Galant 2.5 v6 problemy z elektryką. |
Autor |
Wiadomość |
Razorline
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2017 Posty: 9 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 18-06-2018, 20:44 Galant 2.5 v6 problemy z elektryką.
|
|
|
Witam, ostatnio mam mały (duży?) problem w moim Mitsujaszi.
Od jakiegoś czasu pojawia mi się nieraz kontrolka od akumulatora i ciśnienia oleju jednocześnie, zapala, gaśnie, zapala, gaśnie i tak w kółko. Nie ma reguły po jakim czasie jazdy, jak dodaje gazu to wydaje się przestawać migać. Wyłącza się przy tym również radio. Trwa to jakiś krótki czas potem przestaje i spokój na kilka dni.
Problem wraca z nienacka.
Czy może to być problem z masą, czy alternator już nie domaga?
Sprawdzałem napięcie na akumulatorze, było 13,8/14 na wolnych, na wyższych obrotach do 14,3. Dziwne wydaje mi się to że wyłącza się radio, może jakieś zwarcie na radiu które powoduje spadki napięcia i pojawianie się kontrolek od akusa i ABSu?
Miał ktoś taki problem? Jeśli ktoś coś wie to z góry dzięki za odpowiedzi |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-06-2018, 20:52
|
|
|
Razorline napisał/a: | alternator już nie domaga | Dokłądnie tak, typowe objawy. I nie zapala Ci się czasami czerwona kontrolka ciśnienia oleju tylko pomarańczowa od poziomu oleju, co? Razorline napisał/a: | Dziwne wydaje mi się to że wyłącza się radio | Jest to całkowicie normalne w przypadku spadków napięcia czy chwilowego braku ładowania. |
|
|
|
 |
Razorline
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2017 Posty: 9 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 18-06-2018, 21:41
|
|
|
Zapewne tak jak mówisz. Jednak wolałem zapytać czy to nie jakaś błachostka, którą ktoś kiedyś może miał.
Orientujesz się czy są części zamienne do alternatora, czy trzeba kupować cały nowy? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-06-2018, 21:44
|
|
|
Są dostępne zamienniki |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Razorline
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2017 Posty: 9 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 18-06-2018, 23:56
|
|
|
Co ciekawe właśnie zauważyłem, że radio nieraz wyłącza się w taki sam sposób na zgłaszonym aucie, dopiero jak ścisze prawie na minimum to przestaje, po jakiejś minucie się uspokaja i mogę normalnie słuchać. W tym momencie jak radio zaczęło wariowac odpaliłem auto i migały kontrolki. Po chwili spokój.
Zbieg okoliczności? Może jednak jakieś problemy z akumulatorem, zwarcia na celach czy coś? |
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
Wysłany: 19-06-2018, 04:55
|
|
|
Razorline napisał/a: | Orientujesz się czy są części zamienne do alternatora, czy trzeba kupować cały nowy?
|
najprawdopodobniej regulator napięcia będzie potrzebny, dobra lutownica 2-3 godziny roboty i po sprawie......aczkolwiek powiem z własnego doświadczenia, że oddałbym go w ręce fachowca, gdyż nie jest to tak łatwe jak kiedys chłopaki pisali |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-06-2018, 08:18
|
|
|
Razorline, alternator pada, nie kombinuj. |
|
|
|
 |
Razorline
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2017 Posty: 9 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 01-07-2018, 22:56
|
|
|
Wyczyszczenie kabla masowego na styku z karoserią poskutkowało (okazało się że był mocno zaśniedziały) Od mniej więcej dwóch tygodni problem znikł, zobaczymy dalej.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
Wysłany: 04-07-2018, 09:02
|
|
|
Razorline napisał/a: | Wyczyszczenie kabla masowego na styku z karoserią poskutkowało (okazało się że był mocno zaśniedziały) Od mniej więcej dwóch tygodni problem znikł, zobaczymy dalej.
Pozdrawiam. |
pomożesz mi zdiagnozować w którym miejscu jest on mocowany ? |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10649 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 04-07-2018, 11:41
|
|
|
bialyjayz napisał/a: | Razorline napisał/a: | Wyczyszczenie kabla masowego na styku z karoserią poskutkowało (okazało się że był mocno zaśniedziały) Od mniej więcej dwóch tygodni problem znikł, zobaczymy dalej.
Pozdrawiam. |
pomożesz mi zdiagnozować w którym miejscu jest on mocowany ? |
Jest przykręcony do ściany grodziowej... mniej więcej na środku:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
|
|
|
 |
kabat
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 NT TT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 33 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: 27-07-2018, 21:04
|
|
|
Mam identyczny problem. Kontrolka oleju i akumulatora się zapala, albo tak lekko żarzy prze chwilę. I też stawiałem na alternator. Wymienili mi regulator napięcia , a problem pozostał, i dwóch elektryków twierdzi że to nie jest wina alternatora. Przy tym przestał działać tempomat, mimo że czujnik hamulca jest ok, i komputer nie pokazuje absolutnie żadnych błędów. Nawet podejrzewali zwarcie w zegarach, ale to nie to. Trzy dni sprawdzali całe okablowanie i elektronikę i wszystko jest ok. Czyli to może być słaba masa? jak się dostać do tego kabla masowego przy ścianie grodziowej? czy zrobię to sam bez kanału? patrząc od góry widać ten kabel? |
_________________ Pozdro
Galant 2.5 V6 Nardi Torino TripTronic 99r.
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20958 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 27-07-2018, 23:21
|
|
|
kabat napisał/a: | jak się dostać do tego kabla masowego przy ścianie grodziowej? |
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24263 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-07-2018, 11:42
|
|
|
A może nie jest podłączone podciśnienie do grzybka tempomatu?
Co do tej kontrolki, to jeśli ładowanie jest OK to polecam dokręcić dolną śrubę od alternatora bo ONA jest główną masą. |
|
|
|
 |
kabat
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 NT TT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 33 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: 29-07-2018, 21:29
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | A może nie jest podłączone podciśnienie do grzybka tempomatu?
Co do tej kontrolki, to jeśli ładowanie jest OK to polecam dokręcić dolną śrubę od alternatora bo ONA jest główną masą. |
W końcu jakaś konkretna odpowiedź, dzięki. Gdzie jest ten grzybek tempomat? Sam to zrobię, bez kanału? No ale jeśli nie, to przynajmniej wiem co powiedzieć mechanikowi.
Co do ładowania. Jest dobre, puki nie puszcze pedału gazu i obroty nie spadną do 1000. Wtedy zapala się brak ładowania. Kiedy są obroty ładowanie jest dobre i stabilne. Za każdym razem kiedy spadną obroty jest ta sama akcja. Lampki pala sie kilka sekund, potem gasną mimo że obroty dalej są jałowe. No chyba że dodam gazu, wtedy gasną od razu. Alternator był wyjmowany dwa razy, do sprawdzenia, myślę że ta śrubę dokrecili jak trzeba, jak nie za pierwszym, to za drugim razem. |
_________________ Pozdro
Galant 2.5 V6 Nardi Torino TripTronic 99r.
 |
|
|
|
 |
|