Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
zużycie oleju
Autor Wiadomość
p70 
Nowy Forumowicz
p70

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2019
Posty: 17
Skąd: Skarszewy/Gdańsk/Gdynia
Wysłany: 08-08-2021, 17:20   zużycie oleju

Cześć,
chciałem przegadać Wasze doświadczenia nt zużycia oleju silnikowego w silniku 1,5 benzyna, 163 KM.
Stan licznika ok 76 tys ,przebieg międzyprzeglądowy ok 18 tys. Niedobór oleju ok 1,5 L, przy pojemności układu 4,3 L. Wcześniej nie miałem takich ubytków.
Dodatkowo uczulam, że przy takim ubytku system w zasadzie nie pokazuje niskiego ciśnienia oleju (raz mignęła mi przez 5 sekund kontrolka ciśnienia, za to klawiaturę 2 razy było słychać). Jak jest u Was ?
_________________
Drugi Miczibiczi w życiu :)
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 08-08-2021, 21:46   

I olej zmieniasz co 18tys? Jak tak to życzę powodzenia w dalszej eksploatacji samochodu.
 
 
Robert S 
Forumowicz
Robert

Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2020
Posty: 148
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-08-2021, 18:38   Re: zużycie oleju

p70 napisał/a:
Cześć,
chciałem przegadać Wasze doświadczenia nt zużycia oleju silnikowego w silniku 1,5 benzyna, 163 KM.
Stan licznika ok 76 tys ,przebieg międzyprzeglądowy ok 18 tys. Niedobór oleju ok 1,5 L, przy pojemności układu 4,3 L. Wcześniej nie miałem takich ubytków.
Dodatkowo uczulam, że przy takim ubytku system w zasadzie nie pokazuje niskiego ciśnienia oleju (raz mignęła mi przez 5 sekund kontrolka ciśnienia, za to klawiaturę 2 razy było słychać). Jak jest u Was ?


Wymieniałem już 2 razy olej ( przebieg 16500 tys ) . Nie mam ubytku ani grama ( przynajmniej nic nie ubywa na bagnecie ) . Nie mam zaufania do interwałów " long life " dlatego wymieniam olej co 10 tys i tak już zostanie do końca moich dni
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 12-08-2021, 14:28   

Zastosuj jakąś płukankę np ar 2820 wymień olej i filtr i czynność powtórzyć po ok 7tys, przy tym interwale co masz teraz to pierścienie mogły się trochę zasyfic, a płukanka powinna to ruszyć. Co do oleju to nasz Lotos też będzie ok tylko dobierz taki który spełnia normy dla twojego silnika.
 
 
Michauek22 
Forumowicz

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 275
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-08-2021, 15:39   

kuba!!! napisał/a:
I olej zmieniasz co 18tys? Jak tak to życzę powodzenia w dalszej eksploatacji samochodu.

Ja tak robię i nic się nie dzieje...
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-08-2021, 16:26   

oleje już po 7000km zaczynają szybko tracić swoje właściwości i parametry, wiadomo że ważna jest baza czy to HC czy Pao lecz i tak 18tyś to za dużo. ja wymieniam co 7-10tyś jazda 90% miasto czyli ciężki warunki, Lancer CS kombi bierze 300ml na 10000tyś.
Nikt nie mówi że silnik padnie jak bedziesz zmieniał co 20000km olej, ale proces zbierania się nagaru i lakieru w silnika po 100000km bedzie już zauważalny i mogą pojawić sie spore pobory oleju, głośna praca popychaczy itd. dodatkowo przy długim interwale zachodzi do rozcieńczenia oleju paliwem (szczególnie w silnikach z bezpośrednim wtryskiem), większego spalania oleju przez silnik to duże bociążenie dla katalizatora, DPF/GPF. Jak chcesz zobacz ten filmik na YT https://www.youtube.com/watch?v=_XpeFBfV8jg
co prawda podane jest tylko część informacji i to w uproszczeniu ale daje pogląd jak zachowuje się olej wraz ze zwiększaniem interwału
 
 
Michauek22 
Forumowicz

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 275
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-08-2021, 15:10   

kuba!!! napisał/a:
proces zbierania się nagaru i lakieru w silnika po 100000km bedzie już zauważalny

