Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: mkm
18-04-2017, 19:20
Mitsubishi Sondermodell
Autor Wiadomość
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 29-01-2015, 00:13   Mitsubishi Sondermodell

Trzy miesiące temu kupiłem dla znajomych Colta.

Okazyjne CJ1A z ostatniego roku produkcji w najbotszej limitowanej wersji.
Auto bezpośrednio od "długoletniej" właścicielki, garażowane, kupione od pierwszego właścicela z oryginalnym przebiegiem, kompletne.
W Polsce także regularnie serwisowane, używane codziennie z kompletem opon zimowych, z oryginalnymi alufelgami, radiem, bezawaryjne - podręcznikowe auto, które było normalnie użytkowane i ma 12lat.

W miniony weekend kupiłem dla kolejnych znajomych... Colta.

Okazyjne CJ4A z pierwszego liftingu w najbogatszej limitowanej wersji.
Auto bezpośrednio od dwukrotnie bardziej "długoletniej" właścicielki... - dejavu :mrgreen: - podręcznikowe auto, które ma 17lat.

Młodszy już dawno po zastzrykach gotówki.
Blacharz, mechanik, wymiana detali, kosmetyka.
W momencie przekazania wyglądał tak:



Starszy jutro zaczyna kuracje.

Ten post będę edytował w trakcie - jeszcze sam nie wiem w którym kierunku pójdą moje porównania, ale już teraz mam parę ciekawych spostrzeżeń 8)

Takie szybkie porównanie - pierwsze zdjęcia stanu zastanego :wink:





cdn...
Ostatnio zmieniony przez mkm 18-04-2017, 19:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 29-01-2015, 19:20   

No to jedziemy z koksem 8)
Odbudowa podłużnic.
Stan zastany:



Dzisiaj rano jeszcze nie zdążyłem dojechać do warsztatu, a już przyszedł zły news, że wzmocnienie nie wchodzi w rachube, trzeba rekonstruować około pół metra i to wszystkich warstw.
Pytanie krótkie - robić czy zamykać?
Oczywiście, że robić :D i tak oto Bistro dostaje nowe fragmenty podłużnic.

Kolejne zdjęcia są drastyczne, równocześnie proszę nie doktoryzować się na temat kiepskich blach japończyków - nie jest to "fabryka".
Do podłużnic ktoś dobierał się dwukrotnie. :wink:

Tak wygląda tylny ostatni fragment podłużnicy po otwarciu.







Temperatura rośnie.



I zaczyna się metaloplastyka połączona ze skłądaniem puzli.





Zaczyna pojawiać się jakiś zarys tego co tu było.









cdn...
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 29-01-2015, 19:46   

już ja wiem jak Ty te podłużnice naprawiasz
naczytałeś się ostatnio na forum jak się to robi po taniości i wdrażasz w życie :lol:
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 29-01-2015, 20:24   

Jak to szło? "Obtłuc, szpachel, ocynk szpreju i spokój na lata"? :mrgreen:

Ja w tym czasie zająłem się przygotowaniami do akcji "kosmetyka".
Tu będzie drut, ale naprawa nadkoli nie zmieściła się budżecie (auto ma ładny lakier, więc "szprejowanie" pogorszyłoby wygląd niż poprawiło.



Jednak widząc zmartwioną minę nowej właścicielki, że efektu zastrzyku usuwającego rdzę nie będzie widać - postanowiłem, że coś tam zadziałam.
I to był błąd... Oczywiście to też nie jest fabryka - ktoś się już wpylał.



W planach było dotarcie do blachy, ubytki uzupełnić żywicą, wyrównać, pomalować, a potem to jakoś zgubić, żeby się w oczy nie rzucało.
Niestety...



Nie było do czego kleić, o przykręceniu zderzaka nie wspominając... więc... kolejna metaloplastyka.



Parę stuknięć młoteczkiem i mamy brakujący fragment rantu z mocowaniem zderzaka.



Przymiarka



Ostatnie poprawki



i spawanie





a później już szpachla, szpachla, szpachla...



gotowe do wykończeniówki



cdn.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-01-2015, 21:06   

W imię Ojca i Syna... Te podłużnice to jakiś żart?
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-01-2015, 21:25   

Fajnie, że się pojawił temat CJ-tek. Ostatnio cichosza w tej dziedzinie, a szkoda bo mam straszny sentyment do tego modelu.

Powodzenia w działaniu.
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-01-2015, 21:40   

Pasowałoby jeszcze porobić dziurki w tych podłuznicach dla lepszej wentylacji i ogólem dla konserwacji bo po spawaniu ciagłym w dodatku na zakładke będzie je chrupac az miło ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 29-01-2015, 22:53   

robertdg, pasowałoby tam jeszcze sporo rzeczy zrobić, co jeszcze było robione dowiem się jutro.
Z wentylacją też - były żarty, że trzeba szczelnie zaspawać, zrobić korek i zalać olejem "pod korek" :mrgreen: .
Myślisz, że nie zastanawia mnie dlaczego te tyły w Cjotach lecą?
Bliskość wydechu, naprawy, parujący tłumik "na boki", stromy tył i zawirowania pod zderzakiem, słabszy silnik - "zimniejszy" tłumik i jeszcze pewnie sporo domysłów.
Faktem jest, że tego się nie spotykało w CA - (w C50 chyba też nie).

