[Cari 1.8 GDI] Wymiana paska alternatora |
Autor |
Wiadomość |
czarter
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019 Posty: 84 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 30-05-2019, 21:52 [Cari 1.8 GDI] Wymiana paska alternatora
|
|
|
Piszczy mi strasznie pasek od alternatora i chcę go wymienić.
Według instrukcji powinienem najpierw odkręcić śrubę mocującą (pivot bolt, u mnie na zdjęciu litera C), śrubę blokującą (lock bolt, u mnie litera B), i śrubę regulującą (adjust bolt, u mnie na zdjęciu litera A). Po pierwsze, czym w ogóle wykręcić ten pivot bolt (litera C)? Tam jest prostokątny łeb? Nie umiałem jej odkręcić, ale próbowałem odkręcać najpierw śrubę blokującą, a potem regulującą i odkręciłem je do tego stopnia, że były dosyć luźne, natomiast pasek alternatora ciągle był mocno napięty, tak jakby coś go ciągle trzymało. To był ten pivot bolt? Co powinienem zrobić? Co radzicie koledzy? Proszę o pomoc.
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-05-2019, 22:01
|
|
|
Ja nigdy tej dolnej śruby nie ruszałem, zawsze dało się alternator poruszyć choć oczywiście trochę siły trzeba było użyć. |
|
|
|
 |
czarter
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019 Posty: 84 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 30-05-2019, 22:07
|
|
|
Czyli alternator trzyma się tylko na tych dwóch śrubach? Górnej lock bolt B naciąganej przez A, i dolnej śruby C. Nic więcej go nie trzyma? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-05-2019, 22:23
|
|
|
czarter napisał/a: | Nic więcej go nie trzyma? | Nie.
Luzujesz nakrętkę śruby C, jest na klucz 14, po przeciwnej stronie tego łba prostokątnego, który jest po to by się blokował sam o obudowę alternatora i byś nie musiał jej kontrować kluczem. Następnie luzujesz śrubę B i naciągasz pasek lub luzujesz śrubą C (wkręcając ją napinasz pasek, wykręcając luzujesz). Nie rób tego nie luzując nakrętki śruby C, bo uszkodzisz gwint na napinaczu. |
|
|
|
 |
czarter
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019 Posty: 84 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 03-06-2019, 08:32
|
|
|
Kolega Hugo miał rację, najpierw trzeba poluzować śrubę C, żeby alternator swobodnie się poruszał i pasek dawał się naciągać. Wszystko da się zrobić z góry.
Pasek wymieniony, śmiga aż miło, dziękuję za pomoc
 |
|
|
|
 |
slawko94
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi carisma II 2003 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 18 Skąd: nie ważne
|
Wysłany: 16-09-2019, 12:16
|
|
|
Witam posiadam Carisme 1.8GDI 122. Był bym wdzięczny za nr Paska Alternatora bo nigdzie znaleźć nie mogę a na moim jest niewidoczny, pozdrawiam |
|
|
|
 |
czarter
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019 Posty: 84 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 22-09-2019, 12:48
|
|
|
4 PK 780 |
|
|
|
 |
rotten
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI LS 125 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2019 Posty: 3 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 22-09-2019, 22:02
|
|
|
wczoraj zmieniałem obydwa paski i ten o który pytasz zmieścił sie pk 775 |
_________________ Cari... przypadkiem:) |
|
|
|
 |
|