Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Maglownica
Autor Wiadomość
Bury 
Mitsumaniak

Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 294
Skąd: Zamość
Wysłany: 23-08-2007, 13:41   Maglownica

Chcialbym sie dowiedziec jak polaczony jest drazek kierowniczy z maglownica??
Jeszcze nie sciagalem tej gumy,ale z tych okolic slychac u mnie stukanie.
Czy jest tam jakis czesc wymienna czy trzeba wymieniac maglownice??
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 23-08-2007, 13:44   

Pewnie przegubem krzyżowym - często właśńie jak stuka coś w kolumnie to luzy na krzyżaku. Ostatnio kumplowi w Almerze tak stukało więc wymienił i spokój ma.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 23-08-2007, 13:52   

Przegubem kulowym. Jeżeli podczas szarpania za drążek słychać stuki a nie czuć luzu - maglownica. Jeżeli czuć luz na kole, to raczej drążek.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-08-2007, 14:00   

a sam drążek odkręcasz kluczem płaskim 32, po odgięciu zabezpieczenia (podkładki)
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
doli73
[Usunięty]

Wysłany: 23-08-2007, 21:22   

U mnie teżprzy skretach słychać delikatne stukanie. Odkręcałem drążek kierowniczy i wyszło że z drązkiem jest OK nie ma na nim luzów ani na krzyżaku. Wyraźnie słychać stukanie na maglownicy. Jak ją złapiesz od spodu i ktośbędzie ci kręcił kierownicą to wyczujesz gdzie stuka. U mnie maglownica.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 23-08-2007, 22:51   

doli73 napisał/a:
Jak ją złapiesz od spodu i ktośbędzie ci kręcił kierownicą to wyczujesz gdzie stuka.


Bez ciśnienia w układzie wspomagania Z KAŻDEJ maglownicy dochodzą stuki.....zaworu kierującego ciśnieniem w układzie.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Bury 
Mitsumaniak

Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 294
Skąd: Zamość
Wysłany: 24-08-2007, 19:49   

luz jest na przegubie kulowym
czyli leci drążek do wymiany :wink:
 
 
yrdn 
Forumowicz


Auto: SB 1.8 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 216
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 13-07-2008, 23:35   

U mnie niestety "leci" z listwy.

Wyraznie ubywa plynu od wspomagania ze zbiorniczka - regularnie kontroluje i
dolewam STP stop leak, ale nic nie pomaga... plyn jest stosunkowo tani i ubywa go
na tyle wzglednie "szybko" ze na razie nie ma problemu, ale nie wiem co dalej z tym
robic.

Teoretycznie nic nie powinno sie stac jesli plyn od wspomagania jest w zbiorniczku i
w pompie i w ogole jest wiec?

Wyciek jest po lewej stronie - wycieka spod gumy wychodzacej od magla, po drazku.

Dziala niezbyt komfortowo, ale przyzwyczajony jestem do elektromechanicznego
wspomagania w sluzbowej toyocie- czyli odczucia bardzo subiektywne,
Ale... mialem przyjemnosc jezdzic innymi Galami i bylo czuc zdecydowanie roznice w
efektywnosci skrecania kolem kierownicy.

Co mozna zrobic z ta usterka, co moze sie stac jesli nic sie nie zrobi i czy mozna
trwac z "dolewaniem" Moze sie zapowietrzac?
_________________
 
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 16-04-2009, 10:54   

Ja zauważyłem ze kiedy na zgaszonym silniku energicznie ruszam kierownica w lewo i w prawo słyszę dość pokaźne stuki gdzieś z układu kierowniczego podejrzewam miejsca na maglownicy. jeżeli silnik pracuje nic takiego nie słychać

mam wnioskować ze to normalna sprawa drążki kierownicze ponoć lekkie luzy maja
mam nadzieje ze to drążki i końcówki a nie maglownica mi pada załamał bym sie totalnie bo podejrzewam jaki to koszt i ile to pracy by mnie czekało by ja naprawić
_________________
pablo diablo
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24268
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-04-2009, 11:23   

to akurat normalne
 
 
dominikg 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 82
Skąd: Skawina
Wysłany: 16-04-2009, 13:52   

U mnie natomiast układ wspomagania zapowietrza się przy skręcaniu kierownicą na zgaszonym silniku. Ktoś powiedział mi, że nie wolno tak robić, ale oddałem auto do wymiany wahaczy dolnych prostych i regulacji zbieżność/geometria, odebrałem oczywiście z zapowietrzonym układem. Odpowietrzyłem, pompa wyje jak wyła, płynu nie ubywa. Ja już nie patrze na kierownice na zgaszonym silniku, żeby broń Boże nie bulkneło nigdzie powietrze do maglownicy. Dzieje się tak podobno ponieważ na zgaszonym silniku nie ma ciśnienia roboczego i ciągnąc kierownicą w jedną stronę tłoczę płyn, a z drugiej strony robię podciśnienie i ponieważ wargi uszczelniacza są zawinięte do środka może się zdarzyć, że zassie powietrze do układu, a nie będzie wycieku. Tak mnie tłumaczył gość od zbieżności.
Czy to tak ma być?
_________________
astro, foto, komp i moto
 
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 18-04-2009, 19:05   

muszę sie jeszcze raz upewnić czy to normalne i proszę o to posiadaczy galantów by sprawdzili jak jest u was?
u mnie
- na zgaszonym silniku kręcę kierownica szybkimi ruchami energicznie w prawo i w lewo
słychać i czuć wyraźne stuki tez tak macie u siebie ?

proszę o opinie
_________________
pablo diablo
 
 
 
miziek
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2009, 19:08   

pablo diablo, to samo u mnie powymieniane drazki koncowki wachacze :)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-04-2009, 19:55   

To jak najbardziej normalne zachowanie. U mnie też stuka. Problem by był, gdyby stukało na odpalonym
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 19-04-2009, 14:16   

cieszy mnie to bardzo ze możne tak stukać, swoja drogą wymieniłem draki i końcówki gdyż miały już luzy i naprawdę gdy sprawdziłem zużyte w dużym stopniu. Po wymianie zauważyłem ciut ciężej mi sie skręca i pewno to normalne przy okazji kolega mechanik który wymienił mówił ze pora wymienić jakieś niedrogie małe gumy które przytrzymują drążki oraz stabilizatory przy drążkach .. niekosztowna rzecz ... natomiast za komplet drążków i końcówek 100 funtów bez robocizny jakieś niecałe 500zl czy w Polsce za to zapłacił bym podobnie? dobrze ze maglownica cala bo to temat zina związany ...
_________________
pablo diablo
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.