 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Pytanie o strojenie O1T(Pomocy) |
Autor |
Wiadomość |
eVVen3MenT
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 02 Paź 2018 Posty: 4 Skąd: Zborowice
|
Wysłany: 10-06-2021, 02:44 Pytanie o strojenie O1T(Pomocy)
|
|
|
Witam,
Panowie pomóżcie prosze laikowi,
Zbędnym i durnym komentarzom typu (pompa, program i po problemie) z góry dziękuję, kluczową rolę w tej sytuacji odgrywa czas którego niestety nie mam! I naprawdę przyda mi się wasza pomoc albo wiedza techniczna, której niestety nie posiadam.
Jeżeli ktoś zrobił program w O1T bez usunięcia ekologi czyli z ori wydechem, oryginalnym IC oraz pompą paliwa na jakie realne przyrosty mógł liczyć?
Jeżeli jakimś cudem auto zostało wystrojone na LPG(chyba, że ktoś mi powie, że jest to niemożliwe i rozwiąże mi trochę problemów proszę?) Może ktoś ma wiedzę na temat różnic w strojeniu na tych dwóch paliwach?
Jakie skutki może mieć późniejsza jazda na benzynie(98) z softem zrobionym na LPG bez wymiany pompy paliwa, może być za ubogo? Oczywiście biorąc pod uwagę, że IC I WYDECH przy strojeniu były na 100% oryginalne więc z mojej wiedzy laika wynika, że przyrosty powinny być małe ale czy na tyle, że ori pompa dawała radę? (może komputer dostosował się, ori pompa daje rade a ja tylko panikuje?)
Czy wymiana pompy paliwa na wydajniejszą (mówimy o prawdopodobnym sofcie wykonanym na LPG) pozwoli na bezpieczne poruszanie się O1T? Ewentualnie jakie parametry obserwować czy wszystko jest ok bez dostępu do sądy AFR tylko OBD. Albo jak jeździć takim O1T żeby wyszedł bez szwanku do momentu wgrania normalnego programu.
Czy jedynym wyjściem jest zagranie seryjnego softu do czasu wystrojenia autka(bardziej prawdopodobne, że ktoś mi zagra serię w tak krótkim czasie), żeby móc nim w ogóle jeździć.
Misiek musi zrobić w sobotę trasę 1000km i przeżyć.
Dodam, że komputer nie pokazuje żadnych błędów oprócz ekologi bo po prostu jej brak.
Tak można jeździć z programem i o nim nie wiedzieć.
Wyszło jak dostał na jałowym do odcinki i wskazówka zatrzymała się na 7,5 tyś.
Proszę o szybką pomoc i przepraszam za chaos w poście i błędy ale już późno.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 10-06-2021, 07:57
|
|
|
Cześć!
1. Remapu nie zrobisz na LPG. Sterownik LPG czerpie sygnały ze ECU, a nie odwrotnie. W sterowniku LPG nie podniesiesz doładowania, nie zmienisz wyprzedzenia zapłonu, czy nie podniesiesz ciśnienia paliwa. To sterownik LPG trzeba dostrajać do ECU.
2. Na seryjnych gratach zrobisz 230-250KM i około 350Nm (o ile pamiętam, Macia w swoim czarnuchu miał decat i wystroili mu to na 250KM)
3. Tak, te przyrosty pociągnie seryjna pompa, pod warunkiem, że jest sprawna.
4. Różnica w strojeniu LPG a Pb jest taka, że w przypadku benzyny zmieniasz ciśnienie doładowania, kąt wyprzedzenia zapłonu, czasy wtrysku paliwa i w ten sposób dochodzisz do optymalnego AFR. W przypadku LPG tylko i wyłącznie dopasowujesz ilość paliwa.
5. Tak wymiana pompy paliwa pozwoli na poruszanie się bezpieczne. Jedyne niebezpieczeństwo jakie może się pojawić to poruszanie się przy pełnym doładowaniu, bo ECU leci tam równo z mapą. O ile mi się wydaje regulator ciśnienia paliwa i tak zbije na odpowiednie ciśnienie i nic się nie powinno niedobrego dziać.
Tak na marginesie - ja się poruszałem przez jakiś czas autem przygotowanym pod remap i nic się nie działo. |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 10-06-2021, 09:32
|
|
|
Cześć!
Tak jak Wasio pisze robimy benzynę a na to nakładamy LPG dopiero. Wiodącym sterownikiem jest benzynowy i to tam robimy remap. Auto oczywiście można później hamować na obu paliwach.
