Przesunięty przez: Gene 01-02-2010, 06:36 |
[2.5 TD] Wiskoza |
Autor |
Wiadomość |
Anntoni
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 117 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 31-01-2010, 21:31 [2.5 TD] Wiskoza
|
|
|
witam
czy zna ktos sposob na sprawdzenie czy wisko dziala? |
Ostatnio zmieniony przez Gene 01-02-2010, 06:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 31-01-2010, 21:44
|
|
|
A grzeje C się silnik? |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 31-01-2010, 21:44
|
|
|
Anntoni napisał/a: | czy zna ktos sposob na sprawdzenie czy wisko dziala? | Witaj,witaj Możesz sprawdzić demontując wisko i kładąc na gorącym grzejniku po parunastu minutach nie powinno dać się obrócić lub z dużym oporem. Masz podejrzenia że nie działa?? Zimą raczej się nie załączy no chyba że dasz ostro czadu w terenie. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Anntoni
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 117 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 31-01-2010, 22:15
|
|
|
grzeje sie nawet na mrozie.
termostat sprawny, chlodnica drozna.
wyglada to tak, za jak sie nagrzeje(wskaznik temp 1/2) i zgasze silnik to kurcza sie rury gumowe od wlotu i wylotu chlodnicy.
ile plynu wchodzi do tego silnika? |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 31-01-2010, 22:20 Re: wisko pajero 2,5td 4d56
|
|
|
Anntoni napisał/a: | witam
czy zna ktos sposob na sprawdzenie czy wisko dziala? | Tak i bardzo prosty...zakrywasz chłodnicę i grzejesz silnik-najlepiej na większych obrotach zawsze będzie szybciej. Jak temperatura minie połowę skali na wskaźniku spróbuj zatrzymać wiatrak. Jak Ci się uda to wisko nie załącza- tylko rób to ostrożnie bo jak wiatrak działa to da ci po łapach, więc trzeba z wyczuciem. U mnie po minięciu 3/4 skali zaczęło wywalać płyn do zbiornika wyrównawczego to znak że "badanie czas skończyć i trzeba odkryć chłodnicę.
Sposób z kuchenką raczej odpada bo to sprzęgło jest kinetyczne i aby zadziałało musi być różnica w obrotach między wiatrakiem a wałkiem napędzającym. Jak nie załącza a jest ono starego typu z taką blaszka z bimetalu z przodu to prawdopodobnie jedna z blach bimetalu jest pęknięta...jest to do zrobienia |
|
|
|
 |
Anntoni
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 117 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 31-01-2010, 22:36
|
|
|
dobra sprawdze jutro jak mi rak nie urwie to napisze o rezultacie :
a jakie powinny byc te rury gumowe w przypadku pelnej sprawnosci ukladu (twarde czy miekkie)? |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 31-01-2010, 22:40
|
|
|
Anntoni napisał/a: | dobra sprawdze jutro jak mi rak nie urwie to napisze o rezultacie :
a jakie powinny byc te rury gumowe w przypadku pelnej sprawnosci ukladu (twarde czy miekkie)? | Podczas pracy silnika powinno być nieznaczne ciśnienie w układzie bo płyn łapiąc temperaturę zwiększa swoja objętość...po zgaszeniu płyn stygnie a objętość płynu maleje stad zasysanie przewodów... Powodzenia |
|
|
|
 |
Anntoni
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 117 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 31-01-2010, 22:54
|
|
|
dzieki |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 31-01-2010, 23:28
|
|
|
1405 napisał/a: | Jak Ci się uda to wisko nie załącza- tylko rób to ostrożnie bo jak wiatrak działa to da ci po łapach, więc trzeba z wyczuciem. | ANNTONI daj sobie spokój z takimi próbami jeśli cenisz swoje palce.A nawet zatrzymanie wiatraka innym"ustrojstwem" może uszkodzić wiatrak a przy okazji chłodnicę.
