Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
2.4 CVT - falowanie obrotów
Autor Wiadomość
Daszak 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 CVT (2009)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2017
Posty: 3
Skąd: Poznań
Wysłany: 31-12-2017, 10:10   2.4 CVT - falowanie obrotów

Cześć,

Jakieś pomysły czym moze to być spowodowane?

https://youtu.be/RXlmfbE6IgM

Obroty falują przy zimnym silniku, przy wciśniętym pedale hamulca, zarówno w ustawieniu Skrzyni D i N (nie sprawdziałem P)

Podczas jazdy jest OK

2.4 MICEC, CVT -2009 rok, BENZYNA (bez instalacji LPG)

Z góry dziękuję za pomoc.
_________________
Mitsubishi Outlander II 2.4 CVT (2009, przed liftem)
 
 
tropis 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 41
Skąd: Polska
Wysłany: 06-01-2018, 12:35   

Mam ten sam silnik, podobne objawy. Czyszczenie przepustnicy nic nie dało. Odkryłem, iż objawy występują tylko podczas pracy klimy... więc czekam aż się całkowicie rozpadnie i czeka mnie wymiana ;)
 
 
Daszak 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 CVT (2009)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2017
Posty: 3
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-02-2018, 15:28   

Przeczyszczenie przepustnicy pomogło na ok miesiąc - dziś znów falowanie powróciło. U mnie występuje przy wyłączonej klimatyzacji.

znajdę przyczynę, napisze.
_________________
Mitsubishi Outlander II 2.4 CVT (2009, przed liftem)
 
 
kruhy84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2017
Posty: 168
Skąd: Kielce
Wysłany: 11-02-2018, 15:50   

kompresor klimatyzacji. łożysko się zaciera i zaczyna stawiać coraz większy opór.
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-02-2018, 20:13   

Przy jakich przebiegach zaczyna się pojawiać problem z tym łożyskiem klimatyzacji?
 
 
kruhy84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2017
Posty: 168
Skąd: Kielce
Wysłany: 12-02-2018, 20:56   

ciężko stwierdzić czy to zależy od przebiegu. bardziej bym stawiał na rodzaj i warunki eksploatacji.
 
 
Stachhu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2017
Posty: 39
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-08-2018, 17:31   

Cześć,

Czy macie jakieś rezultaty? Moje 2.4 też faluje bez obciążenia. Jak wyłączę klimę niby się stabilizuje, ale pewności nie mam.

[ Dodano: 08-08-2018, 17:31 ]
Mam 2.4 w manualu, bez CVT
_________________
----
Mitsubishi Outlander I 2.4
Mitsubishi Outlander I 2.0
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-08-2018, 16:59   

Ja się z problemem uporałem. Nabicie klimy + wymiana oleju w układzie klimy. Jak ręką odjął. Nawet mniej oleju zaczął brać :)
 
 
alegator 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 103
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12-09-2018, 09:43   

Junirkm7 napisałeś , ze silnik bierze Ci olej . Ile , jak dużo? Na jakim oleju jeżdzisz ? Ja miałem podobnie jak zalałem olejem Eurol 5W/30. Brał mi niewiele ok 0,5l na 3-4 tys ale jednak. Kiedy zalałem olejem GM 5W/30 (na takim jeżdził od poczatku) zuzycie oleju ustało. teraz przy przebiegu ok 25rtys nie dolewam olej w ogóle. Całkowity przebieg mojego Outka to 170tys km
_________________
Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-09-2018, 23:13   

Jak kupiłem swojego outka to jeździł najprawdopodobniej na Castolu i brał go takie ilości że na wycieczkę na zachód niemiec i spowrotem wziął ze 2.5l. Następnie po płukance i zalaniu GM 5W30 się trochę uspokoił i brał w granicach 1 litra na 1000km przy jeździe w trasie (drogi szybkiego ruchu/autostrady z prędkościami 130-160) lub około 0.5 litra/1000km w mieście. Teraz dostał kolejną płukankę i wymiana na Valvoline 5W30. Zrobił po mieście jakieś 200km od tego momentu i narazie jak zalane na full to nic nie ubyło. Trzymajcie kciuki :)

Niestety zauważyłem ciekawą i nieciekawą zarazem rzecz. Falowanie obrotów powróciło w przypadku ustawienia temperatury na okolice 21/22 stopnie przy zewnętrznej w okolicach 24/25 lub po wyłączeniu klimy guzikiem z gwiazdką śnieżynką. Z tego wynika że brak obciążenia klimy powoduje falowanie ale co dokładnie to nie wiem - mam nadzieję że ktoś to wyjaśni zanim wymienię pół auta na nowe :D
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-09-2018, 23:32   

juniorkm7 napisał/a:
Zrobił po mieście jakieś 200km od tego momentu i narazie jak zalane na full to nic nie ubyło. Trzymajcie kciuki :)

Przy takim spalaniu jak napisałeś to chyba czas na: uszczelniacze trzonków i lub pierścienie, no chyba że auto znaczy mocno teren 8) .
Ale oczywiście kciuki możemy trzymać :D .
A tak z ciekawości jaki masz przebieg :?:
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-09-2018, 09:27   

Przebieg w tej chwili 155tys. Teraz tak przeliczyłem te 2.5l to wyszło około 1l/1000km ale to był autobahn więc praktycznie cały dzień 160km/h+próba ile max wyciągnie outek.

Remont silnika raczej nie jest potrzebny - według kilku niezależnych opinii castrol zakleił silnik syfem i pierścienie mogły być przyblokowane. Po płukankach jeszcze jak brał trochę olej GM to jednak się oczyszczał bo przy kolejnej płukance dalej straszny syf wypływał (olej zmieniony po 8000km). Sytuacja się poprawia bo konsumpcja oleju spada więc to chyba dobrze. Poza tym brak jakiegokolwiek dymu z wydechu od samego początku.

Co sądzicie o takim wynalazku jak pokazują na YT żeby przy kolejnej wymianie spuścić olej, wlać do pełna zamiast oleju silnikowego po prostu diesla i niech popracuje tak z godzinkę. Czy jest to bezpieczne dla outka?

Pytanie powraca - co powoduje falowanie obrotów skoro jak klimę obciążę to nie falują a jak wyłączę lub mało obciążę to potrafią sobie falować.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 15-09-2018, 13:57   

juniorkm7 napisał/a:
wlać do pełna zamiast oleju silnikowego po prostu diesla i niech popracuje tak z godzinkę. Czy jest to bezpieczne dla outka?
to nie jest bezpieczne dla żadnego w miarę nowoczesnego samochodu. Przy kolejnej zmianie możesz ponownie wlać płukankę, 15 min i świezy olej.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
kruhy84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2017
Posty: 168
Skąd: Kielce
Wysłany: 20-10-2018, 08:01   

wracając do meritum czy ktoś znalazł przyczyny falowania?

[ Dodano: 20-10-2018, 09:45 ]
u mnie banalna sprawa. samochód stał tydzień, ruszyłem i za jakiś czas zafalował. okazało się że zsuną się wężyk przy pokrywie zaworów.
może trzeba iść tym tropem, sprawdzić stan wężyków.
 
 
Stachhu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2017
Posty: 39
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-10-2018, 16:11   

Nie sprawdzałem jeszcze wężyków u siebie, jednak zaobserwowałem, że falowanie obrotów zanika i się nie pojawia po załączeniu klimatyzacji.
_________________
----
Mitsubishi Outlander I 2.4
Mitsubishi Outlander I 2.0
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.