[Z34A 1.3] Kontrolka ABS u |
Autor |
Wiadomość |
wooz
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CZ
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-01-2009, 15:46 [Z34A 1.3] Kontrolka ABS u
|
|
|
Jako, że jestem nowy chciałbym najpierw się przywitać !
Witam wszystkich.
Ostatnio w moim Colcie zapaliła się kontrolka ABS-u i hamulca.
Robiłem testy i faktycznie ABS przestał działać.
Kontrolki zapaliły się na wyboju w czasie jazdy. Pomyślałem, że może obluzował się jakiś przewód od czujników w kołach. Sprawdziłem i wszystko jest na miejscu. Poziom płynu hamulcowego też.
Samochód był tydzień temu na przeglądzie więc może coś popsuli...
Ma ktoś jakiś pomysł oprócz teorii o złych mechaniorach ? |
|
|
|
 |
maniak30
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,8 GDI GLX '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 177 Skąd: czestochowa
|
Wysłany: 25-01-2009, 15:51
|
|
|
Witam.Kolego jeżeli pali ci się kontrolka ABS to jest jakiś błąd może to być czujnik pompa itd.Podpicie pod kompa pomoże ustalić przyczyne |
|
|
|
 |
wooz
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CZ
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-01-2009, 10:45
|
|
|
Usterka już zdiagnozowana. Może komuś na przyszłość się przyda.
Do zbioru palących się kontrolek dołączyła się jeszcze kontrolka ładowania akumulatora.
Przyczyną całego zamieszania jest skrzynka bezpieczników na akumulatorze. W środku nie wyglądała najlepiej, korozja na stykach itd.
W ASO za coś takiego chcą ok 200 zł.... |
|
|
|
 |
46Marek
Forumowicz
Auto: COLT CZ 3/1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 71 Skąd: GOCŁAW
|
Wysłany: 11-01-2011, 19:01
|
|
|
wooz napisał/a: | Usterka już zdiagnozowana. Może komuś na przyszłość się przyda.
Do zbioru palących się kontrolek dołączyła się jeszcze kontrolka ładowania akumulatora.
Przyczyną całego zamieszania jest skrzynka bezpieczników na akumulatorze. W środku nie wyglądała najlepiej, korozja na stykach itd.
W ASO za coś takiego chcą ok 200 zł.... |
Mam pytanie ,
- może ktoś z Kolegów sam walczył z bezpiecznikiem ?
Jak tak to proszę o pomoc , jak to zrobić
Na razie drut pełni rolę bezpiecznika.
pzdr marek |
|
|
|
 |
M_Singer
Nowy Forumowicz
Auto: Colt Z30 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 3 Skąd: Suchy Dwór
|
Wysłany: 21-02-2011, 12:49
|
|
|
Podepnę się pod temat. Mam nadzieję, że ktoś z kolegów będzie w stanie rzucić złotą radą..
Objawy:
- Po rozpoczęciu jazdy i przekroczniu ~10km/h charakterystyczny pisk brzęczącej elektroniki dobiegający z przodu auta (coś na kształt brzęczenia elektroniki TV po wyłączeniu głosu)
- Przy hamowaniu wyraźne ściąganie auta w lewo i 'dziwna' praca ABS (załącza się pod byle pretekstem, nawet na suchym asfalcie)
- Po przejechaniu od kilkuset metrów do max kilku kilometrów jednoczesne zapalanie się kontrolki ABS i hamulca ręcznego. Po ich zapaleniu ABS przestaje funkcjonować i auto blokuje koła przy mocnym hamowaniu. Auto nie ściąga jednak w żadną ze stron.
Objawy wskazywałby jednoznacznie na uszkodzenie czujnika ABS. Taką diagnozę postawiło ASO, przy okazji stwierdzając, że wiązki elektryczne nie są uszkodzone.
Czujnik wymieniono i wykasowano błędy z komputera. Poziom płynu hamulcowego - OK. Efektu - brak.
Zanim wydam dalszą, niewiadomą ilość pienędzy na diagnostykę, pomyślałem o podpytaniu na forum.
PS
Co do rozwiązania wątku przez autora - nie bardzo wiem, gdzie w komorze silnika Colta znajduje się skrzynka bezpieczników... Intrukcja też nie wie. |
|
|
|
 |
46Marek
Forumowicz
Auto: COLT CZ 3/1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 71 Skąd: GOCŁAW
|
Wysłany: 25-02-2011, 14:56
|
|
|
M_Singer napisał:
Co do rozwiązania wątku przez autora - nie bardzo wiem, gdzie w komorze silnika Colta znajduje się skrzynka bezpieczników... Intrukcja też nie wie.[/quote]
wooz napisał/a:
Przyczyną całego zamieszania jest skrzynka bezpieczników na akumulatorze. W środku nie wyglądała najlepiej, korozja na stykach itd.
W ASO za coś takiego chcą ok 200 zł
ww skrzynce nie da się wymienię bezpieczników .Trzeba wymienić całą skrzynkę.Dodam , że znajduje się przy biegunie dodatnim .
Dlatego instrukcja obsługi nie wspomina o tych bezpiecznikach.
