2.4 CVT - falowanie obrotów |
Autor |
Wiadomość |
Daszak
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.4 CVT (2009)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2017 Posty: 3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31-12-2017, 10:10 2.4 CVT - falowanie obrotów
|
|
|
Cześć,
Jakieś pomysły czym moze to być spowodowane?
https://youtu.be/RXlmfbE6IgM
Obroty falują przy zimnym silniku, przy wciśniętym pedale hamulca, zarówno w ustawieniu Skrzyni D i N (nie sprawdziałem P)
Podczas jazdy jest OK
2.4 MICEC, CVT -2009 rok, BENZYNA (bez instalacji LPG)
Z góry dziękuję za pomoc. |
_________________ Mitsubishi Outlander II 2.4 CVT (2009, przed liftem) |
|
|
|
 |
tropis
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2011 Posty: 41 Skąd: Polska
|
Wysłany: 06-01-2018, 12:35
|
|
|
Mam ten sam silnik, podobne objawy. Czyszczenie przepustnicy nic nie dało. Odkryłem, iż objawy występują tylko podczas pracy klimy... więc czekam aż się całkowicie rozpadnie i czeka mnie wymiana |
|
|
|
 |
Daszak
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.4 CVT (2009)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2017 Posty: 3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-02-2018, 15:28
|
|
|
Przeczyszczenie przepustnicy pomogło na ok miesiąc - dziś znów falowanie powróciło. U mnie występuje przy wyłączonej klimatyzacji.
znajdę przyczynę, napisze. |
_________________ Mitsubishi Outlander II 2.4 CVT (2009, przed liftem) |
|
|
|
 |
kruhy84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2017 Posty: 168 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 11-02-2018, 15:50
|
|
|
kompresor klimatyzacji. łożysko się zaciera i zaczyna stawiać coraz większy opór. |
|
|
|
 |
juniorkm7
Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2016 Posty: 269 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-02-2018, 20:13
|
|
|
Przy jakich przebiegach zaczyna się pojawiać problem z tym łożyskiem klimatyzacji? |
|
|
|
 |
kruhy84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2017 Posty: 168 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 12-02-2018, 20:56
|
|
|
ciężko stwierdzić czy to zależy od przebiegu. bardziej bym stawiał na rodzaj i warunki eksploatacji. |
|
|
|
 |
Stachhu
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2017 Posty: 39 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-08-2018, 17:31
|
|
|
Cześć,
Czy macie jakieś rezultaty? Moje 2.4 też faluje bez obciążenia. Jak wyłączę klimę niby się stabilizuje, ale pewności nie mam.
[ Dodano: 08-08-2018, 17:31 ]
Mam 2.4 w manualu, bez CVT |
_________________ ----
Mitsubishi Outlander I 2.4
Mitsubishi Outlander I 2.0 |
|
|
|
 |
juniorkm7
Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2016 Posty: 269 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-08-2018, 16:59
|
|
|
Ja się z problemem uporałem. Nabicie klimy + wymiana oleju w układzie klimy. Jak ręką odjął. Nawet mniej oleju zaczął brać |
|
|
|
 |
alegator
Forumowicz
Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Maj 2017 Posty: 103 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12-09-2018, 09:43
|
|
|
Junirkm7 napisałeś , ze silnik bierze Ci olej . Ile , jak dużo? Na jakim oleju jeżdzisz ? Ja miałem podobnie jak zalałem olejem Eurol 5W/30. Brał mi niewiele ok 0,5l na 3-4 tys ale jednak. Kiedy zalałem olejem GM 5W/30 (na takim jeżdził od poczatku) zuzycie oleju ustało. teraz przy przebiegu ok 25rtys nie dolewam olej w ogóle. Całkowity przebieg mojego Outka to 170tys km |
_________________ Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę |
|
|
|
 |
juniorkm7
Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2016 Posty: 269 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-09-2018, 23:13
|
|
|
