[EA2A] Pomoc w diagnozie - koło przód |
Autor |
Wiadomość |
Vego
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 Sport Edition EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2018 Posty: 30 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-10-2019, 10:20
|
|
|
Oczywiście koło dokręcone porządnie .
Podczas jazdy nic nie buczy, wyje, bo może łożysko się rozsypało. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Vego
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 Sport Edition EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2018 Posty: 30 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-10-2019, 10:31
|
|
|
Koło dokręcone , podczas jazdy pojawiają się stuki , praktycznie tylko przy małych prędkościach.
Buczenia za bardzo nie zauważyłem , ale sie temu przyjże dokładniej.
A co z tym dźwiękiem przy skręcaniu kołami ?? Maglownica do wymiany ??
Zauważyłem też lekki luz na drążku sterowniczym wzdłuż jego osi. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-10-2019, 10:41
|
|
|
Na filmiku albo to tak wygląda albo mi się wydaje, że felga i zacisk nie poruszają się razem . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-10-2019, 14:11
|
|
|
Moim zdaniem luz na łożysku koła przede wszystkim, ale może być też gdzieś na sworzniu któregoś wahacza lub układzie kierowniczym. Wydaje mi się też, że zacisk podskakuje w momencie tego stuku, a to by się wskazywało na luz na łożysku koła. Zdjąć koło, breszka w rękę i sprawdzać wszystko po kolei. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 12-10-2019, 18:24
|
|
|
Luzy na łożysku. Chociaż takich to jeszcze nigdy nie widziałem |
_________________
 |
|
|
|
 |
Vego
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 Sport Edition EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2018 Posty: 30 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 13-10-2019, 19:01
|
|
|
Tylko to dziwne bo nie słychać jakoś mocnego szumu łożyska |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 13-10-2019, 20:29
|
|
|
Wcześniej miałem gala, i też łożyska były ciche, a jednak miały luzy. Zdejmij koło, i wtedy zobaczysz w którym miejscu jest luz. |
_________________
 |
|
|
|
 |
vrangsinn
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 522 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 14-10-2019, 04:15
|
|
|
Łożysko...albo to zbieg okoliczności ale u mnie było podobnie, łożysko nie pisnęlo i z dnia na dzień był taki luz że koło żyło własnym życiem... |
_________________ Jazda samochodem to dla mnie frajda...
Galant to nie tylko samochód to pewien styl bycia... |
|
|
|
 |
Vego
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 Sport Edition EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2018 Posty: 30 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 14-10-2019, 14:42
|
|
|
Dzis zrobilem taki test
https://youtu.be/W5ca23Fyt-o
Obracalem tez kolem na wlaczonym silniku i stuki sie pojawiaja jak nagle zmienie kierunek skretu
To by znaczyło że maglownica jest uszkodzona ??
Ogólnie sprawa jest taka że szukałem czujników abs ale bez skutku. Ogólnie to zapiekają sie i nie da sie ich wydobyć bez uszkodzenia( chyba że ktoś ma jakiś patent ;] ). Zalewałem je naftą ale to nic nie zmieniło.
Trafił mi sie dawca , ale nie mogłem ich wydobyć ze zwrotnicy. Więc pomyślałem że wezme całe zwrotnice z piastami i czujnikami. Tylko nie wiem dokładnie jak sprawdzić czy te czujniki są sprawne. Maglownice też bym mógł od niego wziąć jeśli ten mój objaw oznacza że mam uszkodzoną przekładnie. Tylko też jak sprawdzić oprócz ruszania kołami tak jak to u mnie robiłem czy nie jest uszkodzona. Szukać wycieków ?? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 14-10-2019, 16:10
|
|
|
Czy tarcza podczas prób była dokręcona ? Najlepiej zdejmij zacisk, i tarczę, i sprawdź luz piasty.
Po drugie, złap ręką za drążek kierowniczy, i wykonuj krótkie ruchy osiowe. Jeśli będziesz słyszał stuki od strony przekładni kierowniczej, to na 99% jest luz na drążku kierowniczym.
Sworznie wahaczy najlepiej jest wypiąć, i wtedy sprawdzić ich stan.
Galant ma zawieszenie bardzo naprężone, i ciężko w nim sprawdzić luzy bez rozbierania. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Vego
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 Sport Edition EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2018 Posty: 30 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 14-10-2019, 16:50
|
|
|
Tarczę przykręciłem nakrętkami na szpilkach, a na drążku jest mały luz własnie jakby wewn maglownicy. Sprawdzałem też luzy breszką na podniesionym aucie. Nie znalazłem żadnych ale może źle sprawdzałem ;p Do tego opierałem sie o kielich żeby sprwadzić czy będą jakies stuki podczas pracy zawieszenia góra dół , ale cisza.
[ Dodano: 14-10-2019, 17:25 ]
Teraz jechalem i zobilem jeszcze taki filmik
https://youtu.be/qRZOo4dadCo
Taki jest efekt przy pulsowaniu pedalem gazu. Czsami sie tez pojawia taki dzwiek jak wolno jade po wybojach. Przy pulsowaniu hamulcem nie wystepuje. |
Ostatnio zmieniony przez Vego 14-10-2019, 22:56, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 14-10-2019, 21:30
|
|
|
Vego napisał/a: | Tarczę przykręciłem nakrętkami na szpilkach |
Ewidentnie tarcza inaczej się rusza niż zwrotnica. To oznacza luzy w obrębie łożyska. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Vego
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 Sport Edition EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2018 Posty: 30 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 14-10-2019, 22:58
|
|
|
Myśle że to już pewne że łożysko do wymiany. Bardziej mnie interesują te stuki z przekładni i wasza diagnoza dźwięków jakie wydaje auto przy "szarpaniu" gazem
[ Dodano: 22-10-2019, 09:23 ]
Ma ktoś jakiś pomysł co może powodować takie stuki ?? |
|
|
|
 |
|