Ja na totalnej serii bez ruszania ekologii pompy i IC zrobiłem samym programem 244hp i 368Nm.
Seryjna pompa paliwa przy tych parametrach zaczynała mieć problemy z utrzymaniem dawki i powyżej 5000rpm już było mało paliwa. Można było więcej ugrać po jej wymianie.
Moja rada dla Ciebie to jeździć unikając dużego doładowania czytaj obciążenia. Auto zrobi bez trudu trasę jeżeli będziesz starał się go utrzymywać w tzm Closed Loop wtedy sterownik nie zrobi krzywdy samochodowi. Jeżeli auto wejdzie w Open Loop czyli poprostu dasz w palnik i zacznie jechać "po mapie" no to wtedy wszystko w rękach tunera i tego co tam wgrał. Jak nie będziesz przekraczać 0,5b i bez buta w podłogę to można śmiało jeździć. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
eVVen3MenT
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 02 Paź 2018 Posty: 4 Skąd: Zborowice
|
Wysłany: 10-06-2021, 12:11
|
|
|
Chłopaki dziękuję bardzo za pomoc, mam jeszcze jedno pytanie, jakie dokładne parametry ma oryginalna pompa paliwa w O1T i czy tymczasowo mogę włożyć pompę od EVO 8, bo taką dostanę na miejscu w sklepie, powiedzieli mi, że ma wydajność 90l, na zdjęciu wyglądała identycznie jak oryginał. Super by było jakby jeszcze ktoś podrzucił dokładne ustawienie i położenie tuleji tylnego zawieszenia(ori zawias). Prace w toku, jeszcze raz dziękuję za pomoc.
[ Dodano: 10-06-2021, 12:27 ]
Panowie jest dostęp do popy paliwa pod tylnym siedzieniem, żeby ją wymontować? Poprzednio był bak wymieniany i pompa była na zewnątrz więc się nie orientuje niestety. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10-06-2021, 12:57
|
|
|
eVVen3MenT napisał/a: | Panowie jest dostęp do popy paliwa pod tylnym siedzieniem, żeby ją wymontować? |
Tak. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 10-06-2021, 15:02
|
|
|
Nie wiem jak tam stoisz z funduszami ale ja bym brał nową pompę dw200 ona ma max wydajność 255l i załatwia temat paliwa w Outlanderach. Z evo używka może być okej ale nie musi. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10-06-2021, 15:08
|
|
|
Co do używek to najlepiej podobno omijać szerokim łukiem .
Nie wiadomo co ma w środku i jak długo pochodzi. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
eVVen3MenT
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 02 Paź 2018 Posty: 4 Skąd: Zborowice
|
Wysłany: 10-06-2021, 15:16
|
|
|
Panowie chyba się nie zrozumieliśmy fundusze są ale czasu nie ma, został zrobiony program przez poprzedniego właściciela o którym nie wiedziałem, wyszło wczoraj jak pisałem i teraz mam dylemat czy jechać 1000km z tą pompa co jest czy kupić na chwilę od evo8 bo mam możliwość, pompę mam w rękach pisze na niej UC-T30 i nie wiem czy to jest oryginał, jest znaczek mitsu na niej. Nigdzie nie mogę znaleźć parametrów tej, ani oryginalnej pompy. Nie wiem co to za program a nie mam możliwości remapu w tej chwili niestety. Zostawić czy brać od EVO8? Ale w sklepie też mówił że tamtej pompy od EVO wydajność to 90l to ok czy mało?
[ Dodano: 10-06-2021, 16:58 ]
Padła decyzja o zostawieniu tej pompy co jest na aucie, trzeba będzie delikatnie jechać, jeszcze w sklepie powiedział po pokazaniu mojej pompy, że jej wydajność to 100l czyli tyle co do evo8, którą chcialem, tylko ja nie wiem dalej czy to oryginał czy mocniejszy zamiennik... Zaraz po powrocie do Niemiec wleci DW 200 i remap. Dziękuję bardzo za pomoc. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Fighter001
Forumowicz
Auto: Colt CZC Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lip 2017 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-07-2021, 16:39
|
|
|
Jak nie planujesz dalszych modyfikacji to ja bym sprawdził czy obecna pompa trzyma ciśnienie do końca obrotów, sprawdził bym też afr, jeżeli jest ok to nie ma co pchać DW200 i zmieniać programu. W airtrekach taka sama pompa obrabiała 240 w serii i to jeździło. |
|
|
|
 |
|
|