Lakieru ... ? :shock:
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 27-08-2021, 20:07   

chodzi o laki które tworzą sie wraz ze spalaniem oleju ( generalnie przy długich interwałach olej traci swoje właściwości i pod wpływem temperatury zostawia syf w silniku, a jako że olej stracił już swoje właściwości to nie może tego syfu usunąć. Napisałem to oczywiście w uproszczeniu)

tu masz zdjęcie mojego silnika z peugeot 307 licznik ok 160000km
silnik wygląda ok, brak nagaru i laków



tutaj silnik ineego użytkownika interwały co 15-25tyś


Jak widziałeś po moim silniku wszystko jest w srodku czyste i srebrne, a w przypadku silnika wyżej już nie. Czarny nalot to oczywiście nagar, a wszystko co złote wewnątrz to tz.lakier którego nie powinno tam być. Widać to też na łańcuchu rozrządu. Foto ze strony oilclub.pl
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 27-08-2021, 20:33   

kuba!!! napisał/a:
a wszystko co złote wewnątrz to tz.lakier którego nie powinno tam być

Powiedz to użytkownikom olejów marki Castrol :) ) Może nie wszystkie Castrole tak mają, ale Castrol Edge 5W-40, który na samym początku używałem w Carismie taki złoty kolor zostawiał. W innych autach gdzie właściciele lali Castrola też to zresztą widziałem, a na pewno olej był wymieniany w granicach 10-12 tys km.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 27-08-2021, 21:06   

Dlatego teraz co wymianę wlatuje u mnie płukanka postojowa.
Castrol zyskał złą opinię właśnie przez long life czyli interwały po 30tyś.
pytanie czy mieli auto od nowości, bo może auto kupiony przy przebiegu 90tyś i po trzech wymianach oleju, potem nawet wymiana co 5000 efektu nie cofnie.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-08-2021, 08:05   

Moim zdaniem ten silnik na dole i tak wygląda całkiem ok. Takie silniki i tak zrobią ze 250-300 tys km. Jeśli ktoś chce zrobić samochodem więcej to może to ma jakiś tam sens. Ale jak ktoś chce zrobić 100 tys i sprzedać to jest to tylko samochód to niech każdy sobie odpowie. Polecam nie demonizować, dramatyzować i nie iść w skrajności.

Warto sobie odpowiedzieć na pytanie czy:
- użytkuję samochód w trudnych warunkach (but w podłodze, tylko miasto, krótkie dystanse)
- chcę tym samochodem przejechać > 200 tys km
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 28-08-2021, 11:06   

Tak ten silnik nie wygląda jeszcze najgorzej.
Jak ktoś chce jeździć autem 100000 to faktycznie może mieć wywalone na interwał olejowy. Gorzej jak ktoś chce jeździć dłużej lub auto sprzedać rodzinie lub przyjacielowi. Zaczną pojawiać się pobory oleju, padać zaczną uszczelniacze bo olej przestaje być zasadowy a staje się kwaśny, blokują się pierścienie na tlokach itd. dramatyzować to będzie drugi właściciel jak będzie musiał zrobić mały remont silnika za kilka tys :lol: potem będą wpisy w sieci że kiedyś to były silniki które robiły po 700000km a teraz to 200000 i już po remoncie, a w starszych silnikach była wymiana oleju co 5000km.
Zresztą w CS jest co 7500-15000 i opisane aby lać syntetyk. U mnie był zmieniany co 10000 i łyka 300ml na taki interwał, a auto z 03r.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-08-2021, 12:47   

CS 1.6 i to samo w Space Stare to silniki które wyjątkowo biorą olej i nie są trwałe...

Miałem 2.0 i teraz ma ojciec zmieniałem co 15tys silnik czysty i nie trzeba było dolewać. Ponad 140tys.
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 29-08-2021, 09:55   

Jak możesz to rozwiń temat ,,nie są trwałe", co do oleju to 300ml na 10000km to nie dużo, zwłaszcza że kilka razy w roku robię trasy ok 100km i wtedy cały czas obroty po 4500. Jak w tylko po mieście to oleju nie ubywa
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-08-2021, 13:50   

Po prostu sporo tematów jest na forum, że 1,6 z CS-a bierze olej i często ma oznaki zużycia wielu elementów. Np. 2.0 nie ma takich problemów, za to strzelające paski, problemy z ustawieniem balansu itd.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.