[ Dodano: 31-01-2010, 23:32 ]
1405 napisał/a: | Jak temperatura minie połowę skali na wskaźniku | to usłyszysz jak pracuje wiatrak bo wejdzie na duże obroty i wskazówka będzie na 3/4 wskaźniku. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 01-02-2010, 07:20
|
|
|
1405 napisał/a: | Jak temperatura minie połowę skali na wskaźniku spróbuj zatrzymać wiatrak. Jak Ci się uda to wisko nie załącza- tylko rób to ostrożnie bo jak wiatrak działa to da ci po łapach, więc trzeba z wyczuciem. |
|
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 01-02-2010, 18:16
|
|
|
gołąb napisał/a: | 1405 napisał/a: | Jak temperatura minie połowę skali na wskaźniku spróbuj zatrzymać wiatrak. Jak Ci się uda to wisko nie załącza- tylko rób to ostrożnie bo jak wiatrak działa to da ci po łapach, więc trzeba z wyczuciem. |
|
Ale z Was bojące d...
Nie rozumiem skąd Wasze zdziwienie...robiłem tak i mam palce całe. Jakby było to niebezpieczne to bym nie pisał głupot żeby okaleczyć kolegę.
W brew pozorom wiatrak nie załącza się na max...jak przy dodaniu gazu wiatrak zahuczy to wiskiem jest już coś nie tak. Wiatrak kręci się z prędkością zależna od temperatury którą zaciąga od chłodnicy i gdy dodajesz gazu to wiatrak powinien obracać się ze stała prawie nie zmienioną prędkością tak jest OK.
Załączenie się na stałe wiska przy aktualnej temperaturze otoczenia jest mało prawdopodobne.
Ps . Idiotą bym był gdybym doradzał tak w poście
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48197
założonym przez waclaw2727. |
|
|
|
 |
Anntoni
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 117 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 01-02-2010, 20:00
|
|
|
a wiec tak, wyjalem wisko z auta i podgrzewalem je opalarka, blaszka z przodu odgiela sie, ale nic poza tym i tak sie krecilo.
wniosek-zepsute.
tylko zastanawia mnie dlaczego plyn w chlodnicy tak sie zagrzal przy minusowych temp.
zlokalizowalem jeszcze wyciek pod jednym z wtryskiwaczy.moze to ma jakis zwiazek? |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 01-02-2010, 20:14
|
|
|
Anntoni napisał/a: | a wiec tak, wyjalem wisko z auta i podgrzewalem je opalarka, blaszka z przodu odgiela sie, ale nic poza tym i tak sie krecilo.
wniosek-zepsute.
tylko zastanawia mnie dlaczego plyn w chlodnicy tak sie zagrzal przy minusowych temp.
zlokalizowalem jeszcze wyciek pod jednym z wtryskiwaczy.moze to ma jakis zwiazek? |
No nie bądź taki prędki w diagnozie...pod blaszka masz taki zaworek. Spróbuj go jeszcze potraktować np WD40 bo może zaciął się i stoi. Pomimo ze blaszka się odkształca to zaworek może nie odbija i sprzęgło się nie załącza.
Druga rzecz to możesz jeszcze spróbować tą blaszkę zdusić aby się bardziej odginała. Możesz to zrobić delikatnie podginając takie ząbki które tę blaszkę przytrzymują. W ten sposób się właśnie wisko reguluje na temperaturę. Jak to nic nie pomoże to prawdopodobnie wiskoza jest już sucha i do wymiany, choć gdzieś czytałem o gościu który uzupełniał olej, ale co i jak w tym temacie się robi to już nie wiem.
Jakby co to już się ślinię i chętnie bym łyknął tą blaszkę bimetalu, bo moja jest pęknięta i jakoś ją zreanimowałem ale co oryginał to oryginał |
|
|
|
 |
Anntoni
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 117 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 01-02-2010, 20:55
|
|
|
sprobuje jeszcze raz, jesli nie da rady to blaszke chetnie oddam.
znalazlem na necie taka informacje, ze jesli wisko jlezy gdzies w poziomie to je szlak trafia.
dziwna sprawa. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 01-02-2010, 21:00
|
|
|
Anntoni napisał/a: | znalazlem na necie taka informacje, ze jesli wisko jlezy gdzies w poziomie to je szlak trafia. | jest to niestety fakt a czemu to ???? tak przy okazji masz linka mechanizmów podnoszenia szyby
http://moto.allegro.pl/li...&category=18889
może coś tam znajdziesz dla Siebie. Jesli bedziesz szukał nowego wisko to zmierz rozstaw śrub->> jest kilka modeli |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
|