 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
E54a 2.0 v6 weryfikacja silnika |
Autor |
Wiadomość |
Flap
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E54a 2.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2019 Posty: 9 Skąd: Piła, wielkopolskie
|
Wysłany: 20-06-2019, 18:07 E54a 2.0 v6 weryfikacja silnika
|
|
|
Witam wszystkich, niedawno stałem się posiadaczem Galanta E54a diamond edition 1995. Odkąd kupiłem tego mitsu mam zagadkę.
Muszę wymienić kompletny rozrząd, aczkolwiek nie jestem pewny co to za wersja silnika i czy przypadkiem nie ma tutaj zmiennej fazy rozrządu.
Jeśli jest to będę musiał kupić też koło zmiennych faz rozrządu.
Niby jest to amerykańska wersja, z przodu blachy kwadratowe, poprzedni właściciel twierdzi, że to wersja USA, książeczka serwisowa po niemiecku a pierwszy właściciel jest Niemcem wiec nie wiem co o tym sądzić VIN nie ma jedynki z przodu.
Może komuś uda się rozkodowac VIN lepiej niż mi ?
JMBSNE54ATZ000204
Wedle tego co rozkodowalem to 96 rocznik , a w dowodzie 95...
W dowodzie też mam 110kW, ale na moje ma co najmniej 130kW.
Patrzalem katalog na automobile są też wersje tego 2.0 v6 24v 160hp, 170-177hp...
Zależy mi na tym, by kupić odpowiedni komplet rozrządu, dlatego też chciałbym dojść do tego co to dokładnie za wersja silnika i czy jest tu zmienna faza rozrządu.
Wieczorem będę w domu wrzucę zdjęcia z książeczki serwisowej z kodem silnika i zdjęcia tego gala.
Pozdrawiam!
Zastanawiam się czy to czasem nie jest ta wersja
http://www.goo-net-exchan...GALANT/4003835/ |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20994 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 20-06-2019, 19:54
|
|
|
Flap napisał/a: | JMBSNE54ATZ000204 |
To jest zwykły europejski vin .
Flap napisał/a: | Wedle tego co rozkodowalem to 96 rocznik , a w dowodzie 95... |
W dowodzie masz prawdę napisaną.
Silnik to 6A12.
Co do zmiennych faz to pewnie Jacek lub Arek jako znawcy E5 się wypowiedzą .
Schemat rozrządu wygląda tak.
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Flap
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E54a 2.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2019 Posty: 9 Skąd: Piła, wielkopolskie
|
Wysłany: 20-06-2019, 20:22
|
|
|
Zdążyłem schemat już przejrzeć na japancars, ale dużo mi to nie mówi
No tak myślałem, dowód może nie kłamać, bo zbadalem historię pojazdu i pierwsza rejestracja grudzień 1995 w Niemczech.
Najbardziej mnie ciekawi jaka to wersja silnika.
Niech się wypowie ktoś mający więcej pojęcia o tych silnikach, bo może prawdą jest to co czytałem na tym forum, że te 6a12 mimo 150 hp, uda lepiej niż nie jeden 6a13 naprawdę nie czuć by było tu 150 hp, znajomy z subaru wrx 220 hp wsiadł i mówi że dużo nie odstaje od jego gabloty.
Przejrzałem cały katalog na automobile i sa wersje 6a12 z większą mocą niż 150hp, może właśnie I tu jest więcej
Że to 6a12 to wiem, ale ile tu jest hp tak naprawdę mnie interesuje i jaki kupić rozrząd bo jeśli jest zmienna faza rozrządu to bedxie trzeba bankowo koło zmiennych faz rozrządu ) |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11149 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 20-06-2019, 22:07
|
|
|
Większość fajniejszych wersji z serii E5, było produkowane na rynek japoński. Bez fotek trudno cokolwiek powiedzieć.
Flap napisał/a: | Że to 6a12 to wiem, ale ile tu jest hp tak naprawdę mnie interesuje i jaki kupić rozrząd bo jeśli jest zmienna faza rozrządu to bedxie trzeba bankowo koło zmiennych faz rozrządu ) |
Z tego co wiem, mechanizm miveca znajduje się w głowicach, więc raczej nie znajdziesz tutaj tego dziwnego psującego się wynalazku rodem z renuara.
Rozrząd chyba jest ten sam, aczkolwiek nie jestem pewien długości paska. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Flap
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E54a 2.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2019 Posty: 9 Skąd: Piła, wielkopolskie
|
Wysłany: 26-06-2019, 08:24
|
|
|
Najmocniej przepraszam za opóźnienie, dostałem wypowiedzenie w pracy i troszkę zapomniałem o forum ;/
Fotki mam wszystkie, nawet z książeczki serwisowej może dzięki tym danym się dowiemy czegoś więcej, najbardziej mi zależy by dowiedzieć się czy w tym silniku jest zmienna faza rozrządu ponieważ na początku lipca mam dzownić do japaneze.
Pozdrawiam!
Kod: | https://drive.google.com/drive/folders/1K2972F5K44V2c0umB8M68DhicLgbYfDf?usp=sharing |
|
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11149 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 26-06-2019, 15:54
|
|
|
Wygląda jak zwykłe 6A12. Masz całkiem fajnego Galanta, w wersji Diamond Edition. Tylko ktoś popsuł felgi, malując je na czarno. Felgi też są z tej wersji.
Galant z silnikiem 6A12 MIVEC, to auto które było produkowane na rynek japoński, i wyglądało jakoś tak:
http://www.cardomain.com/...subishi-galant/ |
_________________
 |
|
|
|
 |
Flap
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E54a 2.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2019 Posty: 9 Skąd: Piła, wielkopolskie
|
Wysłany: 27-06-2019, 07:28
|
|
|
Dziękuję pięknie, więc wszystko jasne, rozrząd do zwykłego 6a12
W takim razie jak na 150 hp, ma kopyto i to niezłe, wręcz niespodziewane. |
|
|
|
 |
|
|