| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| [Cari 1.8 GDI] Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, 2002 r. - "d |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | Zlna   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma I, 1.8 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączyła: 16 Paź 2019
 Posty: 3
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |    Wysłany: 10-11-2019, 20:13   [Cari 1.8 GDI] Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, 2002 r. - "d |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. 
 Od niedawna użytkuję Mitsubishi Carismę 1.8 GDI z 2002 r. i zauważyłam, że występuje przy ruszaniu tzw. "dziura w gazie", na postoju jej nie ma. Po odpaleniu i przy ruszaniu na jedynce w pewnym momencie następuje spadek obrotów, który po chwili wraca do normy.
 
 Jak tego nie upilnuję, to auto gaśnie. O ile podczas jazdy do przodu sprawia mi to minimalny kłopot, tak przy wstecznym najczęściej chociaż raz muszę odpalać od nowa. Jest to dla mnie problematyczne przy np. korkach, gdzie muszę stać pod górkę i przy parkowaniu tyłem.
 
 Podejrzewam coś związanego z przepustnicą; może wystarczy ją wyczyścić?
 
 Proszę o poradę lub spostrzeżenia.
 Czytałam o nauce obrotów i zamierzam to zastosować, ale obawiam się, że to może być za mało.
 
 Z góry serdecznie dziękuję!!
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21074
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-11-2019, 20:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | A żółta kontrolka z silnikiem CE się nie zapala   Przepustnica była czyszczona, bo w GDi to czynność obowiązkowa jak coroczny przegląd
  . |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | czarter   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Lut 2019
 Posty: 84
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-11-2019, 00:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przede wszystkim podłącz się komputerem i sprawdź czy nie ma błędów. Na początek sprawdź korekty paliwowe długoterminowe, ciśnienie paliwa (w szczególności na wolnych obrotach - powinno być stałe w całym zakresie pracy silnika) i czujnik położenia przepustnicy (w szczególności w zakresie wolnych obrotów).
 
 Czy "dziura w gazie" występuje też na zimnym silniku? Mam na myśli, czy zjawisko występuje zarówno przy niskich wolnych obrotach jak i przy wysokich wolnych obrotach?
 Czy silnik podczas rozgrzewania prawidłowo obniża obroty wraz rozgrzewaniem się silnika? Na zdjęciu masz jakie obroty powinny być przy jakiej temperaturze.
 
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez czarter 12-11-2019, 00:46, w całości zmieniany 1 raz |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Zlna   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma I, 1.8 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączyła: 16 Paź 2019
 Posty: 3
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-11-2019, 00:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dziękuję za porady. Kontrolka ani nic alarmującego nie pojawiało się, stąd nie do końca wiedziałam, czemu jest tak, a nie inaczej.
 Tata mi pomógł, poprawił działanie sprzęgła (było sporo syfu) i zajrzał na przepustnicę. W niewyjaśniony sposób problem znikł. W razie czego jednak zachowam sobie Wasze wskazówki, gdyby podobna akcja się powtórzyła.
 
 Dzięki wielkie za pomoc!! Wiedziałam, że mogę na to liczyć na tym forum i nie zawiodłam się
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | mkm   Forumowicz
 
 Auto: Colty
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 187 razy
 Dołączył: 26 Lut 2008
 Posty: 14126
 Skąd: Krakow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-11-2019, 00:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak "zaglądnięcie" pomogło to może się poluzował któryś z węży/przewodów i łapał lewe powietrze? Ważne, że usterka usunięta.
 Oby nie wracała.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Zlna   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma I, 1.8 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączyła: 16 Paź 2019
 Posty: 3
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-11-2019, 00:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na pewno sprzęgło zostało odpowietrzone, zalane świeżutkim płynem i nasmarowane tam, gdzie powinno gładko chodzić. Otóż nie do końca wiem, w którym momencie nastąpiło rozwiązanie problemu, ponieważ Tata zabrał się za kombinowanie zanim zauważyłam.   Przyznaję szczerze, że nie mam rozeznania w sposobie działania samochodu, więc nie ma co się ode mnie spodziewać specjalistycznych wyjaśnień, ale pracuję nad kompetencjami w tym zakresie.
 Bardzo możliwe, że było tak, jak mówisz. Zobaczymy, jak będzie to działać w dłuższym okresie. Póki co rewelacja
   Dziękuję raz jeszcze za zainteresowanie tematem
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |