Kontrolka cisnienia oleju |
Autor |
Wiadomość |
fllix
Nowy Forumowicz Szymon
Auto: Lancer Sportback 1.8 2009 GS4
Kraj/Country: UK
Dołączył: 04 Kwi 2016 Posty: 14 Skąd: Barnsley
|
Wysłany: 07-07-2019, 19:34 Kontrolka cisnienia oleju
|
|
|
Witam panowie i panie jesli sa tu jakies. Auto stalo 3 tygodnie nie odpalane. Przed wyjazdem wszystko bylo git. Dzis odpalilem przejechalem 15 km i jak sie silnik zagrzal to na wolnych obrotach wyskakuje kontrolka cisnienia oleju. Wystarczy ze dodam lekko gazu i odrazu znika. Nic nie dymi nic nie stuka i temperature tez trzyma w normie. Auto jest z 2009 1.8 benzyna 105k przejechane. Olej byl wymieniany 7000km temu. Stan jakies 0.5 cm ponizej max. Pomocy
Na zimnym silniku tego nie ma. Dopiero jak sie nagrzeje
Jaka wartosc powinien miec na wolnych obrotach? Wydaje mi sie ze sa za niskie. Teraz mam okolo 700 moze nawet troche mniej |
|
|
|
 |
hubus
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lip 2016 Posty: 123 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 08-07-2019, 12:44
|
|
|
Obroty 700 są rzeczywiście za niskie. Co do oleju to nikt nie wywróży - trzeba jechać do mechanika i szukać którędy ubywa, chyba że za mało wlali. |
|
|
|
 |
fllix
Nowy Forumowicz Szymon
Auto: Lancer Sportback 1.8 2009 GS4
Kraj/Country: UK
Dołączył: 04 Kwi 2016 Posty: 14 Skąd: Barnsley
|
Wysłany: 08-07-2019, 16:53
|
|
|
hubus napisał/a: | Obroty 700 są rzeczywiście za niskie. Co do oleju to nikt nie wywróży - trzeba jechać do mechanika i szukać którędy ubywa, chyba że za mało wlali. |
Chyba mnie zle zrozumiales. Napisalem ze stan oleju jest 5mm ponizej maksymalnej wartosc wiec nic nie ubywa. Miska jest delikatnie zapocona od strony korka spustowego.
Wracajac do obrotow to sa za niskie i delikatnie faluja. Przepustnica do czyszczenia. Swiece do wymiany i przewody?
Wystarczy ze obroty wskocza powyzej 750 do 800 i kontrolka cisnienia oleju gasnie.
Dobrze mysle czy nie? |
|
|
|
 |
MichalRBB
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 143KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2018 Posty: 85 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-07-2019, 17:51
|
|
|
Możesz spróbować wyczyścić przepustnicę, a co do przewodów, to ich nie ma, ponieważ są zastąpione cewkami na listiwe. |
|
|
|
 |
fllix
Nowy Forumowicz Szymon
Auto: Lancer Sportback 1.8 2009 GS4
Kraj/Country: UK
Dołączył: 04 Kwi 2016 Posty: 14 Skąd: Barnsley
|
Wysłany: 08-07-2019, 19:00
|
|
|
MichalRBB napisał/a: | Możesz spróbować wyczyścić przepustnicę, a co do przewodów, to ich nie ma, ponieważ są zastąpione cewkami na listiwe. |
A co ze swiecami? Maja wplyw na obroty? Nie byly wymieniane od nowosci |
|
|
|
 |
Mazin89
Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 08-07-2019, 22:15
|
|
|
fllix napisał/a: | Nie byly wymieniane od nowosci |
To jeżeli auto ma przejechane na nich 105 tys. zdecydowanie czas je wymienić. Na pewno to nie zaszkodzi. |
|
|
|
 |
hubus
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lip 2016 Posty: 123 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 09-07-2019, 08:28
|
|
|
fllix napisał/a: |
Chyba mnie zle zrozumiales. Napisalem ze stan oleju jest 5mm ponizej maksymalnej wartosc wiec nic nie ubywa. Miska jest delikatnie zapocona od strony korka spustowego.
|
Sorry, masz rację. Co do zapoconego korka to procedura mówi że przy każdym odkręceniu powinno się zmieniać podkładkę. Być może wystarczy wymienić miedzianą podkładkę i będzie OK bo poza ASO chyba nikt tego nie robi |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 09-07-2019, 16:49
|
|
|
fllix napisał/a: | Teraz mam okolo 700 moze nawet troche mniej |
Normalne na cieplym. |
_________________ - Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS |
|
|
|
 |
Lucas123w
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 977 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 09-07-2019, 19:04
|
|
|
RalfPi, 600 to standard na ciepłym silniku, na zimnym po odpaleniu coś ponad 1k mi wyskakuje ale 2 min i już optymalnie 600 mam.
