Przygotowanie P IV do turystyki off |
Autor |
Wiadomość |
bodziu
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2015 Posty: 21 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 10-09-2019, 16:37 Przygotowanie P IV do turystyki off
|
|
|
Witam
Zmieniam formę użytkowania mojego Pajero IV z auta codziennego na auto weekendowo turystyczne. W związku z tym kilka pytań:
-Pochwalcie się koledzy zabudowami bagażnika szczególnie interesuje mnie, aby mogły podróżować cztery osoby, a dwie osoby mogły komfortowo spać wewnątrz.
- Planuję zamontowanie suchego webasta gdzie je zamontować ??
- Czy ktoś przerabiał lekki lift Pajero tak, aby nie pogorszyć zbyt mocno trakcji na asfalcie ( jakie zestawy polecacie)
-Jakie opony 80% asfalt 20% off.
Czekam również na wszelkie sugestie.
Pozdrawiam ze strefy nasłuchu . |
|
|
|
 |
klapek
Forumowicz
Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 150 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 11-09-2019, 08:34
|
|
|
Z zabudową bagażnika nie pomogę, natomiast mam bagażnik dachowy wyspawany z "kwasiaka" i wbrew pozorom dość często go używam. Przechodzi na parkingach pod 2m, lift o 2" w tym momencie wyeliminowałby Pajero z zakupów i parkingów pod blokami.
Na bagażniku listwa 20" 540W doskonale robi robotę nocą. Opony BF KO2.
Na jazdę po lesie, łąkach i polnych drogach lift mi w niczym nie potrzebny. Może w przyszłości jako kolejna fanaberia |
|
|
|
 |
bodziu
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2015 Posty: 21 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 11-09-2019, 23:38
|
|
|
Jeżeli możesz pochwal się górą bagażnika.
Jaki rozmiar masz tych opon. Czy mocno szumią na asfalcie? |
|
|
|
 |
klapek
Forumowicz
Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 150 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 12-09-2019, 15:11
|
|
|
Proszę bardzo:
Opony w rozmiarze 255/70 R18 - spodziewałem się że będą głośniejsze. Nie jest źle.
Problem był przy skręcie, ponieważ tarły opony o przód nadkoli. Poradziłem sobie z tym za pomocą "trytytek". Podciągnąłem nadkola do wewnątrz i jest cisza. |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 15-09-2019, 19:14
|
|
|
bodziu napisał/a: | Czy mocno szumią na asfalcie? | Ja mam BFG KO2 265/60R18 (czyli seryjne dla PIV) i szum opon jest większy i wyraźnie w kabinie słyszalny niż na szosówkach czy zimówkach, jest różnica niestety , ale to są subiektywne odczucia zawsze, co komu przeszkadza. Praktycznie jadąc na letnich lub zimowych słyszałem głównie silnik i szum iatru, na BFG KO2 od około 50km/h słyszę już opony.
Chociaż bagażnik wyprawowy też musi szumieć, ja na dachu mam tylko relingi , ale jak założę antenę CB to już ją słyszę. Były w necie testy pokazowego czerwonego pajero właśnie zrobionego na offroad, były tam pomiary głośności w dB. Jest na YT. |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-09-2019, 21:57
|
|
|
Zabudowy żadnej nie robiłem, korzystam z seryjnie rozkładanych foteli i śpimy w środku we dwójkę plus pięciolatek Na dachu bagażnik plus box, w bagażniku dodatkowa półka, opony BFG KO2, rozmiar seria, u mnie jest cicho tak samo jak na szosowych oponach Webasto mokre, obok akumulatora na podszybiu. Liftu nie robiłem gdyż w sumie na razie rzadko był potrzebny a tak jak kolega Klapek napisał ogranicza użyteczność na codzień. |
_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 |
|
|
|
 |
hlukasz
Forumowicz
Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019 Posty: 48 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 16-09-2019, 13:26
|
|
|
Ja do swojego założyłem Toyo Open Country A/T plus w rozmiarze 265/60R18 (seria) i nie zauważyłem różnicy w głośności względem opon szosowych. Jedyne co to wzrosło trochę spalanie (ok 0,5l/100km) i wydaje mi się,że są bardziej śliskie na deszczu, ale to bardzo subiektywne odczucie. Jeżeli chodzi o teren to zupełnie bez porównianiu względem opon szosowych, w hardcorowy teren się nie wybieram, więc dla mnie są idealne. |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 16-09-2019, 14:21
|
|
|
bodziu napisał/a: | Zmieniam formę użytkowania mojego Pajero IV z auta codziennego na auto weekendowo turystyczne. (...) Czekam również na wszelkie sugestie. |
Przejrzyj posty sprzed kilku miesięcy:
https://www.facebook.com/...55294941372504/ |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
bodziu
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2015 Posty: 21 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 16-09-2019, 14:59
|
|
|
Dzięki FB słabo niestety ogarniam, ale udało się .
[ Dodano: 28-10-2019, 22:29 ]
Lift zrobiony o dwa cale. Czas na zmianę opon. Jaki polecacie rozmiar tak aby nie trzeba było nic ciąc i giąć na org. 18-stki? Chciałbym aby w zbiorniku też nie robił się wielki wir. Plan jest 50/50% albo przewaga asfaltu |
|
|
|
 |
klapek
Forumowicz
Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 150 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 29-10-2019, 08:26
|
|
|
U mnie siedzą KO2 z BFGoodrich w rozmiarze 255/70-R18
Na standardowym zawieszeniu przy skręcie, tarły o przód nadkola. Jak masz zrobiony lift, to nie będziesz miał tego problemu.
Spalanie, po zmianie opon i założeniu bagażnika z listwą LED, skoczyło o ok 1L. |
|
|
|
 |
|