Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6 90km]Moja Cari ciężko odpala na ciepłym silniku :(
Autor Wiadomość
PsychePone 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6l 90km 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2019
Posty: 17
Skąd: Łódź
  Wysłany: 17-01-2019, 21:40   [Cari 1.6 90km]Moja Cari ciężko odpala na ciepłym silniku :(

Witam, ostatnio zakupiłem Carisme i mam z nią problem. Mam nadzieje że znajdzie się tu jakiś magik.
Pacjent - carisma 1.6 90km z 97r
Mianowicie na zimnym silniku odpala od przysłowiowego strzała ale gdy silnik się już rozgrzeje to tylko kreci, nic więcej. Trzeba tak próbować aż w końcu odpali od razu. Co może być przyczyną?

Słyszałem że możliwe że to czujnik położenia wału, ale czy to możliwe że wariuje tylko na ciepłym? Dodatkowe objawy to dość wysokie spalanie i czasami się "zachłyśnie" też jak jest ciepła.

Z góry dzięki!
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-01-2019, 21:54   

Sprawdzałeś błędy silnika? Problem z tym czujnikiem czy z Lambdą powinien spowodować zapalenie kontrolki silnika. Tu masz opisane jak w prosty sposób za pomocą kawałka drucika sprawdzić błędy w Twoim autku https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
 
 
PsychePone 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6l 90km 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2019
Posty: 17
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-01-2019, 13:41   

I tu sprawa jest dziwna
Normalnie check engine gaśnie po chwili na zapłonie, ale gdy to się dzieje to gaśnie dopiero jak się odpali silnik. Jak znowu mnie to złapie to zrobię ten myk.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-01-2019, 14:46   

Jak jakieś błędy się pojawiły to są zapisane w sterowniku silnika i dadzą się odczytać do odpięcia akumulatora bo odcięcie zasilania od sterownika silnika kasuje błędy i wszelkie adaptacje.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-01-2019, 22:00   

Jeśli w tym silniku luzy zaworowe są regulowane manualnie to polecam je skontrolować.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-01-2019, 23:35   

Tak są regulowane manualnie, hydraulika weszła dopiero po 2001r.
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 19-01-2019, 10:25   

Spróbuj delikatnie otworzyć przepustnice podczas odpalania na ciepło
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
PsychePone 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6l 90km 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2019
Posty: 17
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-01-2019, 13:58   

Luzy zaworowe można wykluczyć ponieważ to nie jest tak że on próbuje odpalić, tylko jakby musi się ustawić i wtedy leci na przysłowiowego strzała.

Co do otwierania przepustnicy to nic to nie zmienia. Jak już nie odpali na strzała to nie odpali wcale i mogę sobie kręcić w nieskończoność.

[ Dodano: 19-01-2019, 17:29 ]
Przepraszam za post pod postem ale zrobiłem to co kolega plecho1 polecił i dostałem 2 kody błędu 22 oraz 54 co znaczy:

22. Engine speed (RPM) sensor/ crankshaft position (CKP) sensor
54. immobilajzer

I migajaca kontrolke absu
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 19-01-2019, 18:23   

22 Czujnik prędkości obrotowej silnika (RPM) / czujnik położenia wału korbowego (CKP)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
PsychePone 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6l 90km 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2019
Posty: 17
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-01-2019, 18:46   

Tak myślałem, wymienie i dam znać co z tego wyszło
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-01-2019, 22:47   

Odepnij akumulator i zobacz jaki błąd powróci.
 
 
PsychePone 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6l 90km 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2019
Posty: 17
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-01-2019, 13:21   

Wrócił błąd immo ale czujnik i tak już zamówiłem bo wydaje mi się że coś z nim jest nie tak.
Pozostaje pytanie, jak ten błąd immo ugryźć?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-01-2019, 14:44   

Najczęściej zawodzą połączenia po między poszczególnymi elementami tego systemu czyli albo wtyk przy antenie przy stacyjce, albo wtyk przy module immo lub przy sterowniku silnika. Może też być problem z anteną immo, chyba (jak dobrze pamiętam) powinna mieć rezystancję około 30 ohm.
 
 
PsychePone 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6l 90km 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2019
Posty: 17
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-01-2019, 15:42   

Teraz zdarzy jej się nie odpalić nawet na zimnym.

Cewka stacyjki ma 5.6 ohma. Do wymiany czy coś jeszcze sprawdzić?

Dodatkowo zobaczyłem że jak ruszam kluczykiem w stacyjce to nie jest w stanie wyłapać sygnału. To normalne?
Ostatnio zmieniony przez PsychePone 21-01-2019, 15:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-01-2019, 15:46   

Tego nie wiem bo osobiście w Carismie nie miałem nigdy problemów z immo, jedynie kiedyś ktoś na forum podał takie info że powinno być około 30 ohm.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.