Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Czujnik spalania stukowego
Autor Wiadomość
wktr8222 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2015
Posty: 5
Skąd: Ostrołęka, Mazowieckie, Polska
Wysłany: 29-09-2019, 18:51   [Cari 1.6] Czujnik spalania stukowego

Od pewnego czasu kontrolka check engine raz się pali, raz gaśnie. Na diagnostyce wychodzi błąd czujnika spalania stukowego. Czujnik został raz wymieniony i przez 120 km było ok, potem przez 70 km kontrolka znów się paliła, żeby wczoraj ponownie zgasnąć. Ten sam błąd. W ASO powiedzieli, że zamienniki nie dają rady i najlepiej kupić używany. Znalazłem tylko jeden:

https://allegro.pl/oferta/czujnik-stukowy-1-6-16v-lancer-colt-carisma-6898110287

Ktoś miał podobny problem? Jeżeli nie używany to jaki zamiennik polecicie? Gdzie szukać?
Dzięki!
 
 
czarter 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 84
Skąd: Katowice
Wysłany: 29-09-2019, 22:51   

Najpierw sprawdzamy czy sensory działają, a potem je wymieniamy.
Może faktycznie w Twoim silniku dochodzi do spalania stukowego, a samochód nie potrafi sobie z nim poradzić poprzez modyfikację kąta zapłonu?
1. Sprawdź czy w manualu nie ma sprawdzania sensora spalania stukowego, powinna być cała procedura.
2. Sprawdź przewody między czujnikiem, a ECU, w szczególności na kostkach. Wizualnie (czy są np. zaśniedziałe) i miernikiem (opór na zwarciu).
3. Sprawdź kąty zapłonu przy różnych obciążeniach, czy są zgodne z manualem.
4. Upewnij się, że masz odpowiednie świece do Twojego silnika. Jak masz dosyć stare, to wymień i to na DOKŁADNIE TAKIE jakie przewidział producent i to dobrej jakości. Jest to ważne, bo do spalania stukowego może dochodzić na skutek żarzenia się świecy. Świeca powinna być również dokręcona na odpowiedni moment (często jest podany odpowiedni kąt obrotu klucza na opakowaniu, więc nie trzeba mieć dynamometru), to też jest bardzo ważne, bo zbyt mocno zagniecona uszczelka może słabo odprowadzać ciepło, co w konsekwencji prowadzi do żarzenia się.
5. Zmień stację paliw, możesz spróbować zatankować 98. Generalnie nie powinno się raczej tankować innego paliwa niż producent przewiduje, ale możesz zrobić eksperyment ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.