Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
E54a 2.0 v6 weryfikacja silnika
Autor Wiadomość
Flap 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E54a 2.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 9
Skąd: Piła, wielkopolskie
Wysłany: 20-06-2019, 18:07   E54a 2.0 v6 weryfikacja silnika

Witam wszystkich, niedawno stałem się posiadaczem Galanta E54a diamond edition 1995. Odkąd kupiłem tego mitsu mam zagadkę.

Muszę wymienić kompletny rozrząd, aczkolwiek nie jestem pewny co to za wersja silnika i czy przypadkiem nie ma tutaj zmiennej fazy rozrządu.
Jeśli jest to będę musiał kupić też koło zmiennych faz rozrządu.

Niby jest to amerykańska wersja, z przodu blachy kwadratowe, poprzedni właściciel twierdzi, że to wersja USA, książeczka serwisowa po niemiecku a pierwszy właściciel jest Niemcem wiec nie wiem co o tym sądzić VIN nie ma jedynki z przodu.

Może komuś uda się rozkodowac VIN lepiej niż mi ?

JMBSNE54ATZ000204

Wedle tego co rozkodowalem to 96 rocznik , a w dowodzie 95...
W dowodzie też mam 110kW, ale na moje ma co najmniej 130kW.
Patrzalem katalog na automobile są też wersje tego 2.0 v6 24v 160hp, 170-177hp...
Zależy mi na tym, by kupić odpowiedni komplet rozrządu, dlatego też chciałbym dojść do tego co to dokładnie za wersja silnika i czy jest tu zmienna faza rozrządu.
Wieczorem będę w domu wrzucę zdjęcia z książeczki serwisowej z kodem silnika i zdjęcia tego gala.
Pozdrawiam!


Zastanawiam się czy to czasem nie jest ta wersja
http://www.goo-net-exchan...GALANT/4003835/
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20994
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 20-06-2019, 19:54   

Flap napisał/a:
JMBSNE54ATZ000204

To jest zwykły europejski vin :wink: .

Flap napisał/a:
Wedle tego co rozkodowalem to 96 rocznik , a w dowodzie 95...

W dowodzie masz prawdę napisaną.

Silnik to 6A12.
Co do zmiennych faz to pewnie Jacek lub Arek jako znawcy E5 się wypowiedzą 8) .
Schemat rozrządu wygląda tak.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Flap 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E54a 2.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 9
Skąd: Piła, wielkopolskie
Wysłany: 20-06-2019, 20:22   

Zdążyłem schemat już przejrzeć na japancars, ale dużo mi to nie mówi :D

No tak myślałem, dowód może nie kłamać, bo zbadalem historię pojazdu i pierwsza rejestracja grudzień 1995 w Niemczech.

Najbardziej mnie ciekawi jaka to wersja silnika.
Niech się wypowie ktoś mający więcej pojęcia o tych silnikach, bo może prawdą jest to co czytałem na tym forum, że te 6a12 mimo 150 hp, uda lepiej niż nie jeden 6a13 naprawdę nie czuć by było tu 150 hp, znajomy z subaru wrx 220 hp wsiadł i mówi że dużo nie odstaje od jego gabloty.

Przejrzałem cały katalog na automobile i sa wersje 6a12 z większą mocą niż 150hp, może właśnie I tu jest więcej

Że to 6a12 to wiem, ale ile tu jest hp tak naprawdę mnie interesuje i jaki kupić rozrząd bo jeśli jest zmienna faza rozrządu to bedxie trzeba bankowo koło zmiennych faz rozrządu :) )
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11149
Skąd: Radomsko
Wysłany: 20-06-2019, 22:07   

Większość fajniejszych wersji z serii E5, było produkowane na rynek japoński. Bez fotek trudno cokolwiek powiedzieć.
Flap napisał/a:
Że to 6a12 to wiem, ale ile tu jest hp tak naprawdę mnie interesuje i jaki kupić rozrząd bo jeśli jest zmienna faza rozrządu to bedxie trzeba bankowo koło zmiennych faz rozrządu )

Z tego co wiem, mechanizm miveca znajduje się w głowicach, więc raczej nie znajdziesz tutaj tego dziwnego psującego się wynalazku rodem z renuara.
Rozrząd chyba jest ten sam, aczkolwiek nie jestem pewien długości paska.
_________________

 
 
 
Flap 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E54a 2.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 9
Skąd: Piła, wielkopolskie
Wysłany: 26-06-2019, 08:24   

Najmocniej przepraszam za opóźnienie, dostałem wypowiedzenie w pracy i troszkę zapomniałem o forum ;/

Fotki mam wszystkie, nawet z książeczki serwisowej może dzięki tym danym się dowiemy czegoś więcej, najbardziej mi zależy by dowiedzieć się czy w tym silniku jest zmienna faza rozrządu ponieważ na początku lipca mam dzownić do japaneze.
Pozdrawiam!

Kod:
https://drive.google.com/drive/folders/1K2972F5K44V2c0umB8M68DhicLgbYfDf?usp=sharing
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11149
Skąd: Radomsko
Wysłany: 26-06-2019, 15:54   

Wygląda jak zwykłe 6A12. Masz całkiem fajnego Galanta, w wersji Diamond Edition. Tylko ktoś popsuł felgi, malując je na czarno. Felgi też są z tej wersji.

Galant z silnikiem 6A12 MIVEC, to auto które było produkowane na rynek japoński, i wyglądało jakoś tak:
http://www.cardomain.com/...subishi-galant/
_________________

 
 
 
Flap 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E54a 2.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 9
Skąd: Piła, wielkopolskie
Wysłany: 27-06-2019, 07:28   

Dziękuję pięknie, więc wszystko jasne, rozrząd do zwykłego 6a12 :)
W takim razie jak na 150 hp, ma kopyto i to niezłe, wręcz niespodziewane.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.