Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
01-02-2010, 06:36
[2.5 TD] Wiskoza
Autor Wiadomość
Anntoni 
Forumowicz


Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-01-2010, 21:31   [2.5 TD] Wiskoza

witam
czy zna ktos sposob na sprawdzenie czy wisko dziala?
Ostatnio zmieniony przez Gene 01-02-2010, 06:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 31-01-2010, 21:44   

A grzeje C się silnik?
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 31-01-2010, 21:44   

Anntoni napisał/a:
czy zna ktos sposob na sprawdzenie czy wisko dziala?
Witaj,witaj :) Możesz sprawdzić demontując wisko i kładąc na gorącym grzejniku po parunastu minutach nie powinno dać się obrócić lub z dużym oporem. Masz podejrzenia że nie działa?? Zimą raczej się nie załączy no chyba że dasz ostro czadu w terenie.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Anntoni 
Forumowicz


Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-01-2010, 22:15   

grzeje sie nawet na mrozie.
termostat sprawny, chlodnica drozna.
wyglada to tak, za jak sie nagrzeje(wskaznik temp 1/2) i zgasze silnik to kurcza sie rury gumowe od wlotu i wylotu chlodnicy.
ile plynu wchodzi do tego silnika?
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 31-01-2010, 22:20   Re: wisko pajero 2,5td 4d56

Anntoni napisał/a:
witam
czy zna ktos sposob na sprawdzenie czy wisko dziala?
Tak i bardzo prosty...zakrywasz chłodnicę i grzejesz silnik-najlepiej na większych obrotach zawsze będzie szybciej. Jak temperatura minie połowę skali na wskaźniku spróbuj zatrzymać wiatrak. Jak Ci się uda to wisko nie załącza- tylko rób to ostrożnie bo jak wiatrak działa to da ci po łapach, więc trzeba z wyczuciem. U mnie po minięciu 3/4 skali zaczęło wywalać płyn do zbiornika wyrównawczego to znak że "badanie czas skończyć i trzeba odkryć chłodnicę. :arrow:
Sposób z kuchenką raczej odpada bo to sprzęgło jest kinetyczne i aby zadziałało musi być różnica w obrotach między wiatrakiem a wałkiem napędzającym. Jak nie załącza a jest ono starego typu z taką blaszka z bimetalu z przodu to prawdopodobnie jedna z blach bimetalu jest pęknięta...jest to do zrobienia :wink:
 
 
 
Anntoni 
Forumowicz


Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-01-2010, 22:36   

dobra sprawdze jutro jak mi rak nie urwie to napisze o rezultacie : :lol:
a jakie powinny byc te rury gumowe w przypadku pelnej sprawnosci ukladu (twarde czy miekkie)?
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 31-01-2010, 22:40   

Anntoni napisał/a:
dobra sprawdze jutro jak mi rak nie urwie to napisze o rezultacie : :lol:
a jakie powinny byc te rury gumowe w przypadku pelnej sprawnosci ukladu (twarde czy miekkie)?
Podczas pracy silnika powinno być nieznaczne ciśnienie w układzie bo płyn łapiąc temperaturę zwiększa swoja objętość...po zgaszeniu płyn stygnie a objętość płynu maleje stad zasysanie przewodów... Powodzenia :wink:
 
 
 
Anntoni 
Forumowicz


Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-01-2010, 22:54   

dzieki :!:
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 31-01-2010, 23:28   

1405 napisał/a:
Jak Ci się uda to wisko nie załącza- tylko rób to ostrożnie bo jak wiatrak działa to da ci po łapach, więc trzeba z wyczuciem.
ANNTONI daj sobie spokój z takimi próbami jeśli cenisz swoje palce.A nawet zatrzymanie wiatraka innym"ustrojstwem" może uszkodzić wiatrak a przy okazji chłodnicę.

[ Dodano: 31-01-2010, 23:32 ]
1405 napisał/a:
Jak temperatura minie połowę skali na wskaźniku
to usłyszysz jak pracuje wiatrak bo wejdzie na duże obroty i wskazówka będzie na 3/4 wskaźniku.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 01-02-2010, 07:20   

1405 napisał/a:
Jak temperatura minie połowę skali na wskaźniku spróbuj zatrzymać wiatrak. Jak Ci się uda to wisko nie załącza- tylko rób to ostrożnie bo jak wiatrak działa to da ci po łapach, więc trzeba z wyczuciem.

