Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant 2.5 v6 problemy z elektryką.
Autor Wiadomość
Razorline 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 9
Skąd: Koluszki
  Wysłany: 18-06-2018, 20:44   Galant 2.5 v6 problemy z elektryką.

Witam, ostatnio mam mały (duży?) problem w moim Mitsujaszi.
Od jakiegoś czasu pojawia mi się nieraz kontrolka od akumulatora i ciśnienia oleju jednocześnie, zapala, gaśnie, zapala, gaśnie i tak w kółko. Nie ma reguły po jakim czasie jazdy, jak dodaje gazu to wydaje się przestawać migać. Wyłącza się przy tym również radio. Trwa to jakiś krótki czas potem przestaje i spokój na kilka dni.
Problem wraca z nienacka.
Czy może to być problem z masą, czy alternator już nie domaga?
Sprawdzałem napięcie na akumulatorze, było 13,8/14 na wolnych, na wyższych obrotach do 14,3. Dziwne wydaje mi się to że wyłącza się radio, może jakieś zwarcie na radiu które powoduje spadki napięcia i pojawianie się kontrolek od akusa i ABSu?
Miał ktoś taki problem? Jeśli ktoś coś wie to z góry dzięki za odpowiedzi :)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-06-2018, 20:52   

Razorline napisał/a:
alternator już nie domaga
Dokłądnie tak, typowe objawy. I nie zapala Ci się czasami czerwona kontrolka ciśnienia oleju tylko pomarańczowa od poziomu oleju, co?
Razorline napisał/a:
Dziwne wydaje mi się to że wyłącza się radio
Jest to całkowicie normalne w przypadku spadków napięcia czy chwilowego braku ładowania.
 
 
Razorline 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 9
Skąd: Koluszki
Wysłany: 18-06-2018, 21:41   

Zapewne tak jak mówisz. Jednak wolałem zapytać czy to nie jakaś błachostka, którą ktoś kiedyś może miał. :roll:
Orientujesz się czy są części zamienne do alternatora, czy trzeba kupować cały nowy?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-06-2018, 21:44   

Są dostępne zamienniki
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Razorline 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 9
Skąd: Koluszki
Wysłany: 18-06-2018, 23:56   

Co ciekawe właśnie zauważyłem, że radio nieraz wyłącza się w taki sam sposób na zgłaszonym aucie, dopiero jak ścisze prawie na minimum to przestaje, po jakiejś minucie się uspokaja i mogę normalnie słuchać. W tym momencie jak radio zaczęło wariowac odpaliłem auto i migały kontrolki. Po chwili spokój.
Zbieg okoliczności? Może jednak jakieś problemy z akumulatorem, zwarcia na celach czy coś? :evil:
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 19-06-2018, 04:55   

Razorline napisał/a:
Orientujesz się czy są części zamienne do alternatora, czy trzeba kupować cały nowy?

najprawdopodobniej regulator napięcia będzie potrzebny, dobra lutownica 2-3 godziny roboty i po sprawie......aczkolwiek powiem z własnego doświadczenia, że oddałbym go w ręce fachowca, gdyż nie jest to tak łatwe jak kiedys chłopaki pisali
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-06-2018, 08:18   

Razorline, alternator pada, nie kombinuj.
 
 
Razorline 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 9
Skąd: Koluszki
Wysłany: 01-07-2018, 22:56   

Wyczyszczenie kabla masowego na styku z karoserią poskutkowało (okazało się że był mocno zaśniedziały) Od mniej więcej dwóch tygodni problem znikł, zobaczymy dalej.
Pozdrawiam.
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 04-07-2018, 09:02   

Razorline napisał/a:
Wyczyszczenie kabla masowego na styku z karoserią poskutkowało (okazało się że był mocno zaśniedziały) Od mniej więcej dwóch tygodni problem znikł, zobaczymy dalej.
Pozdrawiam.

pomożesz mi zdiagnozować w którym miejscu jest on mocowany :) ?
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10649
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 04-07-2018, 11:41   

bialyjayz napisał/a:
Razorline napisał/a:
Wyczyszczenie kabla masowego na styku z karoserią poskutkowało (okazało się że był mocno zaśniedziały) Od mniej więcej dwóch tygodni problem znikł, zobaczymy dalej.
Pozdrawiam.

pomożesz mi zdiagnozować w którym miejscu jest on mocowany :) ?


Jest przykręcony do ściany grodziowej... mniej więcej na środku:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 05-07-2018, 08:18   

Marcino napisał/a:
Jest przykręcony do ściany grodziowej... mniej więcej na środku:)
dzięki zerknę sobie
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
kabat 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 NT TT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 33
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: 27-07-2018, 21:04   

Mam identyczny problem. Kontrolka oleju i akumulatora się zapala, albo tak lekko żarzy prze chwilę. I też stawiałem na alternator. Wymienili mi regulator napięcia , a problem pozostał, i dwóch elektryków twierdzi że to nie jest wina alternatora. Przy tym przestał działać tempomat, mimo że czujnik hamulca jest ok, i komputer nie pokazuje absolutnie żadnych błędów. Nawet podejrzewali zwarcie w zegarach, ale to nie to. Trzy dni sprawdzali całe okablowanie i elektronikę i wszystko jest ok. Czyli to może być słaba masa? jak się dostać do tego kabla masowego przy ścianie grodziowej? czy zrobię to sam bez kanału? patrząc od góry widać ten kabel?
_________________
Pozdro
Galant 2.5 V6 Nardi Torino TripTronic 99r.
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20958
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-07-2018, 23:21   

kabat napisał/a:
jak się dostać do tego kabla masowego przy ścianie grodziowej?

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24263
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-07-2018, 11:42   

A może nie jest podłączone podciśnienie do grzybka tempomatu?
Co do tej kontrolki, to jeśli ładowanie jest OK to polecam dokręcić dolną śrubę od alternatora bo ONA jest główną masą.
 
 
kabat 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 NT TT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 33
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: 29-07-2018, 21:29   

Krzyzak napisał/a:
A może nie jest podłączone podciśnienie do grzybka tempomatu?
Co do tej kontrolki, to jeśli ładowanie jest OK to polecam dokręcić dolną śrubę od alternatora bo ONA jest główną masą.


W końcu jakaś konkretna odpowiedź, dzięki. Gdzie jest ten grzybek tempomat? Sam to zrobię, bez kanału? No ale jeśli nie, to przynajmniej wiem co powiedzieć mechanikowi.
Co do ładowania. Jest dobre, puki nie puszcze pedału gazu i obroty nie spadną do 1000. Wtedy zapala się brak ładowania. Kiedy są obroty ładowanie jest dobre i stabilne. Za każdym razem kiedy spadną obroty jest ta sama akcja. Lampki pala sie kilka sekund, potem gasną mimo że obroty dalej są jałowe. No chyba że dodam gazu, wtedy gasną od razu. Alternator był wyjmowany dwa razy, do sprawdzenia, myślę że ta śrubę dokrecili jak trzeba, jak nie za pierwszym, to za drugim razem.
_________________
Pozdro
Galant 2.5 V6 Nardi Torino TripTronic 99r.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.