Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A] Pomoc w diagnozie - koło przód
Autor Wiadomość
Vego 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Sport Edition EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2018
Posty: 30
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-10-2019, 09:58   [EA2A] Pomoc w diagnozie - koło przód

Witam , panowie pomóżcie w diagnozie takiego oto luzu na kole i dziwnego dźwięku przy skręcie kołami.

https://www.youtube.com/watch?v=7KRZQ0xMT90
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-10-2019, 10:20   

Oczywiście koło dokręcone porządnie :wink: .
Podczas jazdy nic nie buczy, wyje, bo może łożysko się rozsypało.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Vego 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Sport Edition EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2018
Posty: 30
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-10-2019, 10:31   

Koło dokręcone , podczas jazdy pojawiają się stuki , praktycznie tylko przy małych prędkościach.
Buczenia za bardzo nie zauważyłem , ale sie temu przyjże dokładniej.
A co z tym dźwiękiem przy skręcaniu kołami ?? Maglownica do wymiany ??
Zauważyłem też lekki luz na drążku sterowniczym wzdłuż jego osi.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-10-2019, 10:41   

Na filmiku albo to tak wygląda albo mi się wydaje, że felga i zacisk nie poruszają się razem :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-10-2019, 14:11   

Moim zdaniem luz na łożysku koła przede wszystkim, ale może być też gdzieś na sworzniu któregoś wahacza lub układzie kierowniczym. Wydaje mi się też, że zacisk podskakuje w momencie tego stuku, a to by się wskazywało na luz na łożysku koła. Zdjąć koło, breszka w rękę i sprawdzać wszystko po kolei.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11171
Skąd: Radomsko
Wysłany: 12-10-2019, 18:24   

Luzy na łożysku. Chociaż takich to jeszcze nigdy nie widziałem :shock:
_________________

 
 
 
Vego 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Sport Edition EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2018
Posty: 30
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 13-10-2019, 19:01   

Tylko to dziwne bo nie słychać jakoś mocnego szumu łożyska
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11171
Skąd: Radomsko
Wysłany: 13-10-2019, 20:29   

Wcześniej miałem gala, i też łożyska były ciche, a jednak miały luzy. Zdejmij koło, i wtedy zobaczysz w którym miejscu jest luz.
_________________

 
 
 
vrangsinn 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 522
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 14-10-2019, 04:15   

Łożysko...albo to zbieg okoliczności ale u mnie było podobnie, łożysko nie pisnęlo i z dnia na dzień był taki luz że koło żyło własnym życiem...
_________________
Jazda samochodem to dla mnie frajda...
Galant to nie tylko samochód to pewien styl bycia...
 
 
Vego 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Sport Edition EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2018
Posty: 30
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-10-2019, 14:42   

Dzis zrobilem taki test
https://youtu.be/W5ca23Fyt-o
Obracalem tez kolem na wlaczonym silniku i stuki sie pojawiaja jak nagle zmienie kierunek skretu
To by znaczyło że maglownica jest uszkodzona ??
Ogólnie sprawa jest taka że szukałem czujników abs ale bez skutku. Ogólnie to zapiekają sie i nie da sie ich wydobyć bez uszkodzenia( chyba że ktoś ma jakiś patent ;] ). Zalewałem je naftą ale to nic nie zmieniło.
Trafił mi sie dawca , ale nie mogłem ich wydobyć ze zwrotnicy. Więc pomyślałem że wezme całe zwrotnice z piastami i czujnikami. Tylko nie wiem dokładnie jak sprawdzić czy te czujniki są sprawne. Maglownice też bym mógł od niego wziąć jeśli ten mój objaw oznacza że mam uszkodzoną przekładnie. Tylko też jak sprawdzić oprócz ruszania kołami tak jak to u mnie robiłem czy nie jest uszkodzona. Szukać wycieków ??
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11171
Skąd: Radomsko
Wysłany: 14-10-2019, 16:10   

Czy tarcza podczas prób była dokręcona ? Najlepiej zdejmij zacisk, i tarczę, i sprawdź luz piasty.
Po drugie, złap ręką za drążek kierowniczy, i wykonuj krótkie ruchy osiowe. Jeśli będziesz słyszał stuki od strony przekładni kierowniczej, to na 99% jest luz na drążku kierowniczym.
Sworznie wahaczy najlepiej jest wypiąć, i wtedy sprawdzić ich stan.
Galant ma zawieszenie bardzo naprężone, i ciężko w nim sprawdzić luzy bez rozbierania.
_________________

 
 
 
Vego 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Sport Edition EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2018
Posty: 30
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-10-2019, 16:50   

Tarczę przykręciłem nakrętkami na szpilkach, a na drążku jest mały luz własnie jakby wewn maglownicy. Sprawdzałem też luzy breszką na podniesionym aucie. Nie znalazłem żadnych ale może źle sprawdzałem ;p Do tego opierałem sie o kielich żeby sprwadzić czy będą jakies stuki podczas pracy zawieszenia góra dół , ale cisza.

[ Dodano: 14-10-2019, 17:25 ]
Teraz jechalem i zobilem jeszcze taki filmik
https://youtu.be/qRZOo4dadCo
Taki jest efekt przy pulsowaniu pedalem gazu. Czsami sie tez pojawia taki dzwiek jak wolno jade po wybojach. Przy pulsowaniu hamulcem nie wystepuje.
Ostatnio zmieniony przez Vego 14-10-2019, 22:56, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11171
Skąd: Radomsko
Wysłany: 14-10-2019, 21:30   

Vego napisał/a:
Tarczę przykręciłem nakrętkami na szpilkach


Ewidentnie tarcza inaczej się rusza niż zwrotnica. To oznacza luzy w obrębie łożyska.
_________________

 
 
 
Vego 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Sport Edition EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2018
Posty: 30
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-10-2019, 22:58   

Myśle że to już pewne że łożysko do wymiany. Bardziej mnie interesują te stuki z przekładni i wasza diagnoza dźwięków jakie wydaje auto przy "szarpaniu" gazem

[ Dodano: 22-10-2019, 09:23 ]
Ma ktoś jakiś pomysł co może powodować takie stuki ??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.