Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:56 |
[I 2.0T] podpora wału |
Autor |
Wiadomość |
MarcinGdy
Forumowicz
Auto: O1T 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 56 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 01-10-2014, 08:25 [I 2.0T] podpora wału
|
|
|
Pytanie do znawców tematu, czy jest jakiś dobry zamiennik podpory wału do O1T ? czy pozostaje tylko oryginał ?
Przy szybkim ruszaniu i zmianie biegów z kopytem pojawia mi się puknięcie dochodzące od podłogi. Mechanior stwierdził, że winna może być podpora wału, która ma luzy. |
|
|
|
 |
irek23rz
Nowy Forumowicz irek23rz
Auto: outlander 1 turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 20 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 03-10-2014, 13:32
|
|
|
Witam . Raczej stawiałbym na krzyzak lub luz na dyfrze z tyłu ewentualnie podpory dyfra a nie podpory wału. Sprawdz febest na alledrogo. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 03-10-2014, 23:25
|
|
|
To nie podpora wału jak kolega wyżej napisał. To dyfer tylny się odzywa, krzyżak albo już wyrobione wielotryby na dyfrze. |
|
|
|
 |
MarcinGdy
Forumowicz
Auto: O1T 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 56 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-10-2014, 19:26
|
|
|
Może jest tak jak piszecie, ja opieram się na ocenie dwóch różnych mechaników. Sam też byłem pod autem i widziałem, że 1sza podpora siedzi ciasno na wale, a druga ma ok. 2cm luzu i wał swobodnie w niej lata na strony
Oryginalna podpora to koszt mniej więcej 260zł.
Nytsug to o czym napisałeś to jakieś kosmiczne koszta przy naprawie? |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 06-10-2014, 21:51
|
|
|
Krzyżak wału to poniżej 100zł znajdziesz. Zależy jaki masz przebieg bo jak ok ponad 250 tys. to prawdopodobnie dyfer tylny do wymiany - ok 500zł |
|
|
|
 |
MarcinGdy
Forumowicz
Auto: O1T 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 56 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-10-2014, 22:30
|
|
|
Przebieg 120tkm potwierdzony bo salon PL, chyba że tam już też kręcą . Podjadę do speców od wałów i zobaczę co powiedzą. |
|
|
|
 |
irek23rz
Nowy Forumowicz irek23rz
Auto: outlander 1 turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 20 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 08-10-2014, 22:05
|
|
|
znaleźć speca od diagnozy tego ustrojstwa graniczy z cudem nawet serwis najlepiej to by wymieniał wszystko po kolei az dojdzie do dyfra i powie no panie teraz to to trzeba robić .W o1t już tak jest niestety ze moc daje w d..e seryjnemu dyferencjałowi.Napisz jaka diagnoza ... |
|
|
|
 |
MarcinGdy
Forumowicz
Auto: O1T 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 56 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 13-10-2014, 09:02
|
|
|
pytanko jeszcze..czy po wymianie podpory wału trzeba wał na nowo wyważać ? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-10-2014, 12:16
|
|
|
Nie, ale założyć dokładnie tak jak był zdjęty. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
MarcinGdy
Forumowicz
Auto: O1T 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 56 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14-11-2014, 10:33
|
|
|
Próbowałem ruszyć temat podpory wału i odbiłem się od ściany już na wstępie u speców od wałów
Wcześniej ustaliłem, że ori podpora (na zdjęciu zaznaczona na czerwono) to koszt ok 260 zł, wymiana z wyważeniem (podobno niekoniecznym 200 zł)
Zajechałem i okazało się, że firma nie ma jakiejś przystawki do wyważenia takiego wału
jaki jest w O1T.
Teraz pytanie, czy serwis fabryczny dysponuje technologią do poprawnego zmontowania całości ?
Przy okazji "majster" zwrócił uwagę na przegub (zaznaczony na zdjęciu na zielono)
że rzekomo ma jakiś luz. Jak poruszał nim lewo-prawo to faktycznie dało się usłyszeć jakieś pykanie, jakby nie chodził ciasno.
Generalnie postraszyli mnie możliwą koniecznością wymiany całego wału WTF !?
FOTKA WAŁU
[ Dodano: 26-11-2014, 18:05 ]
Ostatecznie auto trafiło do innego znachora, który orzekł, że są luzy na tulejach tylnego mostu i to one mogą być odpowiedzialne za stuki przy zmianie biegów.
Troszkę przeraził mnie ceną za części i robociznę, za wszystko chce 700zł, to dużo czy w miarę normalnie?
[ Dodano: 04-02-2015, 09:43 ]
temat ogarnięty, zamontowane 4 nowe tuleje z Olkusza i nastała błoga cisza przy wachlowaniu biegami |
|
|
|
 |
majchas01T
Forumowicz
Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sty 2015 Posty: 55 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 13-07-2016, 18:55
|
|
|
Hej Wam 😀
U mnie przy szybkim wciśnięciu sprzęgła pojawia się głuche metaliczne uderzenie. Dodatkowo po puszczeniu sprzęgła jest uderzenie, ale już bardziej głuche. Byłem dziś pod autem i nagrałem filmik, na którym widać Luz obrotowy wału. Dodatkowo nie wiem, czy ten Luz na podłodze wału nie jest za duży. Podkoniec filmu słychac dźwięk metaliczny przy poruszaniu wałem osiowo - Luz około 1mm i to tylko na ostatniej części wału.
Wszystkie tuleje mostu wymienione na olkuszowe poliuretanu... jakieś podpowiedzi? Doświadczenia?
https://m.youtube.com/watch?v=kZ1HvGUl0VI |
|
|
|
 |
apollo99
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2015 Posty: 84 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-07-2016, 20:15
|
|
|
to wygląda na luz międzyzębny na ataku mostu tylnego i wałka wyjściowego transferu ,czy jest prawidłowy to ci chyba tylko w aso powiedzą, a jeśli za duży to można to regulować ale niestety trzeba trochę porozkręcać. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 14-07-2016, 11:00
|
|
|
majchas01T napisał/a: | Wszystkie tuleje mostu wymienione na olkuszowe poliuretanu... jakieś podpowiedzi? Doświadczenia? | Mam podobnie, też wymieniałem tuleję na olkuszowe i obstawiam że one zmęczyły mi dyfer jeszcze bardziej, bo są sztywniejsze i zęby dyfra dostają mocniej po du... |
|
|
|
 |
Świeży
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2016 Posty: 16 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 16-07-2016, 19:29
|
|
|
Mam to samo, jeśli jest stukanie to pod tylnym mostem tam gdzie się kończy wal mniej więcej, są dwie poduchy prawie obok siebie, w pionie. Prawdopodobnie pasują jakieś od Reno Scenika..ale okaze sie w tygodniu, znam też cenę wymiany i koszt oryginalnych części w serwisie, i tego dyfra i podpór wału, ale to dopiero jutro mogę dopisać w razie zainteresowania. |
|
|
|
 |
76magg
Forumowicz
Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2019 Posty: 56 Skąd: Banino GKA
|
Wysłany: 02-06-2019, 21:55
|
|
|
Mam coś podobnego - przy ostrym ruszaniu przy przejściu 1-2 jest stuknięcie.
Oglądałem go na kanale i mniej więcej na środku jest taka obejma która trzyma wał - i to tam jest dość spory luz góra dół. Wygląda na to, że luz jest na gumie między tą obejmą a dołem auta - wydaje się, że odkręcam nakrętkę, wymieniam gumę i dokręcam i będzie ok.
Pytanie, gdzie i jako co można kupić tę gumę? |
|
|
|
 |
|