięcia na czujniki ale nie brnąłem w to dalej (nie wiem jakie są prawidłowe, prócz opisu na schematach 5V DC).
ECU wymontowałem, nie widać uszkodzenia, nie widać zimnych lutów, kondensatory nie napuchły.
Wygląda na to że ECU nie wysyła na cewki sygnału co skutkuje brakiem iskry. Czy coś jeszcze może odpowiadać za podawanie sygnału?
Może miał ktoś podobny problem, mi się już skończyły pomysły ;/
ps. mostek na złączu diagnostycznym nie ujawnia żadnych błędów, kontrolka abd i chek migają w tym samym tempie |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 24-01-2019, 23:32
|
|
|
mateusz310 napisał/a: | Czy coś jeszcze może odpowiadać za podawanie sygnału? |
Sensor ignition failure - czujnik moduł zapłonu, na schemacie 14627.
Profilaktycznie sprawdź czy rozrząd nie przeskoczył.
[ Dodano: 24-01-2019, 23:52 ]
Poszukałem w katalogu i manualu i chyba takowego czujnika u Ciebie nie ma . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
mateusz310
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2015 Posty: 13 Skąd: Gryfice
|
Wysłany: 25-01-2019, 00:02
|
|
|
Takiego typu czujnik wymieniłem
Czujnik
Co do rozrządu, to raczej nie będzie miało związku z brakiem iskry na 4 świecach? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 25-01-2019, 00:07
|
|
|
Ja bym jednak zdjął obudowę i sprawdził czy rozrząd jest na znakach. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-01-2019, 10:51
|
|
|
Do sprawdzenia rozrządu wystarczy ustawić koło wału na znak i zdjąć małą górną osłonę rozrządu aby dostać się do znaku na kole wałka rozrządu.
A czy masz pewność że ten nowy wymieniony czujnik jest sprawny? Nie wiem jaki kupiłeś ale jeśli jakiś tani to wiele razy wychodziło że tanie zamienniki nie chciały działać. |
|
|
|
 |
mateusz310
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2015 Posty: 13 Skąd: Gryfice
|
Wysłany: 25-01-2019, 18:23
|
|
|
Czujnik kupiony w sklepie motoryzacyjnym dobrany do modelu itp, żadne aledrogo.
Dodam jeszcze, że zarówno przed wymianą jak i po wymianie tego czujnika na nowy auto odpalało (czyli jakąś iskrę podawał).
Po holowaniu coś mu się odwidziało i dupa.. ;/
Dla tego zająłem się tematem braku iskry, a sprawę nie równej pracy silnika odłożyłem na 2 plan.
Przy pomiarze cewek było 12V po przekręceniu kluczyka na 1 poz. i około 8-9V przy próbie odpalenia. A jak mierzyłem czujniki zarówno przy 1 poz. stacyjki jak i 2 poz. to miernik wykazywał mniej niż 1V, i tu moje pytanie czy to jest prawidłowe (na schematach jest napisane 5 V DC)?
Rozrząd sprawdzę jutro.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
|