Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] Jak spuścić płyn chłodniczy z silnika
Autor Wiadomość
bandegras 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 1993 Auto SWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2018
Posty: 51
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 17-09-2019, 21:25   [2.8 TD] Jak spuścić płyn chłodniczy z silnika

Witam,
Jak spuścić płyn chłodniczy z silnika żeby go wypłukać?
Odkręciłem tą śrubę obok filtra oleju i zapchana dziura na maksa:(
Najpierw myślałem że ktoś korek urwał wcześniej takie to twarde jest.
Nie wiem jak się do tego zabrać żeby nic nie zniszczyć a jednak spuścić stary płyn z silnika i przepłukać cały układ.
Chyba był zły płyn wlany bo na jednej z rur taka jakby sól się wytrąciła.
Pozdrawiam
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-09-2019, 22:52   

Może ktoś nalał jakiegoś uszczelniacza do układów chłodzenia. Praktycznie wszystko powinno zlecieć po wykręceniu pompy płynu chłodniczego i raczej innej możliwości nie ma by spuścić cały płyn.
 
 
bandegras 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 1993 Auto SWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2018
Posty: 51
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 18-09-2019, 14:20   

Dzięki plecho1
Wygląda to jak błoto z rdzy wyschnięte.
Trochę śrubokrętem wydłubałem tego syfu ale dalej nie płynie płyn.
Czy mogę użyć trochę siły żeby to wyczyścić czy lepiej nie bo mogę coś uszkodzić?
I czy w ogóle jest sens to czyścić?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-09-2019, 15:04   

Jak nie będziesz wbijał młotkiem to raczej nic nie uszkodzisz. Czym to rozpuścić to nie wiem jak jest aż taki kamień. Są środki do czyszczenia układu chłodzenia ale czy rozpuszczą taki kamień to nie wiem. Ciekawe w jakim stanie jest chłodnica i nagrzewnica?
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 18-09-2019, 19:47   

bandegras napisał/a:
Dzięki plecho1
Wygląda to jak błoto z rdzy wyschnięte.
Trochę śrubokrętem wydłubałem tego syfu ale dalej nie płynie płyn.
Czy mogę użyć trochę siły żeby to wyczyścić czy lepiej nie bo mogę coś uszkodzić?
I czy w ogóle jest sens to czyścić?

Odpuść sobie. Kup drugą chłodnicę jeśli nie chcesz przegrzać silnika/głowicy. Swego czasu próbowałem oczyścić chłodnicę specyfikami chemicznymi i efektem tego było częściowe rozpuszczenie syfu i resztkowe zatkanie układu.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
bandegras 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 1993 Auto SWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2018
Posty: 51
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 19-09-2019, 21:16   

plecho1 napisał/a:
Jak nie będziesz wbijał młotkiem to raczej nic nie uszkodzisz. Czym to rozpuścić to nie wiem jak jest aż taki kamień. Są środki do czyszczenia układu chłodzenia ale czy rozpuszczą taki kamień to nie wiem.


Udało mi się przepchać przez ten syf i płyn zleciał z silnika :D Użyłem płaskiego śrubokręta i szpikulca do wydłubywania zimeringów.
Płyn z silnika czysty zleciał to może nie jest aż tak źle.

Cytat:
Ciekawe w jakim stanie jest chłodnica i nagrzewnica?


Cytat:
Odpuść sobie. Kup drugą chłodnicę jeśli nie chcesz przegrzać silnika/głowicy. Swego czasu próbowałem oczyścić chłodnicę specyfikami chemicznymi i efektem tego było częściowe rozpuszczenie syfu i resztkowe zatkanie układu.


Chłodnica wygląda na czystą i chyba ktoś ją nie tak dawno zmienił. Wypłuczę ją i powinno być git.
Nagrzewnice też spróbuję przepłukać. Przednia grzała to powinna być ok ale tylna nie. Jak mi się nie uda to tylną odetnę bo w krótkiej budzie jedna nagrzewnica powinna wystarczyć.

Jak po płukaniu nagrzewnic pozbyć się z nich wody?

Jakiej firmy termostat kupić?

Kupiłem różowe Borygo do chłodnicy bo niby może być stosowane do aluminium i innych stopów. Czy to dobry wybór?

Wyjąłem też układ klimatyzacji bo mi nie potrzebny był i nie działała klima to jeśli ktoś chce rurki, chłodnicę klimy, kompresor to oddam za darmo ale nie gwarantuję że cokolwiek będzie działać.

