Maglownica |
Autor |
Wiadomość |
Bury
Mitsumaniak
Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 294 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 23-08-2007, 13:41 Maglownica
|
|
|
Chcialbym sie dowiedziec jak polaczony jest drazek kierowniczy z maglownica??
Jeszcze nie sciagalem tej gumy,ale z tych okolic slychac u mnie stukanie.
Czy jest tam jakis czesc wymienna czy trzeba wymieniac maglownice?? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 23-08-2007, 13:44
|
|
|
Pewnie przegubem krzyżowym - często właśńie jak stuka coś w kolumnie to luzy na krzyżaku. Ostatnio kumplowi w Almerze tak stukało więc wymienił i spokój ma. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 23-08-2007, 13:52
|
|
|
Przegubem kulowym. Jeżeli podczas szarpania za drążek słychać stuki a nie czuć luzu - maglownica. Jeżeli czuć luz na kole, to raczej drążek. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
doli73 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-08-2007, 21:22
|
|
|
U mnie teżprzy skretach słychać delikatne stukanie. Odkręcałem drążek kierowniczy i wyszło że z drązkiem jest OK nie ma na nim luzów ani na krzyżaku. Wyraźnie słychać stukanie na maglownicy. Jak ją złapiesz od spodu i ktośbędzie ci kręcił kierownicą to wyczujesz gdzie stuka. U mnie maglownica. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 23-08-2007, 22:51
|
|
|
doli73 napisał/a: | Jak ją złapiesz od spodu i ktośbędzie ci kręcił kierownicą to wyczujesz gdzie stuka. |
Bez ciśnienia w układzie wspomagania Z KAŻDEJ maglownicy dochodzą stuki.....zaworu kierującego ciśnieniem w układzie. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Bury
Mitsumaniak
Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 294 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 24-08-2007, 19:49
|
|
|
luz jest na przegubie kulowym
czyli leci drążek do wymiany |
|
|
|
 |
yrdn
Forumowicz

Auto: SB 1.8 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 216 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 13-07-2008, 23:35
|
|
|
U mnie niestety "leci" z listwy.
Wyraznie ubywa plynu od wspomagania ze zbiorniczka - regularnie kontroluje i
dolewam STP stop leak, ale nic nie pomaga... plyn jest stosunkowo tani i ubywa go
na tyle wzglednie "szybko" ze na razie nie ma problemu, ale nie wiem co dalej z tym
robic.
Teoretycznie nic nie powinno sie stac jesli plyn od wspomagania jest w zbiorniczku i
w pompie i w ogole jest wiec?
Wyciek jest po lewej stronie - wycieka spod gumy wychodzacej od magla, po drazku.
Dziala niezbyt komfortowo, ale przyzwyczajony jestem do elektromechanicznego
wspomagania w sluzbowej toyocie- czyli odczucia bardzo subiektywne,
Ale... mialem przyjemnosc jezdzic innymi Galami i bylo czuc zdecydowanie roznice w
efektywnosci skrecania kolem kierownicy.
Co mozna zrobic z ta usterka, co moze sie stac jesli nic sie nie zrobi i czy mozna
trwac z "dolewaniem" Moze sie zapowietrzac? |
_________________
 |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 16-04-2009, 10:54
|
|
|
Ja zauważyłem ze kiedy na zgaszonym silniku energicznie ruszam kierownica w lewo i w prawo słyszę dość pokaźne stuki gdzieś z układu kierowniczego podejrzewam miejsca na maglownicy. jeżeli silnik pracuje nic takiego nie słychać
mam wnioskować ze to normalna sprawa drążki kierownicze ponoć lekkie luzy maja
mam nadzieje ze to drążki i końcówki a nie maglownica mi pada załamał bym sie totalnie bo podejrzewam jaki to koszt i ile to pracy by mnie czekało by ja naprawić |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24268 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-04-2009, 11:23
|
|
|
to akurat normalne |
|
|
|
 |
dominikg
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 82 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 16-04-2009, 13:52
|
|
|
U mnie natomiast układ wspomagania zapowietrza się przy skręcaniu kierownicą na zgaszonym silniku. Ktoś powiedział mi, że nie wolno tak robić, ale oddałem auto do wymiany wahaczy dolnych prostych i regulacji zbieżność/geometria, odebrałem oczywiście z zapowietrzonym układem. Odpowietrzyłem, pompa wyje jak wyła, płynu nie ubywa. Ja już nie patrze na kierownice na zgaszonym silniku, żeby broń Boże nie bulkneło nigdzie powietrze do maglownicy. Dzieje się tak podobno ponieważ na zgaszonym silniku nie ma ciśnienia roboczego i ciągnąc kierownicą w jedną stronę tłoczę płyn, a z drugiej strony robię podciśnienie i ponieważ wargi uszczelniacza są zawinięte do środka może się zdarzyć, że zassie powietrze do układu, a nie będzie wycieku. Tak mnie tłumaczył gość od zbieżności.
Czy to tak ma być? |
_________________ astro, foto, komp i moto |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 18-04-2009, 19:05
|
|
|
muszę sie jeszcze raz upewnić czy to normalne i proszę o to posiadaczy galantów by sprawdzili jak jest u was?
u mnie
- na zgaszonym silniku kręcę kierownica szybkimi ruchami energicznie w prawo i w lewo
słychać i czuć wyraźne stuki tez tak macie u siebie ?
proszę o opinie |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 18-04-2009, 19:08
|
|
|
pablo diablo, to samo u mnie powymieniane drazki koncowki wachacze |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 18-04-2009, 19:55
|
|
|
To jak najbardziej normalne zachowanie. U mnie też stuka. Problem by był, gdyby stukało na odpalonym |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 19-04-2009, 14:16
|
|
|
cieszy mnie to bardzo ze możne tak stukać, swoja drogą wymieniłem draki i końcówki gdyż miały już luzy i naprawdę gdy sprawdziłem zużyte w dużym stopniu. Po wymianie zauważyłem ciut ciężej mi sie skręca i pewno to normalne przy okazji kolega mechanik który wymienił mówił ze pora wymienić jakieś niedrogie małe gumy które przytrzymują drążki oraz stabilizatory przy drążkach .. niekosztowna rzecz ... natomiast za komplet drążków i końcówek 100 funtów bez robocizny jakieś niecałe 500zl czy w Polsce za to zapłacił bym podobnie? dobrze ze maglownica cala bo to temat zina związany ... |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
|