Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przekładnia kierownicza - stuki, przeskoki kierownicy
Autor Wiadomość
crystal280184 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu Galant Kombi 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 16
Skąd: Żary
Wysłany: 11-08-2013, 15:45   Przekładnia kierownicza - stuki, przeskoki kierownicy

Witam

Mam nietypowy problem, który pojawił się niedawno (niecałe 2 miesiące temu) i stopniowo się nasila. Gdy wyjeżdżam rano do pracy to po za "przeskokami kierownicy" (brak płynności) jest wszystko ok. Natomiast gdy samochód jest rozgrzany (po postoju na parkingu w słońcu lub po jeździe minimum 15-20 min) to podczas skręcania wydobywa się dziwny dźwięk (nie metaliczny,raczej coś w rodzaju tarcia elementów gumowych). Dodatkowo wspomaganie działa ciężej. 2 miesiące temu samochód miałem w warsztacie (wymieniałem amorki,tarcze i klocki z przodu oraz jeden wahacz prosty) i powiedzieli że mam maglownice do regeneracji ponieważ usłyszeli jakieś stuki z okolic przekładni oraz zauważyli jakiś wyciek. Wtedy po prostu nie miałem wystarczającej ilości gotówki na wszystko więc zrezygnowałem. Czy to rzeczywiście może być przekładnia? Mam możliwość zrobienia tego teraz bo w środę wyjeżdżam w dłuższą trasę i chciałbym mieć sprawne autko. Proszę was o pomoc.

Płyn do wspomagania ostatnio dolewałem bo było poniżej minimum.

pozdrawiam
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 11-08-2013, 16:16   

Tu masz więcej http://forum.mitsumaniaki...nia+kierownicza
To jasne jak cieknie i dolewasz oleju to maglownica do regeneracji
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
crystal280184 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu Galant Kombi 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 16
Skąd: Żary
Wysłany: 11-08-2013, 18:43   

milo napisał/a:
Tu masz więcej http://forum.mitsumaniaki...nia+kierownicza
To jasne jak cieknie i dolewasz oleju to maglownica do regeneracji


Dzięki wielkie za odpowiedź. Muszę jeszcze skontaktować się z mechanikiem który mi to sprawdzał czy rzeczywiście z maglownicy coś cieknie. Napisałem tak ale pewności nie mam (ostatnio dużo czytałem i mogło mi się coś pomieszać :) ). Ok, a gdyby nie ciekło to te objawy o których pisałem też mogą świadczyć o uszkodzonej maglownicy?

pozdrawiam
 
 
kwi84567 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2013
Posty: 31
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 13-08-2013, 12:06   

Tak, mogą i radzę Ci się pośpieszyć z naprawami bo jak zauważyłeś jest coraz gorzej. Jak poczekasz za długo to będziesz jeszcze płacił za holowanie :(
 
 
artufcb 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 463
Skąd: parczew
Wysłany: 17-08-2013, 10:44   

witam, ja mam taki problem:
na zimnym i ciepłym silniku, nie ma znaczenia, gdy przekręcę kierownicę do końca w jedną i drugą stronę to słychać trzeszczenie i obroty troszkę spadają. Ojciec mi powiedział, że to jakiś zawór w pompie wspomagania się odzywa i żebym się dowiedział czy tak powinno być :) więc pytam :) auto mam od 2 tygodni, poprzedni właściciel wymieniał pompę, nawet mi oddał starą w gratisie. Wycieków żadnych nie ma, płynu nie ubywa. Co na to poradzić?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 17-08-2013, 15:56   

artufcb napisał/a:
gdy przekręcę kierownicę do końca w jedną i drugą stronę to słychać trzeszczenie

Moze pasek sie slizga bo w tym skrajnym punkcie jest największe obciażenie ,powinien byc jeszcze czujnik do podbicia obrotów było o tym gdzies na forum
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
GRIZZLY 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2002 2.5 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2017
Posty: 23
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-04-2019, 09:54   

Cześć
Mamy pytanko .... czy jest ktoś w stanie przybliżyć mi kroki przy demontażu przekładni ?? Przede wszystkim chodzi mi o to czy będę w stanie ja wysunąć bez większych problemow czy może będzie potrzeba demontażu części zawieszenia albo innych podzespołów ??
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21938
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-04-2019, 10:20   

Jak masz aluminiowy wózek zawieszenia, a jeśli to 2,5 V6 z 2002 r. to masz to po opuszczeniu wydechu pod silnikiem, wybiciu końcówek drążków kierowniczych ze zwrotnic, odłączeniu i odkręceniu wszystkich przewodów od płynu od przekładni i odkręceniu śruby zabezpieczającej przekładnię do kolumny kierowniczej powinieneś ją wymanewrować i wyjąć dołem.
 
 
GRIZZLY 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2002 2.5 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2017
Posty: 23
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-04-2019, 11:51   

Dziękuję bardzo za informacje .... mam jeszcze jedno pytanko .... co masz na myśli pisząc
Cytat:
po opuszczeniu wydechu pod silnikiem
Czy będę musiał zdemontować cześć wydechu czy wystarczy np rozpiąć go w okolicach katalizatora ??
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21938
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-04-2019, 14:02   

Tak, odkręcić go od kolektorów i odpiąć gumowe wieszaki przy katalizatorze pod podwoziem, choć to drugie może nie być konieczne.
 
 
GRIZZLY 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2002 2.5 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2017
Posty: 23
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-04-2019, 14:15   

Dzięki za pomoc :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.