Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Za wolne obroty i gaśnie
Autor Wiadomość
danpel 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2020
Posty: 34
Skąd: Sanok
Wysłany: 16-04-2020, 17:42   Za wolne obroty i gaśnie

Samochód mi oczadział.
Dziś ni z gruchy ni z pietruchy samochód zaczął gasnąć na wolnych obrotach.
Po przełączeniu na gaz to samo. Później trochę się uspokoił ale obroty są za wolne, około 500-600. Ktoś miał już taki przypadek i go rozwiązał ?
Pozdrawiam i przy okazji zapytuję, gdzie można kupić tylne wzdłużne wahacze, te proste pręty z gumami na końcach. Zamówiłem juz 2 komplety w sklepie i się okazywały inne niż te co mam w samochodzie. Może mam założone z innego auta, nie wiem.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11176
Skąd: Radomsko
Wysłany: 16-04-2020, 18:16   

Popatrz dobrze, bo może łapie gdzieś lewe powietrze. Jeśli nie ma nieszczelności, to wyczyść porządnie przepustnicę, i naucz go obrotów. Jeśli nadal będzie gasł, to zapewne silnik krokowy będziesz musiał wymienić.
_________________

 
 
 
abdul 
Forumowicz


Auto: Laguna GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 415
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16-04-2020, 18:52   

A nie odpinałeś czasem wcześniej akumulatora? Jeśli tak to nauka wolnych obrotów. Jeśli nie to pewnie przepustnica do czyszczenia lub krokowiec tak jak pisze jacek11,
_________________

 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 16-04-2020, 19:27   

Danpel, w linku który ci podaję masz możliwość sprawdzenia czy zakupione przez Ciebie wahacze są dobre. Ważne jest byś miał numery części które zakupiłeś. Na stronie wklepujesz swój vin , wchodzisz w tylne zawieszenie i będziesz mógł to porównać.
https://japancars.ru/index.php?route=catalog/mitsubishi
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
danpel 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2020
Posty: 34
Skąd: Sanok
Wysłany: 16-04-2020, 21:36   

No jest szansa że ciągnie lewe powietrze przed dekiel zaworów bo dalej nie zrobiłem wycieku na świecę.
Dzięki za link do strony z częściami. Sprawdzę to.

o co chodzi z tą nauką obrotów ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 16-04-2020, 22:02   

W tym przypadku jak też w innych starszych miśkach po odpięciu akumulatora powinno się wykonać adaptację biegu jałowego (naukę wolnych obrotów)
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-04-2020, 23:29   

Co do wahaczy to wzdłużne rozumiem, ale
danpel napisał/a:
tylne wzdłużne wahacze, te proste pręty z gumami na końcach
tego już nie, bo żaden wahacz tylny w tym aucie nie ma po obu stronach tulei.
danpel napisał/a:
No jest szansa że ciągnie lewe powietrze przed dekiel zaworów bo dalej nie zrobiłem wycieku na świecę
Nie ma takiej możliwości żeby tamtędy ciągnął lewe powietrze. Co najwyżej wyciek oleju na świecę powoduje przebicia iskry na rurkę, w której osadzona jest świeca i dlatego gaśnie, ze nie pracuje wtedy na wszystkie cylindry (choć i tak zgasnąć na 3 garach nie powinien).
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-04-2020, 23:31   

Hugo napisał/a:
zgasnąć na 3 garach nie powinien
ten silnik chodzi na 3 cylindrach :) - sprawdzone
przy 2 ma już poblem
 
 
danpel 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2020
Posty: 34
Skąd: Sanok
Wysłany: 17-04-2020, 02:05   

No tak, z jednej strony jest tuleja, wiadomo o co chodzi.
Co do lewego powietrza to oczywiście nie chodzi mi o lewe w dolocie tylko w komorze silnika, co w niektróch samochodach może mieć wpływ na pracę jak np w tym filmiku.
https://www.youtube.com/w...ixCIFc4&t=1619s
od 50:15
 
 
-Fenek- 
Forumowicz


Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 172
Skąd: Opole
Wysłany: 17-04-2020, 09:44   

danpel napisał/a:
Co do lewego powietrza to oczywiście nie chodzi mi o lewe w dolocie tylko w komorze silnika, co w niektróch samochodach może mieć wpływ na pracę jak np w tym filmiku.

Stamtąd połączenie z komorą spalania jest tylko przez gwint od świecy i pośrednio przez uszczelniacze zaworów. Pod świecą jest dodatkowo podkładka uszczelniająca. Przy silnikach z wtryskiem bezpośrednim jeszcze przez wtrysk.

Silnik nie m prawa zasysać w jakikolwiek sposób powietrza z głowicy.
_________________
Moje jeździdełko =)
 
 
danpel 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2020
Posty: 34
Skąd: Sanok
Wysłany: 19-04-2020, 02:43   

Kolega pooglądał film do którego link dałem ?
Tam też nie ma połączenia z komorą spalania a jednak komputer coś koryguje.
Tak że lewe powietrze nie tylko może być w dolocie ale nieszczelność komory silnika też jest ważna - ale raczej nie w takich prostych silnikach ja nasze.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-04-2020, 08:25   

danpel, komora korbowa jest połączona z kolektorem ssącym poprzez odmę. Podglądając korekty lub pracę sondy odkręć korek wlewu oleju lub wyjmij miarkę poziomu oleju i zobacz jakie będą powyższe wskazania.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.