Ja skorodowany bezpiecznik ABS zastąpiłem wlutowanym drutem miedzianym.
pzdr |
|
|
|
 |
M_Singer
Nowy Forumowicz
Auto: Colt Z30 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 3 Skąd: Suchy Dwór
|
Wysłany: 16-03-2011, 09:44
|
|
|
Już po krzyku. Okazuje się, że w moim przypadku chodziło nie o czujnik a nadajnik ABS. Ustrojstwo siedzi w łożysku. Wymiana piasty rozwiązała problem. |
|
|
|
 |
meeneque
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2012 Posty: 2 Skąd: Bratysława
|
Wysłany: 20-12-2012, 11:36
|
|
|
Dzień dobry,
Właśnie przedwczoraj natrafiłem na ten sam problem - najpierw świeciła się kontrolka ręcznego, potem zaczął świecić ABS (teraz nie działa), a czasami świeci się kontrolka akumulatora. W serwisie Mitsu powiedzieli, że trzeba wymienić całą kontrolną jednostkę ABS. I podali mi numer części MN 116 162. Co ciekawe na sieci ciężko się dowiedzieć co to jest konkretnie. Gdzieś znalazłem MN 116 161 (ale nie wiem czy to tylko pompa albo cała jednostka). Czy ktoś z was wie jak to jest z tymi dwoma częściami?
Pytam się, bo niestety mieszkam na Słowacji, autem jeździ małżonka, no i za dwa dni wyjazd do PL na święta i nie mam się kogo spytać Do tego po przeczytaniu posta jestem sceptyczny co do wyroku serwisu (od początku podejrzewam że to gdzieś bezpieczniki - tak jak OP), który chce 830€ za części. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-12-2012, 17:07
|
|
|
Ta częśc to cała jednostka pompy ABS wraz ze sterownikiem |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
MarP
Nowy Forumowicz

Auto: Colt Z30 1.3 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Gru 2009 Posty: 9 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 21-12-2012, 13:59
|
|
|
"Właśnie przedwczoraj natrafiłem na ten sam problem - najpierw świeciła się kontrolka ręcznego, potem zaczął świecić ABS (teraz nie działa), a czasami świeci się kontrolka akumulatora."
Witam.
Na początek proponuję sprawdzić ładowanie akumulatora - zapalająca się kontrolka akumulatora sugeruje, że coś jest nie tak z ładowaniem. A jeżeli napięcie akumulatora jest za niskie to ABS będzie wariował.
Proponuję sprawdzić napięcie ładowania powinno być ok 14,2 do 14,5V (generalnie nie może być niższe niż 14V oraz wyższe niż 15V) jeżeli jest niższe to akumulator jest niedoładowany (wyższe, większe niż 15V też jest złe - zniszczy akumulator) oznacza to uszkodzony regulator napięcia alternatora - trzeba wymienić regulator.
Oprócz tego proponuję
- sprawdzić poziom elektrolitu w aku, a w przypadku zbyt niskiego dolać wody destylowanej,
- odłączyć klemy od zacisków akumulatora i przeczyścić klemy oraz zaciski
- naładować akumulator za pomocą prostownika
Jak ładowanie i napięcie aku będą poprawne, a sytuacja nie wróci do normy to dopiero wtedy można zacząć poważnie myśleć o diagnozie serwisu. |
_________________ Mitsubishi Colt 1.3 5D SPICY RED
Jakość Mitsubishi to tylko mit, rzeczywistość pokazuje co innego. |
|
|
|
 |
roarflex
Forumowicz

Auto: Lancer CS01,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2010 Posty: 66 Skąd: Międzyrzec
|
Wysłany: 22-12-2012, 10:01
|
|
|
Myślę, że wystarczyło by podpiąć colta pod najprostszy program do odczytu błędów. Większość mechaników to powinna zrobić. Kod błędu może pomóc w precyzyjnym określeniu usterki. Tak to możemy działać wymieniając poszczególne części, aż trafimy na tą uszkodzoną. Niestety mieszkam za daleko aby pomóc. Mogę jedynie zaoferować części.
Pozdr |
|
|
|
 |
meeneque
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2012 Posty: 2 Skąd: Bratysława
|
Wysłany: 28-12-2012, 14:16
|
|
|
Wielkie dzięki za pomoc. Problemem była jak u OP skrzynka bezpieczników. 3 z nich były tak zaśniedziałe że po przeczyszczeniu nie było już żadnego kontaktu. Obszedłem skrzynkę kablami z bezpiecznikami w przelotkach i wszystko gra.
Czeka mnie jeszcze wizyta w serwisie Mitsu w Bratysławie i zrobię im chyba awanturę za taką diagnostykę.
Dzięki i pozdrawiam. |
|
|
|
 |
tacim
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2019 Posty: 5 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 24-01-2019, 21:00
|
|
|
Witam Was
Racja mam to samo nr potrzebnej częsci to najprawdopodobniej
8571A012 jutro będę diagnozował.
Wystarczy na jednym z portali aukcyjnych wpisac " klema plusowa colt " |
|
|
|
 |
|