WEJSCIE AUX dla potomnych |
Autor |
Wiadomość |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 19-03-2019, 12:35 WEJSCIE AUX dla potomnych
|
|
|
Znalazłem przez przypadek - jak się okazuje Mitsubishi produkowało kable AUX do starych odtwarzaczy w IV - w linku opis kabla i instrukcja montażu. warto zwrócić uwagę na zastosowanie cewki przeciwzakłóceniowej i ekranowanego kabla - co prawdopodobnie stanowi obejście problemów ze słaba jakością połączenia. Taką cewka można dołożyć bez problemu - są uniwersalne stosowane w systemach car hi -fi
http://www.pajeroclub.co....2b70270395ee63a
Aha - RSE - to REAR SEAT ENTERTAING SYSTEM
Number 6 is the Common for the lead to go to the ipod and 14,15 are Left and Right.
Czyli 6 - masa 14,15 lewy i prawy kanał
Zwykle w tych pniach są już kable więc można się podpiąć do nich. w linku dokładne foty
http://www2.pajeroclub.co...ad.php?p=248409 |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-03-2019, 16:36
|
|
|
Pisałem kiedyś o tym akcesoryjnym gnieździe, które znalazłem w prospekcie Pajero. Po sprawdzeniu ceny mi się odechciało. |
_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 21-03-2019, 08:36
|
|
|
Według kolegów z Austtralii kosztowało 125 AUSD kiedy zwykły kabel 2 AUSD
A to gniazdo w super wersji to zwykły kabel z dołożonym tłumikiem (po 25 zł na allegro).
I dodatkowo wiązka jest wyprowadzona - można odnaleźć kostkę po zdjęciu panelu przy lewej nodze kierowcy - oryginalnie ta wiązka była wykorzystywana jeżeli było centrum mulitmedialne z tyłu. |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-03-2019, 12:26
|
|
|
W sensie że wpina się go gdzieś pług&Play? |
_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 25-03-2019, 08:49
|
|
|
Jest kostka - do niej właśnie biegną te przewody które są w kostce przy radiu - bodajże żółty, niebieski i różowy - jedyny problem to ze kable te nie są ekranowane przez co zbierają zakłócenia - tutaj trzeba by już było dołożyć tłumik zakłóceń.
Jak rozumiem tutaj była wpinana wiązka która w modelach z tylnymi ekranami miała właśnie wejście aux z tyłu przy panelu tylnej klimy. |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-03-2019, 10:14
|
|
|
Super, muszę w takim razie poszukać i może jednak dorobię AUX. |
_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 |
|
|
|
 |
mikello
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 140 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 16-04-2019, 23:32
|
|
|
No ok, ale u mnie w tych miejsca w kostce byly juz wpiete przewody, i teraz zagadka skoro są podłaczone juz do AUX to gdzie dalej biegną? gdzieś muszą być doprowadzone a ciężko stwierdzić bo wchodzą do zszytej wiązki?
ma ktoś jakiś pomysł? |
_________________ Mikello |
|
|
|
 |
klapek
Forumowicz
Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 150 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 17-04-2019, 08:44
|
|
|
mikello napisał/a: | No ok, ale u mnie w tych miejsca w kostce byly juz wpiete przewody, i teraz zagadka skoro są podłaczone juz do AUX to gdzie dalej biegną? gdzieś muszą być doprowadzone a ciężko stwierdzić bo wchodzą do zszytej wiązki?
ma ktoś jakiś pomysł? |
"Przestrzel" wiązkę w tylnym panelu klimy. |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 17-04-2019, 09:21
|
|
|
Rzadko robi się różne wiązki do różnych modeli - tak wiec przypuszczam że gdzieś w okolicach tylnego panelu klimy dynda konektor albo są w kostce podłączanej np. do panelu kilimy.
jak ktoś ma cierpliwość i umie to czytać to po schematach elektrycznych może to znajdzie - w każdym razie jest na schemacie tutaj SPARE CONECTOR (FOR REAR DISPLAY) i jest tutaj audio - wynika z tego ze jest to kostka z 4 pinami (E-135)
http://faq.out-club.ru/do...00023701ENG.HTM
Reszta schematów na tym samym serwerze
[ Dodano: 17-04-2019, 09:38 ]
Tak jeszcze dodam jako dyplomowany elektronik nigdy nie wykonujący zawodu poza zmiana baterii w pilocie , że gdyby udało się zlokalizować ta kostkę to nie powinno być problemów z zakłóceniami mimo długiego kabla bo chyba konektor ma wspólna masę z całym systemem audio. |
|
|
|
 |
kkkamil
Forumowicz
Auto: Pajero IV 3 drzwiowe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2019 Posty: 36 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 30-05-2019, 11:56
|
|
|
U mnie działa super, ale jak podłączę źródło dźwięku do ładowarki samochodowej (telefon lub odbiornik BT) to mam zakłócenia. Raczej nie jest to wina przetwornicy ładowarki bo przy zasilaniu z powerbanka nie ma tego efektu. Słyszę świst zależny od obrotów silnika.
