Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Z34A 1.3] Kontrolka ABS u
Autor Wiadomość
wooz 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CZ
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-01-2009, 15:46   [Z34A 1.3] Kontrolka ABS u

Jako, że jestem nowy chciałbym najpierw się przywitać !
Witam wszystkich.

Ostatnio w moim Colcie zapaliła się kontrolka ABS-u i hamulca.
Robiłem testy i faktycznie ABS przestał działać.
Kontrolki zapaliły się na wyboju w czasie jazdy. Pomyślałem, że może obluzował się jakiś przewód od czujników w kołach. Sprawdziłem i wszystko jest na miejscu. Poziom płynu hamulcowego też.
Samochód był tydzień temu na przeglądzie więc może coś popsuli...

Ma ktoś jakiś pomysł oprócz teorii o złych mechaniorach ? ;)
 
 
maniak30 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,8 GDI GLX '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 177
Skąd: czestochowa
Wysłany: 25-01-2009, 15:51   

Witam.Kolego jeżeli pali ci się kontrolka ABS to jest jakiś błąd może to być czujnik pompa itd.Podpicie pod kompa pomoże ustalić przyczyne :wink:
 
 
wooz 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CZ
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-01-2009, 10:45   

Usterka już zdiagnozowana. Może komuś na przyszłość się przyda.
Do zbioru palących się kontrolek dołączyła się jeszcze kontrolka ładowania akumulatora.

Przyczyną całego zamieszania jest skrzynka bezpieczników na akumulatorze. W środku nie wyglądała najlepiej, korozja na stykach itd.


W ASO za coś takiego chcą ok 200 zł.... :(
 
 
46Marek 
Forumowicz

Auto: COLT CZ 3/1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 71
Skąd: GOCŁAW
Wysłany: 11-01-2011, 19:01   

wooz napisał/a:
Usterka już zdiagnozowana. Może komuś na przyszłość się przyda.
Do zbioru palących się kontrolek dołączyła się jeszcze kontrolka ładowania akumulatora.

Przyczyną całego zamieszania jest skrzynka bezpieczników na akumulatorze. W środku nie wyglądała najlepiej, korozja na stykach itd.


W ASO za coś takiego chcą ok 200 zł.... :(


Mam pytanie ,
- może ktoś z Kolegów sam walczył z bezpiecznikiem ?
Jak tak to proszę o pomoc , jak to zrobić
Na razie drut pełni rolę bezpiecznika.
pzdr marek
 
 
M_Singer 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt Z30 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 3
Skąd: Suchy Dwór
Wysłany: 21-02-2011, 12:49   

Podepnę się pod temat. Mam nadzieję, że ktoś z kolegów będzie w stanie rzucić złotą radą..

Objawy:
- Po rozpoczęciu jazdy i przekroczniu ~10km/h charakterystyczny pisk brzęczącej elektroniki dobiegający z przodu auta (coś na kształt brzęczenia elektroniki TV po wyłączeniu głosu)
- Przy hamowaniu wyraźne ściąganie auta w lewo i 'dziwna' praca ABS (załącza się pod byle pretekstem, nawet na suchym asfalcie)
- Po przejechaniu od kilkuset metrów do max kilku kilometrów jednoczesne zapalanie się kontrolki ABS i hamulca ręcznego. Po ich zapaleniu ABS przestaje funkcjonować i auto blokuje koła przy mocnym hamowaniu. Auto nie ściąga jednak w żadną ze stron.

Objawy wskazywałby jednoznacznie na uszkodzenie czujnika ABS. Taką diagnozę postawiło ASO, przy okazji stwierdzając, że wiązki elektryczne nie są uszkodzone.
Czujnik wymieniono i wykasowano błędy z komputera. Poziom płynu hamulcowego - OK. Efektu - brak.

Zanim wydam dalszą, niewiadomą ilość pienędzy na diagnostykę, pomyślałem o podpytaniu na forum.

PS
Co do rozwiązania wątku przez autora - nie bardzo wiem, gdzie w komorze silnika Colta znajduje się skrzynka bezpieczników... Intrukcja też nie wie.
 
 
46Marek 
Forumowicz

Auto: COLT CZ 3/1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 71
Skąd: GOCŁAW
Wysłany: 25-02-2011, 14:56   

M_Singer napisał:
Co do rozwiązania wątku przez autora - nie bardzo wiem, gdzie w komorze silnika Colta znajduje się skrzynka bezpieczników... Intrukcja też nie wie.[/quote]
wooz napisał/a:
Przyczyną całego zamieszania jest skrzynka bezpieczników na akumulatorze. W środku nie wyglądała najlepiej, korozja na stykach itd.

