Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI 99r] Zbyt niskie wolne obroty
Autor Wiadomość
czarter 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 84
Skąd: Katowice
Wysłany: 10-04-2019, 13:43   [Cari 1.8 GDI 99r] Zbyt niskie wolne obroty

Mam zbyt niskie obroty - jak silnik się nagrzeje to spadają do około 550. Dodatkowo, jak już obroty spadną, trzęsie się silnik i auto fatalnie reaguje na agresywne dodanie gazu - występuje dość duży lag, "chrapnięcie" z dolotu i silnik aż chce wylecieć ;) . Tak jest tylko przez króciutką chwilę, jak silnikowi uda się pokonać niskie obroty nic nie telepie, wszystko działa normalnie. Problem ten nie występuje dopóki nie zagrzeje się silnik (krokowiec będzie wymuszał wyższe obroty). Jak obroty, na średnio zagrzanym silniku, wynoszą około 750-800 to nie ma żadnego laga, auto normalnie reaguje na gaz i silnik się nie trzęsie. Na wyższych obrotach, podczas jazdy, też żadnych problemów nie ma, silnik normalnie wchodzi na obroty.

W sterowniku nie ma żadnych błędów.

Pytanie: jak to wyregulować? Jeśli dobrze rozumiem, mam kręcić śrubką SAS? Dam radę to zrobić bez MUT-II? Może wystarczy zagrzać porządnie silnik i delikatnie odkręcać śrubkę SAS, aż silnik osiągnie 750 obrotów? Bo według instrukcji MUT-II jest mi potrzebny tylko do wymuszenia krokowca na pozycję bazową, a przecież mogę to zrobić poprzez nagrzanie silnika. Dobrze to rozumiem?

 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10-04-2019, 15:15   

Odpinałeś może ostatnio akumulator :?:
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
czarter 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 84
Skąd: Katowice
Wysłany: 10-04-2019, 15:18   

tak
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10-04-2019, 15:23   

Przeprowadź naukę obrotów 8) .
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379&start=0
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
czarter 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 84
Skąd: Katowice
Wysłany: 10-04-2019, 15:36   

Próbowałem i to dokładnie według tego przepisu ;)
Zresztą, czy to może być kwestia nauki wolnych obrotów? Samochód dobrze reaguje na włączanie urządzeń elektrycznych czy klimy, bez problemu je wyrównuje, szkoda że do takich niskich :D nie mam tez żadnego falowania czy gaśnięcia.
Z tego co rozumiem, to nie krokowiec ustala bazowe obroty, tylko właśnie SAS. Krokowiec tylko się ustala na najniższy poziom, gdy silnik się nagrzeje. Jeżeli nie, to po co właściwie jest SAS? W ogóle po co dawać możliwość kręcenia SASem, jeżeli to nie służy właśnie do tego? Nie umiem tego pojąć, potrzebowałbym jakiegoś bardzo szczegółowego opisu, może być po angielsku. W instrukcji nic takiego nie ma.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 10-04-2019, 15:43   

Service manual (English) :
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10-04-2019, 15:43   

Ja bym samemu nie kręcił bo możesz pogorszyć :? .
Krokowy podaje powietrze do silnika na postoju gdy klapa przepustnicy jest zamknięta.
A przepustnicę czyściłeś :?:
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
czarter 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 84
Skąd: Katowice
Wysłany: 10-04-2019, 15:57   

Bizi78, Tak, wyczyściłem. To po co jest SAS? Po co Fixed SAS? Według instrukcji ma być dokręcony na 1 1/4 obrotu, więc siłą rzeczy troszkę przepustnicę uchyla. Krokowy też coś powietrza dodaje. Jak to ogarnąć wszystko, szczególnie, że sterownik myśli, że wszystko jest OK, bo przecież nie ma błędów?
apg2312, znam te instrukcje, i nie znalazłem tam szczegółowych diagramów pracy silnika/sterownika, ale takich naprawdę szczegółowych. Pokaz mi w tych instrukcjach co to jest Fixed SAS albo SAS, jaką rolę pełni i po co jest ;) Tam jest tylko regulacja i nie ma takich informacji. To jest tylko instrukcja, co zrobić z typowi przypadkami. Mi zależy na pełnym zrozumieniu pracy silnika.

[ Dodano: 10-04-2019, 16:00 ]
Bizi78, co do kręcenia SASem to się nie boję, będę nagrywał wszystko na telefon, potem najwyżej skręcę na to samo co było.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10-04-2019, 16:07   

Może zalepiłeś tak zwane bypassy w gardzieli przepustnicy podczas czyszczenia :? .
A tak spytam, wcześniej wszystko było ok :?:
Ewentualnie może to ten sławny magnes się rozleciał.
Spytaj na PW usera tokyo on ogarnia MUT-em miśki na Śląsku, może z carismą też sobie poradzi :wink: .

Tutaj masz jakiś temat:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=505472
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.