[3.2 DID] Zakup pierwszego auta terenowego |
Autor |
Wiadomość |
akustyk
Nowy Forumowicz
Auto: Skoda Octavia II kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2020 Posty: 16 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 21-06-2020, 13:35 [3.2 DID] Zakup pierwszego auta terenowego
|
|
|
Witajcie forumowicze,
Po kilkudziesięciu latach jazdy samochodem osobowym przyszedł czas na dużą zmianę w naszej rodzinie . Od 6 lat zwiedzamy bardzo intensywnie Bałkany i nie tylko plaże W tech chwili poruszamy się Skodą Octavią. Co raz częściej chcemy zwiedzać ten rejon od dzikiej strony. Nie będę zapuszczał się w nie wiadomo jakie trasy górskie lub błoto. Będą to drogi utwardzone z drobnymi kamieniami ew. drogi polne. Tutaj przykład:
https://pl.dreamstime.com/zdjęcie-stock-makadam-droga-przez-wzgórzy-image89801854
Jednym z typów o który myślę to właśnie Pajero 4. Jest duży w środku, mogę założyć opony AT i przejechać nim 1000 km wygodnie na Bałkany a potem pozwiedzać więcej niż Octavią. Auto chcę kupić na przełomie września i października. Dysponuję budżetem 50-70 tys. zł. Dodatkowo zakładam dołożenie ok. 10 tys w remont/konserwację i ew. "uterenowienie" (czyli dołożenie np. płyt pod spodem) aby auto służyło mi przez następne kilka lat dobrze.
Jak uważanie czy to dobry pomysł? Jest kilka aut na otomoto. Na co zwracać uwagę przy zakupie?
PS. Czy jest ktoś ze Śląska z okolic Tychów abym mógł zobaczyć takie auto bliżej i zobaczyć co i jak? Dodatkowo czy polecacie jakiegoś dobrego mechanika na Śląsku który może przeglądnąć takie Pajero przez zakupem i wypowiedzieć się co będzie do zrobienia?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
hlukasz
Forumowicz
Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019 Posty: 48 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 23-06-2020, 14:43
|
|
|
Myślę, że Pajero IV będzie dobrym wyborem do takich tras. W tym budżecie masz duże pole manewru, więc masz szanse trafić na fajny egzemplarz. Przy zakupie warto zwrócić uwagę na:
- rdzę, trzeba wejść pod samochód i zobaczyć jak on wygląda
- czy działają wszystkie ustawienia napędów, dużo użytkowników kupuje taki samochód i nigdy nie zapina reduktora, czy blokady międzyosiowej, jeżeli jest blokada tylnego dyfra to też trzeba sprawdzić czy się zapina
- czy silnik pracuje równo, jeżeli przy przyspieszaniu słychać falowanie to mogą być wtryski do robienia
- czy są jakiś stuki przy wciskaniu/odpuszczaniu gazu, jeżeli tak to są gdzieś luzy w układzie napędowym
- czy słychać łańcuch rozrządu, znanym problemem są zużyte ślizgi łańcucha, wtedy silnik generuje charakterystyczny metaliczny dźwięk
- fajnie jak ktoś wymienił bak (nie jest to tak krytyczne jak w PIII)
- jeżeli jest to wersja z DPF to trzeba sprawdzić, czy ten DPF rzeczywiście tam jest |
|
|
|
 |
akustyk
Nowy Forumowicz
Auto: Skoda Octavia II kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2020 Posty: 16 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 23-06-2020, 18:51
|
|
|
Wow!!! Dziękuję za taki opis. Postaram się to wszystko sprawdzić wg. listy. Muszę poszukać też mechanika który to ogarnie wszystko
Musze poczytać jak się te napędy włącza żeby podczas jazdy testowej niczego nie zepsuć To teraz trzeba szukać dobrej okazji w okolicach Śląska
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
hlukasz
Forumowicz
Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019 Posty: 48 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 25-06-2020, 14:14
|
|
|
Napędy przełączasz na włączonym silniku, skrzynia w pozycji N i po kolei przestawiasz i obserwujesz wskaźnik na środku zegarów. Migająca lampka oznacza, że jest w trakcie zmiany ustawień, jak zapali się na stałe to znaczy, że wszystko jest ok. Powtarzasz tak dla każdego ustawienia. Blokada tylnego dyfra tak tamo, tylko, że jest do tego osobny przełącznik. Rób to wszystko na jakimś piasku albo innym nieprzyczepnym terenie, żeby na koniec sprawdzić, czy po włączeniu wszystkiego samochód dalej jedzie Nie wolno jeździć z zapiętymi blokadami po asfalcie.
