Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL] Problem z napięciem/ładowaniem/elektryką
Autor Wiadomość
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 16-04-2007, 09:20   [ALL] Problem z napięciem/ładowaniem/elektryką

Mam nietypowy problem. Wczoraj ni stąd ni zowąd wystąpiły jakieś dziwne objawy związane z elektryką w Misiu. Świeci się na stałe kontrolka ładowania, po włączeniu kierunkowskazów zaczyna mrugać całe oświetlenie zegarów, a wskazówka obrotomierza skacze w zakresie 1000-1500 (ale obroty sa stabilne). Auto kiepsko przyspiesza. Podczas jazdy nawet wyłączyło się radio. Odpala bez problemu.
Akumulator sprawny. Dla pewności podpinałem drugi akumulator - objawy identyczne.
Alternator po regeneracji - miesiąc temu wymienione szczotki.
Co może być przyczyną? Osobiście obstawiam jednak alternator, może mostek diodowy?
Ostatnio zmieniony przez karolgt 19-10-2007, 01:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomasz82 
Mitsumaniak


Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 677
Skąd: RAWA MAZ
Wysłany: 16-04-2007, 09:33   

a regulator napiecia byl wymieniony ja tez mialem podobnie ,jak wlaczylem kierunek to mi kontroliki przygasaly.wymienilem caly alternator na drugi i jest wszystko ok.pozdrawiam.
a sprawdz miernikiem napiecia jakie jest na wlaczonym silniku.
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 16-04-2007, 09:47   

Nie, regulatora napięcia nie wymieniałem. Nie miałem też jak sam sprawdzić ładowania, nie mam takich długich kończyn, by wciskać gaz i jednocześnie sprawdzać napięcie na akumulatorze. Dziś do pomocy zaangażuję mojego domowego pomagaiera. :biggrin: Tak czy inaczej dziś walk ciąg dalszy.
 
 
Tomasz82 
Mitsumaniak


Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 677
Skąd: RAWA MAZ
Wysłany: 16-04-2007, 10:06   

ale napiecie jest takie same na wolnych obrotach jak i duzych po to jest ten regulator napiecia,
_________________
Colt c58 gti 2.0

Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 16-04-2007, 10:45   

To jak wobec tego sprawdzić, czy w ogóle jest ładowanie na akumulatorze?
 
 
Tomasz82 
Mitsumaniak


Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 677
Skąd: RAWA MAZ
Wysłany: 16-04-2007, 10:48   

tak sprawdz czy napiecie jest na akumulatorze i jakie jest jak wylaczony silnik i jakie jak jest od palony.
_________________
Colt c58 gti 2.0

Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-04-2007, 16:46   

gregorbu napisał/a:
Nie miałem też jak sam sprawdzić ładowania, nie mam takich długich kończyn, by wciskać gaz i jednocześnie sprawdzać napięcie na akumulatorze.

Grzesiu - miernik podpinasz do aku i mozesz go nie trzymac, a gazu mozesz dodac recznie - naciskajac przy przepustnicy (tak jakby linka ciagnela) :) .
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 16-04-2007, 17:19   

Krzyzak napisał/a:
Grzesiu - miernik podpinasz do aku i mozesz go nie trzymac, a gazu mozesz dodac recznie - naciskajac przy przepustnicy (tak jakby linka ciagnela) :) .
Racja. Aż wstyd mi teraz, że nie pomyślałem. To pewnie z przejęcia. Zaraz idę mierzyć, ale nie mam jakoś nadziei na szybkie, bezstresowe i tanie usunięcie usterki. :?

Edit:
I po sprawie. Przyczyna - zgodnie z moim pobożnym żeczeniem i cichym przypuszczeniem - okazała się błaha: brak kontaktu na przewodzie masowym alternatora. Po porządnym oczyszeniu, wszystko wróciło do normy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.