Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolka cisnienia oleju
Autor Wiadomość
fllix 
Nowy Forumowicz
Szymon

Auto: Lancer Sportback 1.8 2009 GS4
Kraj/Country: UK
Dołączył: 04 Kwi 2016
Posty: 14
Skąd: Barnsley
  Wysłany: 07-07-2019, 19:34   Kontrolka cisnienia oleju

Witam panowie i panie jesli sa tu jakies. Auto stalo 3 tygodnie nie odpalane. Przed wyjazdem wszystko bylo git. Dzis odpalilem przejechalem 15 km i jak sie silnik zagrzal to na wolnych obrotach wyskakuje kontrolka cisnienia oleju. Wystarczy ze dodam lekko gazu i odrazu znika. Nic nie dymi nic nie stuka i temperature tez trzyma w normie. Auto jest z 2009 1.8 benzyna 105k przejechane. Olej byl wymieniany 7000km temu. Stan jakies 0.5 cm ponizej max. Pomocy

Na zimnym silniku tego nie ma. Dopiero jak sie nagrzeje

Jaka wartosc powinien miec na wolnych obrotach? Wydaje mi sie ze sa za niskie. Teraz mam okolo 700 moze nawet troche mniej
 
 
hubus 
Forumowicz


Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 123
Skąd: Kielce
Wysłany: 08-07-2019, 12:44   

Obroty 700 są rzeczywiście za niskie. Co do oleju to nikt nie wywróży - trzeba jechać do mechanika i szukać którędy ubywa, chyba że za mało wlali.
 
 
fllix 
Nowy Forumowicz
Szymon

Auto: Lancer Sportback 1.8 2009 GS4
Kraj/Country: UK
Dołączył: 04 Kwi 2016
Posty: 14
Skąd: Barnsley
Wysłany: 08-07-2019, 16:53   

hubus napisał/a:
Obroty 700 są rzeczywiście za niskie. Co do oleju to nikt nie wywróży - trzeba jechać do mechanika i szukać którędy ubywa, chyba że za mało wlali.

Chyba mnie zle zrozumiales. Napisalem ze stan oleju jest 5mm ponizej maksymalnej wartosc wiec nic nie ubywa. Miska jest delikatnie zapocona od strony korka spustowego.

Wracajac do obrotow to sa za niskie i delikatnie faluja. Przepustnica do czyszczenia. Swiece do wymiany i przewody?

Wystarczy ze obroty wskocza powyzej 750 do 800 i kontrolka cisnienia oleju gasnie.

Dobrze mysle czy nie?
 
 
MichalRBB 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 143KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 85
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-07-2019, 17:51   

Możesz spróbować wyczyścić przepustnicę, a co do przewodów, to ich nie ma, ponieważ są zastąpione cewkami na listiwe.
 
 
 
fllix 
Nowy Forumowicz
Szymon

Auto: Lancer Sportback 1.8 2009 GS4
Kraj/Country: UK
Dołączył: 04 Kwi 2016
Posty: 14
Skąd: Barnsley
Wysłany: 08-07-2019, 19:00   

MichalRBB napisał/a:
Możesz spróbować wyczyścić przepustnicę, a co do przewodów, to ich nie ma, ponieważ są zastąpione cewkami na listiwe.


A co ze swiecami? Maja wplyw na obroty? Nie byly wymieniane od nowosci
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 08-07-2019, 22:15   

fllix napisał/a:
Nie byly wymieniane od nowosci


To jeżeli auto ma przejechane na nich 105 tys. zdecydowanie czas je wymienić. Na pewno to nie zaszkodzi.
 
 
hubus 
Forumowicz


Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 123
Skąd: Kielce
Wysłany: 09-07-2019, 08:28   

fllix napisał/a:

Chyba mnie zle zrozumiales. Napisalem ze stan oleju jest 5mm ponizej maksymalnej wartosc wiec nic nie ubywa. Miska jest delikatnie zapocona od strony korka spustowego.


Sorry, masz rację. Co do zapoconego korka to procedura mówi że przy każdym odkręceniu powinno się zmieniać podkładkę. Być może wystarczy wymienić miedzianą podkładkę i będzie OK bo poza ASO chyba nikt tego nie robi :lol:
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 09-07-2019, 16:47   

fllix napisał/a:
Jaka wartosc powinien miec na wolnych obrotach?

