Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Matejko
09-04-2007, 15:20
Carisma
Autor Wiadomość
Kasia
[Usunięty]

Wysłany: 09-04-2007, 14:49   Carisma

Witam wszystkich.Jest to mój pierwszy post na forum i przy tej okazji chciała bym się przywitać :) Mam na imię Kasia i jestem od kilku dni szczęśliwą posiadaczką carismy z 1998 roku.
Jeździ się nią pięknie w przeciwieństwie do mojego poprzedniego auta jakim było audi a4 z silnikiem 1,6 .Totalna porażka ale teraz do rzeczy :)
Autem jeździ się naprawde doskonale i te przyspieszenie :lol: ale cos jakby za głośno chodziło , wczoraj jechałam w nim jako pasażer na tylnym siedzeniu i wydawało mi się,ze dość głośno w niej jest.
A może carismy z silnikiem 1,8 mają to do siebie ?? że lekko je słychać ?
a oto zdjęcia carismy jaką kupiłam


I jesli moge prosić o jakieś informacje na temat carismy GLX była bym bardzo wdzięczna
Pozdrawiam
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 09-04-2007, 14:58   

Kasia napisał/a:
na tylnym siedzeniu i wydawało mi się,ze dość głośno w niej jest.

...czasem uzytkownicy skarza sie na halasujace tylne zawieszenie w Cari :)
Gratuluje ładniutkiej Carismy i bez awaryjnej jazdy zycze :P :mrgreen:
pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 09-04-2007, 15:00   

wita witam :)
A co konkretnie chcesz wiedzieć na temat tego silnika?
Czy jest głośny.. hmy, zależy czym się jeździło wcześniej :) i druga sprawa, przeszłość Twojego autka, czy na 100% nienaprawiany, bo może ktoś zapomniał o jakiejś macie wygłuszającej?
Poza tym na początek proponuję wymienić (jeśli jeszcze tego nie zrobiłaś) pasek rozrządu z rolkami pompą wody i olej z filtrem. To takie podstawy, niezbyt kosztowne, a dające pewność, że radość z autka będzie większa :)
Pozdrawiam
PS
A napisz coś o swoim autku, przebieg, pochodzenie, bo widzę, że kupiona z ogłoszenia.
A i zachęcam do poczytania historii mojej Carismy 1.8, link w podpisie, zapewne znajdziesz tam kilka cennych informacji (jak i na całym forum).
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
Kasia
[Usunięty]

Wysłany: 09-04-2007, 15:15   

Zastanawiam się czym się różni np. silnik GLX od GDI ...Wiem,wiem to pewnie śmieszne pytanie ale nie znam sie :oops:
Samochodzik mam od trzech dni i na dzień dobry wymieniłam klocki hamulcowe które już upominały sie do wymiany :) Natomiast resztę zacznę wymieniac zaraz po świętach aby radość z jazdy carismą była jeszcze bardziej przyjemna :)
Co do auta które kupiłam jak już wspomniałam jest to samochodzik z silnikiem 1,8 i przebiegiem chyba dośc wysokim bo 190tys km
To jedyny mankament który troszkę mnie wystraszył kiedy spojrzałam na licznik ale zakochałam sie w tym samochodziku bez pamięci i musiałam stać się jego posiadaczką.Auto jest samochodem krajowym , jestem jego trzecim włascicielem.Pierwszy jeździł nim 5 lat i później drugi kolejne 5 a tearz moja kolej na kilka lat przejażdżek carismą.
Stanik już lecę na linka podanego w Twoim podpisie i pewnie wiele rzeczy wyczytam które mnie nurtują :)
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 09-04-2007, 15:19   

Kasia napisał/a:
silnik GLX od GDI

GLX jest to wersja wyposazeniowa a GDI jest to silnik z bezposrednim wtryskiem benzyny :mrgreen:
Kasia napisał/a:
jest to samochodzik z silnikiem 1,8 i przebiegiem chyba dośc wysokim bo 190tys km

