Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CS3W'07] Wymiana poduszek stabilizatora tył
Autor Wiadomość
HemaN 
Nowy Forumowicz

Auto: [CS3W] 1.6 4G18 '07
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2017
Posty: 21
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-11-2018, 21:40   [CS3W'07] Wymiana poduszek stabilizatora tył

Witam Panowie,

postanowiłem wreszcie zrobić porządek ze skrzypiącym zawieszeniem i na pierwszy ogień idą poduszki stabilizatora z tyłu - poduszki są już tak wyrobione, że średnica otworu w poduszce jest jakieś 5 mm większa od średnicy stabilizatora. Kupiłem poduszki o numerze MR403773 firmy FEBI, ale gumy są całe, nie są nacięte. Jak wygląda ich prawidłowa wymiana? Czy muszę je sam naciąć? A może powinienem nasmarować je solidnie smarem w środku i to samo zrobić z stabilizatorem i wcisnąć przez ucho do mocowania łącznika stabilizatora? Tylko czy po takim zabiegu guma nie ulegnie zniszczeniu i wróci do pierwotnych rozmiarów?

A może przeciąć sam stabilizator a po założeniu gum go zespawać :badgrin: ?
_________________
1996 - 2009 - Lancer C62A 1.5 12V 4G15
2007 - 2013 - Lancer C62A 1.5 12V 4G15
2010 - 2012 - Octavia 1U2 1.6 8V AEE
2013 - 2017 - Ibiza 6L1 1.4 16V BBY - nigdy więcej szrotu z grupy VAG!
2017 - Lancer CS3W 1.6 16V 4G18 - tak się powinno robić samochody!
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-11-2018, 10:14   

HemaN napisał/a:
Czy muszę je sam naciąć?

Tak. Gumy niektórych producentów są już nacięte fabrycznie.
Zanim zaczniesz wymieniać, sprawdź jaką masz średnicę gumy w środku - wg moich danych powinno być 12 mm. Dodatkowo zabezpiecz się w nowe śruby mocujące obejmę.
Nr który podałeś jest numerem fabrycznym obejm mocujących te gumy. Z febiego powinna pasować guma oznaczona FE41161.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21015
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 24-11-2018, 13:36   

HemaN napisał/a:
MR403773

Ale to nie jest nr. poduszki tylko obejmy :wink: .

Hornet napisał/a:
wg moich danych powinno być 12 mm.

12mm chyba jest w wersji comfort a 15mm w sport.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 24-11-2018, 13:55   

Ja ostatnio robiłem i polecam wymienić obejmy też,prawdopodobnie ukręcisz śruby które trzymają obejmę i będziesz musiał kupić ten element dostępny prawdopodobnie tylko w oem.
Polecam zakupy części oem na:japancars.ru przesyłka gratis
_________________
zbychu74
 
 
rudi88 
Forumowicz


Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 262
Skąd: to przypełzło?
Wysłany: 24-11-2018, 19:05   

Prawie na 100% ukręci, ale zamiast kupować obejmy to przewiercić obecne i dać śruby.
 
 
HemaN 
Nowy Forumowicz

Auto: [CS3W] 1.6 4G18 '07
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2017
Posty: 21
Skąd: Lublin
Wysłany: 24-11-2018, 22:40   

Macie rację Panowie, podałem zły numer. Właściwy dla poduszki stabilizatora z tyłu to MR589637.

Z tego co widzę tutaj (ASA) to śruby są wspawane w w stelaż mocujący (MR403777) do którego montowana jest guma stabilizatora, a odkręca się tylko nakrętki (ale chyba raczej powinienem napisać odcina/rozwierca :mrgreen: ). Tak czy inaczej najpierw chyba zacznę od wiertarki z druciakiem żeby zedrzeć rdzę i brud ze śrub, a potem przez tydzień co dzień będę solidnie dozował WD-40, może obejdzie się bez szlifierki. Blaszki mocujące oczywiście też dam nowe.

Średnicę stabilizatora faktycznie zmierzę profilaktycznie zanim zacznę cokolwiek wymieniać :) . Dzięki za pomoc.
_________________
1996 - 2009 - Lancer C62A 1.5 12V 4G15
2007 - 2013 - Lancer C62A 1.5 12V 4G15
2010 - 2012 - Octavia 1U2 1.6 8V AEE
2013 - 2017 - Ibiza 6L1 1.4 16V BBY - nigdy więcej szrotu z grupy VAG!
2017 - Lancer CS3W 1.6 16V 4G18 - tak się powinno robić samochody!
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-11-2018, 08:12   

I tak pewnie ukrecisz ale u mnie mechanik zastąpił je zwykłymi. Gumy w ASO były tanie chyba 5zl różnicy z zamiennikiem.
 
 
HemaN 
Nowy Forumowicz

Auto: [CS3W] 1.6 4G18 '07
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2017
Posty: 21
Skąd: Lublin
Wysłany: 24-04-2019, 21:43   

Miałem zdać relacje już dawno, ale ciągle brakuje czasu. Oczywiście nie udało mi się odkręcić nakrętek. Przy próbie ich odkręcenia ukręcała się cała śruba, wszystkie 4 jak jeden mąż przy mniej więcej tym samym momencie obrotowym. Kąpiele w WD-40 nic nie dały :) .



Musiałem zeszlifować te kikuty i przewiercić na wylot. Z lewej strony poszło całkiem sprawnie, z prawej na drodze stanął tłumik :) . Żeby dobrze podejść z punktakiem i wiertarką musiałem skombinować drugi podnośnik i podnieść całe ramię zawieszenia, a następnie pomiędzy wahaczami przełożyć rękę z wiertarką i jakoś poszło. Potem już tylko śruby i nakrętki i zadanie wykonane.

Początkowo chciałem dać jakieś mocne śruby, np 10,9, ale w dokumentacji odnalazłem informację, że moment dokręcenia dla tych nakrętek to tylko 12 Nm, więc wziąłem zwykłe 5,6. Minęło już kilka miesięcy i na razie jest ok. Jutro badanie techniczne, więc będzie weryfikacja mojego "dzieła" :mrgreen: .
_________________
1996 - 2009 - Lancer C62A 1.5 12V 4G15
2007 - 2013 - Lancer C62A 1.5 12V 4G15
2010 - 2012 - Octavia 1U2 1.6 8V AEE
2013 - 2017 - Ibiza 6L1 1.4 16V BBY - nigdy więcej szrotu z grupy VAG!
2017 - Lancer CS3W 1.6 16V 4G18 - tak się powinno robić samochody!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.