 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Nowe koła i problem |
Autor |
Wiadomość |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 06-09-2005, 07:32 Nowe koła i problem
|
|
|
Zmieniłem koła w Colcie. Miałem felgi "coltowe" 13x5 i oponki 175/70R13, a włożyłem "galantowe" 14x5,5 z oponami 175/70R14. Pojechałem też na geometrię, która jak się okazało była kompletnie do bani. I tu problem, po skręceniu na maxa, kierownica bardzo ciężko wraca do pozycji na wprost, normalnie trzeba odkręcić. Sprawdzałem na parkingu czu nie obciera, ale nie. W pozycji 'maksymalny skręt' ma około 1,5 - 2 cm do nadkola. Sprawdzałem na www.opony.com.pl i wyszło, że mam cal na średnicy więcej - 2,54 cm. Ale nie obciera!
Dlaczego tak ciężko odkręca? Od czego to zależy? |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 06-09-2005, 10:03
|
|
|
A czy kręci ciężko po czy przed ustawieniem geometrii ? |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
piotrmas [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2005, 11:39
|
|
|
dziwne ,poniewaz kąt wyprzedzenia tzw. sworznia zwrotnicy nie zmienia sie . jak bede mial chwile czasu i przyjdzie mi cos madrego do glowy to odpisze |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 06-09-2005, 11:48
|
|
|
Po ustawieniu geometrii kręci się ciężej, może ma to związek z innym rozmiarem kół. Generalnie kierownicą "skręca" się podobnie, ale jakby trudniej "odkręca", (jakby nie chciała sama wrócić ). Działa tak źle tylko na parkingu podczas wyjeżdżania, bez dodawania gazu (AT) potem raczej norma, ale może coś jest nie tak. |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 06-09-2005, 11:54
|
|
|
Wypadałoby zmienić na poprzednie kółka ( o ile to możliwe ) i sprawdzić czy to wina rozmiaru czy też po geometrii coś za mocno nie skręcili . |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-09-2005, 12:18
|
|
|
Na odkrecanie kierwnicy ma wplyw zbierzność. Mysle ze kola mozna wykluczyc, bo szerokosc jest taka sama. Z powodu powiekszonej srednicy bedzie ci tylko oszukiwac licznyk. Ale jesli masz jeszcze stare kółka to z ciekawosci je załóż i porównaj. |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 06-09-2005, 12:45
|
|
|
Ale jeżeli miałem złą zbieżość, a zakładam, że teraz mam dobrą (60zł), to może tylko moje subiektywne odczucie. Pomyślę i może zrobię jak radzicie, stare kółka leżą w garażu. |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 06-09-2005, 13:41
|
|
|
KOFII...
- nie zbierznośc bezpośrednio odpowiada za powrót kierownicy - zbierzność ma za zadanie skasować możliwe luzy w układzie kierowniczym przy jeździe na wprost - odpowiednio delikatenie wszystko "naszpanować" i prowadzić autko prostą linią
Za to że kierownica nam sama sie "wyrywa" do jazdy na wprost - bezpośrednio odpowiada kąt wyprzedzenia zwrotnicy oraz na drugim miejscu kąt pochylenia koła....
Jężeli chodzi o twoją przypadłośc z tym ciężkim wracaniem kierownicy na toczącym sie autku - w 90% czepiłbym sie geometri ale.... zaznaczam... musiałbym sie sam przejechac i to "poczuć"...
Pozdrowiam |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 07-09-2005, 00:24
|
|
|
No pojechałem się czepiać, i mówie jakie mam odczucia, że było inaczej a jest inaczej. Szef wezwał tego co mi robił i przepytał i wyszło ze zrobił dobrze. Szef się ze mna przejechał (mówił że miał Colta - amerikana) i nic nie stwierdził. Po przyjeździe zaczęli szukać i wtedy zapragnąłem już sobie iść, bo najlepiej żebym zmienił cały układ kier. i przednie zawieszenie Na razie zwalam to na wieksze opony i poprawioną geometrię - po prostu teraz jest dobrze - i tak ma być.
Aha, myslałem też że może płyn nie daje rady albo pompa,ale chyba są ok.
Przy większych prędkościach ierownica wraca dobrze, tylko na parkingu trzeba odkręcać jakby na siłę.
Dzięki za odpowiedzi, ale zostawię jak jest i się przyzwyczaję.
Generalnie na tych kołach 175/70R14 i po geometrii jeździ mi sie fajniej.
[ Dodano: Sro Wrz 07, 2005 3:26 pm ]
A aaa
A co polecacie na dojazdówkę, może byc ta co mam, ide zmierzyć i zaraz napiszę średnicę koła, bo chyba rozmiar felgi jest bez znaczenia... |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
|
|