zużycie oleju |
Autor |
Wiadomość |
p70
Nowy Forumowicz p70
Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2019 Posty: 17 Skąd: Skarszewy/Gdańsk/Gdynia
|
Wysłany: 08-08-2021, 17:20 zużycie oleju
|
|
|
Cześć,
chciałem przegadać Wasze doświadczenia nt zużycia oleju silnikowego w silniku 1,5 benzyna, 163 KM.
Stan licznika ok 76 tys ,przebieg międzyprzeglądowy ok 18 tys. Niedobór oleju ok 1,5 L, przy pojemności układu 4,3 L. Wcześniej nie miałem takich ubytków.
Dodatkowo uczulam, że przy takim ubytku system w zasadzie nie pokazuje niskiego ciśnienia oleju (raz mignęła mi przez 5 sekund kontrolka ciśnienia, za to klawiaturę 2 razy było słychać). Jak jest u Was ? |
_________________ Drugi Miczibiczi w życiu |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 08-08-2021, 21:46
|
|
|
I olej zmieniasz co 18tys? Jak tak to życzę powodzenia w dalszej eksploatacji samochodu. |
|
|
|
 |
Robert S
Forumowicz Robert
Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Mar 2020 Posty: 148 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-08-2021, 18:38 Re: zużycie oleju
|
|
|
p70 napisał/a: | Cześć,
chciałem przegadać Wasze doświadczenia nt zużycia oleju silnikowego w silniku 1,5 benzyna, 163 KM.
Stan licznika ok 76 tys ,przebieg międzyprzeglądowy ok 18 tys. Niedobór oleju ok 1,5 L, przy pojemności układu 4,3 L. Wcześniej nie miałem takich ubytków.
Dodatkowo uczulam, że przy takim ubytku system w zasadzie nie pokazuje niskiego ciśnienia oleju (raz mignęła mi przez 5 sekund kontrolka ciśnienia, za to klawiaturę 2 razy było słychać). Jak jest u Was ? |
Wymieniałem już 2 razy olej ( przebieg 16500 tys ) . Nie mam ubytku ani grama ( przynajmniej nic nie ubywa na bagnecie ) . Nie mam zaufania do interwałów " long life " dlatego wymieniam olej co 10 tys i tak już zostanie do końca moich dni |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 12-08-2021, 14:28
|
|
|
Zastosuj jakąś płukankę np ar 2820 wymień olej i filtr i czynność powtórzyć po ok 7tys, przy tym interwale co masz teraz to pierścienie mogły się trochę zasyfic, a płukanka powinna to ruszyć. Co do oleju to nasz Lotos też będzie ok tylko dobierz taki który spełnia normy dla twojego silnika. |
|
|
|
 |
Michauek22
Forumowicz
Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018 Posty: 275 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-08-2021, 15:39
|
|
|
kuba!!! napisał/a: | I olej zmieniasz co 18tys? Jak tak to życzę powodzenia w dalszej eksploatacji samochodu. |
Ja tak robię i nic się nie dzieje... |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 24-08-2021, 16:26
|
|
|
oleje już po 7000km zaczynają szybko tracić swoje właściwości i parametry, wiadomo że ważna jest baza czy to HC czy Pao lecz i tak 18tyś to za dużo. ja wymieniam co 7-10tyś jazda 90% miasto czyli ciężki warunki, Lancer CS kombi bierze 300ml na 10000tyś.