:shock:
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 01-02-2010, 18:16   

gołąb napisał/a:
1405 napisał/a:
Jak temperatura minie połowę skali na wskaźniku spróbuj zatrzymać wiatrak. Jak Ci się uda to wisko nie załącza- tylko rób to ostrożnie bo jak wiatrak działa to da ci po łapach, więc trzeba z wyczuciem.

:shock:

Ale z Was bojące d... :lol:
Nie rozumiem skąd Wasze zdziwienie...robiłem tak i mam palce całe. Jakby było to niebezpieczne to bym nie pisał głupot żeby okaleczyć kolegę.
W brew pozorom wiatrak nie załącza się na max...jak przy dodaniu gazu wiatrak zahuczy to wiskiem jest już coś nie tak. Wiatrak kręci się z prędkością zależna od temperatury którą zaciąga od chłodnicy i gdy dodajesz gazu to wiatrak powinien obracać się ze stała prawie nie zmienioną prędkością tak jest OK.
Załączenie się na stałe wiska przy aktualnej temperaturze otoczenia jest mało prawdopodobne.
Ps . Idiotą bym był gdybym doradzał tak w poście
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48197
założonym przez waclaw2727.
 
 
 
Anntoni 
Forumowicz


Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-02-2010, 20:00   

a wiec tak, wyjalem wisko z auta i podgrzewalem je opalarka, blaszka z przodu odgiela sie, ale nic poza tym i tak sie krecilo.
wniosek-zepsute.
tylko zastanawia mnie dlaczego plyn w chlodnicy tak sie zagrzal przy minusowych temp.
zlokalizowalem jeszcze wyciek pod jednym z wtryskiwaczy.moze to ma jakis zwiazek?
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 01-02-2010, 20:14   

Anntoni napisał/a:
a wiec tak, wyjalem wisko z auta i podgrzewalem je opalarka, blaszka z przodu odgiela sie, ale nic poza tym i tak sie krecilo.
wniosek-zepsute.
tylko zastanawia mnie dlaczego plyn w chlodnicy tak sie zagrzal przy minusowych temp.
zlokalizowalem jeszcze wyciek pod jednym z wtryskiwaczy.moze to ma jakis zwiazek?

No nie bądź taki prędki w diagnozie...pod blaszka masz taki zaworek. Spróbuj go jeszcze potraktować np WD40 bo może zaciął się i stoi. Pomimo ze blaszka się odkształca to zaworek może nie odbija i sprzęgło się nie załącza.
Druga rzecz to możesz jeszcze spróbować tą blaszkę zdusić aby się bardziej odginała. Możesz to zrobić delikatnie podginając takie ząbki które tę blaszkę przytrzymują. W ten sposób się właśnie wisko reguluje na temperaturę. Jak to nic nie pomoże to prawdopodobnie wiskoza jest już sucha i do wymiany, choć gdzieś czytałem o gościu który uzupełniał olej, ale co i jak w tym temacie się robi to już nie wiem.
Jakby co to już się ślinię i chętnie bym łyknął tą blaszkę bimetalu, bo moja jest pęknięta i jakoś ją zreanimowałem ale co oryginał to oryginał :wink:
 
 
 
Anntoni 
Forumowicz


Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-02-2010, 20:55   

sprobuje jeszcze raz, jesli nie da rady to blaszke chetnie oddam.
znalazlem na necie taka informacje, ze jesli wisko jlezy gdzies w poziomie to je szlak trafia.
dziwna sprawa.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 01-02-2010, 21:00   

Anntoni napisał/a:
znalazlem na necie taka informacje, ze jesli wisko jlezy gdzies w poziomie to je szlak trafia.
jest to niestety fakt a czemu to ???? tak przy okazji masz linka mechanizmów podnoszenia szyby
http://moto.allegro.pl/li...&category=18889
może coś tam znajdziesz dla Siebie. Jesli bedziesz szukał nowego wisko to zmierz rozstaw śrub->> jest kilka modeli
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.