Wysoki??? Niekoniecznie :P Wszystko zalezy jak samochodzik byl wczesniej traktowany, czy byl okresowo serwisowany czy byly w nim wymieniane oleje itp :)
pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Kasia
[Usunięty]

Wysłany: 09-04-2007, 15:28   

Cytat:
GLX jest to wersja wyposazeniowa a GDI jest to silnik z bezposrednim wtryskiem benzyny :mrgreen:

Czyli GDI ma większe przyspieszenia przy bezposrednim wtrysku :) Uczę sie powoli się uczę :mrgreen:
Myślę,ze samochód eksplatowany był dobrze ...Na wolnych obrotach jest bardzo cichutki natomiast przy prędkości powyżej 130km. trzeba radio z lekka podgłośnić ;) ale za to jakiego ma "zrywa" :D Trzeba było kilkanaście kilometrów przejechac zanim dogadałam się ze swoim nowym samochodzikiem i zrozumiałam jak się nim obsługiwać ;)
a oto bezpośredni link do samochodu ale za wiele informacji w nim nie ma
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C2472211
Ostatnio zmieniony przez Kasia 09-04-2007, 15:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 09-04-2007, 15:28   

Carismy byly w tej "budzie" z dwoma silnikami a przełomowym rokiem był chyba 97-my.
Ja u siebie mam 1.8 SOHC 115KM z wersja wyposażenia GLX. Natomiast był też silnik 1.8 GDi o mocy 125 KM. Najprościej rozróżnić je tak, że w przypadku zastosowania silnika GDi na obrotomierzu, oraz w różnych miejscach samochodu są emblematy GDi. I w przypadku wersji z silnikiem GDi oznaczenia wyposażenia były już tylko dwuliterowe, czyli LS lub LX (jeśli się nie mylę).
Jeśli autko tyle czasu było w rękach krajowych właścicieli to już coś. Zawsze to znak, że ktoś przez dłuższy czas dbał o to autko. jedyny mankament krajowych aut to zawieszenie bo drogi mamy średnie.
A 190 tys km to... niewiele jeśli autko było dobrze traktowane. Ja mam dokładnie taki przebieg u siebie i.... silnik jest w super stanie. Owszem, jak to w 10-cio letnim autku małe ogniska rdzy zaczynają się już pojawiać (ale to też zależy od kilku czynników czy się pojawia czy nie...) w zawieszeniu co jakiś czas (raz w roku?) jest do wymiany jakaś gumeczka, ale... to w sumie wszystko :) Autko spokojnie przejedzie jeszcze drugie tyle :)
Pozdrawiam

PS
wersje GDi z racji większej mocy i tych nowinek technicznych miała katalogowe przyspieszenie 9.9 sekundy (o ile mnie pamięc nie myli) a wersja "zwykła" miała 10.2 sekundy, więc różnica niewielka. Za to w GDi często trzeba czyścić przeustnice, jest bardziej wrażliwe na złe paliwo i nie nadaje się do zagazowania. Za to zwykłe 1.8 jeśli ma seriwy robione na czas, zgodnie książką przeglądów to jest bezobsługowe , jest nieczułe na kiepskie paliwo (ja przynajmniej nigdy nie miałem problemów) i świetnie znosi gaz, nawet te tańsze instalacje.

PS2

to jeśli na to serwisowanie w ASO do konca , czyli do tych 190 tys km są stosowne kwity, faktury itd to autko powinno byc w dosc dobrym stanie technicznym. A przynajmniej wszystko powinno byc wymieniane na czas a to juz niezle :)
A silniczek masz ten co ja, czyli zwykle 1.8 115 KM SOHC. Bardzo dobra jednostka, trwala i tak jak pisalem, praktycznie bezobslugowa :)
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
Ostatnio zmieniony przez stanik 09-04-2007, 15:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kasia
[Usunięty]

