Przesunięty przez: Matejko 09-04-2007, 15:20 |
Carisma |
Autor |
Wiadomość |
Kasia [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2007, 14:49 Carisma
|
|
|
Witam wszystkich.Jest to mój pierwszy post na forum i przy tej okazji chciała bym się przywitać Mam na imię Kasia i jestem od kilku dni szczęśliwą posiadaczką carismy z 1998 roku.
Jeździ się nią pięknie w przeciwieństwie do mojego poprzedniego auta jakim było audi a4 z silnikiem 1,6 .Totalna porażka ale teraz do rzeczy
Autem jeździ się naprawde doskonale i te przyspieszenie ale cos jakby za głośno chodziło , wczoraj jechałam w nim jako pasażer na tylnym siedzeniu i wydawało mi się,ze dość głośno w niej jest.
A może carismy z silnikiem 1,8 mają to do siebie ?? że lekko je słychać ?
a oto zdjęcia carismy jaką kupiłam
I jesli moge prosić o jakieś informacje na temat carismy GLX była bym bardzo wdzięczna
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 09-04-2007, 14:58
|
|
|
Kasia napisał/a: | na tylnym siedzeniu i wydawało mi się,ze dość głośno w niej jest. |
...czasem uzytkownicy skarza sie na halasujace tylne zawieszenie w Cari
Gratuluje ładniutkiej Carismy i bez awaryjnej jazdy zycze
pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 09-04-2007, 15:00
|
|
|
wita witam
A co konkretnie chcesz wiedzieć na temat tego silnika?
Czy jest głośny.. hmy, zależy czym się jeździło wcześniej i druga sprawa, przeszłość Twojego autka, czy na 100% nienaprawiany, bo może ktoś zapomniał o jakiejś macie wygłuszającej?
Poza tym na początek proponuję wymienić (jeśli jeszcze tego nie zrobiłaś) pasek rozrządu z rolkami pompą wody i olej z filtrem. To takie podstawy, niezbyt kosztowne, a dające pewność, że radość z autka będzie większa
Pozdrawiam
PS
A napisz coś o swoim autku, przebieg, pochodzenie, bo widzę, że kupiona z ogłoszenia.
A i zachęcam do poczytania historii mojej Carismy 1.8, link w podpisie, zapewne znajdziesz tam kilka cennych informacji (jak i na całym forum). |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
Kasia [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2007, 15:15
|
|
|
Zastanawiam się czym się różni np. silnik GLX od GDI ...Wiem,wiem to pewnie śmieszne pytanie ale nie znam sie
Samochodzik mam od trzech dni i na dzień dobry wymieniłam klocki hamulcowe które już upominały sie do wymiany Natomiast resztę zacznę wymieniac zaraz po świętach aby radość z jazdy carismą była jeszcze bardziej przyjemna
Co do auta które kupiłam jak już wspomniałam jest to samochodzik z silnikiem 1,8 i przebiegiem chyba dośc wysokim bo 190tys km
To jedyny mankament który troszkę mnie wystraszył kiedy spojrzałam na licznik ale zakochałam sie w tym samochodziku bez pamięci i musiałam stać się jego posiadaczką.Auto jest samochodem krajowym , jestem jego trzecim włascicielem.Pierwszy jeździł nim 5 lat i później drugi kolejne 5 a tearz moja kolej na kilka lat przejażdżek carismą.
Stanik już lecę na linka podanego w Twoim podpisie i pewnie wiele rzeczy wyczytam które mnie nurtują |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 09-04-2007, 15:19
|
|
|
Kasia napisał/a: | silnik GLX od GDI |
GLX jest to wersja wyposazeniowa a GDI jest to silnik z bezposrednim wtryskiem benzyny
Kasia napisał/a: | jest to samochodzik z silnikiem 1,8 i przebiegiem chyba dośc wysokim bo 190tys km |
Wysoki??? Niekoniecznie Wszystko zalezy jak samochodzik byl wczesniej traktowany, czy byl okresowo serwisowany czy byly w nim wymieniane oleje itp
pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Kasia [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2007, 15:28
|
|
|
Cytat: | GLX jest to wersja wyposazeniowa a GDI jest to silnik z bezposrednim wtryskiem benzyny |
Czyli GDI ma większe przyspieszenia przy bezposrednim wtrysku Uczę sie powoli się uczę
Myślę,ze samochód eksplatowany był dobrze ...Na wolnych obrotach jest bardzo cichutki natomiast przy prędkości powyżej 130km. trzeba radio z lekka podgłośnić ale za to jakiego ma "zrywa" Trzeba było kilkanaście kilometrów przejechac zanim dogadałam się ze swoim nowym samochodzikiem i zrozumiałam jak się nim obsługiwać
a oto bezpośredni link do samochodu ale za wiele informacji w nim nie ma
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C2472211 |
Ostatnio zmieniony przez Kasia 09-04-2007, 15:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 09-04-2007, 15:28
|
|
|
Carismy byly w tej "budzie" z dwoma silnikami a przełomowym rokiem był chyba 97-my.
Ja u siebie mam 1.8 SOHC 115KM z wersja wyposażenia GLX. Natomiast był też silnik 1.8 GDi o mocy 125 KM. Najprościej rozróżnić je tak, że w przypadku zastosowania silnika GDi na obrotomierzu, oraz w różnych miejscach samochodu są emblematy GDi. I w przypadku wersji z silnikiem GDi oznaczenia wyposażenia były już tylko dwuliterowe, czyli LS lub LX (jeśli się nie mylę).
Jeśli autko tyle czasu było w rękach krajowych właścicieli to już coś. Zawsze to znak, że ktoś przez dłuższy czas dbał o to autko. jedyny mankament krajowych aut to zawieszenie bo drogi mamy średnie.
