 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Pasek alternatora (prawdopodobnie) |
Autor |
Wiadomość |
HopeDope
Nowy Forumowicz
Auto: Golf IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2017 Posty: 16 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: 20-07-2019, 12:14 Pasek alternatora (prawdopodobnie)
|
|
|
Witam,
Mam pytanie odnośnie paska alternatora, lub samego alternatora. Spod maski Galanta (2.5 v6 2002r) wydobywa się dziwny dzwięk, jakby świst, na 100% jakiś pasek. Jest głośniejszy, kiedy włączone są np. światła. Dwa razy już został ten pasek naciągany, mówiono mi że będzie wszystko okej. Za drugim razem powiedziałem żeby ten pasek wymienili, jednak powiedziano mi że nie ma takiej potrzeby, że pasek jest okej wystarczy naciągnąć, jednak po 3 dniach było to samo.
Stąd moje pytanie, czy ten pasek jest jakoś trudno wymienić? Przecież kosztuje grosze, a mechanicy boją się jak ognia. Czy to może jednak nie być pasek, a cały alternator?
Z góry dzięki Pozdro |
|
|
|
 |
-Fenek-
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 172 Skąd: Opole
|
Wysłany: 20-07-2019, 12:58
|
|
|
Podstawowe pytanie, kiedy ten pasek był ostatnio zmieniany lub mógł być zmieniany?
I czy wiadomo jakiej jest firmy? Niektóre paski pomimo dobrego naciągu lubią piszczeć.
Alternator po zdjęciu paska (na wyłączonym silniku) powinien się swobodnie dać obracać ręką, jeśli czuć duży opór, to znaczy, że się zaciera. |
_________________ Moje jeździdełko =)
 |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 20-07-2019, 19:27
|
|
|
po pierwsze zmień mechanika
po drugie, jeśli rzeczywiście jesteś pewny stanu paska, a piszczy to można go potraktować czymś takim:
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24263 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-07-2019, 20:02
|
|
|
a jeśli masz pasek Contitech albo Bosch albo Gates to zmieniaj w ciemno - te śmieci trzeszczą i piszczą jeszcze w opakowaniu, gdy są nowe... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-07-2019, 00:05
|
|
|
Wymiana pasków osprzętu w tym silniku to 15 minut roboty i jest to dziecinnie proste, a dostęp wręcz wymarzony, oczywiście mając na względzie, że to silnik V6. |
|
|
|
 |
HopeDope
Nowy Forumowicz
Auto: Golf IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2017 Posty: 16 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: 21-07-2019, 20:13
|
|
|
Pasek to Contitech - chyba już się wyjaśniło ; ] Jaki polecacie?
[ Dodano: 21-07-2019, 20:16 ]
Dodam jeszcze że mam teraz 4PK 950 |
Ostatnio zmieniony przez HopeDope 21-07-2019, 20:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20958 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21-07-2019, 20:16
|
|
|
Z tego co kojarzę to polecane jest BANDO . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24263 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-07-2019, 23:02
|
|
|
Mitsuboshi, Bando albo Sun - te firmy szanuję |
|
|
|
 |
|
|