[ALL] Problem z napięciem/ładowaniem/elektryką |
Autor |
Wiadomość |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 16-04-2007, 09:20 [ALL] Problem z napięciem/ładowaniem/elektryką
|
|
|
Mam nietypowy problem. Wczoraj ni stąd ni zowąd wystąpiły jakieś dziwne objawy związane z elektryką w Misiu. Świeci się na stałe kontrolka ładowania, po włączeniu kierunkowskazów zaczyna mrugać całe oświetlenie zegarów, a wskazówka obrotomierza skacze w zakresie 1000-1500 (ale obroty sa stabilne). Auto kiepsko przyspiesza. Podczas jazdy nawet wyłączyło się radio. Odpala bez problemu.
Akumulator sprawny. Dla pewności podpinałem drugi akumulator - objawy identyczne.
Alternator po regeneracji - miesiąc temu wymienione szczotki.
Co może być przyczyną? Osobiście obstawiam jednak alternator, może mostek diodowy? |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 19-10-2007, 01:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Tomasz82
Mitsumaniak

Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 677 Skąd: RAWA MAZ
|
Wysłany: 16-04-2007, 09:33
|
|
|
a regulator napiecia byl wymieniony ja tez mialem podobnie ,jak wlaczylem kierunek to mi kontroliki przygasaly.wymienilem caly alternator na drugi i jest wszystko ok.pozdrawiam.
a sprawdz miernikiem napiecia jakie jest na wlaczonym silniku. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 16-04-2007, 09:47
|
|
|
Nie, regulatora napięcia nie wymieniałem. Nie miałem też jak sam sprawdzić ładowania, nie mam takich długich kończyn, by wciskać gaz i jednocześnie sprawdzać napięcie na akumulatorze. Dziś do pomocy zaangażuję mojego domowego pomagaiera. Tak czy inaczej dziś walk ciąg dalszy. |
|
|
|
 |
Tomasz82
Mitsumaniak

Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 677 Skąd: RAWA MAZ
|
Wysłany: 16-04-2007, 10:06
|
|
|
ale napiecie jest takie same na wolnych obrotach jak i duzych po to jest ten regulator napiecia, |
_________________ Colt c58 gti 2.0
Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 16-04-2007, 10:45
|
|
|
To jak wobec tego sprawdzić, czy w ogóle jest ładowanie na akumulatorze? |
|
|
|
 |
Tomasz82
Mitsumaniak

Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 677 Skąd: RAWA MAZ
|
Wysłany: 16-04-2007, 10:48
|
|
|
tak sprawdz czy napiecie jest na akumulatorze i jakie jest jak wylaczony silnik i jakie jak jest od palony. |
_________________ Colt c58 gti 2.0
Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-04-2007, 16:46
|
|
|
gregorbu napisał/a: | Nie miałem też jak sam sprawdzić ładowania, nie mam takich długich kończyn, by wciskać gaz i jednocześnie sprawdzać napięcie na akumulatorze. |
Grzesiu - miernik podpinasz do aku i mozesz go nie trzymac, a gazu mozesz dodac recznie - naciskajac przy przepustnicy (tak jakby linka ciagnela) . |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 16-04-2007, 17:19
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Grzesiu - miernik podpinasz do aku i mozesz go nie trzymac, a gazu mozesz dodac recznie - naciskajac przy przepustnicy (tak jakby linka ciagnela) . | Racja. Aż wstyd mi teraz, że nie pomyślałem. To pewnie z przejęcia. Zaraz idę mierzyć, ale nie mam jakoś nadziei na szybkie, bezstresowe i tanie usunięcie usterki.
Edit:
I po sprawie. Przyczyna - zgodnie z moim pobożnym żeczeniem i cichym przypuszczeniem - okazała się błaha: brak kontaktu na przewodzie masowym alternatora. Po porządnym oczyszeniu, wszystko wróciło do normy. |
|
|
|
 |
|