| [Cari 1.8] Który olej?? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Machu_NH   Forumowicz
 
  
 Auto: Carsima 1,8 GLS '96 + LPG
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 01 Paź 2008
 Posty: 42
 Skąd: KRK
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-12-2008, 15:52   [Cari 1.8] Który olej?? |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, 
 Musze niedługo zmienić olej w Cari ( 1,8 96r 211 tys LPG)
 Zdecydowałem się na zalanie półsyntetykiem bo jeszcze głośno nie pracuje a co do brania oleju to jeszcze nie miałem okazji sprawdzić.
 Zastanawiam się nad:
 1. SHELL Helix Plus 10W40 - 5 l,
 2. ELF Competiion STI 10W40 - 4 l,
 
 Oba są porównywane cenowo(18 zł droższy shell) a może ktoś z was jeździ lub jeździł w/w i ma jakieś doświadczenia ewentualnie poleciłby inny.
 Z tego co wyczytałem w instrukcji mieści się ok 3,8l do silnika?
 
 Dodam tylko że teraz według poprzedniego właściciela wlany jest półsyntetyk Castrola
 |  
				| _________________ Diamonds are forever...
 
 http://www.topspeed.com/c...ing-ar1537.html
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Elektrownik [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-12-2008, 17:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | To twoja decyzja, jednak ja został bym przy Castrolu lub zalał Mobil one. Ja u siebie przez 4 wymiany lałem Castrola , a teraz zdecydowałem się na Mobil one i wydaje mi się, że auto chodzi troszkę ciszej. Pozdro!!! |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Potek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma 1.6 Classic
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 02 Lis 2005
 Posty: 245
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-12-2008, 17:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zostań przy Castrolu to dobry olej, jak działa to po co naprawiać? Jeżdze na Castrolu już ponad 120000 km i nie mam żadnych uwag. Zresztą taki olej miała Cari od wyjazdu z salonu. |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Indiana   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 97r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Gru 2008
 Posty: 12
 Skąd: Małopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-12-2008, 00:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja od nowości jeżdżę na taniutkim Lotos Semisyntetic, wymieniam co 20-30 kkm, mam już 520 000 km przejechane (z tego 400 kkm na gazie) i silnik chodzi idealnie, sprężanie ostatnio sprawdzałem - 15-16:1   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-12-2008, 07:20 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Indiana napisał/a: |  	  | wymieniam co 20-30 kkm | 
 
 2x rzadziej niż nakazuje producent
   |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piwor   Mitsumaniak
 
  
 Auto: 730d
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 43 razy
 Dołączył: 12 Paź 2008
 Posty: 3445
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-12-2008, 11:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | saphire, pozwoliłem sobie tego nie komentować.   |  
				| _________________ 01270/KMM
 
 ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
 Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
 730d 2018 -
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Indiana   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 97r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Gru 2008
 Posty: 12
 Skąd: Małopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-12-2008, 13:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | No i zrobiłem 520 kkm, sprężanie jest 15 i 16:1. Więc po co przepłepłacać? Olej w Cari na gazie po przebiegu 20kkm jest w miarę czysty, dopiero przy 30 kkm czarnieje   
 Zresztą u mnie w instrukcji pisze o wymienie oleju klasy SG co 10 kkm, Lotos Semi ma klasę jakości SL - czyli o 5 klas lepiej niż zalecany
   Przebieg i stan silnika świadczy o tym, że błędu nie zrobiłem - a mam ciężką nogę.
 Pozdro
 
 PS
 Mój kumpel jak kupił nowego Golfa TDI to dopiero po trzech latach, przy 90 kkm dowiedział się, ze trzeba zmieniać olej - bo rozbił miskę olejową i mechanik w serwisie mu wytłumaczył
   Tak więc spokojnie
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | czekoladka_1981   Mitsumaniak
 
  
 Auto: EA5W 2,5V6 '98
 Kraj/Country: Polska
 Pomogła: 150 razy
 Dołączyła: 07 Maj 2007
 Posty: 3375
 Skąd: wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-12-2008, 14:15 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Indiana napisał/a: |  	  | zrobiłem 520 kkm, sprężanie jest 15 i 16:1. Więc po co przepłepłacać? Olej w Cari na gazie po przebiegu 20kkm jest w miarę czysty, dopiero przy 30 kkm czarnieje | 
 Może przeczytałeś ten artykuł:
 
  http://motoryzacja.interi...lnikowi,1132114 |  
				| _________________ 
  Piszę poprawnie po polsku. pozdrawiam
 Renata
 EA5W
 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Indiana   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 97r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Gru 2008
 Posty: 12
 Skąd: Małopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-12-2008, 17:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie, po prostu kiedyś dawno temu (przy ok. 100kkm, jak założyłem gaz) zapomniałem o dwóch wymianach oleju w Cari, i okazało się że ten był dalej przejrzysty i miał normalne właściwości smarne - i tak zostało   Oczywiście przy silnikach z turbo nie wolno opóźniać wymian - jasna sprawa, tak samo zdecydowanie odradzam przeciąganie wymiany paska rozrządu. Co prawda w Carismie pasek po 90 kkm wygląda dalej jak nowy, ale już jak wymieniłem w AR 156 pasek planowo po 90 kkm - to brakowało mu w sumie 14 ząbków!!! Teraz w tej AR wymieniam rozrząd co 60 kkm, Cari dalej co 90.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KropekCW   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,6 99KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Wrz 2019
 Posty: 1
 Skąd: Włocławek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-09-2019, 18:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Carisma 1,6 99 KM po lifcie z jakim olejem opuszczała fabrykę? 5w30? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-09-2019, 06:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Raczej 5w40, chociaż to zależało na jaki rynek wychodziła. 5w30 to bezsensowny wymysł późniejszych lat. Zalej dobry 5w40, to najbardziej optymalne rozwiązane na nasze temperatury. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Renix   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6   2002r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 06 Paź 2013
 Posty: 27
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-10-2019, 16:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Instrukcja obsługi, rozdział 9 strona 4 
 Wymagany olej klasy SG lub lepszej
 
 W strefie klimaty umiarkowanego olej
 10W-40 lub 10W-50
 
 W strefie północnej w temperaturach poniżej -25*C
 5W-40 (tylko do +20*C)  lub 5W-30(tylko do +10*C)
 
 
       |  
				| _________________ Pozdr.
 Renix
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-10-2019, 19:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Proponuję dobry 0W40. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |