 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI 99r] Zbyt niskie wolne obroty |
Autor |
Wiadomość |
czarter
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019 Posty: 84 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 10-04-2019, 13:43 [Cari 1.8 GDI 99r] Zbyt niskie wolne obroty
|
|
|
Mam zbyt niskie obroty - jak silnik się nagrzeje to spadają do około 550. Dodatkowo, jak już obroty spadną, trzęsie się silnik i auto fatalnie reaguje na agresywne dodanie gazu - występuje dość duży lag, "chrapnięcie" z dolotu i silnik aż chce wylecieć . Tak jest tylko przez króciutką chwilę, jak silnikowi uda się pokonać niskie obroty nic nie telepie, wszystko działa normalnie. Problem ten nie występuje dopóki nie zagrzeje się silnik (krokowiec będzie wymuszał wyższe obroty). Jak obroty, na średnio zagrzanym silniku, wynoszą około 750-800 to nie ma żadnego laga, auto normalnie reaguje na gaz i silnik się nie trzęsie. Na wyższych obrotach, podczas jazdy, też żadnych problemów nie ma, silnik normalnie wchodzi na obroty.
W sterowniku nie ma żadnych błędów.
Pytanie: jak to wyregulować? Jeśli dobrze rozumiem, mam kręcić śrubką SAS? Dam radę to zrobić bez MUT-II? Może wystarczy zagrzać porządnie silnik i delikatnie odkręcać śrubkę SAS, aż silnik osiągnie 750 obrotów? Bo według instrukcji MUT-II jest mi potrzebny tylko do wymuszenia krokowca na pozycję bazową, a przecież mogę to zrobić poprzez nagrzanie silnika. Dobrze to rozumiem?
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10-04-2019, 15:15
|
|
|
Odpinałeś może ostatnio akumulator |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
czarter
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019 Posty: 84 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 10-04-2019, 15:18
|
|
|
tak |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
czarter
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019 Posty: 84 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 10-04-2019, 15:36
|
|
|
Próbowałem i to dokładnie według tego przepisu
Zresztą, czy to może być kwestia nauki wolnych obrotów? Samochód dobrze reaguje na włączanie urządzeń elektrycznych czy klimy, bez problemu je wyrównuje, szkoda że do takich niskich nie mam tez żadnego falowania czy gaśnięcia.
Z tego co rozumiem, to nie krokowiec ustala bazowe obroty, tylko właśnie SAS. Krokowiec tylko się ustala na najniższy poziom, gdy silnik się nagrzeje. Jeżeli nie, to po co właściwie jest SAS? W ogóle po co dawać możliwość kręcenia SASem, jeżeli to nie służy właśnie do tego? Nie umiem tego pojąć, potrzebowałbym jakiegoś bardzo szczegółowego opisu, może być po angielsku. W instrukcji nic takiego nie ma. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 10-04-2019, 15:43
|
|
|
Service manual (English) :
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448 |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10-04-2019, 15:43
|
|
|
Ja bym samemu nie kręcił bo możesz pogorszyć .
Krokowy podaje powietrze do silnika na postoju gdy klapa przepustnicy jest zamknięta.
A przepustnicę czyściłeś |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
czarter
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019 Posty: 84 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 10-04-2019, 15:57
|
|
|
Bizi78, Tak, wyczyściłem. To po co jest SAS? Po co Fixed SAS? Według instrukcji ma być dokręcony na 1 1/4 obrotu, więc siłą rzeczy troszkę przepustnicę uchyla. Krokowy też coś powietrza dodaje. Jak to ogarnąć wszystko, szczególnie, że sterownik myśli, że wszystko jest OK, bo przecież nie ma błędów?
apg2312, znam te instrukcje, i nie znalazłem tam szczegółowych diagramów pracy silnika/sterownika, ale takich naprawdę szczegółowych. Pokaz mi w tych instrukcjach co to jest Fixed SAS albo SAS, jaką rolę pełni i po co jest Tam jest tylko regulacja i nie ma takich informacji. To jest tylko instrukcja, co zrobić z typowi przypadkami. Mi zależy na pełnym zrozumieniu pracy silnika.
[ Dodano: 10-04-2019, 16:00 ]
Bizi78, co do kręcenia SASem to się nie boję, będę nagrywał wszystko na telefon, potem najwyżej skręcę na to samo co było. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10-04-2019, 16:07
|
|
|
Może zalepiłeś tak zwane bypassy w gardzieli przepustnicy podczas czyszczenia .
A tak spytam, wcześniej wszystko było ok
Ewentualnie może to ten sławny magnes się rozleciał.
Spytaj na PW usera tokyo on ogarnia MUT-em miśki na Śląsku, może z carismą też sobie poradzi .
Tutaj masz jakiś temat:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=505472 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
|
|