Check engine |
Autor |
Wiadomość |
Byku
Nowy Forumowicz
Auto: Colt '03 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2018 Posty: 5 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15-03-2019, 23:13 Check engine
|
|
|
Witam wszystkich. Mojemu miśkowi znowu wywalił check, po podłączeniu do interfejsu diagnostycznego wywaliło dwa błędy - P0125 (Excessive time to enter closed loop fuel control) oraz P0130 (Heated oxygen sensor circuit bank 1 sensor 1), bardzo proszę o pomoc w rozszyfrowaniu owych błędów. Poprzednim razem jak wyskoczył błąd była wymieniana sonda ta bliżej przodu pojazdu i był spokój na miesiąc. Dzięki za wszelką pomoc oraz sugestie. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20986 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 16-03-2019, 05:32
|
|
|
Byku napisał/a: | Poprzednim razem jak wyskoczył błąd była wymieniana sonda ta bliżej przodu pojazdu i był spokój na miesiąc. |
Ogólnie oba błędy są powiązane z sondą lambdę pod maską na kolektorze.
Dobrze by było sprawdzić na kompie jak się zachowuje.
A pamiętasz jakiej firmy sondę założyłeś |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-03-2019, 06:49
|
|
|
Oraz czy pamiętasz czy to była sonda uniwersalna i przekładana była wtyczka od starej czy była to sonda dedykowana z wtyczką? Jeśli wtyczka była przekładana to możliwe że było to źle zrobione i połączenie nie łączy dobrze. |
|
|
|
 |
Byku
Nowy Forumowicz
Auto: Colt '03 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2018 Posty: 5 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16-03-2019, 10:40
|
|
|
Z tego co pamiętam sonda była firmy denso i była z dedykowaną wtyczką, ponieważ mechanik powiedział że wtyki są w bardzo dobrym stanie i wystarczy przepiąć. Dodam jeszcze że mam duże spalanie na poziomie 10l/100 km. Czyli to będzie raczej ta sonda co już była wymieniana? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20986 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 16-03-2019, 10:47
|
|
|
Sondy a już na pewni denso raczej tak szybko nie padają.
Może jakaś nieszczelność w dolocie lub lejące wtryski.
Dobrze by było podejrzeć jak się zachowuje sonda podczas pracy silnika. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-03-2019, 22:02
|
|
|
P0130 informuje o problemie w obwodzie grzałki sondy co może znaczyć że albo grzałka sondy padła albo coś nie łączy po między sondą a sterownikiem silnika. natomiast P0125 może wynikać z tego P0130.
Na początek odepnij sondę i sprawdź rezystancję na sondzie po między dwoma przewodami o takich samych kolorach bo są to przewody grzałki. Powinno być pewnie około 10 - 30 ohm. Jak taka wartość się pojawi to będzie znaczyło że sonda jest ok i pewnie coś nie łączy dalej i trzeba by prześwietlić przewody od sondy do sterownika silnika.
Podaj też jakie wartości mają STFT i LTFR na biegu jałowym na rozgrzanym silniki z wyłączonymi wszystkimi urządzeniami typu klima, światła... |
|
|
|
 |
Byku
Nowy Forumowicz
Auto: Colt '03 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2018 Posty: 5 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 18-03-2019, 17:26
|
|
|
Dzięki za naprowadzenie, sprawdzę tą rezystancję. Proszę natomiast o wytłumaczenie czym jest STFT i LTFR, pierwszy raz o tym słyszę.
Ps. mechanik zasugerował emulator sondy lambda, słyszeliście o tym, co o tym myślicie? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-03-2019, 17:40
|
|
|
To nie mechanik to szarlatan
Na podstawie odczytu sondy sterownik silnika steruje dawka paliwa wprowadzając korekty paliwowe STFT czyli krótkoterminową korektę wtrysku i LTFT czyli długoterminową korektę wtrysku. W sprawnym takim silniku korekty powinny być w pobliżu 0%. Kiedy np. zrobi się jakaś nieszczelność po między przepustnicą a głowicą i którędy silnik będzie zasysał lewe powietrze sonda to wykryje pokazując ubogą mieszankę po czym sterownik silnika wprowadzi korektę dodatnią wydłużając czas otwarcia wtryskiwaczy.Emulując sygnał sondy będziesz oszukiwał sterownik silnika że wszystko z mieszanką jest ok przez co mieszanka nigdy nie będzie właściwa co może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Emulator czasem się stosuje z drugą sondą czyli sprawdzającą stan katalizatora która nie ma wpływu na skład mieszanki paliwowej ale nigdy w przypadku pierwszej regulacyjnej, |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 26-03-2019, 16:27
|
|
|
Mam pytanie odnośnie interfejsu i softu do komunikacji z Coltem cj4a. Czy musi być jakiś konkretny ?