Wysłany: 09-04-2007, 15:37   

Stanik dziękuję Ci bardzo serdecznie jestem coraz bardziej świadoma tego czym jeżdżę bo przyznam szczerze,że jak zaczełam czytać o różnych wersjach carismy to bałam się,ze popełniłam gafę i kupiłam coś co nie będzie cieszyć.Już raz popełniłam błąd kupując audi które przeciekało, sypało się przynajmniej raz w miesiącu,paliło na tak mały silnik jakim jest 1,6 straszną ilość paliwa i do tego nie miało w ogólę przyspieszenia ...Więc teraz jeżdżąc carismą cieszę się jak dziecko,ze samochód ma przyśpieszenie , jest bardzo przyjemny w środku a zewnętrznie jak dla mnie za takie pieniądze to istne cacko :)
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 09-04-2007, 15:43   

to teraz tylko podjedz do dobrego mechanika w swojej okolicy (na forum regionalnym na pewno doradzą koledzy gdzie takowy jest w Gdańsku lub okolicy, a jest tam też nasz ekspert Krzyżak to może coś doradzi :) ) i wymień wszystko co trzeba (ewentualnie ustalić harmonpgram co jest pilne a co może poczekać) i na pewno będziesz tylko śmigała :)
W moim najczulszy punkt to zawieszenie :( niestety nasze drogi szybko je niszcza a ja znów jestm czuły na punkcie wszelakich stuków i pukań :)
Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
Kasia
[Usunięty]

Wysłany: 09-04-2007, 15:44   

Nie jestem pewna czy napewno rozmawiamy o tych samych silnikach .Napisze może jeszcze tak i sprawa będzie jasna a ja świadoma tym czym jeżdżę:
Ja mam dwa wałki rozrządu i 16 V czy to standard dla tych silników o których piszesz ?? :roll:
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 09-04-2007, 15:47   

Kasia napisał/a:
a mam dwa wałki rozrządu i 16 V czy to standard dla tych silników o których piszesz ??

wszyskie silniki w Carismach byly 16 zaworowe (nie liczac diesli)
pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Kasia
[Usunięty]

Wysłany: 09-04-2007, 15:53   

Robson86 napisał/a:
Kasia napisał/a:
a mam dwa wałki rozrządu i 16 V czy to standard dla tych silników o których piszesz ??

wszyskie silniki w Carismach byly 16 zaworowe (nie liczac diesli)
pozdroo

Dziękuję.
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 09-04-2007, 15:54   

sądząc z opisu w ogłoszeniu (moc 115KM) to jest ten sam silnik co u mnie. Tak jak pisze Robson, obie jednostki było szesnastozaworowe i oba miały dwa wałki. Ja jestem praktycznie pewien, że masz ten sam silnik co ja :) Dla pewności możesz wrzucić zdjęcie silnika to wtedy będzie 1000% pewności. Ale patrząc na zdjęcia z ogłoszenia nie ma ani chyba jednego wyróżniającego elementu z wersji GDi
Pozdrawiam

PS
I jeszcze jenda ważna uwaga, GDi w polskich salonach był dostępny na przełomie roku 97 i 98, a na zachodzie już chyba w okolicy polowy roku 97-mego. Stąd większość aut sprowadzonych z rocznika 97 to wersje GDi zas te kupione w polsce w roku 97 to w większości jeszcze zwykłe wersje.
Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 09-04-2007, 15:58   

No to moim zdaniem skoro jesteś pewna że masz dwa wałki to masz silnik ciut inny od Stanika bo jego to 1.8 SOHC a ten twój to 1.8 DOHC ale nie GDI. Gdybyś tak podała VIN twojego miśka i ewentualnie fotę silnika...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 09-04-2007, 15:59   

Wersje GDI mialy o ile sie nie myle podwojna koncowke tlumika, oznaczenie GDI pod kierunkami(bocznymi) no i napis
stanik napisał/a:
GDi na obrotomierzu
(choc nie pamietam czy przed liftem tez mialy)
pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.