Jakby się okazało, że lampka od napędów miga i nie chce przestać to można spróbować ruszyć samochodem przód-tył, często to pomaga.
Między 4H a 2H można zmieniać w trakcie jazdy przy niskich prędkościach po odpuszczeniu gazu, ale najlepiej wszystko sprawdzić na postoju.
Powodzenia w poszukiwaniach |
|
|
|
 |
akustyk
Nowy Forumowicz
Auto: Skoda Octavia II kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2020 Posty: 16 Skąd: Tychy
|
|
|
|
 |
d007
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV 3,2 DiD 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2020 Posty: 27 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 16-07-2020, 19:32
|
|
|
Ja jestem z Tychów. Mam Pajero. Jak chcesz obejrzeć wóz to zapraszam do kontaktu. Oczywiście mój nie jest na sprzedaż ale chętnie pomogę. Dobry mechanik od Miśków w okolicy to Wojtek Adamus z Mikołowa na ul. Reymonta. |
|
|
|
 |
akustyk
Nowy Forumowicz
Auto: Skoda Octavia II kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2020 Posty: 16 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 20-07-2020, 19:01
|
|
|
Ok wielkie dzięki. Kolega z Tychów już mnie przewiózł i spodobało mi się. Do Wojtka już dzwoniłem Teraz zostało najważniejsze: znaleźć fajny egzemplarz w fajnej cenie i nie daleko Tychów czyli powiedzmy do 100-200 km. |
|
|
|
 |
klapek
Forumowicz
Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 150 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 21-07-2020, 08:48
|
|
|
Tak nie kupisz dobrego auta.. To nie Focus, których na portalach tysiące. Jak się trafi fajny, to zasuwasz nawet 500km i nie za tydzień a jutro, bo za 3 dni go nie będzie. Na swojego polowałem ok 5 miesięcy, ale warto było. Jeden tel, kilka bankomatów i w drogę |
|
|
|
 |
Miły
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV 2009 200KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2019 Posty: 12 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 21-07-2020, 14:02
|
|
|
Pojedzie 500 km i trafi na zachwalanego złoma. W okolicy jest generalnie mało takich aut, ale coś się trafia, bądź cierpliwy. Również polecam warsztat na Reymonta, jakbym teraz kupował auto to na pewno brałbym go tam na oględziny. |
|
|
|
 |
akustyk
Nowy Forumowicz
Auto: Skoda Octavia II kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2020 Posty: 16 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 22-07-2020, 08:59
|
|
|
Czekam. Na szczęście mam tą możliwość i mogę poczekać. Zobaczymy;) |
|
|
|
 |
dziobaku
Nowy Forumowicz dziobaku
Auto: pajero IV 3.2DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2018 Posty: 16 Skąd: chrzanów
|
Wysłany: 29-11-2020, 17:39
|
|
|
i jak polowanie na P4 udało sie coś ustrzelić? |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-12-2020, 20:30
|
|
|
Auto do takiego zastosowania jak piszesz nadaje się idealnie, właśnie tak użytkujemy nasz egzemplarz. Jeżeli jeszcze nie kupiłeś a potrzebujesz jakiejś porady, pomocy przy oględzinach egzemplarza na Śląsku to śmiało dzwoń. Telefon masz na stronie podanej w stopce, przy okazji możesz zerknąć na zdjęciach jak PIV sprawuje się w warunkach bałkańskich |
_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 |
|
|
|
 |
|