W ASO za coś takiego chcą ok 200 zł

ww skrzynce nie da się wymienię bezpieczników .Trzeba wymienić całą skrzynkę.Dodam , że znajduje się przy biegunie dodatnim .
Dlatego instrukcja obsługi nie wspomina o tych bezpiecznikach.
Ja skorodowany bezpiecznik ABS zastąpiłem wlutowanym drutem miedzianym.
pzdr
 
 
M_Singer 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt Z30 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 3
Skąd: Suchy Dwór
Wysłany: 16-03-2011, 09:44   

Już po krzyku. Okazuje się, że w moim przypadku chodziło nie o czujnik a nadajnik ABS. Ustrojstwo siedzi w łożysku. Wymiana piasty rozwiązała problem.
 
 
meeneque 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2012
Posty: 2
Skąd: Bratysława
Wysłany: 20-12-2012, 11:36   

Dzień dobry,

Właśnie przedwczoraj natrafiłem na ten sam problem - najpierw świeciła się kontrolka ręcznego, potem zaczął świecić ABS (teraz nie działa), a czasami świeci się kontrolka akumulatora. W serwisie Mitsu powiedzieli, że trzeba wymienić całą kontrolną jednostkę ABS. I podali mi numer części MN 116 162. Co ciekawe na sieci ciężko się dowiedzieć co to jest konkretnie. Gdzieś znalazłem MN 116 161 (ale nie wiem czy to tylko pompa albo cała jednostka). Czy ktoś z was wie jak to jest z tymi dwoma częściami?

Pytam się, bo niestety mieszkam na Słowacji, autem jeździ małżonka, no i za dwa dni wyjazd do PL na święta i nie mam się kogo spytać :( Do tego po przeczytaniu posta jestem sceptyczny co do wyroku serwisu (od początku podejrzewam że to gdzieś bezpieczniki - tak jak OP), który chce 830€ za części.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-12-2012, 17:07   

Ta częśc to cała jednostka pompy ABS wraz ze sterownikiem
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
MarP 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt Z30 1.3 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 9
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 21-12-2012, 13:59   

"Właśnie przedwczoraj natrafiłem na ten sam problem - najpierw świeciła się kontrolka ręcznego, potem zaczął świecić ABS (teraz nie działa), a czasami świeci się kontrolka akumulatora."

Witam.

Na początek proponuję sprawdzić ładowanie akumulatora - zapalająca się kontrolka akumulatora sugeruje, że coś jest nie tak z ładowaniem. A jeżeli napięcie akumulatora jest za niskie to ABS będzie wariował.

Proponuję sprawdzić napięcie ładowania powinno być ok 14,2 do 14,5V (generalnie nie może być niższe niż 14V oraz wyższe niż 15V) jeżeli jest niższe to akumulator jest niedoładowany (wyższe, większe niż 15V też jest złe - zniszczy akumulator) oznacza to uszkodzony regulator napięcia alternatora - trzeba wymienić regulator.

Oprócz tego proponuję
- sprawdzić poziom elektrolitu w aku, a w przypadku zbyt niskiego dolać wody destylowanej,
- odłączyć klemy od zacisków akumulatora i przeczyścić klemy oraz zaciski
- naładować akumulator za pomocą prostownika

Jak ładowanie i napięcie aku będą poprawne, a sytuacja nie wróci do normy to dopiero wtedy można zacząć poważnie myśleć o diagnozie serwisu.
_________________
Mitsubishi Colt 1.3 5D SPICY RED

Jakość Mitsubishi to tylko mit, rzeczywistość pokazuje co innego.
 
 
roarflex 
Forumowicz


Auto: Lancer CS01,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 66
Skąd: Międzyrzec
Wysłany: 22-12-2012, 10:01   

Myślę, że wystarczyło by podpiąć colta pod najprostszy program do odczytu błędów. Większość mechaników to powinna zrobić. Kod błędu może pomóc w precyzyjnym określeniu usterki. Tak to możemy działać wymieniając poszczególne części, aż trafimy na tą uszkodzoną. Niestety mieszkam za daleko aby pomóc. Mogę jedynie zaoferować części.
Pozdr
 
 
meeneque 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2012
Posty: 2
Skąd: Bratysława
Wysłany: 28-12-2012, 14:16   

Wielkie dzięki za pomoc. Problemem była jak u OP skrzynka bezpieczników. 3 z nich były tak zaśniedziałe że po przeczyszczeniu nie było już żadnego kontaktu. Obszedłem skrzynkę kablami z bezpiecznikami w przelotkach i wszystko gra.

Czeka mnie jeszcze wizyta w serwisie Mitsu w Bratysławie i zrobię im chyba awanturę za taką diagnostykę.

Dzięki i pozdrawiam.
 
 
tacim 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2019
Posty: 5
Skąd: Wrocek
Wysłany: 24-01-2019, 21:00   

Witam Was
Racja mam to samo nr potrzebnej częsci to najprawdopodobniej
8571A012 jutro będę diagnozował.
Wystarczy na jednym z portali aukcyjnych wpisac " klema plusowa colt "
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.