Jak kupiłem swojego outka to jeździł najprawdopodobniej na Castolu i brał go takie ilości że na wycieczkę na zachód niemiec i spowrotem wziął ze 2.5l. Następnie po płukance i zalaniu GM 5W30 się trochę uspokoił i brał w granicach 1 litra na 1000km przy jeździe w trasie (drogi szybkiego ruchu/autostrady z prędkościami 130-160) lub około 0.5 litra/1000km w mieście. Teraz dostał kolejną płukankę i wymiana na Valvoline 5W30. Zrobił po mieście jakieś 200km od tego momentu i narazie jak zalane na full to nic nie ubyło. Trzymajcie kciuki
Niestety zauważyłem ciekawą i nieciekawą zarazem rzecz. Falowanie obrotów powróciło w przypadku ustawienia temperatury na okolice 21/22 stopnie przy zewnętrznej w okolicach 24/25 lub po wyłączeniu klimy guzikiem z gwiazdką śnieżynką. Z tego wynika że brak obciążenia klimy powoduje falowanie ale co dokładnie to nie wiem - mam nadzieję że ktoś to wyjaśni zanim wymienię pół auta na nowe |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-09-2018, 23:32
|
|
|
juniorkm7 napisał/a: | Zrobił po mieście jakieś 200km od tego momentu i narazie jak zalane na full to nic nie ubyło. Trzymajcie kciuki
|
Przy takim spalaniu jak napisałeś to chyba czas na: uszczelniacze trzonków i lub pierścienie, no chyba że auto znaczy mocno teren .
Ale oczywiście kciuki możemy trzymać .
A tak z ciekawości jaki masz przebieg |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
juniorkm7
Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2016 Posty: 269 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-09-2018, 09:27
|
|
|
Przebieg w tej chwili 155tys. Teraz tak przeliczyłem te 2.5l to wyszło około 1l/1000km ale to był autobahn więc praktycznie cały dzień 160km/h+próba ile max wyciągnie outek.
Remont silnika raczej nie jest potrzebny - według kilku niezależnych opinii castrol zakleił silnik syfem i pierścienie mogły być przyblokowane. Po płukankach jeszcze jak brał trochę olej GM to jednak się oczyszczał bo przy kolejnej płukance dalej straszny syf wypływał (olej zmieniony po 8000km). Sytuacja się poprawia bo konsumpcja oleju spada więc to chyba dobrze. Poza tym brak jakiegokolwiek dymu z wydechu od samego początku.
Co sądzicie o takim wynalazku jak pokazują na YT żeby przy kolejnej wymianie spuścić olej, wlać do pełna zamiast oleju silnikowego po prostu diesla i niech popracuje tak z godzinkę. Czy jest to bezpieczne dla outka?
Pytanie powraca - co powoduje falowanie obrotów skoro jak klimę obciążę to nie falują a jak wyłączę lub mało obciążę to potrafią sobie falować. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 15-09-2018, 13:57
|
|
|
juniorkm7 napisał/a: | wlać do pełna zamiast oleju silnikowego po prostu diesla i niech popracuje tak z godzinkę. Czy jest to bezpieczne dla outka? | to nie jest bezpieczne dla żadnego w miarę nowoczesnego samochodu. Przy kolejnej zmianie możesz ponownie wlać płukankę, 15 min i świezy olej. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
kruhy84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2017 Posty: 168 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 20-10-2018, 08:01
|
|
|
wracając do meritum czy ktoś znalazł przyczyny falowania?
[ Dodano: 20-10-2018, 09:45 ]
u mnie banalna sprawa. samochód stał tydzień, ruszyłem i za jakiś czas zafalował. okazało się że zsuną się wężyk przy pokrywie zaworów.
może trzeba iść tym tropem, sprawdzić stan wężyków. |
|
|
|
 |
Stachhu
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2017 Posty: 39 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22-10-2018, 16:11
|
|
|
Nie sprawdzałem jeszcze wężyków u siebie, jednak zaobserwowałem, że falowanie obrotów zanika i się nie pojawia po załączeniu klimatyzacji. |
_________________ ----
Mitsubishi Outlander I 2.4
Mitsubishi Outlander I 2.0 |
|
|
|
 |
|