Na zimnym, czy ciepłym silniku?
_________________
Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-07-2019, 16:49   

fllix napisał/a:
Teraz mam okolo 700 moze nawet troche mniej

Normalne na cieplym.
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 09-07-2019, 19:04   

RalfPi, 600 to standard na ciepłym silniku, na zimnym po odpaleniu coś ponad 1k mi wyskakuje ale 2 min i już optymalnie 600 mam.
fllix, przeczyść przepustnice, wymień świece, warto by było po tych 100k sprawdzić luzy zaworowe.
_________________
 
 
fllix 
Nowy Forumowicz
Szymon

Auto: Lancer Sportback 1.8 2009 GS4
Kraj/Country: UK
Dołączył: 04 Kwi 2016
Posty: 14
Skąd: Barnsley
Wysłany: 09-07-2019, 20:35   

Lucas123w napisał/a:
RalfPi, 600 to standard na ciepłym silniku, na zimnym po odpaleniu coś ponad 1k mi wyskakuje ale 2 min i już optymalnie 600 mam.
fllix, przeczyść przepustnice, wymień świece, warto by było po tych 100k sprawdzić luzy zaworowe.


Nie mam zbytnio czasu zeby samemu grzebac. W czwartek auto idzie na serwis. Zawsze robie wszystko w ASO bo tu w uk to ciezko o dobrego mechanika. Bedzie wymiana swiec i czyszczenie przepustnicy. Wspomne tez o tych luzach zaworowych zeby zerkneli (duzo z tym roboty?)
Na serwisie dzis mowili mi ze ta kontrolka to moze byc sitko na smoku przytkane czy jakos tak.
Dam znac co i jak bylo. Moze komus sie przydadza informacje.
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 10-07-2019, 14:12   

fllix,
Tylko się upewnij, że przeprowadzą proces adaptacji po czyszczeniu przepustnicy. Ja kiedyś zadzwoniłem do ASO w naszym kraju z zapytaniem jak to wygląda, to mi powiedzieli, że się tego nie przeprowadza...
Co do sprawdzenia luzów zaworowych, to trzeba zostawić auto do ostudzenia silnika, ściągnąć pokrywę i zmierzyć szczeliny.
 
 
fllix 
Nowy Forumowicz
Szymon

Auto: Lancer Sportback 1.8 2009 GS4
Kraj/Country: UK
Dołączył: 04 Kwi 2016
Posty: 14
Skąd: Barnsley
Wysłany: 04-08-2019, 07:50   

Dlugo mnie nie bylo ale mam wiecej spraw na glowie niz auto. Problem dalej nie rozwiazany. Czujnik cisnienia wymieniony. Dalej wyskakuje kontrolka na wolnych obrotach. W serwisie stwierdzili podejzenie uszkodzenia przepustnicy. 1000£ z wymiana a w Polsce sama przepustnica 8000 w ASO.
Rozebralem wiec go troche i wyczyscilem przepustnice. Bylo duzo nagaru. Po czyszczeniu zrobilem adaptacje tak jak trzeba ale kontrolka dalej mryga.
Bylem tez u niezaleznego mechanika. Sprawdzil obroty na cieplym I wychodzi ze wachaja sie miedzy 640 a 660. Stwierdzil ze wrecz idealnie i ze watpi zeby to bylo wina przepustnicy bo tez tam zagladal.
Zaproponowal mi zdjecie miska i sprswdzanie smoka oraz wymiane oleju i filtra. Ma mi to zrobic za tydzien bo teraz jest na wakacjach.
Co wy o tym sadzicie? Jakies pomysly?

[ Dodano: 29-08-2019, 22:22 ]
Panowie doradzcie cos bo juz mi brak sil na to auto.

Wymienilem czujnik cisnienia oleju Zmienilem olej i filtr. Miska olejowa byla zdejmowana i wszystko od spodu wyglada bardzo dobrze. zadnych opilkow osadow itp.

Nic z wyzej wymienionych rzeczy nie pomoglo. Kontrolka cisnienia jak mrygala na wolnych obrotach tak mryga.

Angielski serwis zalecal wymiane przepustnicy jako prawdopodobne zrodlo problemu ale ich cena byla kosmiczna wiec znalazlem uzywana po regeneracji. Zostala dzisiaj wymieniona (adaptacja zrobiona) i zonk. Kontrolka dalej mryga jak mrygala

Mechanik niezalezny mowi ze jego ostatnim pomyslem jest wymiana pompy oleju. Co o tym myslicie?

Prosze was o jakies rady bo juz mnie to przerasta...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.