Utrata mocy podczas jazdy |
Autor |
Wiadomość |
Benzo
Nowy Forumowicz
Auto: PIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2021 Posty: 29 Skąd: FG
|
Wysłany: 09-10-2021, 21:31 Utrata mocy podczas jazdy
|
|
|
Witam,
może coś doradzicie.. zdarzyło mi się już kilka razy że przy jednostajnej spokojnej jeździe auto nagle traci moc. .. reakcji na gaz brak, zapala się check i kontrolka ASC OFF również zaczyna lekko telepać motorem. Po zatrzymaniu i zgaszeniu silnika odczekaniu 30 sekund pali i jeździ miesiąc bez problemu...po czym znów to samo. Gdzie szukać ? |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 09-10-2021, 22:57
|
|
|
Zacznij od sprawdzenia błędu CE. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Benzo
Nowy Forumowicz
Auto: PIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2021 Posty: 29 Skąd: FG
|
Wysłany: 10-10-2021, 11:09
|
|
|
Możesz napisać coś więcej? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20991 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10-10-2021, 11:29
|
|
|
A co tu pisać, trzeba podjechać na komputer i sprawdzić jakie błędy zapisał sterownik.
To nakieruje na problem. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Benzo
Nowy Forumowicz
Auto: PIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2021 Posty: 29 Skąd: FG
|
Wysłany: 28-10-2021, 15:43
|
|
|
Auto po diagnostyce błędów brak. nie zapala się nawet check ani wspomniana kontrolka asc. Problem dalej istnieje czasami podczas jazdy nie chce się wkręcać powyzej 2500 obrotow. Jakby się dławikl. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 28-10-2021, 17:15
|
|
|
Pajero IV, czyli produkcja od 2006 roku.
Benzo napisał/a: | Auto po diagnostyce błędów brak |
Szczerze ?? To nie za bardzo jest możliwe, chyba, że ktoś wykasował błędy. Sam pisałeś, że
Benzo napisał/a: | zapala się check i kontrolka ASC OFF |
a wtedy błędy powinny zostać zapisane w pamięci.
No ale co producent auta, to ma to inaczej rozwiązane, więc nie będę się upierał, że mam rację. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Benzo
Nowy Forumowicz
Auto: PIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2021 Posty: 29 Skąd: FG
|
Wysłany: 28-10-2021, 18:51
|
|
|
Zgadza się byłem w trasie więc skasowałem swoim prostym testerem aby móc dalej kontynuować jazdę. Aktualnie jak się przytrafi że nie ma.mocy i nie wchodzi na obroty nie ma już żadnych błędów.po zgaszenieu i 5 minutach postoju wszystko wraca do normy mogę dalej jeździć. Byłem dziś na profesjonalnej diagnostyce z pomiarami chyba wszystkiego co możliwe brak uwag. |
|
|
|
 |
msokol
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Kwi 2017 Posty: 273 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-10-2021, 19:22
|
|
|
hmm. no, ale skoro kasowałeś, to COŚ skasowałeś. Nie zapisałeś kodu błędu? Program, którym to robiłeś nie ma historii? |
|
|
|
 |
KujawiakKuba
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2021 Posty: 7 Skąd: PAKOŚĆ
|
Wysłany: 02-11-2021, 17:05
|
|
|
msokol napisał/a: | hmm. no, ale skoro kasowałeś, to COŚ skasowałeś. Nie zapisałeś kodu błędu? Program, którym to robiłeś nie ma historii? |
Problem tkwi w egr. Zawór się zacina, miałem to samo. Wymiana albo usunięcie egr i dpf. Twój wybor |
|
|
|
 |
Benzo
Nowy Forumowicz
Auto: PIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2021 Posty: 29 Skąd: FG
|
Wysłany: 02-11-2021, 20:43
|
|
|
Dzięki za sugestie. EGR wyjęty razem z flansza przepustnicy wyczyszczone, mechanicznie działa. Auto było pod kompem i podczas testów z podpiętym kompem nie wykazywolo żądnych bledow. Najgorsze jest to że to usterka pojawia się totalnie losowo....i brak błędów. Możesz napisać coś więcej jak to u ciebie wyglądało. ? Aktualnie stoi u mechanika szukają... |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 09-11-2021, 10:35
|
|
|
Benzo napisał/a: | Dzięki za sugestie. EGR wyjęty razem z flansza przepustnicy wyczyszczone, mechanicznie działa. Auto było pod kompem i podczas testów z podpiętym kompem nie wykazywolo żądnych bledow. Najgorsze jest to że to usterka pojawia się totalnie losowo....i brak błędów. Możesz napisać coś więcej jak to u ciebie wyglądało. ? Aktualnie stoi u mechanika szukają... |
EGR jest sprawny? Jak to sprawdziłeś? EGR śrebio wytrzymuje 150-200 tyś i jest do wymiany czy tak czy siak.
Wymień i zobaczysz czy minęło
On może być mechanicznie sprawny ale elektrycznie już nie. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 09-11-2021, 11:58
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | On może być mechanicznie sprawny ale elektrycznie już nie |
Wtedy powinien zaświecić się CE |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
Ostatnio zmieniony przez apg2312 12-11-2021, 15:47, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Azz
Forumowicz
Auto: Pajero Sport I
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sie 2017 Posty: 64 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 10-11-2021, 10:58
|
|
|
Pod osłoną silnika po lewej stronie masz zawór podciśnieniowy turbo. Wykręć go, przedmuchaj, psiknij do środka silikon sprayu i sprawdź czy będzie wchodził w awarię nadal. |
_________________ PAHERO Sport 2.5 TD 115 '01
PAHERO IV 3.2 DiD 170 '07 |
|
|
|
 |
Benzo
Nowy Forumowicz
Auto: PIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2021 Posty: 29 Skąd: FG
|
Wysłany: 11-11-2021, 13:04
|
|
|
@zbyszekm2 EGR był sprawdzany pod komputerem, dynamicznie wszystko pięknie się otwiera i zamyka.
Kilka dni temu już z braku koncepcji zajrzałem jeszcze do turbo w okolice zawóru podciśnienia dokładnie tam gdzie pisze Azz - Przeczyszczone, przedmuchane, posmarowane i od kilku dni jest spokój więc być może to było właśnie to że się losowo przycinał i takie były efekty. Jeżdżę obserwuję zobaczymy czy pomogło. |
|
|
|
 |
|