[EAxA] Poprawa hamulców/swap hamulcy |
Autor |
Wiadomość |
leszek738
Nowy Forumowicz
Auto: Galant '97 EA2A 2.0 sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2015 Posty: 27 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-03-2018, 12:19 [EAxA] Poprawa hamulców/swap hamulcy
|
|
|
Cześć!
Kiedyś przeglądając forum wydawało mi się, że znalazłem temat o wymianie przednich elementów hamulcowych na takie od outlandera. Niestety od godziny szukam i nie mogę znaleźć tego tematu.
Czy ktoś się orientuje na temat takiej wymiany, co trzeba mieć (tarcza, zacisk, jarzmo, klocki i ???) albo byłby w stanie przekierować mnie na właściwy temat?
Wymiana dotyczy galanta sedan z 97 roku z już przełożonym przednim zawieszeniem i hamulcami na takie z 98r SE |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 644 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24258 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-03-2018, 13:46
|
|
|
to musisz mieć tarcze z outka (przewiercone na 4 śruby), jarzmo z outka
zacisk i klocki pasują te 2-tłoczkowe z Galanta, ew zacisk można też z outka wziąć
i tyle |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 11-03-2018, 13:06
|
|
|
Zaciski outlander i galant sa chyba takie same jak się nie mylę chodzi o zacisk 2- tłoczkowy |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-03-2018, 16:55
|
|
|
Same zaciski są identyczne. Jarzma z Outka są oczywiście większe pod tarcze 294 mm. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 12-03-2018, 15:23
|
|
|
Jak jest z NTY i czy nowy to dobry pomysł http://allegro.pl/zacisk-...6922553545.html |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 16-03-2018, 18:30
|
|
|
Jak już poruszamy temat.
Podobno do Gala pasują do tyłu hamulce od Space Wagona? Czy tylko do przedlifta? No i jak tam realizowany jest ręczny? bo za cholere nie mogę znaleźć gdzie się z linkami wpiąć? |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 644 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24258 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-03-2018, 19:33
|
|
|
pasują od Galanta E88 bo przy MSW trzeba wiercić tarcze, gdyż są na 5 otworów |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-03-2018, 19:47
|
|
|
WreX napisał/a: | Czy tylko do przedlifta? | Do każdego Galanta EA bez względu na rocznik. WreX napisał/a: | No i jak tam realizowany jest ręczny? | Wszystko P&P, ręczny w MSW jest IDENTYCZNY jak w Galancie.
[ Dodano: 07-04-2018, 09:49 ]
Pytanie do osób, które montowały tylne zaciski i tarczobębny ze Space Wagona po 1998 r. do Gala. Sprawa dotyczy wężyków hamulcowych. Czy zostawialiście i jeździcie na ori wężykach z Gala? Chodzi o to, że zaciski z MSW mają wejście na wężyk hamulcowy od boku (od tyłu auta) a ori zaciski z Gala mają wejście centralnie od tyłu. Stąd po montażu zacisków z MSW wężyk jest trochę pokręcony i idzie po dużo większych łukach niż w oryginale. Czy nic Wam się nie dzieje, wężyk nie pęka itp? Zaciski z MSW kupiłem specjalnie w komplecie z wężykami hamulcowymi z myślą, ze będą dłuższe niż w Galu, a tu zonk, oba auta mają identyczne tylne wężyki o długości 25,5 cm. W sumie problem rozwiązałby montaż wężyków hamulcowych np. z 3000gt, bo mają długość 32 cm, ale jeśli nic się nie dzieje z ori wężykami to po co wyrzucać niepotrzebnie kasę...
Z góry dzięki za info. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11094 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 10-06-2018, 19:20
|
|
|
Mierzył ktoś siłę hamowania kół tylnych,po zmianie na zestaw ze Space Wagona ?
Tarcza ma średnicę 282mm. Czy felga 15 cali wejdzie ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-06-2018, 20:50
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Czy felga 15 cali wejdzie ? | Bez problemu. jacek11 napisał/a: | Mierzył ktoś siłę hamowania kół tylnych,po zmianie na zestaw ze Space Wagona ? | Mierzyłem, ale nie mogę znaleźć wydruku, chyba ok. 3,5 kN na stronę było. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11094 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 11-06-2018, 16:03
|
|
|
Hugo napisał/a: |
jacek11 napisał/a:
Czy felga 15 cali wejdzie ?
Bez problemu. |
To fantastycznie,bo zimówki mam takie, i z przodu zacisk z Carismy mija się z felgą o włos. Widocznie tylne zaciski są mniejsze.
Hugo napisał/a: |
jacek11 napisał/a:
Mierzył ktoś siłę hamowania kół tylnych,po zmianie na zestaw ze Space Wagona ?
Mierzyłem, ale nie mogę znaleźć wydruku, chyba ok. 3,5 kN na stronę było. |
To o wiele więcej,niż mam z przodu,bo wychodzi 2,6 KN.
Coś jest ewidentnie nie tak.
Dzisiaj się przyjrzałem hamulcom w hondzie city. Tarcze malutkie, a hamuje wzorowo. Nic z tego nie rozumiem |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
|
|
|
 |
przemek1602
Mitsumaniak
Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 255 Skąd: ŚWIDNICA
|
Wysłany: 17-03-2019, 21:35
|
|
|
Mam pytanie, po co zmieniać serwo jeśli hamulce zaciskają się tak dobrze że blokuje koła? Chyba że idzie za tym komfort aby słabiej naciskać dźwignię hamulca. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-03-2019, 21:55
|
|
|
przemek1602 napisał/a: | Chyba że idzie za tym komfort aby słabiej naciskać dźwignię hamulca | DOKŁADNIE o to tutaj chodzi. O lżejsze, a jednocześnie ostrzejsze dozowanie siły hamowania. Po prostu o lepsze "czucie" pedału hamulca i tym samym komfort hamowania. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11094 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 17-03-2019, 21:56
|
|
|
przemek1602, Ciężko to ogarnąć
Hugo, Modyfikacja nie wymaga przeróbek, więc zawsze można wrócić do oryginału. Serwo też nie jest jakoś bardzo drogie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|