Pozdrawiam
 
 
MarcinKK 
Forumowicz

Auto: Pajero II NL 2.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 66
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-09-2019, 07:44   

Ja jak płukałem wyjąłem termostat następnie odłączyłem jeden wąż na ścianie grodziowej
co idzie do nagrzewnicy, odpięty wąż dałem w dół do krućca na ścianie podłączyłem wodę i z 10 minut płukałem aż zaczęła lecieć czysta bez tego miedzianego koloru . Następnie zalałem koncentrat czerwony aby pomieszał się z pozostałą wodą i uzupełniłem wodę do stanu. Robiłem to w długim i cały układ wypłukało a i jeszcze zatkałem wężyk od przelewu do zbiorniczka wyrównawczego .
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 22-09-2019, 04:56   

bandegras napisał/a:

Kupiłem różowe Borygo do chłodnicy bo niby może być stosowane do aluminium i innych stopów. Czy to dobry wybór?

Wyjąłem też układ klimatyzacji bo mi nie potrzebny był i nie działała klima to jeśli ktoś chce rurki, chłodnicę klimy, kompresor to oddam za darmo ale nie gwarantuję że cokolwiek będzie działać.

Pozdrawiam


Kiedyś szukałem jaki ma to być płyn i kupiłem PLAK AUTORAD G12+.
Chyba miał być z oznaczeniem G12+ ale jeszcze w dzień znajdę źródło,
z którego zaczerpnąłem tą wiedzę.

Walczę właśnie z układem klimatyzacji w moim longu i z chęcią przyjmę te klamoty do klimy. :D
Mam już załatane trzy dziurki i w dalszym ciągu nie ma szczelności.
Teraz mam wyciek na połączeniu z osuszaczem.
Potrzebuje szczególnie elementy, do których przykręcony jest osuszacz.
Nie dziwię się że to wyciąłeś, mi też już brakuje cierpliwości do klimy w PII ...
_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 371
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 22-09-2019, 20:26   

Mirek1275 napisał/a:


(...)

Kiedyś szukałem jaki ma to być płyn i kupiłem PLAK AUTORAD G12+.
Chyba miał być z oznaczeniem G12+ ale jeszcze w dzień znajdę źródło,
z którego zaczerpnąłem tą wiedzę.


Do starszych silników lepszy byłby z dodatkiem krzemianów, czyli G11.

Cytat:

Walczę właśnie z układem klimatyzacji w moim longu i z chęcią przyjmę te klamoty do klimy. :D
Mam już załatane trzy dziurki i w dalszym ciągu nie ma szczelności.
Teraz mam wyciek na połączeniu z osuszaczem.
Potrzebuje szczególnie elementy, do których przykręcony jest osuszacz.
Nie dziwię się że to wyciąłeś, mi też już brakuje cierpliwości do klimy w PII ...


Ale bangeras ma chyba krótką wersję Pajero.
W krótkim tylko jeden skraplacz i jeden parownik, inny skraplacz, mniejszy osuszacz.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
bandegras 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 1993 Auto SWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2018
Posty: 51
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 23-09-2019, 22:19   

Mirek1275 napisał/a:
Walczę właśnie z układem klimatyzacji w moim longu i z chęcią przyjmę te klamoty do klimy. :D
Mam już załatane trzy dziurki i w dalszym ciągu nie ma szczelności.
Teraz mam wyciek na połączeniu z osuszaczem.
Potrzebuje szczególnie elementy, do których przykręcony jest osuszacz.
Nie dziwię się że to wyciąłeś, mi też już brakuje cierpliwości do klimy w PII ...


Nie ma sprawy. Odstąpię wszystko co uda mi się wyjąć. Klimę wyjąłem bo nie działała a auto używam w błocie to i chłodzenie lepsze będzie bez dodatkowej chłodnicy po drodze:)

Cytat:
Ale bangeras ma chyba krótką wersję Pajero.
W krótkim tylko jeden skraplacz i jeden parownik, inny skraplacz, mniejszy osuszacz.


Prawda, mam krótką wersję. Jest nagrzewnica z tyłu ale chyba klima to tylko pojedynczy układ.

Cytat:
Do starszych silników lepszy byłby z dodatkiem krzemianów, czyli G11.


Właśnie też tak czytałem. Chciałem wlać coś dobrego, nowoczesnego itd. ale podobno w starszych autach, szczególnie w nagrzewnicach jest mosiądz i może inne stopy na które G12 plus nie działa dobrze.
Nie wiem co było lane wcześniej ale na króćcu od obudowy termostatu wytrąciło się coś podobnego do soli i tak zeżarło ten króciec, że będę go musiał wymienić bo narobiło wżerów na styku z wężem i chyba nie da się tego uszczelnić.

Czy termostat firmy VERNET jest coś warty czy lepiej szukać coś innego?
A jak tak to czego?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.