Hugo, niestety nie... Jak dasz radę sobie wyobrazić, że to i tak jest podłużnica w dobrym stanie to... :roll:
Ale tak jak pisałem - te które były zniszczone zawsze były dłubane.
Jak nie po dzwonie, to "było walczone" z korozją

Marcin-Krak, zaczynają znikać... i to szybko :roll: .
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 29-01-2015, 23:16   

Hugo, "gubię" zdjęcia, ale znalazłem jeszcze z innych oględzin :biggrin:





 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-01-2015, 07:50   

mkm napisał/a:
Faktem jest, że tego się nie spotykało w CA
W ogóle, a to samo zawieszenie i prowadzenie układu wydechowego.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 30-01-2015, 17:55   

Ostatni dzień akcji blacharskiej.
Jak przyjechałem i zobaczyłem, że Bistro ma zdemontowaną tapicerkę to już wiedziałem, że coś poszło nie tak...



Podczas opukiwania odkryli kolejne gniazdo rudzielca.
Całkiem spore, więc trzeba było łatać, a że było to nadkole to "na wylot".



Potem już podkład i konserwa.
Tu fotorelacja jest uboga, bo widzialność spadała od momentu czyszczenia po koniec malowania.

Podkład "500w1" :mrgreen:



a potem już konserwacja















Tył skończony :D .
Do zarobienia zostały nadkola z dwóch stron, bo rdza idzie od rantów, ale to w terminie późniejszym.

robertdg napisał/a:
Pasowałoby jeszcze porobić dziurki w tych podłuznicach dla lepszej wentylacji i ogólem dla konserwacji bo po spawaniu ciagłym w dodatku na zakładke będzie je chrupac az miło ;-)


Ogólnie odtwarzasz to co zastaniesz pilnując co zmieniasz i do czego spawasz.
Punkty nośne (nie gięte, a spawane) zamykasz ciągłym, natomiast elemty styku poszycia punktowo i to właśnie tamtędy profil jest wentylowany.
W tym przypadku robienie dodatkowych otworów od dołu to zbędne osłabianie profilu.
 
 
piorunGSR 
Forumowicz


Auto: Lancer GSR
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2014
Posty: 234
Skąd: Ełk/Dublin
Wysłany: 30-01-2015, 18:15   

jakiej mniej więcej grubości ta blacha na podłużnice?? Zastanawiam się bo u mnie też musze 2 punkty połatać. zastanawiam sie co to za podkład 500 w Jednym bo bym sobie mazną bagażnik
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 30-01-2015, 21:24   

piorunGSR o stal dopytam, bo to nie tajemnica, ale "500w1" to pilnie strzeżona receptura wieloskładnikowej mieszaniny, więc bez szans. :wink:

Dla mnie dzisiaj był spacerek.

Zapylenie nie pozwoliło poszaleć z kosmetyką, ale końcówkę wydechu można było liznąć, bo nie wyglądała 8) .





Dobrałem się także do listew, które nie występują w zwykłych wersjach CJotek.
Podczas mycia mogłyby odfrunąć.



Było walczone :lol:
Trochę silikonu, trochę butaprenu - działo się.
"Butapren" usztywnił listwę na kamień, żeby ją uplastycznić trochę trzeba było kombinować.



Teraz obie strony na kleju do szyb, spasowane i przylegające.



Dokonałem wstępnych oprysków.

Jakiś murek albo inny beton - bardzo głębokie i brzydkie.



Zalane na bogato lakierem.



I dorobiłem kolejną warstwę w konstrukcji na rancie.



Zbliżeń poprawek nie ma, ale będą. 8)

Przedostatni horror na zdjęciach 8)

cd po weekendzie :wink:
 
 
Sunderland86 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1050
Skąd: Ostróda
Wysłany: 30-01-2015, 22:50   

Nic dziwnego, że te auta chodzą w cenie "chińskiego skutera".

W cywilizowanych krajach auta w takim stanie nie zaliczają przeglądu, w efekcie czego trafiają na złom.

Życzę wytrwałości w odbudowie :)
_________________
28.04.2014 [*]
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 31-01-2015, 00:25   

U nas też :D
"Dziabania" śrubokrętem jeszcze na przeglądzie nie ma, ale taka rdza już nie przechodzi.

Co do dalszej odbudowy... to już koniec :mrgreen:
Została kosmetyka.

Rzeczy dyskwalifikujące już są usunięte.
Co do reszty to jest w zaskakująco dobrym stanie.
Nawet nie byliśmy w stanie "organoleptycznie" zakwalifikować płynów do wymiany, bo wszystko jest bez większego zużycia, więc wymiany zrobimy bardziej "zapobiegawczo".
Wszystkie "słabe" punkty są zrobione, albo są w takim stanie, że momentami nie wierzę :D .
Np. Przynęta na kuny - wygłuszenie grodzi :shock: W dodatku na oryginalnych spinkach :rolleyes:



Ogólny stan silnika i jego kompletność - doliczyłem się braku kilku spinek, paru zacisków (wymienionych na trytytki) i osłony kolektora.
W autach jedną nogą w kasacji to jest niespotykane.



Podłoga to kolejny szok.
To, że auto nie miało wypadku ok, ale ono ogólnie z asfaltu raczej nie zjeżdżało w dodatku jest kompletne (niektóre plastiki "na żywo" oglądam pierwszy raz) :D



Nawet katalizator jest :shock:
Wszystkie oznaki "dżwiękowo-zapachowe" wskazują, że nawet niewydłubany :shock:

Bo takie znaleziska już mnie nie dziwią :mrgreen:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.