Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
2,5 V6 2002 r. - przepływomierz
Autor Wiadomość
Bajer 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2019, 20:46   2,5 V6 2002 r. - przepływomierz

Witam,
Zapaliła mi się kontrolka check engine. Po odpaleniu auto faluje na obrotach, jak się zagrzeje to na postoju prawie zawsze obroty stoją na 1100. Czasem podczas jazdy ze stałą prędkoscia szarpnie. Po podpięciu pod kompa wyszło, że to przepływomierz (błąd P0100).

Czy ktoś wymieniał to ustrojstwo u siebie? Da się to naprawiać? Jest sens się pchać w używany? Są jakieś zamienniki od innych miśków?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez Bajer 17-10-2019, 08:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-10-2019, 21:08   

Jeśli to przepływomierz to tylko używany, ich awaria jest tak rzadka, że trafić uszkodzoną używkę to jak trafić 6 w totka :wink:
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20975
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-10-2019, 00:06   

Jaki dokładnie błąd wywaliło :?:
Mnie to bardziej na krokowca wygląda + zawaloną przepustnicę.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Bajer 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-10-2019, 08:07   

Z tego co pamiętam to wywaliło błąd P0100.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-10-2019, 19:42   

Hugo napisał/a:
trafić uszkodzoną używkę to jak trafić 6 w totka
szkoda, że w totka nie poszło mi tak łatwo
robiłem Galanta fj_mike - pewnie znasz to auto ;) - tam był uszkodzony przepływomierz jak się na końcu okazało i zmieniłem go na... uszkodzoną używkę :)
 
 
Bajer 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-10-2019, 19:55   

Krzyzak napisał/a:
i zmieniłem go na... uszkodzoną używkę


Krzyzak i co później zrobiłeś? Nalazłeś kogoś kto naprawił uszkodzoną przepływkę? Kupiłeś kolejną używaną i okazała się dobra? Kupiłeś nową? Z innego modelu? Będę wdzięczny za wszelkie tropy.
Ostatnio zmieniony przez Bajer 17-10-2019, 20:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-10-2019, 20:20   

Krzyzak, zagraj w totka w takim razie, masz wyjątkowe szczęście, albo pecha w przypadku przepływomierza :mrgreen:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-10-2019, 20:41   

Cytat:
Krzyzak i co później zrobiłeś?
haha - teraz ten Galant jest u Hugo...
 
 
Bajer 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-11-2019, 19:09   

Wracam.
Wyczyściłem przepustnicę i silniczek krokowy. Niestety podczas demontażu rozsypał się oring przy silniczku krokowym i trzeba było założyć nowy o trochę grubszym przekroju. Nie wiem czy to ma znaczenie ale piszę wszystko.

Po tym zabiegu auto dalej cierpi na wyżej opisane przypadłości a dodatkowo po odpaleniu wchodzi na 2000 obrotów i obroty baaardzo powoli spadają. Podczas jazdy, po wciśnięciu sprzęgła i zatrzymaniu auta obroty skaczą między 1000-1500 a po chwili uspokajają się na około 1000. Czasem po chwili rosną do 1200.

Kupiłem drugi przepływomierz, założyłem i zero zmian.

Zwarłem piny 1 i 4 i kontrolka ABS wymrygała mi następujące sygnały:
22
23
24
33

Ma ktoś pomysł co dalej z tym robić? Może ma ktoś do polecenia jakiegoś mechanika lub warsztat w okolicy Warszawy lub Pruszkowa?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20975
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-11-2019, 19:19   

W Warszawie masz serwis mitsumaniaków, namiary znajdziesz w google.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11127
Skąd: Radomsko
Wysłany: 06-11-2019, 20:59   

Bajer, w Twoim Galancie błędy silnika odczytasz tylko testerem diagnostycznym, lub po przez aplikację na telefon, za pomocą kości blutu.

Czy ABS działa poprawnie ? jeśli tak, to zrestartuj sterownik ABS, i potem sprawdź jeszcze raz błędy.
Z tego co pamiętam, trzeba zewrzeć piny w złączu OBD tak jak to zrobiłeś ostatnio, następnie włączyć zapłon, wcisnąć dziesięć razy dźwignię hamulca dosyć szybko, i wyłączyć zapłon. Po włączeniu ponownym, lampka ABS powinna mrugać jednostajnie. Jeśli coś pomyliłem, to niech ktoś mnie poprawi :)
U mnie w galu zadziałało z drugim razem dopiero, więc warto próbować kilka razy.
_________________

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-11-2019, 21:00   

Bajer napisał/a:
Zwarłem piny 1 i 4 i kontrolka ABS wymrygała mi następujące sygnały:
22
23
24
33
Jak kontrolka ABS gaśnie po odpaleniu silnika i ABS działa jak należy to nie zawracaj sobie tym głowy, ten typ tak ma.

P.SA. Wymieniłeś ten przepływomierz?
 
 
AndrzejMitsu 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2019
Posty: 4
Skąd: Białystok
Wysłany: 08-11-2019, 22:57   

Bajer napisał/a:
Wracam.
Wyczyściłem przepustnicę i silniczek krokowy. Niestety podczas demontażu rozsypał się oring przy silniczku krokowym i trzeba było założyć nowy o trochę grubszym przekroju. Nie wiem czy to ma znaczenie ale piszę wszystko.

Po tym zabiegu auto dalej cierpi na wyżej opisane przypadłości a dodatkowo po odpaleniu wchodzi na 2000 obrotów i obroty baaardzo powoli spadają. Podczas jazdy, po wciśnięciu sprzęgła i zatrzymaniu auta obroty skaczą między 1000-1500 a po chwili uspokajają się na około 1000. Czasem po chwili rosną do 1200.

Kupiłem drugi przepływomierz, założyłem i zero zmian.

Zwarłem piny 1 i 4 i kontrolka ABS wymrygała mi następujące sygnały:
22
23
24
33

Ma ktoś pomysł co dalej z tym robić? Może ma ktoś do polecenia jakiegoś mechanika lub warsztat w okolicy Warszawy lub Pruszkowa?


Po oringi to w Pruszkowie do POWERRubber.
Mi ostatnio dobrali Oring a dodatkowo sa czynni w sobotę.
Co do mechanika to AutoDoktor lub do Zalesia w Pruszkowie.
_________________
Andrzej
 
 
Bajer 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-11-2019, 19:32   

Czy ABS działa prawidłowo to nie wiem, bo nie mam jak sprawdzić. Idzie zima więc się pewnie niedługo dowiem. Kontrolka ABS się nie świeci więc nie restartowałem sterownika ABS, ale dzikęuję jacek11 za podpowiedź!

AndrzejMitsu dziękuję za namiary w okolicy Pruszkowa!

Hugo, dzięki tobie, chwilowo nie panikuję z tym ABS.
Co do przepływomierza - tak, wymieniłem na drugi, używany i auto zachowywało się dokładnie tak samo jak na poprzedniej przepływce. Pojechałem do znajomego warsztatu, tam sprawdzili wydech, załatali jakiś przedmuch, sprawdzili szczelność dolotu, ustawili wolne obroty (cokolwiek to oznacza) i na razie auto działa jak należy. Jedyne co innego zauważyłem to to, że po odpaleniu na zimno, auto wchodzi na 2000 obrotów. Wcześniej aż tak wysoko nie wchodziło ale z tego co czytałem na forum to jest jeszcze zachowanie w normie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.