Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Branie oleju przy niskim przebiegu - zawór PCV?
Autor Wiadomość
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-03-2019, 18:00   Branie oleju przy niskim przebiegu - zawór PCV?

Mam cały czas problem że mój outek 2.4 z roku 2010 pierwszy wypust po lifcie bierze ogromne ilości oleju (1l/1000km to norma). Kupiłem go z przebiegiem 120k km sprawdzony i na bank nie kręcony. Na rosyjskim forum wyczytałem że sporo ludzi ma ten sam problem. Istnieją dwie przyczyny z którymi nasi bracia słowianie się spotkali a mieli też problem że silnik pożerał nawet tak kosmiczne ilości oleju jak litr na 300-500km i najczęściej problem pojawiał się pomiędzy przebiegiem 80 a 130 tys.:
1. Przecieki oleju do chłodnicy przez uszczelkę pod głowicą lub przez chłodnicę oleju - to sprawdziłem samodzielnie i wyeliminowałem taką możliwość
2. Niesprawny zawór PCV - no właśnie o co chodzi - jak zawór jest niesprawny to spaliny dostają się do skrzyni korbowej i wypychają tym ciśnieniem olej przez uszczelnienia do cylindrów gdzie ten się spala. Sprawdziłem olej i to co widzę to fakt że jest czarny i pachnie benzyną mimo że był wymieniony cały razem z łańcuchem rozrządu (miska olejowa była zdjęta i pięknie wyczyszczona). W trasie do niemiec i spowrotem jakieś 2300km spalił ponad 2 litry oleju.

Jakoś nie bardzo chce mi się wierzyć w diagnozy wielu mechaników zacierających łapki na kapitalny remont silnika. Czy ktoś z was miał ten sam problem i zawór PCV faktycznie rozwiązał wasz problem? Nasi przyjaciele zza wschodniej granicy w wielu przypadkach tym sposobem wyeliminowali usterkę. Czy wymiana PCV w outlanderze jest skomplikowana i wymaga specjalistycznych narzędzi? Z tego co widzę to orginalne kosztują w okolicach 200zł i fajnie byłoby wymienić to samemu :)
 
 
desti 
Forumowicz

Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 327
Skąd: Chojnice
Wysłany: 16-03-2019, 19:54   

A jak z kompresją ?. Bo istnieje też możliwość że pierścienie tłokowe dostały.
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 17-03-2019, 11:58   

jezeli by wine mialy by pierscienie (np. kiedys byl silnik przegrzany-pierscienie traca sztywnosc i nie trzymaja,mozna je wlasciwie skrecac i nie pekna ) to wystarczy pierscienie zmienic a tak ze uszczelniacze na zaworach bo od wysokiej temp twarde sie robia
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-03-2019, 14:10   

A czy wymiana samych pierscieni jest mozliwa bez rozbierania calego silnika jak do remontu? Generuje to kosmiczne koszty ktorych juz po prostu mam dosc...
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-03-2019, 17:00   

juniorkm7 napisał/a:
A czy wymiana samych pierscieni jest mozliwa bez rozbierania calego silnika jak do remontu?

Bez sensu wymieniać pierścienie a nie wymienić uszczelniaczy zaworowych czy uszczelki pod głowicą i splanować ją przy okazji :? .
Robisz raz i masz spokój na lata 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 17-03-2019, 17:50   

juniorkm7 napisał/a:
A czy wymiana samych pierscieni jest mozliwa bez rozbierania calego silnika jak do remontu? Generuje to kosmiczne koszty ktorych juz po prostu mam dosc...


do wymiany piercieni trzeba zdjac glowice i miske olejowa zebydostac sie do srub korbowodu
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-03-2019, 18:10   

Wiecie ile to orientacyjnie moze wszystkoz kosztowac? Czy jeszcze cos trzeba wymienic przy okazji?

Mimo wszystko stawiam na odme i zawor PCV bo wielu ludziom z forum w Rosji to wlasnie bylo przyczyna ale wole byc gotow na inna diagnoze...

[ Dodano: 22-03-2019, 15:58 ]
Zaworek odmy wyczyszczony jednak nie to było w tym przypadku przyczyną. Ze względu na niski przebieg, castrol lany w ASO i interwały wymiany 20 000 podejrzenia przeszły całkowicie na zaklejone "warstwą ochronną" castrola pierścienie zgarniające. Będzie podjęta próba przy wymianie oleju wpuszczenia nafty do cylindrów żeby przeżarła to co je trzyma lub w skrajnym przypadku płykanie dimeksydem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.