Nikt nie mówi że silnik padnie jak bedziesz zmieniał co 20000km olej, ale proces zbierania się nagaru i lakieru w silnika po 100000km bedzie już zauważalny i mogą pojawić sie spore pobory oleju, głośna praca popychaczy itd. dodatkowo przy długim interwale zachodzi do rozcieńczenia oleju paliwem (szczególnie w silnikach z bezpośrednim wtryskiem), większego spalania oleju przez silnik to duże bociążenie dla katalizatora, DPF/GPF. Jak chcesz zobacz ten filmik na YT https://www.youtube.com/watch?v=_XpeFBfV8jg
co prawda podane jest tylko część informacji i to w uproszczeniu ale daje pogląd jak zachowuje się olej wraz ze zwiększaniem interwału |
|
|
|
 |
Michauek22
Forumowicz
Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018 Posty: 275 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-08-2021, 15:10
|
|
|
kuba!!! napisał/a: | proces zbierania się nagaru i lakieru w silnika po 100000km bedzie już zauważalny |
Lakieru ... ? |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-08-2021, 20:07
|
|
|
chodzi o laki które tworzą sie wraz ze spalaniem oleju ( generalnie przy długich interwałach olej traci swoje właściwości i pod wpływem temperatury zostawia syf w silniku, a jako że olej stracił już swoje właściwości to nie może tego syfu usunąć. Napisałem to oczywiście w uproszczeniu)
tu masz zdjęcie mojego silnika z peugeot 307 licznik ok 160000km
silnik wygląda ok, brak nagaru i laków
tutaj silnik ineego użytkownika interwały co 15-25tyś
Jak widziałeś po moim silniku wszystko jest w srodku czyste i srebrne, a w przypadku silnika wyżej już nie. Czarny nalot to oczywiście nagar, a wszystko co złote wewnątrz to tz.lakier którego nie powinno tam być. Widać to też na łańcuchu rozrządu. Foto ze strony oilclub.pl |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 27-08-2021, 20:33
|
|
|
kuba!!! napisał/a: | a wszystko co złote wewnątrz to tz.lakier którego nie powinno tam być |
Powiedz to użytkownikom olejów marki Castrol ) Może nie wszystkie Castrole tak mają, ale Castrol Edge 5W-40, który na samym początku używałem w Carismie taki złoty kolor zostawiał. W innych autach gdzie właściciele lali Castrola też to zresztą widziałem, a na pewno olej był wymieniany w granicach 10-12 tys km. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-08-2021, 21:06
|
|
|
Dlatego teraz co wymianę wlatuje u mnie płukanka postojowa.
Castrol zyskał złą opinię właśnie przez long life czyli interwały po 30tyś.
pytanie czy mieli auto od nowości, bo może auto kupiony przy przebiegu 90tyś i po trzech wymianach oleju, potem nawet wymiana co 5000 efektu nie cofnie. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-08-2021, 08:05
|
|
|
Moim zdaniem ten silnik na dole i tak wygląda całkiem ok. Takie silniki i tak zrobią ze 250-300 tys km. Jeśli ktoś chce zrobić samochodem więcej to może to ma jakiś tam sens. Ale jak ktoś chce zrobić 100 tys i sprzedać to jest to tylko samochód to niech każdy sobie odpowie. Polecam nie demonizować, dramatyzować i nie iść w skrajności.
Warto sobie odpowiedzieć na pytanie czy:
- użytkuję samochód w trudnych warunkach (but w podłodze, tylko miasto, krótkie dystanse)
- chcę tym samochodem przejechać > 200 tys km |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 28-08-2021, 11:06
|
|
|
Tak ten silnik nie wygląda jeszcze najgorzej.
Jak ktoś chce jeździć autem 100000 to faktycznie może mieć wywalone na interwał olejowy. Gorzej jak ktoś chce jeździć dłużej lub auto sprzedać rodzinie lub przyjacielowi. Zaczną pojawiać się pobory oleju, padać zaczną uszczelniacze bo olej przestaje być zasadowy a staje się kwaśny, blokują się pierścienie na tlokach itd. dramatyzować to będzie drugi właściciel jak będzie musiał zrobić mały remont silnika za kilka tys potem będą wpisy w sieci że kiedyś to były silniki które robiły po 700000km a teraz to 200000 i już po remoncie, a w starszych silnikach była wymiana oleju co 5000km.
Zresztą w CS jest co 7500-15000 i opisane aby lać syntetyk. U mnie był zmieniany co 10000 i łyka 300ml na taki interwał, a auto z 03r. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-08-2021, 12:47
|
|
|
CS 1.6 i to samo w Space Stare to silniki które wyjątkowo biorą olej i nie są trwałe...
Miałem 2.0 i teraz ma ojciec zmieniałem co 15tys silnik czysty i nie trzeba było dolewać. Ponad 140tys. |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 29-08-2021, 09:55
|
|
|
Jak możesz to rozwiń temat ,,nie są trwałe", co do oleju to 300ml na 10000km to nie dużo, zwłaszcza że kilka razy w roku robię trasy ok 100km i wtedy cały czas obroty po 4500. Jak w tylko po mieście to oleju nie ubywa |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-08-2021, 13:50
|
|
|
Po prostu sporo tematów jest na forum, że 1,6 z CS-a bierze olej i często ma oznaki zużycia wielu elementów. Np. 2.0 nie ma takich problemów, za to strzelające paski, problemy z ustawieniem balansu itd. |
|
|
|
 |
|