[2.8TD] Wyciek cieczy chłodzącej z okolic pompy wtryskowej. |
Autor |
Wiadomość |
GracekO
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2 2.8TD SS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2019 Posty: 6 Skąd: Daszewice
|
Wysłany: 30-10-2019, 09:07 [2.8TD] Wyciek cieczy chłodzącej z okolic pompy wtryskowej.
|
|
|
Witam, Pacjent pajero 2.8TD podczas jazdy zauważyłem skoki temp. po czym okazało się że cieknie ciecz z silnika.
Generalnie jest tak że co wleje to siurem wyleci gdzieś na wysokości pompy wtryskowej, cieknie po bloku i misce na ziemię, próbowałem zlokalizować ale od góry kaplica i od dołu kaplica z dojściem..
Pytanie jest takie czy jest tam jakaś zaślepka która mogła już się wytrzeć od wewnątrz czy wąż cokolwiek?
Wody w oleju nie ma. silnik pali normalnie mruczy i siłe ma jak zawsze.
Domyślam się że bez wyjęcia silnika się nie obejdzie? |
|
|
|
 |
MarcinKK
Forumowicz
Auto: Pajero II NL 2.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Wrz 2016 Posty: 66 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-10-2019, 11:50
|
|
|
Do pompy wtryskowej dochodzi woda gumowym przewodem potem przechodzi w metal jest to związane z zapłonem generalnie sprawdź czy gdzieś tam niema nieszczelności. Możesz również odkręcić intercooler ( 4 śruby , dwa węże powietrza,dwa czujniki i dwa wężyki ) i będziesz mieć dużo lepszy dostęp . |
|
|
|
 |
GracekO
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2 2.8TD SS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2019 Posty: 6 Skąd: Daszewice
|
Wysłany: 25-12-2019, 10:50
|
|
|
Witam, troche mi to zajęło i czasu brakło ale generalnie potwierdził się fakt pękniętego wężyka doprowadzającego ciecz co pompy.
Dojście masakra. intercooler wylatuje i linka gazu, później należy złamać rękę w paru miejscach i jakoś dojdzie się do opasek zaciskowych wężyka o długości 15cm zagiętego w kształt "L" który znajduje się za pompą.... jak by nie mogli zrobić całej metalowej magistrali.. (od dołu pewnie lepsze dojście by było tylko podstawa to wywalić wał napędowy przód i rozrusznik.)
No ale cóż. wąż wymieniony zalany świeżym płynem i jeden wyjazd na żwirownie bez wielkiego gazowania po powrocie i zgaszeniu silnika pękł wąż doprowadzający górą wode do chłodnicy.. |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-01-2020, 09:38
|
|
|
Kolego
Pęknięte 2 węże w układzie chłodzenia w 2.8 to może nie być przypadek
Silnik się nie grzeje ale jest za duże ciśnienie w układzie, to pierwszy objaw dmuchniętęj uszczelki pod głowicą. Ja bym się na twoim miejscu dokładnie temu przyglądał. Jeśli nie wyrzuca płynu przez zbiorniczek wyrównawczy to trzeba na wszelki wypadek wymienić korek chłodnicy na nowy. I obserwować. Od wydmuchanej uszczelki bardzo blisko do pękniętej głowicy.
Pozdr. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
|