Czy ktoś wie jak to zlikwidować?
Pozdrawiam. Kamil |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 30-05-2019, 18:09
|
|
|
kkkamil napisał/a: | Raczej nie jest to wina przetwornicy ładowarki bo przy zasilaniu z powerbanka nie ma tego efektu. | z tego zdania rozumiem, że winna jednak jest ładowarka ? z powerbanka zakłóceń słyszalnych nie ma. |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 31-05-2019, 09:31
|
|
|
Cytat: | z tego zdania rozumiem, że winna jednak jest ładowarka ? z powerbanka zakłóceń słyszalnych nie ma. |
Właśnie nie ładowarka tylko to co opisywałem powyżej - nazwijmy to ogólnie "problemy ze wspólną masą" - stąd jednak jak widać potrzeba zastosowania filtra przeciwzakłóceniowego. W przypadku powerbanku jest idealna separacja źródeł napięcia - w przypadku ładowarki jest to samo źródło napięcia ale inne punkty masy (radio-zapalniczka).
To w każdym razie pozwala zrozumieć dlaczego audiofile gadają godzinami o zasilaczach, filtrach i kablach |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 31-05-2019, 09:48
|
|
|
z ładowarki są zakłócenia ponieważ, określając to ogólnie, jej napięcie wyjściowe jest zakłócane poprzez pracę zasilania 12V, a w szczególności nanoszenia się na kiepską ładowarkę wahań zasilania 12V, powodowanych głównie przez alternator, czyli zmienne od obrotów silnika parametry. ładowarka pracuje zwykle ze stałą częstotliwością 60...100kHz, na którą to prace nanoszą się harmoniczne pracy np. alternatora czy innej przetwornicy samochodowej (np innej ładowarki, innej elektroniki). Kiepska ładowarka będzie podatna na takie zakłócenia, lepsza mniej, liniowa ładowarka (a nie impulsowa) będzie najmniej podatna, ale takiej nie kupimy.
Gdyby ładowarka była zasilaczem dobrze zaprojektowanym liniowym, zakłóceń by było mniej lub by ich nie było.
Polecam zastosować na wyjściu ładowarki alternatywnie:
1) kondensator 100u/25V , najlepiej tantal
albo
2) dwuczęściowy ferryt taki jak z tego sklepu https://www.tme.eu/pl/kat...przewod_113552/
Jakiś miesiąc temu zakładałem radio chińskie do Pajero, niestety założyłem tam impulsowy zasilacz do oryginalnej kamery cofania. Niestety wraz ze zmianą obrotów silnika, na obraz zakładały się paski ukośne, wprost proporcjonalne do obrotów silnika. Niewiele było widać. Dołożenie kondensatora pomogło bardzo, zakłócenia są prawie niezauważalne, ale i tak wymienię zasilacz kamery na liniowy i wtedy pasków zakłóceń nie będzie.
Fabrycznie, kamera cofania zasilana jest fabrycznie z liniowego zasilacza zabudowanego w MMCS, model BA00CC0WT , dokładnie tego: http://rohmfs.rohm.com/en.../ba00dd0w-e.pdf , ustawionego na 6,515V .
Gdyby wszystkie zasilacze w samochodach były liniowe i dobrze zaprojektowane, było by mniej zakłóceń, ale niska cena dyktuje jakość, a rynek dyktuje niską cenę a poza tym liniowe zasilacze są po prostu za duże i się grzeją. Dlatego zastosowanie znajdują głównie impulsowe. |
|
|
|
 |
kkkamil
Forumowicz
Auto: Pajero IV 3 drzwiowe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2019 Posty: 36 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 06-06-2019, 14:39
|
|
|
U mnie ferryt nie pomógł
Powalczę z kondensatorem...
Pozdrawiam. Kamil |
|
|
|
 |
|