Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Prowadnice zacisku
Autor Wiadomość
pawelekm 
Forumowicz


Auto: Colt Z30 1.1 i Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2018
Posty: 38
Skąd: Lubin
Wysłany: 30-06-2019, 20:06   Prowadnice zacisku

Cześć,

Proszę o takie info.
Jak mają być umieszczone prowadnice zacisku z przodu ? Tzn.czy ta z gumką ma być u góry czy ma być na dole ?
Znalazłem dwie sprzeczne informacje. W instrukcji serwisowej umieszczonej tutaj na forum (ENG)
jest napisane, że ta z gumką ma być na górze.
Natomiast w instrukcji/książce serwisowej rosyjskiej napisane jest, że w silnikach 4G63
oraz 4G69 prowadnica z gumką ma być na dole.

To jak w końcu ma być ?

:?:

ENG


RUS
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 30-06-2019, 21:46   

pawelekm, tak naprawdę to nie ma znaczenia która prowadnica gdzie. Ludzie po pewnym czasie zamieniają miejscami prowadnice gdy zacisk się zużywa i zaczyna stukać na nierównościach lub wyraźnie stuka ruszając go dłonią. Moim zdaniem nie ma co się przejmować i montuj tak żeby było cicho i sztywno.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 01-07-2019, 04:20   

Wydaje mi się, że powinna być na dole 8) .

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
pawelekm 
Forumowicz


Auto: Colt Z30 1.1 i Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2018
Posty: 38
Skąd: Lubin
Wysłany: 01-07-2019, 08:12   

Bzyk_R1 napisał/a:
pawelekm, tak naprawdę to nie ma znaczenia która prowadnica gdzie. Ludzie po pewnym czasie zamieniają miejscami prowadnice gdy zacisk się zużywa i zaczyna stukać na nierównościach lub wyraźnie stuka ruszając go dłonią. Moim zdaniem nie ma co się przejmować i montuj tak żeby było cicho i sztywno.


Właśnie o to chodzi.
Chciałem zrobić to sobie dokładnie.
Zaopatrzyłem się więc w:
- nowe tarcze
- nowe klocki
- nowe jarzma
- nowe prowadnice oraz uszczelnienia

Po tej wymianie zacisk (?) stuka jak szalony.
I teraz to właściwie obojętnie jak założę prowadnice.
Trochę to irytujące.
Było gdzieś także na forum, że ponoć "ten typ tak ma" i trzeba się
po prostu "przyzwyczaić".
O matko i córko ... :roll:
:roll:
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 01-07-2019, 09:16   

Moim zdaniem masz wytłuczone zużyte zaciski już. U mnie kiedyś było cicho a teraz pukają jak wściekłe. Na szczęście niedługo wlatuje Brembo i ten wyrób zaciskopodobny pójdzie na śmieci. Gdybyś chciał to odezwij się na PW bo może zrobisz swap na młodziutkie zaciski z ASXa które nie będą stukać
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
pawelekm 
Forumowicz


Auto: Colt Z30 1.1 i Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2018
Posty: 38
Skąd: Lubin
Wysłany: 03-07-2019, 10:43   

Bzyk_R1 napisał/a:
Moim zdaniem masz wytłuczone zużyte zaciski już. U mnie kiedyś było cicho a teraz pukają jak wściekłe. Na szczęście niedługo wlatuje Brembo i ten wyrób zaciskopodobny pójdzie na śmieci. Gdybyś chciał to odezwij się na PW bo może zrobisz swap na młodziutkie zaciski z ASXa które nie będą stukać


Na starym zestawie było dobrze. Na nowym masakra.
Jedyne czego nie wymieniłem to te "blaszki" od klocków (nie miałem nowych) no i sam
zacisk.
Miała to być zwykła eksploatacyjna wymiana klocków i tarcz.
Powiem szczerze, że to auto mnie dość mocno zaskakuje ... (nie chodzi o mój egzemplarz tylko auto samo w sobie).
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 03-07-2019, 19:16   

Cytat:
Jedyne czego nie wymieniłem to te "blaszki" od klocków (nie miałem nowych) no i sam
zacisk.


NO WŁAŚNIE! A przez co te prowadnice przechodzą? Co trzeba ruszyć żeby stukało? Zacisk...

Powiem szczerze że mnie 3 rok zaskakuje ten samochód :wink:
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
pawelekm 
Forumowicz


Auto: Colt Z30 1.1 i Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2018
Posty: 38
Skąd: Lubin
Wysłany: 17-07-2019, 17:26   

Powiem tak. Założyłem stare oryginalne jarzmo i .... cisza :roll:
Z drugiej strony nie mam niestety "starego" jarzma ponieważ podczas demontażu ukręciła się prowadnica (była tak zapieczona ...) i jej część została wewnątrz.
Pytanie za 100 punktów czy jarzmo z nowszej wersji outlandera np. takie będzie pasować ?
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 17-07-2019, 19:23   

Dobre pytanie, niby Outlander 2 ma te same heble bo już 3 generacja ma 294/26 i jarzmo delikatnie się różni żeby pomieścić grubszą tarczę.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
pawelekm 
Forumowicz


Auto: Colt Z30 1.1 i Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2018
Posty: 38
Skąd: Lubin
Wysłany: 19-08-2019, 12:17   

I inne pytanie, choć podobne.
Na zdjęciu przedstawiony jest zacisk i prowadnica tylna Outlandera (zdjęcie wziąłem gdzieś z internetu - pomijam cały "upaćkany" klocek w smarze).
Pytanie czy klocek powinien swobodnie i bez problemu ruszać się w zaznaczonych miejscach ?
(przód - tył).

_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 19-08-2019, 13:46   

pawelekm, tak powinien, niestety zmieniłem już 3 komplet klocków z tyłu i żadne nie wchodzą lekko zawsze muszę szlifować niezależnie od producenta. W tym miejscu klocek musi lekko suwać się po blaszkach.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
pawelekm 
Forumowicz


Auto: Colt Z30 1.1 i Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2018
Posty: 38
Skąd: Lubin
Wysłany: 19-08-2019, 17:24   

Ok. Dzięki.
Klocki stały dęba z jednej i z drugiej strony :)
Wybijałem młotkiem (z czuciem ...) - bo ani drgnęły.
Pod blaszkami, od rdzy, spuchło jarzmo i wszystko się zaklinowało.
Ale tak jak mówisz - lekko podszlifowałem i chodzi świetnie.

Czekam jeszcze na Twoje zaciski i zajmę się ponownie przodem.

8)
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.