Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z ogrzewaniem Carisma 1.8 GDI '98
Autor Wiadomość
leszek1302
[Usunięty]

Wysłany: 13-10-2006, 22:22   Problem z ogrzewaniem Carisma 1.8 GDI '98

Witam, mam problem natury technicznej. Kilka dni temu dopadł mnie mroźny poranek, chciałem sie trochę dogrzeć, a tu zonk! Ustawiłem klimę na max temp. ale nic to nie dało.Jak ustawiłem na "max cool" żeby sprawdzić czy wogóle klima działa, to działało.Zastatawiam się czy to wina klimy czy jeszcze czegoś innego. Jeśli Ktoś ma jakieś spostrzeżenia, to chętnie poczytam.Z gory dzięki.
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 14-10-2006, 10:26   

A silnik sie nagrzał wczesniej?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2006, 14:03   

sprawdz pozmim plyn w chlodnicy
 
 
MichalM
[Usunięty]

Wysłany: 16-10-2006, 22:34   

A może wymieniałeś żarówkę w zegarku i zruszyłeś linkę od lewej środkowej kratki. Ja marzłem dwie zimy zanim załapałem o co chodzi.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-10-2006, 22:40   

A termostat? czy wskazówka temperatury doszła do połowy skali? Jeżeli nie, możesz mieć uszkodzony termostat, zablokowany w pozycji otwartej. Wtedy masz cały czas włączony duży obieg chłodzący i płyn nie nagrzewa się odpowiednio, a nagrzewnica nie daje ciepła.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
vertus72
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2006, 22:12   

MichalM to może zdradzisz co z tą linką, bo przymierzam sie do wymiany żarówki w zegarku, a też coś czuję, że z środkowego nawiewiewu to za gorąco nie dmucha.
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2006, 23:48   

vertus72 napisał/a:
MichalM to może zdradzisz co z tą linką, bo przymierzam sie do wymiany żarówki w zegarku, a też coś czuję, że z środkowego nawiewiewu to za gorąco nie dmucha.


ze srodkowego nawiewu nigdy nie bedzie za goraco dmuchac, niechce mi sie rozwodzic na ten temat wiec napisze krotko: :D poniewaz srodkiem leci glownie powietrze z zewnatrz.
 
 
MichalM
[Usunięty]

Wysłany: 18-10-2006, 23:21   

Ja przy grzebaniu przy zegarku rozregulowałem układ skutkiem czego wszędzie miałem zimno. Nie pamiętam już na czym to dokładnie polegało, ale klapa (czy też zawór) napędzana tą linką nie do końca się domykała.
Tu jest wątek z ...
A tak w ogóle, to regulamin grupy dopuszcza wstawianie linków do konkurencji ???
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 19-10-2006, 07:22   

MKP to nie konkurencja tylko rodzinka.
A co do tematu to zanim będziesz miał ciepło w samochodzie nagrzej silnik - dla GDI to jakieś 3 km jazdy , na zimnym silniku nigdy nie poleci ciepłe z kratek nie ta klasa auta, ale o tym pisali wyżej. :D
Ponadto po odpaleniu włączanie ciepłego powietrza nie jest dobra sprawą bo najpierw trzeba osuszyć to co jest na szybach i robi się to zimnym a nie ciepłym powietrzem, ponadto w zime jak sa mrozy najpierw włacza się zimne i dopiero jak masz dobrą widoczność można przejść na ciepłe ale to praktyka i tyrzeba się tego nauczyć :lol:
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 19-10-2006, 08:50   

No nie wiem, nie wiem, mnie ciepłe leci zanim 300m przejadę - fakt że w Corsie to 2-3 km trzeba było pojechac ale w Cari to ciepłym mi bucha dosłownie po minucie jazdy - nawet żonka to zauważyła :D tyle że ja mam górne wloty na atrapie zaslepione na stałe a tylko dolne w zderzaku otwarte to i może dlatego szybciej sie nagrzewa.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 19-10-2006, 12:51   

Nie no ja też mam zaślepione tylko dałem taki przykład kiedy u wszystkich leci już ciepłe. :D
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-10-2006, 20:32   

a ja mam tak, że jak włączę ciepłe, to leci z 15 min, a potem mimo, że mam nastawione np. 24 stopnie zaczyna lecieć zimne, i jak ustawiam, zeby nie pobierał tego przechłodzonego, to nadal zimno...pomaga ustawienie wyżej temp na 25. I na ten patent z budzeniem kierowcy zimnym powietrzem też chyba za wczesnie..

mysle, czy nie sprawdzić termostatu...
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
vertus72
[Usunięty]

Wysłany: 23-10-2006, 12:17   

Jak powinna stać wskazówka od temperatury, tak całkiem na baczność, bo u mnie stoi tak około 5 mm w lewo tzn nie jest pionowa. Pytanie drugie, to gdzie szukać termoststu, czy można go samodzielnie wymienić, czy potrzeba jakiś uszczelek i najwazniejsze ile to to kosztuje.
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 23-10-2006, 12:42   

Wskazówka powinna być na baczność chyba że ktoś grzebał przy zegarach i źle spozycjonował.
Termostat sam wymienisz, nie trzeba żadnych uszczelek, koszt o. 50zł. a gdzie go szukać - na końcu dolnego grubego węża tylko przy silniku a nie przy hłodnicy, obudowa termostatu przykręcona jest do bloku dwiema śróbami na kluszcz chyba 12mm a z góry jest śróbka do otpowietrzania, jest zdjęcie na forum w aktywnych tematach tylko 1.6 ale termostat jest w tym samym miejscu. Standardowo jest na temp. ok. 87 kupując nowy możesz kupić 92 st. będzie lepszy na dogrzewanie silnika.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
leszek1302
[Usunięty]

Wysłany: 08-11-2006, 16:58   

Witam ponownie, i znowu prosze o pomoc. Właśnie odebrałem miśka od mechanika.Pwiedział że pacjet będzie żył, ale wysiadł mu w klimatroniku jakiś "moduł sterowania nagrzewnicą"?????? Łopatologicznie chodzi o układ , ktory otwiera dostęp ciepłego powietrza z nagrzewnicy,a który znajduje się gdzieś przy panelu klimy.Sorki za może niezbyt precyzyjne dane, ale tak to zrozumiałem. Nie wiem ile to kosztuje, czy da się wynienić, jak to dokładnie się nazywa i wygląda?Pomocy :cry:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.