 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.6] Czujnik spalania stukowego |
Autor |
Wiadomość |
wktr8222
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2015 Posty: 5 Skąd: Ostrołęka, Mazowieckie, Polska
|
Wysłany: 29-09-2019, 18:51 [Cari 1.6] Czujnik spalania stukowego
|
|
|
Od pewnego czasu kontrolka check engine raz się pali, raz gaśnie. Na diagnostyce wychodzi błąd czujnika spalania stukowego. Czujnik został raz wymieniony i przez 120 km było ok, potem przez 70 km kontrolka znów się paliła, żeby wczoraj ponownie zgasnąć. Ten sam błąd. W ASO powiedzieli, że zamienniki nie dają rady i najlepiej kupić używany. Znalazłem tylko jeden:
https://allegro.pl/oferta/czujnik-stukowy-1-6-16v-lancer-colt-carisma-6898110287
Ktoś miał podobny problem? Jeżeli nie używany to jaki zamiennik polecicie? Gdzie szukać?
Dzięki! |
|
|
|
 |
czarter
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019 Posty: 84 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29-09-2019, 22:51
|
|
|
Najpierw sprawdzamy czy sensory działają, a potem je wymieniamy.
Może faktycznie w Twoim silniku dochodzi do spalania stukowego, a samochód nie potrafi sobie z nim poradzić poprzez modyfikację kąta zapłonu?
1. Sprawdź czy w manualu nie ma sprawdzania sensora spalania stukowego, powinna być cała procedura.
2. Sprawdź przewody między czujnikiem, a ECU, w szczególności na kostkach. Wizualnie (czy są np. zaśniedziałe) i miernikiem (opór na zwarciu).
3. Sprawdź kąty zapłonu przy różnych obciążeniach, czy są zgodne z manualem.
4. Upewnij się, że masz odpowiednie świece do Twojego silnika. Jak masz dosyć stare, to wymień i to na DOKŁADNIE TAKIE jakie przewidział producent i to dobrej jakości. Jest to ważne, bo do spalania stukowego może dochodzić na skutek żarzenia się świecy. Świeca powinna być również dokręcona na odpowiedni moment (często jest podany odpowiedni kąt obrotu klucza na opakowaniu, więc nie trzeba mieć dynamometru), to też jest bardzo ważne, bo zbyt mocno zagniecona uszczelka może słabo odprowadzać ciepło, co w konsekwencji prowadzi do żarzenia się.
5. Zmień stację paliw, możesz spróbować zatankować 98. Generalnie nie powinno się raczej tankować innego paliwa niż producent przewiduje, ale możesz zrobić eksperyment |
|
|
|
 |
|
|