Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zagazować Lancera?
Autor Wiadomość
Kosmopolak 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VII 2.0 SW 2006
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 07 Cze 2018
Posty: 25
Skąd: WKZ
Wysłany: 23-01-2019, 19:31   Zagazować Lancera?

Witam ponownie,
mógłby mi ktoś doradzić czy opłacalne będzie założenie gazu, albo czy warto to rozważyć.
Mój Lancer 2.0 SW spala ok. 11L/100km, w cyklu mieszanym, z przewagą dróg małomiejskich.
Do tej pory nim mało jeździłem, więc nie myślałem nawet o gazie.

Ale będę nie długo pokonywał dłuższe trasy po ok. 1500km, parę razy do roku pewnie, po drodze jeszcze coś wypadnie na pewno. A poza tym krótkie trasy w obszarze małomiejskim.
Więc się zacząłem zastanawiać czy warto.

Druga rzecz, możecie mi dodatkowo polecić jakiś dobry warsztat w pasie granicznym z Niemcami, od Słubic po Szczecin, który to by mi taki gaz założył , tak bym nie miał potem 1001 problemów...:)

A trzecia sprawa, jak już to jaką instalację byście polecili do mojego Lancera 2.0, 2006r., 100tyś. km przebiegu.

Z góry dzięki, pozdrawiam.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-01-2019, 19:51   

Czy się opłaca, pewnie tak, jeśli masz zdrowy silnik i planujesz parę lat jeszcze pojeździć tym autem.
Co do zwrotu kosztu instalacji możesz skorzystać z kalkulatora:
https://gazeo.pl/lpg/kalkulator-lpg-gazu.html
Co do awaryjności to podstawa to dobry i solidny gazownik a nie zwykły montażysta.
Co do warsztatów to najlepiej poszukać polecanych zakładów na pod forach regionalnych.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-01-2019, 21:05   

Instalacja powinna się zwrócić po około 20 tys km więc jak planujesz jeździć więcej to jak najbardziej się opłaca. Masz jeszcze silnik z tych wytrzymałych więc tak jak napisał Bizi78, jak znajdziesz dobrego gazownika to nie powinno być problemów bo będzie wiedział co i jak zamontować i jak wyregulować by działało bezproblemowo. Warsztatu polecam poszukać na LPG-forum, udziela się tam wielu dobrych gazowników.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 23-01-2019, 21:39   

Fajny kalkulator, założyłem gaz 10/2016r zwróciła się po 5 miesiącach czyli 03/2017 ;-) auto mam 2,5 roku zamierzam mieć najmniej 5lat. Po 5 latach zaoszczędzę równowartość zakupu outlandera i zabiorę rodzinę na wakacje w piękne miejsce.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Kosmopolak 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VII 2.0 SW 2006
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 07 Cze 2018
Posty: 25
Skąd: WKZ
Wysłany: 23-01-2019, 21:48   

@Bzyk_R1

Mówisz poważnie czy się zgrywasz a propos tego kalkulatora? Nie jestem pewien:)

Bo sam sobie teraz analizuje właśnie w tym kalkulatorze, nie wiem czy brać te wyliczenia na poważnie?
 
 
juar_78 
Forumowicz

Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 461
Skąd: Śląsk
Wysłany: 23-01-2019, 21:58   

Jak piszą koledzy powyżej, podstawą jest dobry warsztat LPG. Ja dodałbym do tego dobre (nie najtańsze) podzespoły oraz regularny serwis instalacji. Ja robię co ok. 10 tys. km - wymiana filtrów plus sprawdzenie strojenia z wprowadzeniem ewentualnych korekt.

Jak dobrze poszukasz, to znajdziesz warsztat, który daje 100.000 km/3 lata gwarancji na instalację.

Sam silnik, jeżeli jest sprawny, byłbym spokojny. W 2.0 4g63 na LPG zrobiłem już prawie 100 tys. km. Obecnie przebieg całkowity ok. 245 tys. km. Sama instalacja w tym czasie - w ramach gwarancji wymienione dwa wtryskiwacze lpg, z tego jeden trochę profilaktycznie. Do tego od ostatniej zimy przy porannym rozruchu na LPG, jak są mrozy, to krótko po przełączeniu, wyczuwa się smród gazu. Ale na przeglądy zawsze zajeżdżałem na ciepło, nigdy mi się auta nie chciało zostawiać a do tego wiosną/latem problemu nie było, więc sam to trochę zaniedbałem (w sensie ustalenia przyczyny i jej usunięcia). Silnik chodzi jak chodził, nic negatywnego nie obserwują.
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 23-01-2019, 22:05   

Bizi78 napisał/a:

Co do warsztatów to najlepiej poszukać polecanych zakładów na pod forach regionalnych.


Na pod forach regionalnych polecają a później na głównym dostajesz joby, że źle wybrałeś :badgrin: Ogólnie to jedna wielka loteria i nawet jak ktoś Ci poleci dany warsztat to nie masz wpływu na to kto będzie montował i jak to zrobi. Nie jesteś przy montażu więc nie widzisz co się dzieje z autem a dziś pracownicy zmieniają dość często pracodawców jak coś im nie pasuje.
Do wolnossącego 2.0 po konsultacjach na forum (pomagał m.in. plecho1-dzięki) zakładałem niedawno taki zestaw:
reduktor AC R01, wtryski Baracuda 115, butla w miejsce koła zapasowego, sterownik STAG QBOX Basic, wlew pod klapką wlewu benzyny, filtr gazu odstojnikowy.
Nie miałem zdejmowanego kolektora pod nawierty (za sprawą namowy gazownika - twierdził, ze nie ma takiej potrzeby) i za to polecany na pod forum warsztat na forum głównym dostał solidne joby.
Polecam samemu zająć się nawiertami i wkrętkami (będziesz wiedział że masz to zrobione jak należy).
Wyciąć samodzielnie po montażu tworzywo nad butlą w bagażniku, jeśli jesteś dokładny to zrobisz to bardziej estetycznie jak gazownicy.
Wtryski Barracuda mają stać na wkrętkach w kolektorze dolotowym na kilku centymetrowych wężykach a dopiero z nich dłuższe wężyki do adaptera z czujnikiem.
Jak na razie auto śmiga dobrze, spalanie LPG ok. 20% więcej jak PB, mam nisko ustawioną temperaturę cieczy aby szybko przełączał rano na gaz - ważne przy krótkich odcinkach
w okresie zimowym aby ekonomia się zgadzała :)
U mnie oszędności roczne w/g kalkulatora z wszelkimi serwisami, kosztami PB to 2tys. przy 5 letniej eksploatacji. Zwrot instalacji po 9 miesiącach.
_________________
Go MitsuGo
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 23-01-2019, 22:13   

Kosmopolak, piszę jak najbardziej serio, wcześniej liczyłem to sobie na kartce papieru w domu i też mi podobnie wyszło. Z tym że na początku obchodziłem się lżej z pedałem gazu i obliczenia teraz są jeszcze bardziej korzystne. Outlander i jego spalanie 11l+ benzyny 98 pozwala szybko zwrócić koszty instalacji. Nic dziwnego że 95% O1T lata na lpg.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Kosmopolak 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VII 2.0 SW 2006
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 07 Cze 2018
Posty: 25
Skąd: WKZ
Wysłany: 24-01-2019, 10:02   

Wybaczcie za brak polskich znakow, ale to strasznie niewygodne piszac z telefonu...

No wlasnie, zapomnialem jednej rzeczy waznej dodac, Lancer na niemieckich blachach...Slyszalem troche, ze raz to podwyzszy cene - wiec kwestia oplacalnosci powraca, a dwa, ze wybor instalacji z homologacja na DE jest dosc mocno ograniczony...i niekoniecznie cos dobrego do mojego Lancera znajdzie.
Jakies uwagi, idee? :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-01-2019, 10:23   

Auto spala Ci 11l benzyny więc gazu będzie spalało około 13 - 14l.
Przy cenach około 2,4zł za litr gazu i około 5zł za litr benzyny przejechanie 10 tys km na benzynie kosztowało by Cię około 5500zł a na gazie około 3240zł czyli na gazie jest to o 2260zł mniej. Po 20 tys km będzie to około 4500zł. Na LPG eksploatacja nie jest jakoś znacząco droższa, przynajmniej w Polsce bo przegląd auta to około 60 zł więcej a przegląd instalacji to około 100zł. Więc tu wszystko zależy ile będziesz robił kilometrów rocznie a właściwie ile zrobisz w ogóle.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 24-01-2019, 13:30   

A nie jest tak że instalacja założona na terenie unii europejskiej jest legalna i zgodna z przepisami na terenie całej unii? Osobna kwestia to wpis w dowodzie rejestracyjnym. Nie wiem jakie są niemieckie procedury i wymagane dokumenty. Co do montażu, auto może przyjechać na hawajskich blachach lub w ogóle bez nich bo gazownikowi nic po nich.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-01-2019, 13:39   

Z instalacjami na Niemcy jest tak że muszą składać się z elementów które są dopuszczone w Niemczech.
Tu trochę o tym https://lpg-forum.pl/post717586.html?hilit=instalacja%20na%20niemcy#p717586
 
 
Kosmopolak 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VII 2.0 SW 2006
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 07 Cze 2018
Posty: 25
Skąd: WKZ
Wysłany: 24-01-2019, 13:49   

No wlasnie o to chodzi, tez o tym troche czytalem.
Teraz pytanie czy cos by z tego sensownego poskladal...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-01-2019, 13:59   

Na LPG-Forum był niedawno temat o konkretnych instalacjach ale nie mogłem coś go znaleźć. Jakie to były instalacje to z pamięci nie podam bo nie śledziłem dokładnie tematu. Jak znajdę to podam link.
 
 
Kosmopolak 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VII 2.0 SW 2006
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 07 Cze 2018
Posty: 25
Skąd: WKZ
Wysłany: 24-01-2019, 15:02   

Czy to miales na mysli?

https://lpg-forum.pl/lpg-na-niemcy-t60493-15.html

Czy te instalacje gazowe sa uniwersalne czy to pod konkretny model/marke?

Widze, ze sa dobre opinie o tym warsztacie Browko ze Strzelec Opolskich, ale troche daleko- na przeglady tam jezdzic itd. , podobnie ten Neptun Autogaz z Koszalina, daleko na przeglady.

Znalazlem jeszcze z Zielonej, dobre opinie ma
Eko Auto Gas Serwis
Lech Okorski
ul. Poznańska 32
65-137 Zielona Góra

I ze Szczecina dwa :GAZ- TECH Nehringa 11 Szczecin

Primo Auto Gaz
Floriana Szarego 35, 70-001 Szczecin

Znane komuś te warsztaty? Ja je na LPG - Forum znalazlem.

Pozdr.
Ostatnio zmieniony przez Kosmopolak 24-01-2019, 15:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.