A 190 tys km to... niewiele jeśli autko było dobrze traktowane. Ja mam dokładnie taki przebieg u siebie i.... silnik jest w super stanie. Owszem, jak to w 10-cio letnim autku małe ogniska rdzy zaczynają się już pojawiać (ale to też zależy od kilku czynników czy się pojawia czy nie...) w zawieszeniu co jakiś czas (raz w roku?) jest do wymiany jakaś gumeczka, ale... to w sumie wszystko Autko spokojnie przejedzie jeszcze drugie tyle
Pozdrawiam
PS
wersje GDi z racji większej mocy i tych nowinek technicznych miała katalogowe przyspieszenie 9.9 sekundy (o ile mnie pamięc nie myli) a wersja "zwykła" miała 10.2 sekundy, więc różnica niewielka. Za to w GDi często trzeba czyścić przeustnice, jest bardziej wrażliwe na złe paliwo i nie nadaje się do zagazowania. Za to zwykłe 1.8 jeśli ma seriwy robione na czas, zgodnie książką przeglądów to jest bezobsługowe , jest nieczułe na kiepskie paliwo (ja przynajmniej nigdy nie miałem problemów) i świetnie znosi gaz, nawet te tańsze instalacje.
PS2
to jeśli na to serwisowanie w ASO do konca , czyli do tych 190 tys km są stosowne kwity, faktury itd to autko powinno byc w dosc dobrym stanie technicznym. A przynajmniej wszystko powinno byc wymieniane na czas a to juz niezle
A silniczek masz ten co ja, czyli zwykle 1.8 115 KM SOHC. Bardzo dobra jednostka, trwala i tak jak pisalem, praktycznie bezobslugowa |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
Ostatnio zmieniony przez stanik 09-04-2007, 15:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Kasia [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2007, 15:37
|
|
|
Stanik dziękuję Ci bardzo serdecznie jestem coraz bardziej świadoma tego czym jeżdżę bo przyznam szczerze,że jak zaczełam czytać o różnych wersjach carismy to bałam się,ze popełniłam gafę i kupiłam coś co nie będzie cieszyć.Już raz popełniłam błąd kupując audi które przeciekało, sypało się przynajmniej raz w miesiącu,paliło na tak mały silnik jakim jest 1,6 straszną ilość paliwa i do tego nie miało w ogólę przyspieszenia ...Więc teraz jeżdżąc carismą cieszę się jak dziecko,ze samochód ma przyśpieszenie , jest bardzo przyjemny w środku a zewnętrznie jak dla mnie za takie pieniądze to istne cacko |
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 09-04-2007, 15:43
|
|
|
to teraz tylko podjedz do dobrego mechanika w swojej okolicy (na forum regionalnym na pewno doradzą koledzy gdzie takowy jest w Gdańsku lub okolicy, a jest tam też nasz ekspert Krzyżak to może coś doradzi ) i wymień wszystko co trzeba (ewentualnie ustalić harmonpgram co jest pilne a co może poczekać) i na pewno będziesz tylko śmigała
W moim najczulszy punkt to zawieszenie niestety nasze drogi szybko je niszcza a ja znów jestm czuły na punkcie wszelakich stuków i pukań
Pozdrawiam |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
Kasia [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2007, 15:44
|
|
|
Nie jestem pewna czy napewno rozmawiamy o tych samych silnikach .Napisze może jeszcze tak i sprawa będzie jasna a ja świadoma tym czym jeżdżę:
Ja mam dwa wałki rozrządu i 16 V czy to standard dla tych silników o których piszesz ?? |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 09-04-2007, 15:47
|
|
|
Kasia napisał/a: | a mam dwa wałki rozrządu i 16 V czy to standard dla tych silników o których piszesz ?? |
wszyskie silniki w Carismach byly 16 zaworowe (nie liczac diesli)
pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Kasia [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2007, 15:53
|
|
|
Robson86 napisał/a: | Kasia napisał/a: | a mam dwa wałki rozrządu i 16 V czy to standard dla tych silników o których piszesz ?? |
wszyskie silniki w Carismach byly 16 zaworowe (nie liczac diesli)
pozdroo |
Dziękuję. |
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 09-04-2007, 15:54
|
|
|
sądząc z opisu w ogłoszeniu (moc 115KM) to jest ten sam silnik co u mnie. Tak jak pisze Robson, obie jednostki było szesnastozaworowe i oba miały dwa wałki. Ja jestem praktycznie pewien, że masz ten sam silnik co ja Dla pewności możesz wrzucić zdjęcie silnika to wtedy będzie 1000% pewności. Ale patrząc na zdjęcia z ogłoszenia nie ma ani chyba jednego wyróżniającego elementu z wersji GDi
Pozdrawiam
PS
I jeszcze jenda ważna uwaga, GDi w polskich salonach był dostępny na przełomie roku 97 i 98, a na zachodzie już chyba w okolicy polowy roku 97-mego. Stąd większość aut sprowadzonych z rocznika 97 to wersje GDi zas te kupione w polsce w roku 97 to w większości jeszcze zwykłe wersje.
Pozdrawiam |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 09-04-2007, 15:58
|
|
|
No to moim zdaniem skoro jesteś pewna że masz dwa wałki to masz silnik ciut inny od Stanika bo jego to 1.8 SOHC a ten twój to 1.8 DOHC ale nie GDI. Gdybyś tak podała VIN twojego miśka i ewentualnie fotę silnika... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 09-04-2007, 15:59
|
|
|
Wersje GDI mialy o ile sie nie myle podwojna koncowke tlumika, oznaczenie GDI pod kierunkami(bocznymi) no i napis stanik napisał/a: | GDi na obrotomierzu | (choc nie pamietam czy przed liftem tez mialy)
pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
|