 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Mitsubishi Carisma Sedan 1.8 GDI LX |
Autor |
Wiadomość |
TomSon2210
Nowy Forumowicz
Auto: MITSUBISHI Carisma 1800 GDI LX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2019 Posty: 6 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: 18-11-2019, 14:30 [Cari 1.8 GDI] Mitsubishi Carisma Sedan 1.8 GDI LX
|
|
|
Witam, Chciałbym zadać kilka istotnych dla mnie pytań na waszym FORUM,
zastrzegam że nie znam się na mechanice ani na niektórych pojęciach
związanymi z motoryzacją więc proszę najprościej jak się tylko da
odpowiedzieć na moje pytania...
Link jak chodzi silnik - https://youtu.be/P2z7jhDqYto
PYTANIA
1) Dlaczego mój samochód chodzi jak DIESEL na rozgrzanym silniku?
(Mój znajomy zrobił test szczelności UPG i wszystko jest w porządku.)
2) Dlaczego w komorze cewek zapłonowych jest olej a same cewki są nim oblane?
3) Dlaczego może piszczeć pasek przez jakiś czas jak zaczynam jechać a później zanika? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-11-2019, 17:08
|
|
|
1) Brudne lub uszkodzone regulatory luzu zaworowego, standard w zaniedbanych 1.8GDI.
2) Również bardzo częsta awaria w zmęczonym GDI. Aby naprawić trzeba zdejmować część głowicy, wymiana uszczelki pokrywy zaworów nic nie da.
3) Albo zużyty pasek alternatora albo słabo napięty albo uszkodzone koło pasowe alternatora.
W Twoim przypadku, jak nie znasz się na mechanice, kupno GDI było kiepskim wyborem bo są to mało popularne silniki wśród mechaników i wielu z nich po prostu się na nich nie zna. Są to już dość stare auta więc i będą częste awarie. |
|
|
|
 |
czarter
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019 Posty: 84 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 19-11-2019, 13:56
|
|
|
Cytat: | Aby naprawić trzeba zdejmować część głowicy |
Nic strasznego nie ma w tej robocie, samej głowicy nie ruszasz. W tym silniku są jakby dwie pokrywy zaworów. Albo inaczej: pokrywa zaworów składa się z dwóch części
Przy okazji możesz wyczyścić kolektor dolotowy, bo gwarantuję, że masz tam niezły syf.
Cytat: | W Twoim przypadku, jak nie znasz się na mechanice, kupno GDI było kiepskim wyborem |
Zgadzam się. Generalnie, ja musiałem się nauczyć mechaniki na tym aucie, bo mechanicy (przynjamniej ci u których zostawiałem auto) sobie z nim nie radzili. Ale nie ma tego złego, bo dzięki temu przeszedłem szkołę życia
Jak znasz angielski, to większość usterek i jak je naprawić, znajdziesz w workshop manualu. Bardzo szczegółowo wszystko jest tam opisane.
Cytat: | Dlaczego mój samochód chodzi jak DIESEL na rozgrzanym silniku |
Tak jak kolega plecho1 powiedział, popychacze. Ja tak jeżdżę już ponad dwa lata i nic się nie dzieje, nie ma żadnych problemów. Moim zdaniem nie warto tego robić, ten samochód jest za stary i to się nie opłaca.
Cytat: | Dlaczego może piszczeć pasek przez jakiś czas jak zaczynam jechać a później zanika? |
Sprawdź też napięcie ładowania. Prawdopodobnie wystarczy tylko wymienić pasek. Zrób to jak najszybciej, bo zarżniesz akumulator. |
|
|
|
 |
douen
Forumowicz kierowca

Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Sty 2018 Posty: 72 Skąd: K-J
|
Wysłany: 25-01-2020, 15:04
|
|
|
Dej mu dobry olej. Będzie ciszej.
W GDI są popychacze hydrauliczne. Powoduje to, że jak są sprawne to silnik chodzi jak zegarek.
PS. w instrukcji serwisowej napisane jest, żeby przegazować wtedy klepanie powinno zniknąć.
No chyba, że piec lata na 10w40 .... to tak ma być
PS2. jak się kolega nie zna na mechanice, elektryce, elektronice i siedzeniu po nocach na forum... to się pozna |
_________________ Gaz do dechy!!!
 |
|
|
|
 |
|
|