Galant 2.4 GDI 150KM - nie przyspiesza, brak mocy, 3000 revv |
Autor |
Wiadomość |
Portalus
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.4 GDI DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2017 Posty: 4 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16-05-2017, 11:23 Galant 2.4 GDI 150KM - nie przyspiesza, brak mocy, 3000 revv
|
|
|
Witam wszystkich serdecznie !
Jakiś czas temu kupiłem w/w. Galanta, który przez pierwsze miesiące sprawował się idealnie. Po ok 2-3 miesiącach pojawił się problem z wciskaniem gazu do końca, samochód zaczynał poszarpywać i chwilowo mrugał Check-Engine. Podczas przekraczania 120km/h Check zaczynał się palić cały czas a auto traciło moc.
Na pierwszy strzał poleciały świece i okazało się że jakiś inteligent przekręcił gwint w 2 świecach i najprawdopodobniej był przedmuch. Zdecydowałem się na SWAP głowicy - zamówiłem nową, została obrobiona, uszczelniona i zregenerowana w prestiżowym zakładzie zajmującym się tylko głowicami.
Po założeniu głowicy zakończyły się problemy z zapalającym się check-engine ale samochód dalej nie chce jechać, szarpie, przyspiesza w 30 sec do setki. Podejrzenie padło na pompę paliwa, która została wymieniona razem z filtrem oraz siateczką na pompie.... Samochód dalej jeździ jakby miał 50 koni...
Czy ktoś ma jakieś pomysły bo powodów takiego stanu zaczyna być co raz to więcej a jak wiadomo nie chcę wymieniać połowy samochodu, żeby okazało się, że problem był banalny.
Z jednej strony mówią (na tym forum) o problemach z pompami wysokiego ciśnienia, ich filtrami, z drugiej mówią o czyszczeniu przepustnicy albo adaptacji MAF, który lubi strzelić focha po rozłączeniu akumulatora. Zapłon mógł zostać przestawiony... Jest pierdylion możliwości a osobiście nie siedzę w Mitsubishi i zakładam, że na tym forum szybciej pomożecie
Na zakończenie dodam tylko, że samochód na każdym biegu lub bez biegu kręci tylko do 3000 obrotów i ma ... odcinkę...
Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20960 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 16-05-2017, 11:32
|
|
|
Portalus napisał/a: | Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję |
Może najpierw zacznij od diagnostyki komputerowej bo inaczej to tylko zostaje wróżbita Maciej .
Który rocznik auta . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Portalus
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.4 GDI DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2017 Posty: 4 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16-05-2017, 15:03
|
|
|
rocznik 1999
24 - RL SNSR SHORT.
23 - RR SNSR SHORT.
22 - EL SNSR SHORT
41 - INJECTOR
56 - FUEL PRS. S
2 - ABS/ASC/ASTC - Fault 5
3 - SRS-AIR BAG - Pass | No Fault |
|
|
|
 |
bartek_fc
Forumowicz
Auto: Galant V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 42 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 16-05-2017, 15:41
|
|
|
hej,
nieslawne 56, cisnienie paliwa w GDI daje takie objawy, temat przerabialem
w Carismie przez dluzszy czas
Tu jest dobry temat jak pomierzyc
[Cari 1.8 GDI] FAQ Pompa wysokiego ciśnienia- pomiar ciśnien
najczesciej filterki sa zapchane, mozna wyjac i sprawdzic czy bez
nich chodzi dobrze to 5 minut roboty |
_________________ -----------------------
Carisma 1.8 GDI '98
Galant 2.0 '97
Galant 2.5 '00
 |
|
|
|
 |
Portalus
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.4 GDI DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2017 Posty: 4 Skąd: Polska
|
Wysłany: 18-05-2017, 10:41
|
|
|
Witam, zastosowałem się co do zaleceń w/g tego poradnika i niestety za żadne skarby nie mogę znaleźć tego filterka pompy WC. Wydaje mi się że w tym samochodzie albo go nie ma albo jest w innym miejscu |
|
|
|
 |
bartek_fc
Forumowicz
Auto: Galant V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 42 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 18-05-2017, 12:17
|
|
|
Powinien byc na doplywie paliwa jeden. Moze zapodaj fotke z pompy.
Mozna pomierzyc woltomierzem cisnienie na pompie WC wtedy bedzie wiadomo czy to uklad
paliwowy na pewno.
Jesli to uklad paliwowy to moze byc i pompa WC walnieta, trzeba eliminowac wtedy po kolei
pompa niskiego -> filtry -> pompa WC. |
_________________ -----------------------
Carisma 1.8 GDI '98
Galant 2.0 '97
Galant 2.5 '00
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20960 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
Portalus
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.4 GDI DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2017 Posty: 4 Skąd: Polska
|
Wysłany: 19-05-2017, 10:11
|
|
|
Bizi78 - bardzo dziękuję - nie wiedziałem że ten filterek jest aż tak daleko i trzeba to robić z wkrętem Jeszcze raz to wszystko sprawdzę i wyczyszczę.
Jeżeli chodzi o samą pompę paliwa w baku, wraz z siateczką oraz filtrem paliwa będącym pod samochodem z tyłu - wszystko zostało wymienione na nowe.
Mam jeszcze jedno pytanie - czy w przypadku problemów z WC i układem paliwowym - czy samochód może palić z 15 litrów i kopcic na czarno (tak jakby dostawał za dużo paliwa) czy moje podejrzenia co do rozstrojonego zapłonu są uzasadnione ? |
|
|
|
 |
bartek_fc
Forumowicz
Auto: Galant V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 42 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 23-05-2017, 12:50
|
|
|
Moim zdaniem nie, nadmiar paliwa przy złej pompie wróci do baku powrotem albo przy niskim cisnieniu bedzie go za mało. To faktycznie wskazuje na coś innego niż pompa. Ale sprawdzić ciśnienia nie zawadzi |
_________________ -----------------------
Carisma 1.8 GDI '98
Galant 2.0 '97
Galant 2.5 '00
 |
|
|
|
 |
|