Mój ELM327 z Coltem nie chce się połączyć. Podobno każde auto po roku 2001 powinno sie łączyć a tu problem mimo że Colt jest wersją na Europę.
Jest na to jakiś sposób ? Proszę o pomoc - sprawa pilna. |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-03-2019, 17:41
|
|
|
W Miskach siedzę już kilka lat ale jakoś nie chce mi się uczyć wszystkich kodów silnika. Czy napisać jaki to rocznik bo cj4a jakoś nic mi nie mówi.
Jaki masz dokładnie ten interfejs i czy go sprawdzałeś w jakimś innym aucie? |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 26-03-2019, 18:16
|
|
|
Rocznik '02, silnik 1,6 typu 4g92, chyba SOHC. ELM327 sprawdzony z moim 4G63 już kilka razy.
Lancer nie ma problemu z połączeniem a Colt niby próbę podejmuje bo lampki ELMa migają lecz ostatecznie nie dochodzi do połączenia.
Auto zaczęło szarpać szczególnie na na niskich biegach dość mocno, na wolnych obrotach wszystko ok. Wiem, że była wymieniana jedna cewka jakiś czas temu, świece są nówki.
Błąd skasowany poprzez zdjęcie klemy ale szybko powrócił i checka zapalił na desce. Dolot z grubsza sprawdzony, auto jeździło ładnie i nagle zaczęło wczoraj wariować.
Zastanawiam się czy przypadkiem nie ma sterownika lpg wpiętego gdzieś w instalację przewodów od zlącza obd.
Jeśli by tak było to czy wystarczy odłączyć zasilanie sterownika lpg przez wyjęcie bezpiecznika i wówczas próbować łączyć na nowo przez ELM ? |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-03-2019, 19:33
|
|
|
Ten rocznik powinien się łączyć z Elmem bez problemu, w sumie z Miśków podpinałem się pod dwie Carismy 1.6, jedna była z 2001 a druga z 2004 i nie było żadnego problemu. Tak może być jak sterownik LPG jest z funkcją OBD. Wystarczy wyjąć bezpiecznik od LPG i powinno się połączyć. W niektórych połączenie OBD rozłącza się poprzez kilkusekundowe przytrzymanie przełącznika LPG. Mogą być jeszcze pozamieniane przewody w złączu OBD. Rzadko się to zdarza ale czasem ludzie tak się zabezpieczają przed kradzieżą. |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 26-03-2019, 21:28
|
|
|
Ok, trzeba będzie sprawdzić bez bezpiecznika od LPG i ewentualnie porównać złącze obd z tym w Lancerze. Podejrzewam cewkę, tylko nie wiem czy tą wymienioną już podróbkę czy drugą ORI. Sprawdzenie błędu ELM pewnie by pomogło.
Na Coltmanii ktoś pisał, że mostkować pin 1 i 4 w złączu obd. U mnie w CSie nic nie mostkuje i mam połączenie. 4pin to masa, przynajmniej na tym obrazku.
Przy okazji znalazłem u nas na forum temat z działu Carisma a w nim jak sprawdzić cewki, mam nadzieję że w Coltach będzie tak samo.
pomiar cewki zapłonowej i modułu |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-03-2019, 22:43
|
|
|
Mostkowanie działa kiedy w aucie jest JOBD czyli w miśkach starszych niż 2001. Po 2001 w autach benzynowych i po 2004 dla diesli wyprodukowanych na rynek europejski kiedy weszło euro 4 wprowadzono standard EOBD i tu już nie wymrugasz błędów ale za to standard ten nakazywał ujednolicenie diagnostyki systemu wtrysku i tu da się połączyć interfejsem typu ELM327.
Jeśli to wina którejś cewki to w pamięci komputera powinien być zapisany błąd wypadania zapłonu dla konkretnego cylindra. W przypadku EOBD błędu nie da się skasować odpięciem akumulatora, jedynie skasujesz go interfejsem więc wszystkie jakie się pojawiły od ostatniego skasowania powinny być dostępne. |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 27-03-2019, 08:50
|
|
|
Jeśli wadliwy element zostanie wymieniony bez kasowania to sterownik sam wyłączy kontrolkę CHECK i silnik będzie poprawnie pracował ?
Czy może jednak skasowanie błędu musi być wykonane koniecznie z softu i interfejsu zgodnego z EOBD nawet po naprawie
aby auto wróciło do stanu przed powstaniem usterki ? |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
|