[EAx 97-04] LPG |
Autor |
Wiadomość |
tzychon
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 8 2.5v6 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2020 Posty: 14 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 11-10-2020, 11:48 [EAx 97-04] LPG
|
|
|
Witam wszystkich użytkowników jestem szczęśliwym nabywcą Galant VIII 2.5 v6
Proszę o pomoc w doborze instalacji gazowej. Pytałem się już kilku gazowników i bardzo rożnie podają elementy całej instalacji. Chciałbym optymalnie dobrać instalacje.
Podobno Użytkownik w Wrocławia jest w tym dobry proszę o pokierowanie mnie.
Nie chce przez źle dobrana instalacje zniszczyć silnika.
Przeszukiwałem forum ale nie mogłem znaleźć . |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-10-2020, 12:56
|
|
|
Trochę źle do tego podchodzisz, do takiego silnika jest dość sporo odpowiednich i dobrych podzespołów i dlatego pewnie taka różnorodność w ofertach Tu trzeba się bardziej skupić na fakcie kto to będzie montował i ustawiał bo nawet najlepsze podzespoły niewłaściwie zamontowane i wyregulowane mogą zniszczyć silnik.
Dobrze aby nawierty pod wkrętki wtryskiwaczy w kolektorze ssącym zostały zrobione w dolnym kolektorze jak najbliżej wtryskiwaczy benzynowych, wtryskiwacze przy takim montażu muszą być w wersji pojedynczej. Nawierty pod wkrętki powinny być robione na zdjętym kolektorze aby wióry powstałe podczas wiercenia i gwintowania nie dostały się do silnika. Nie słuchaj żadnych zapewnień że gazownik mimo niezdejmowania ma specjalny patent bo i tak coś wpadnie w silnik.
Regulacja instalacji powinna być przeprowadzona na drodze lub na hamowni z wykorzystaniem podglądu korekt benzynowych i zewnętrznej sondy AFR wetkniętej w tłumik w zakresie pracy silnika w którym sterownik silnika przy ustalaniu składu mieszanki nie korzysta z wskazań sondy.
Jeśli gazownik zapewni Cię że w taki sposób zamontuje Ci instalację to i założy pewnie odpowiednie podzespoły składające się na instalację gazową. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10686 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 12-10-2020, 08:10
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Regulacja instalacji powinna być przeprowadzona na drodze lub na hamowni z wykorzystaniem podglądu korekt benzynowych i zewnętrznej sondy AFR wetkniętej w tłumik w zakresie pracy silnika w którym sterownik silnika przy ustalaniu składu mieszanki nie korzysta z wskazań sondy. |
O hamowni i AFR w 90% moze zapomnieć. Droga i korekty oczywiście gazownik z wiedzą.
Polecane tutaj sa STAG , LPG Tech |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
tzychon
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 8 2.5v6 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2020 Posty: 14 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 12-10-2020, 22:15
|
|
|
[quote="Krzyzak"]https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=4252
a u mnie:
tech 326, kme diego 250KM i wtryski barracuda[/quote
Jeden z gazonikow zapropnowal mi
Elektronika TECH 326 OBD
Przełącznik LPGTECH
Reduktor R01 250
Wtryskiwacze Barracuda 6 cyl
Około 3200 zł |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-10-2020, 07:39
|
|
|
to dobra konfiguracja, cena też
pamiętaj tylko aby węże gumowe były firmy Parker - żadne Semperity czy inny syf (a różnica jest spora - Parker jest 3x droższy od reszty i 1000x lepszy) |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10686 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 13-10-2020, 08:24
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | czy inny syf |
Moze być thunderflex |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-10-2020, 08:51
|
|
|
Jak napisał Krzyzak i Marcino i Parker i Thunderfleks są bardzo dobre. Jeden jest miękki a drugi sztywny, często lepiej stosować miękki ale i czasem przydaje się sztywniejszy. |
|
|
|
 |
|