[EA5A/W 2.5] Muszę trzymać lekko skręconą kierownicę żeby je |
Autor |
Wiadomość |
Sadek
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2014 Posty: 67 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 17-02-2019, 18:03 [EA5A/W 2.5] Muszę trzymać lekko skręconą kierownicę żeby je
|
|
|
Witam dzisiaj przejechałem około 10 km wszystko było ok. Po jakimś czasie wracając utwardzoną drogą zauważyłem że muszę mieć lekko przekręconą w lewo kierownicę aby jechać prosto.
Obstawiam końcówkę drążka kierowniczego jak samemu mogę to zdiagnozować ?
Jakiej firmy końcówki zamówić ? Czy firma nie ma znaczenia? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11184 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 17-02-2019, 22:02
|
|
|
Na początek porównaj zużycie przednich opon. Do sprawdzenia końcówki drążka, lub samego drążka jest potrzebna osoba która będzie wykonywała szybkie,ale krótkie ruchy kierownicą (tak jak to się robi na przeglądzie okresowym). Obejrzyj również osłony gumowe sworzni. To też może wiele powiedzieć o stanie samego sworznia. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Sadek
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2014 Posty: 67 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 17-02-2019, 22:35
|
|
|
opony raczej odpadają jak napisałem to się stało nagle. Jutro jadę na stację diagnostyczną . |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11184 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 17-02-2019, 22:43
|
|
|
Końcówka drążka też raczej nie popsuła się od razu |
_________________
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 18-02-2019, 09:32
|
|
|
Ciśnienie w oponach sprawdzałes? |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-02-2019, 16:14
|
|
|
Końcówka drążka też może zacząć stukać z dnia na dzień. Wystarczy "strzał" kołem w dużą dziurę czy torowisko. Tam na sworzniu jest teflonowa wkładka, która może pęknąć. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11184 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 18-02-2019, 16:30
|
|
|
No niby tak, ale raczej nie zrobi się taki luz,że aż auto zacznie ściągać. Trzeba wszystko dokładnie obejrzeć. Włącznie z zaciskami hamulcowymi. Wszystkie miejsca mocowań wahaczy. Najbardziej narażony jest wahacz górny, z powodu panoszącej się w kielichach rdzy. Nawet mocowanie dolnego prostego może skorodować. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Pieraś
Mitsumaniak

Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 1203 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 18-02-2019, 18:01
|
|
|
A nie jest tak, że źle ustawiona zbieżność np. względem kół tylnich? |
_________________ Szybki Lopez. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11184 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 18-02-2019, 21:36
|
|
|
Kolega tutaj napisał,że coś się stało nagle. Pytanie tylko co pierło. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Pieraś
Mitsumaniak

Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 1203 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 18-02-2019, 21:39
|
|
|
Nagle to mógł np. 1 z 2 dolnych sworzni wyskoczyć albo już taki luz złapał, że stał się statystą w zawieszeniu:)
[ Added: 18-02-2019, 21:40 ]
No chyba, że rdza zjada jakieś mocowanie i któryś z wahaczy został wciągnięty |
_________________ Szybki Lopez. |
|
|
|
 |
|