Za wolne obroty i gaśnie |
Autor |
Wiadomość |
danpel
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2020 Posty: 34 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 16-04-2020, 17:42 Za wolne obroty i gaśnie
|
|
|
Samochód mi oczadział.
Dziś ni z gruchy ni z pietruchy samochód zaczął gasnąć na wolnych obrotach.
Po przełączeniu na gaz to samo. Później trochę się uspokoił ale obroty są za wolne, około 500-600. Ktoś miał już taki przypadek i go rozwiązał ?
Pozdrawiam i przy okazji zapytuję, gdzie można kupić tylne wzdłużne wahacze, te proste pręty z gumami na końcach. Zamówiłem juz 2 komplety w sklepie i się okazywały inne niż te co mam w samochodzie. Może mam założone z innego auta, nie wiem. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11176 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 16-04-2020, 18:16
|
|
|
Popatrz dobrze, bo może łapie gdzieś lewe powietrze. Jeśli nie ma nieszczelności, to wyczyść porządnie przepustnicę, i naucz go obrotów. Jeśli nadal będzie gasł, to zapewne silnik krokowy będziesz musiał wymienić. |
_________________
 |
|
|
|
 |
abdul
Forumowicz

Auto: Laguna GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 415 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 16-04-2020, 18:52
|
|
|
A nie odpinałeś czasem wcześniej akumulatora? Jeśli tak to nauka wolnych obrotów. Jeśli nie to pewnie przepustnica do czyszczenia lub krokowiec tak jak pisze jacek11, |
_________________
 |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
danpel
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2020 Posty: 34 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 16-04-2020, 21:36
|
|
|
No jest szansa że ciągnie lewe powietrze przed dekiel zaworów bo dalej nie zrobiłem wycieku na świecę.
Dzięki za link do strony z częściami. Sprawdzę to.
o co chodzi z tą nauką obrotów ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-04-2020, 23:29
|
|
|
Co do wahaczy to wzdłużne rozumiem, ale danpel napisał/a: | tylne wzdłużne wahacze, te proste pręty z gumami na końcach | tego już nie, bo żaden wahacz tylny w tym aucie nie ma po obu stronach tulei. danpel napisał/a: | No jest szansa że ciągnie lewe powietrze przed dekiel zaworów bo dalej nie zrobiłem wycieku na świecę | Nie ma takiej możliwości żeby tamtędy ciągnął lewe powietrze. Co najwyżej wyciek oleju na świecę powoduje przebicia iskry na rurkę, w której osadzona jest świeca i dlatego gaśnie, ze nie pracuje wtedy na wszystkie cylindry (choć i tak zgasnąć na 3 garach nie powinien). |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-04-2020, 23:31
|
|
|
Hugo napisał/a: | zgasnąć na 3 garach nie powinien | ten silnik chodzi na 3 cylindrach - sprawdzone
przy 2 ma już poblem |
|
|
|
 |
danpel
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2020 Posty: 34 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 17-04-2020, 02:05
|
|
|
No tak, z jednej strony jest tuleja, wiadomo o co chodzi.
Co do lewego powietrza to oczywiście nie chodzi mi o lewe w dolocie tylko w komorze silnika, co w niektróch samochodach może mieć wpływ na pracę jak np w tym filmiku.
https://www.youtube.com/w...ixCIFc4&t=1619s
od 50:15 |
|
|
|
 |
-Fenek-
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 172 Skąd: Opole
|
Wysłany: 17-04-2020, 09:44
|
|
|
danpel napisał/a: | Co do lewego powietrza to oczywiście nie chodzi mi o lewe w dolocie tylko w komorze silnika, co w niektróch samochodach może mieć wpływ na pracę jak np w tym filmiku. |
Stamtąd połączenie z komorą spalania jest tylko przez gwint od świecy i pośrednio przez uszczelniacze zaworów. Pod świecą jest dodatkowo podkładka uszczelniająca. Przy silnikach z wtryskiem bezpośrednim jeszcze przez wtrysk.
Silnik nie m prawa zasysać w jakikolwiek sposób powietrza z głowicy. |
_________________ Moje jeździdełko =)
 |
|
|
|
 |
danpel
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2020 Posty: 34 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 19-04-2020, 02:43
|
|
|
Kolega pooglądał film do którego link dałem ?
Tam też nie ma połączenia z komorą spalania a jednak komputer coś koryguje.
Tak że lewe powietrze nie tylko może być w dolocie ale nieszczelność komory silnika też jest ważna - ale raczej nie w takich prostych silnikach ja nasze. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-04-2020, 08:25
|
|
|
danpel, komora korbowa jest połączona z kolektorem ssącym poprzez odmę. Podglądając korekty lub pracę sondy odkręć korek wlewu oleju lub wyjmij miarkę poziomu oleju i zobacz jakie będą powyższe wskazania. |
|
|
|
 |
|