fllix, przeczyść przepustnice, wymień świece, warto by było po tych 100k sprawdzić luzy zaworowe. |
_________________  |
|
|
|
 |
fllix
Nowy Forumowicz Szymon
Auto: Lancer Sportback 1.8 2009 GS4
Kraj/Country: UK
Dołączył: 04 Kwi 2016 Posty: 14 Skąd: Barnsley
|
Wysłany: 09-07-2019, 20:35
|
|
|
Lucas123w napisał/a: | RalfPi, 600 to standard na ciepłym silniku, na zimnym po odpaleniu coś ponad 1k mi wyskakuje ale 2 min i już optymalnie 600 mam.
fllix, przeczyść przepustnice, wymień świece, warto by było po tych 100k sprawdzić luzy zaworowe. |
Nie mam zbytnio czasu zeby samemu grzebac. W czwartek auto idzie na serwis. Zawsze robie wszystko w ASO bo tu w uk to ciezko o dobrego mechanika. Bedzie wymiana swiec i czyszczenie przepustnicy. Wspomne tez o tych luzach zaworowych zeby zerkneli (duzo z tym roboty?)
Na serwisie dzis mowili mi ze ta kontrolka to moze byc sitko na smoku przytkane czy jakos tak.
Dam znac co i jak bylo. Moze komus sie przydadza informacje. |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 10-07-2019, 14:12
|
|
|
fllix,
Tylko się upewnij, że przeprowadzą proces adaptacji po czyszczeniu przepustnicy. Ja kiedyś zadzwoniłem do ASO w naszym kraju z zapytaniem jak to wygląda, to mi powiedzieli, że się tego nie przeprowadza...
Co do sprawdzenia luzów zaworowych, to trzeba zostawić auto do ostudzenia silnika, ściągnąć pokrywę i zmierzyć szczeliny. |
|
|
|
 |
fllix
Nowy Forumowicz Szymon
Auto: Lancer Sportback 1.8 2009 GS4
Kraj/Country: UK
Dołączył: 04 Kwi 2016 Posty: 14 Skąd: Barnsley
|
Wysłany: 04-08-2019, 07:50
|
|
|
Dlugo mnie nie bylo ale mam wiecej spraw na glowie niz auto. Problem dalej nie rozwiazany. Czujnik cisnienia wymieniony. Dalej wyskakuje kontrolka na wolnych obrotach. W serwisie stwierdzili podejzenie uszkodzenia przepustnicy. 1000£ z wymiana a w Polsce sama przepustnica 8000 w ASO.
Rozebralem wiec go troche i wyczyscilem przepustnice. Bylo duzo nagaru. Po czyszczeniu zrobilem adaptacje tak jak trzeba ale kontrolka dalej mryga.
Bylem tez u niezaleznego mechanika. Sprawdzil obroty na cieplym I wychodzi ze wachaja sie miedzy 640 a 660. Stwierdzil ze wrecz idealnie i ze watpi zeby to bylo wina przepustnicy bo tez tam zagladal.
Zaproponowal mi zdjecie miska i sprswdzanie smoka oraz wymiane oleju i filtra. Ma mi to zrobic za tydzien bo teraz jest na wakacjach.
Co wy o tym sadzicie? Jakies pomysly?
[ Dodano: 29-08-2019, 22:22 ]
Panowie doradzcie cos bo juz mi brak sil na to auto.
Wymienilem czujnik cisnienia oleju Zmienilem olej i filtr. Miska olejowa byla zdejmowana i wszystko od spodu wyglada bardzo dobrze. zadnych opilkow osadow itp.
Nic z wyzej wymienionych rzeczy nie pomoglo. Kontrolka cisnienia jak mrygala na wolnych obrotach tak mryga.
Angielski serwis zalecal wymiane przepustnicy jako prawdopodobne zrodlo problemu ale ich cena byla kosmiczna wiec znalazlem uzywana po regeneracji. Zostala dzisiaj wymieniona (adaptacja zrobiona) i zonk. Kontrolka dalej mryga jak mrygala
Mechanik niezalezny mowi ze jego ostatnim pomyslem jest wymiana pompy oleju. Co o tym myslicie?
Prosze was o jakies rady bo juz mnie to przerasta... |
|
|
|
 |
|